Dacia sandero tudi v tretji generaciji ostaja avto za vsak žep in vsako cesto. Nič več pa ni le robusten in preprost avto: postal je lepši, udobnejši, prostornejši - in tehnološko bolj konkurenčen.
Zanimivosti in dejstva: s plinom in LED žarometoma zmanjšuje izpuste
V sanderu je LED tehnika prvič postala del serijske opreme. Dacia z varčnejšimi svetlobnimi telesi tudi znižuje porabo goriva in posledično izpuste. V novem žarometu v LED tehniki svetita modul zasenčenih in dnevnih luči, halogenska žarnica pa še vedno zagotavlja svetlobni vir za dolgi snop. |
"Fosilni hibrid" brez elektromotorja: za čistejši izpuh sandero ni dobil električne pomoči temveč plinsko jeklenko. S 50 litri bencina in 40 litri plina v jeklenki, nameščeni v prostoru za rezervno kolo, naj bi sandero v idealnih razmerah prevozil do 1300 km. |
Zgodba o uspehu: ta “romunski clio” je že štiri leta na evropskem vrhu po prodaji fizičnim kupcem |
Očiten napredek, a ne v vseh postavkah
Novi sandero ne postavlja razrednih meril, kar se kaže predvsem pri aktivnih varnostnih pripomočkih, kjer v primerjavi s tekmeci zagotavlja le osnovo. Serijsko je opremljen s sistemom za samodejno zaviranje v sili, na seznamu dodatne opreme pa sta še sistem za nadzor mrtvih kotov in sistem za pomoč pri parkiranju, ki vključuje vzvratno kamero. Je pa kljub temu tehnološko veliko bolj sodoben in oblikovno dovolj všečen, da utegne biti zanimiv tudi tistim, ki še nikoli niso pomislil na Dacio. V prid boljše aerodinamike so mu nekoliko znižali strešno linijo, videz pa oplemenitili s širšo masko in z novima LED žarometoma, ki sta del serijske opreme. Žarometa sta najbolj izrazit oblikovni element, pri katerem izstopa LED kanal v obliki črke ipsilon.
Med slovenskimi kupci je bila doslej zelo priljubljena pustolovska različica stepway, ki je v novi generaciji z 20-centimetrsko oddaljenostjo od tal, izrazitejšim prednjim odbijačem, dodatno karoserijsko zaščito in izdatnejšo serijsko opremo še bolj atraktivna. Sandero se z dodatki stepway malce spogleduje z urabnimi križanci. Med praktičnimi rešitvami stepway ponuja novost: prilagodljive vzdolžne strešne letve, ki jih je mogoče uporabiti tudi kot prečne nosilce.
Sodobna zasnova karoserije
Prvič se je zgodilo, da Dacia deli tehnologijo z najnovejšimi Renaultovimi modeli. Da gre za povsem na novo zasnovanega sandera, dokazuje uporaba modularne karoserijske osnove CMF, na kateri sta zgrajena nova clio in captur. Ta platforma je prinesla občuten napredek pri pasivni varnosti in voznih lastnostih. Po prvih kilometrih med dolenjskimi griči lahko zapišemo, da je avto veliko bolj natančno vodljiv, v kabini pa je precej manj hrupa in tresljajev. Sandero bolje drži stik s cesto in je v vožnji tudi občutno bolj dinamičen.
Z novo karoserijo po merah bistveno ne odstopa od predhodnika, je pa v notranjosti nekoliko več prostora. Na zadnji klopi je 4,2 cm več prostora za kolena. Se pa varčevanje še vedno pozna v robustno obloženem in globokem prtljažniku s 410 litri prostornine.
Nova je tudi oprema kabine vključujoč prešito armaturno ploščo, rdeče-belo grafiko merilnikov, sredinsko konzolo z USB priključki in praktičnimi vrtljivimi stikali za upravljanje klimatske naprave, ki so enaka kot v dusterju. Ob novem 8-palčnem na dotik občutljivem zaslonu zmogljivejše multimedijske naprave z navigacijo je tudi priročni nosilec za pametni telefon. Digitalizacija omogoča brezžično uporabo vmesnikov apple carplay in android auto za upravljanje mobilnika na osrednjem zaslonu. Sandero je prvič na voljo tudi brez klasičnega ključa za zagon motorja - tega za doplačilo nadomestita kartica in stikalo za zagon.
Slovo od dizla, ne pa tudi od njegovega dosega
V motorni paleti je novo le to, da se je sandero poslovil od dizelskega motorja. Vlogo okolju prijaznejšega motorja prevzema tovarniško prirejen trivaljni eco-g litrski bencinski motor (74 kW in 170 Nm), v katerem lahko izgoreva tudi utekočinjen naftni plin (LPG). Gre za tovarniško vgrajen sistem, zato potovalni računalnik prikazuje porabo in doseg obeh energentov. S 50 litri bencina in 40 litri plina v jeklenki, nameščeni v prostoru za rezervno kolo, naj bi sandero v idealnih razmerah prevozil do 1300 km. Ostali dve motorni različici tudi že poznamo: litrski trivaljnik z oznako SCe in brez turbinskega polnilnika ima 49 kW, litrski turbo trivaljnik TCe pa 67 kW.
Pod črto ...
Kdor razmišlja o nakupu najcenejšega clia ali rabljenega VW pola, naj se ozre tudi po novem sanderu; celo v najbolje opremljeni različici cena novega sandera ne doseže 14.000 evrov.
Nova dacia sandero in sandero stepway
- kompaktna kombilimuzina
- zasnovan na novi platformi CMF
- všečna oblika
- le osnovni varnostni pripomočki
- serijska LED žarometa
- bencinski motorji: 1,0 SCe 65 (49 kW), 1,0 TCe 90 (67 kW), 1,0 eco-g (74 kW)
- 410-litrski prtljažnik
- prostornejša kabina
- že v prodaji: cene od 8.990 evrov oziroma 12.290 evrov (stepway)
Romunski clio gre za med ...
Dacia je v petnajstih letih na krilih preverjene Renaultove “outlet” tehnologije postala zgodba o uspehu. Doslej so prodali več kot sedem milijonov avtomobilov, med njimi je bilo kar 2,1 milijona sanderov. Pragmatični kupci so v sanderu našil stroškovno učinkovito in preprosto mobilnost. Tudi zato je ta “romunski clio” že štiri leta na evropskem vrhu po prodaji fizičnim kupcem.
Pri Dacii celo trdijo, da se po vgrajeni tehnologiji oziroma tehniki in voznih lastnostih po novem lahko postavi ob bok nekaterim neposrednim tekmecem kot sta škoda fabia in opel corsa.
Za tretjo generacijo prodajno najbolj uspešnega avtomobila znamke Dacia lahko zapišemo, da je tehnološko doštudiral ob delu. Nikoli ne bo raziskoval in premikal meja tehnologije znotraj svojega razreda, je pa preprosto in učinkovito mobilnost zmožen ponuditi kar najširšemu krogu kupcev. Nova karoserija je sicer prilagojena tudi elektrifikaciji pogona, a pri Daciji na vprašanje o elektrifikaciji obstoječih modelov niso povedali nič konkretnega - le to, da bo prihodnost polna novosti. Jeseni bo tako na slovenske ceste zapeljal urbani križanec dacia spring. Ta svoj novi mestni avto pa Dacia priklaplja na elektriko in odpira novo poglavje mobilnosti. Recept je seveda znan: ponuditi električni avtomobil, ki si ga bo lahko sposodil ali kupil vsakdo.