Za volanom: Toyota corolla

Za volanom

Pričakovanja - Kaj še lahko ponudi najbolj prodajan avtomobil na svetu?


Kaj lahko Toyota še ponudi v avtomobilu, ki je na trgu klasične bencinske dobe, ki se z letom 2035 vsaj v Evropi končuje, osvojil vse, kar se osvojiti da? Ta odgovor smo poiskali za volanom prenovljene, že dvanajste generacije corolle, najbolj prodajnega avtomobila na svetu.  

Oglas
Oglas

Zanimivosti in dejstva: Iz 100 kWh shranjene elektrike hibrid najbolj učinkovito zniža flotne izpuste!

Toyotini inženirji so postregli s podatkom, da ob vložku 100 kWh shranjene elektrike pri 90 hibridnih corollah povprečni flotni izpust skozi življenjsko dobo znaša 205 g CO2/km. Pri priključnih hibridih lahko z enakim energetskim vložkom naredijo le 6 avtomobilov in izpuste znižajo na 244 g/km. Pri električnem avtomobilu, ki ima akumulatorski sklop 100 kWh, lahko s tem energetskim vložkom izdelajo le en avto, kar v primerjavi s 100 ne-elektrificiranimi avtomobili pomeni znižanje povprečnih izpustov z 250 g/km na 248,5 g/km.
Pol stoletja oziroma deset generacij razlik na eni fotografiji.

Se bo v 13. generaciji vozila le na elektriko?

Toyota corolla ima ob svojem poslanstvu - biti relativno dostopen, zanesljiv in učinkovit avtomobil za vse okuse - zelo pestro zgodovino. Na cestah je že od leta 1966, sedem let dlje od Volkswagnove velikoserijske družinske ikone golfa. Istega leta, kot je golf prvič zapeljal na cesto, je corolla tretje generacije že osvojila svoj prvi svetovni mejnik, saj je bila tisto leto najbolj prodajan avto na svetu. Leta 1974 so jih po vsem svetu prodali več kot 300 tisoč. Kljub svojem relativno preprostem poslanstvu pa so pri Toyoti vedno poskrbeli za tehnološko sodobnost. Med drugim se je proslavila tudi v svetovnem rally prvenstvu in uživala status nepokvarljivega avtomobila za vsak dan. Slovenski vozniki so jo kupovali že v 80. letih prejšnjega stoletja - še v prejšnji državi. 

Lansko leto je corolla znova dosegla dva pomembna mejnika: števec izdelanih coroll je presegel 50 milijonov, karoserijski družini corolle pa se je prvič pridružil cestni terenec corolla cross. 

Bo corolla v bližnji prihodnosti izgubila motor z notranjim izgorevanjem in se proti prelomnem letu 2035, ko naj bi v Evropi vse toyote dokončno izgubile bate in izpuhe, odpeljala kot električna corolla? Na to naše vprašanje nam japonski inženir, ki je odgovoren za razvoj corolle, ni mogel ali ni smel odgovoriti … 

Slovenski kupci pri corolli največkrat izberejo karavansko TS karoserijsko različico. 

Izpolnjena pričakovanja: hibridni pogon po vzoru corolle cross

Je pa corolla pričakovano izpolnila pričakovanja glede vozniške učinkovitosti in voznega udobja, kar je ob izdatno dopolnjenih sistemih aktivne varnosti in digitalnih komunikacijskih veščinah tudi bistvo prenove. Vanjo so vgradili najnovejši hibridni pogon pete generacije, ki smo ga lani v močnejši različici že preizkusili v novi cestnoterenski različici corolli cross. Ob močnejšem električnem pogonskem motorju je več moči dobil tudi 1,8-litrski bencinski motor. Šibkejši od obeh hibridnih pogonov je prav prijetno presenečenje - zaradi dostopnejše cene in očitno izboljšanih zmogljivosti hibridnega pogona. Z novo električno kontrolno enoto so pri vstopni različici hibridnega pogona zmanjšali električne izgube, kar pomeni, da so ob lažjem menjalniku z manj mehanskega trenja in ob 14 odstotkov lažjem in hkrati 14 odstotkov zmogljivejšem litij-ionskem akumulatorju ter 70-kilovatnem električnem motorju dosegli precej bolj prožen oziroma dinamičen odziv. Hibridni pogon z 1,8-litrskim bencinskim motorjem na prednji kolesi spravi največ 103 kW sistemske moči. A odziva se res dobro, saj do hitrosti 100 km/h pospeši skoraj dve sekundi hitreje - prvič v manj kot 10 sekundah (9,1 s). Močnejši hibridni pogon z 2,0-litrskim motorjem, ki nas je z odzivnostjo navdušil že v corolli cross, pa ob 144 kilovatih sistemske moči z mesta do hitrosti 100 km/h pospeši v 7,4 sekunde, kar pomeni pol sekunde hitreje kot prej. Bolj kot čas na štoparicah je pomebno dejstvo, da je z odzvnejšim hibridnim pogonom corolla eden od najbolj energetsko učinkovitih hibridov v razredu. 

