Za volanom: Škoda enyaq coupe RS iV

Za volanom

Blisk - Ni prav veliko električnih avtomobilov, ki znajo tako samozavestno razkazovati svoje “električne konje”


Škodin električni enyaq z elegantno kupejevsko obliko, dodatnim motorjem na prednji osi in vozniško dinamiko prvega RS modela brez izpuha naj bi še uspešneje prepričeval kupce kot doslej.

Zanimivosti in dejstva: Svetleča maska razvita v Sloveniji

Osvetljena motorna maska crystal face je pri različici RS del serijske opreme, razvili pa so je slovenski svetlobni strokovnjaki v podjetju Hella Saturnus v Ljubljani.
Čehi so se svojega prvega namensko razvitega in oblikovanega električnega modela lotili tako kot najbolje znajo. Prostoren, praktičen, učinkovit in všečno oblikovan križanec enyaq je takoj požel zanimanje kupcev. Po evropskih cestah se jih vozi že več kot 50 tisoč, Škoda pa ima v tem trenutku še 115 tisoč novih naročil. A enyaq je sedaj dobil še brata, ki bo znal prepričati tudi tiste kupce, pri katerih avto izbira srce in ne strogi razum.

Elegantenjši in bolj aerodinamičen

Ni prav veliko električnih avtomobilov, ki znajo tako samozavestno razkazovati svoje “električne konje”; najbolj izstopajoča oblikovna elementa enyaqa coupeja iV RS sta eleganten kupejevski zadnji del in s 131 LED diodami osvetljena motorna maska kristalnega videza s črno obrobo, ki je del serijske opreme. Z njo je v mraku in temi enyaq coupe iV RS viden kot svetleč blisk na temnem nevihtnem nebu. Izboljšan količnik zračnega upora (0,23) poskrbi, da 77 kWh shranjene električne energije zadostuje za okoli 500 kilometrov vožnje. A kdor bo užival v električnemu udaru in RS voznih lastnostih, naj računa, da bo prosto vtičnico potreboval po 350 do 400 prevoženih kilometrih.

Armaturna plošča je oblečena v alkantaro, na kateri se bohotijo šivi v barvi karoserije, telo objamejo športni sedeži, na vratih pa so obloge, ki imitirajo karbonska vlakna.

Še vedno prepričljivo prostoren

Prvi električni Škodin športnik kljub elegantni bočni silhueti in padajoči strešni liniji, ki se izteče v oster rob velikih prtljažnih vrat, v kabini ne ponuja nič manj prostora od enyaqa, prtljažnik pa je izgubil zanemarljivih 15 litrov in še vedno ponuja prepričljivo 570-litrsko družinsko uporabno prostornino ter enostaven dostop zaradi velikih električnih dvižnih vrat. V nobenem kupeju te velikosti zadaj še nismo sedeli tako udobno.
Inženirji so poleg zmogljivosti izdatno nadgradili tudi umetno inteligenco. Novi enyaq coupe RS iV ima naloženo novo generacijo programske opreme ME3, ki jo je mogoče posodabljati na daljavo. Ključno je, da omogoča natančnejše in zmogljivejše varnostne sisteme ter več digitalnih storitev, med katerimi je tudi navigacija, ki zna poiskati polnilnice po razpoložljivi moči. Nova programska oprema omogoča tudi boljši termalni nadzor akumulatorskega sklopa oziroma povečuje njegovo polnilno moč na 135 kW.

Avto ima veliko oprijema in celo na makadamu z mesta spelje zelo suvereno.

Ni športnik ampak uglajeno hiter električni avto

Najpomembnejši del športnega avtomobila predstavljata pogon in podvozje. Škoda enyaq coupe RS iV po voznih lastnostih ni čisto pravi športnik, ampak predvsem uglajeno hiter električni avto. Dva motorja na vsa štiri kolesa sicer pošiljata zajetno moč 220 kW in 460 Nm navora, a avto ne pospešuje tako silovito kot denimo Teslini avtomobili. Avto ima veliko oprijema in celo na makadamu z mesta spelje zelo suvereno. Serijsko športno podvozje s prilagodljivim blaženjem se trudi zabrisati vpliv mase, a na številnih prevojih in neravninah cest med toskanskimi griči je bilo hitro jasno, da je 2740 kg, kolikor s potniki in prtljago lahko največ tehta enyaq coupe RS iV, preveč za pravo, dirkaško natančno vozniško izkušnjo. Ne pelje se tako suvereno, kot je videti, je pa še vedno hiter in presenetljivo udoben avto.

Pod črto ...

Škodin prvi električni športnik predstavlja odličen kompromis med uporabnim, varnim družinskim avtom in zmogljivostmi. K vsemu skupaj dodaja še veliko opreme, tehnologije in oblikovne atraktivnosti.

Škoda enyaq coupe RS iV

- dva motorja in štirikolesni pogon
- športno podvozje, spredaj znižano za 1,5 in zadaj za 1 cm
- moč in navor: 220 kW (300 KM) in 460 Nm
- pospešek: 6,5 s do 100 km/h
- največja hitrost: 180 km/h
- akumulatorski sklop s 77 kWh in dobrih 500 km dosega
- prostorna kabina in 570-litrski prtljažnik
- Sloveniji predvidoma ob koncu leta: od 60.472 evrov

Eleganca in prostor

Škoda enyaq coupe iV

Škoda enyaq coupe iV dopolnjuje modelsko ponudbo tudi brez športne oznake RS. V primerjavi z običajnim enyaqom ima zaradi izboljšane aerodinamike v povprečju od 10 do 15 km večji doseg, ki ob najzmogljivejšem akumulatorskem sklopu (77 kWh) omogoča do 545 km dosega. Enyaq coupe je izdelan na Volkswagnovi prilagodljiv platformi za električne avtomobile MEB in po merah ter prostornosti povzema izvirnik. Vsi modeli so serijsko opremljeni s stekleno panoramsko streho, ki poskrbi, da kabina ob dobrega 2,7 metra dolgi medosni razdalji daje še večji občutek prostornosti. Zaradi tanjše panoramske strehe potniki na zadnji klopi v kupeju nimajo nič manj prostora za glave.

Pohvalimo tudi preglednost in velik ter uporaben prtljažnik, ki v primerjavi z izvirnim modelom skorajda ni izgubil uporabne prostornine.


Novi enyaq coupe iV bo z oznako 80x (195 kW in 425 Nm) prvi ponujal tudi dodaten motor na prednji osi in posledično štirikolesni pogon. Poleg najzmogljivejše različice po moči pogona in akumulatorskega sklopa bo na voljo še energetska shramba z 58-kilovatnimi urami in 132-kilovatnim elektromotorjem ter različica s 150 kW moči v kombinaciji z akumulatorjem zmogljivosti 77 kWh. Nova programska oprema omogoča več aktivne varnosti, izboljšano digitalizacijo in zmogljivejše polnjenje ter boljše upravljanje z akumulatorskim sklopom, ki bo vključevalo tudi predgretje.

V Slovenijo škode enyaq coupe iV ne bo pred jesenjo, saj poleg pomanjkanja polprevodnikov Škodo pesti še vojna v Ukrajini, kjer imajo pomembnega dobavitelja za visokonapetostne vodnike. Slovenski cenik za enyaqa coupe se prične pri 48.088 evrih. Najprej bo kupcem na voljo športna različica RS iV.

 

 

Ključne besede


Za volanomElektrikaŠkodaštirikolesni pogonElektromobilnostškoda enyaqškoda enyaq coupe

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

19

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

19

Shrani

Delite s prijatelji