Tretji član Volkswagnove električne družine ID prinaša več oblikovne in vozniške dinamike, z oznako GTX pa dva motorja in štirikolesni pogon. Je to najbolj prepričljiv električni volkswagen?
Zanimivosti in dejstva: električni štirikolesni pogon z elektronsko zaporo XDS+
Na mokrih ovinkastih gorskih cestah v okolici Kitzbühla smo se lahko prepričali, da ima ID.5 GTX odlično umerjen oziroma prilagodljiv štirikolesni pogon, ki se hipno odzove na vsak zdrs. Poleg doplačljivega sistema aktivnega nadzora blaženja DCC na obeh oseh ponuja tudi elektronsko zaporo XDS+, kar še izboljša oprijem v ovinkih in na podlagah s slabšim oprijemom. S takim pogonom je volkswagen ID.5 GTX vozniško zelo varen in predvsem široko uporaben avto, ki tudi v snegu ne bo imel nikakršnih težav z oprijemom. Ni poceni, a se zahtevnemu kupcu oddolži z udobjem, eleganco in tehnologijo. |
Športna eleganca
Avto v celoti ohranja prostorsko razkošje in praktičnost ID.4, s katerim si deli tudi prilagodljivo karoserijsko osnovo MEB, ki ob vseh različicah električnega pogona omogoča oblikovne mojstrovine brez izgube čvrstosti in prostora. Zelo elegantna strešna linija je v najvišji točki vsega 5 mm nižja kot v modelu ID.4, kar pomeni, da tudi na zadnji klopi kljub nižanju strehe oblika (skoraj) ne poseže v prostor nad glavo.
Enako velja za odlično dostopen in prostoren prtljažnik. Ta je zaradi 1,5 centimetra dolžinskega prirasta v osnovni prostornini celo pridobil 6 litrov in ponuja 549 litrov prostora. ID.5 GTX svoje pogonske moči in navora ne izkazuje tako bahavo kot češki bratranec enyaq coupe RS iV; ohranja značilno Volkswagnov pragmatičnost, ki obljublja počasno staranje oblike.
Oznaka GTX v kabino prinaša odlične sedeže, ki zelo dobro objamejo telo, če voznik ovinke odpelje tako, kot mu omogoča odlično uravnoteženo podvozje in pametni električni štirikolesni pogon. Bolj kot rdeči šivi v notranjosti je pomembno, da digitalno zasnovo merilnikov in komunikacijske storitve upravlja nova oziroma stabilnejša in zmogljivejša programska oprema 3.1. Zmogljiveša umetna inteligenca v ID.5 GTX prinaša še natančnejše delovanje sistema za prediktivno vožnjo, saj se avtomobil dogajanju na cesti samodejno prilagaja tudi s širšim naborom sproti osveženih informacij iz podatkovnega oblaka. Zmogljivejša programska oprema omogoča več nadzora pri menjavi pasu in spominsko samodejno parkiranje na vnaprej določeno mesto na domačem dvorišču ali v službi.
Izdatneje je s pametjo podprto tudi upravljanje s shranjeno energijo v akumulatorju zmogljivosti 77 kWh z boljšim termičnim nadzorom in povečano močjo polnjenja (135 kW DC).
Vozniško uravnotežen
Oznaka GTX pomeni, da ima avto najzmogljivejšo različico pogona z dvema električnima motorjema - po enim na vsaki osi. Volkswagen ID.5 GTX kljub zmogljivi sistemski moči (220 kW) in 460 Nm navora ni športnik, ampak vozniško zelo uravnotežen in zmogljiv cestni terenec. Štirikolesni pogon mu izdatno pomaga pri prenosu navora na podlago na mokrih ali zasneženih cestah, štirikolesni pogon pa omogoča tudi vleko do 1,4 tone težke prikolice. Na hitrih polnilnicah energijo za dobrih 300 kilometrov vožnje “natočimo” med polurnim postankom.
V najdražji in najzmogljivejši izvedbi je ID.5 GTX dobra dva tisočaka dražji od modela ID.4 GTX. ID.5 GTX nikakor ni poceni, a za zahtevani denar ponuja veliko in še vedno stane manj kot podobno zmogljiv in velik bratranec Q4 sportback 50 e-tron quattro iz Audija, s katerim si tudi deli večino pogonske tehnike.Za vse, ki cenijo uporabno avtomobilsko lepoto, bo to doplačilo za izdatno odmerjen prostor in tehnologijo pod kupejevsko streho smiselna naložba v lastniško srečo ali zadovoljstvo.
ID.5 GTX je vozniško in oblikovno ta hip najbolj prepričljiv, a tudi najdražji Volkswagnov električni avto. Kdor ceni uporabno lepoto, bo verjetno pripravljen doplačati dva tisočaka za avto s petico za obliko.
Foto: Na mokrih ovinkastih gorskih cestah v okolici Kitzbühla z električnim štirikolesnim pogonom
Volkswagen ID.5 GTX
4,6 metra dolg električni cestni terenec
prostorna kabina in 549 litrski prtljažnik
dinamične vozne lastnosti in 4x4 pogon
dva motorja: 220 kW sistemske moči in 460 Nm navora
do 486 km dosega
v Sloveniji na voljo junija za najmanj 59.384 evrov
Kupejevska različica - Volkswagen ID.5
Kupejevsko strešno linijo je ID.5 zelo skladno - a tudi uporabno - vdelal nekdanji prvi oblikovalec Škode Jozef Kaban, ki je danes prvi mož Volkswagnovega oblikovanja. To v praksi pomeni, da najlepši v VW električni družini na 4,6 metra dolžine ponuja dobrega 2,7 metra dolgo medosno razdaljo, prostorno kabino in velik, lahko dostopen 547-litrski prtljažnik, ki mu je s polaganjem naslonjal zadnje klopi mogoče prostornino povečati na dobrega 1,5 kubičnega metra (1561 litrov).
Oblikovalci so malce nižjo strešno linijo izkoristili tudi za izboljšanje aerodinamične učinkovitosti, saj ID.5 zrak reže z nizkim količnikom upora (0,26), kar je pri družinskem električnem avtomobilu zelo pomembno tudi zaradi dosega. Energetska shramba zmogljivosti 77 kWh je tako kot v zmogljivejši različici GTX opremljena z izboljšanim toplotnim in programskim nadzorom, kar posledično prinaša tudi daljši doseg. Ta naj bi v kombinirani vožnji presegel mejo 500 kilometrov. ID.5 bo na voljo v dveh različicah s 128 ali 150 kW moči in pogonom zadaj. Glede na dejstvo, da je družinsko uporaben ID.4 pri nas najbolje prodajan električni volkswagen, bo tudi dva tisočaka dražji, a precej bolj eleganten ID.5 pri nas zagotovo našel nekaj novih kupcev. Zanj bo pri nas treba pripraviti najmanj 49.368 evrov.