Piljenje oblike bodo po prenovi opazili le poznavalci. Žarometi so dobili novo svetlobno podobo, dopolnili so barvno paleto in športni dres različice GR SPORT z podrobnostmi ukrojili še nekoliko bolj ekskluzivno.

Corolla brez pomoči elektrike iz vtičnice porabi manj goriva kot marsikateri priključni hibrid

Z obema motorjema je povprečno porabo brez težav mogoče obdržati pod mejo petih litrov goriva na 100 kilometrov in doseči zelo visok odstotek vožnje na elektriko. V kombinirani vožnji delež skupnih električnih kilometrov z lahkoto preseže četrtino ali celo polovico dnevne kilometrine. Z novim, zelo dobro delujočim sistemom prediktivne vožnje se zna corolla učiti vozniškega sloga in zbrane podatke uporabiti za večji izkoristek zaloge elektrike oziroma učinkovitejše rekuperativno obnovo za vožnjo. S karavansko različico touring sports smo na krstni vožnji porabili vsega 4,6 litra goriva na 100 km, kar pomeni boljši rezultat od marsikaterega priključnega hibrida v razredu. Tu se pozna četrt stoletja razvoja Toyotinega hibridnega pogona. Zato je po prenovi corolla še bolj varčna, čistejša, električno samooskrbna in vozniško zelo prijetna. Corolla odlično drži stik s cesto, lepo vztraja v smeri in se predvsem bolj odločno odzove voznikovim željam.

Več podatkovne širine in bogastva. V 4-letno komunikacijsko naročnino vštete posodobitve na daljavo, zvočni ukazi in navigacija, ki prometne informacije po vzoru Googla črpa iz podatkovnega oblaka v realnem času.

Več varnosti in več podatkov, a tudi več klikanja za volanom

Pri prvih vtisih za volanom smo hitro opazili, da sistemi za pomoč vozniku delujejo bolj natančno, daljši oziroma širši pa je tudi njihov spekter delovanja. Avto je bolj uglajeno posredoval pri vzdrževanju smeri znotraj meja voznega pasu, prometne znake je bral brez zamud ali napak in sistem prediktivne vožnje je zelo natančno zaviral tudi pred ostrimi ovinki. Kar osem novih varnostnih sistemov so dodali v paket, med njimi je tudi samodejno zaustavljanje v sili in nadzor mrtvih kotov pri izstopanju iz avtomobila. Prav vse corolle so serijsko opremljene s tem celovitim naborom varnostnih sistemov pod oznako T-mate. 
Manj prepričljiv je nov 12,3. palčni zaslon grafično in podatkovno prilagodljivih merilnikov; med vožnjo je preveč zapleteno spreminjanje osnovnih videzov merilnikov. To znajo tekmeci narediti hitreje in enostavneje. Pri osrednjem 10,5-palčnem zaslonu pa so komunikacijske veščine povezane z denarjem - boljši in za polovico hitrejši procesor je na voljo le pri srednjih in višjih paketih opreme. Šele potem zna avto voznika tudi opozoriti na vremenske nevšečnosti. So pa v 4-letno komunikacijsko naročnino vštete posodobitve na daljavo, zvočni ukazi in navigacija, ki prometne informacije po vzoru Googla črpa iz podatkovnega oblaka v realnem času. Seveda je corolla dobila še aplikacijo, prek katere lahko lastnik na daljavo odklepa avto, izklaplja luč in upravlja s klimatsko napravo.  

Spodoben družinski prtljažnik, ki ponudi od 581 pa do kar 1860 litrov prostora, če "padejo" naslonjala klopi.

Že na slovenskih cestah

Prenovljena corolla je v vseh treh karoserijskih različicah že na voljo v Toyotinih slovenskih salonih.  Najcenejša je limuzinska različica, ki jo je še edino mogoče naročiti brez hibridnega pogona z 1,5-litrskim bencinskim motorjem pod pokrovom in ročnim menjalnikom. Zanjo je potrebno odšteti najmanj 21.900 evrov. Za petvratno kombilimuzinsko corollo oziroma karavana TS z vstopnim hibridnim pogonom z 1,8-litrskim motorjem in samodejnim menjalnikom ter ravnjo opreme luna je treba pripraviti najmanj 29.850 oziroma 30.750 evrov.

Pametnejša, hitrejša in bolj varčna prenovljena toyota corola se še vedno počuti zelo dobro na vseh vrstah cest. Tudi takih, preko katerih teče voda. 
Oglas
Oglas

Pod črto …

Prenovljena toyota corolla v svojem razredu postavlja merila učinkovitosti in predvsem z električno samooskrbnim hibridnim pogonom izpolnjuje pričakovanja učinkovite osebne mobilnosti - brez iskanja električnega priključka. 

Prenovljena toyota corolla hybrid 

- tri karoserijske različice: 5-vratna komilimuzina, limuzina in karavan 
- izboljšan hibridni pogon pete generacije z 1,8- in 2-litrskim bencinskim motorjem
- razpon sistemske moči od 103 do 144 kW
- 1,5-litrski bencinski motor z 92 kW (le v limuzini)
- novi prilagodljivi digitalni merilniki
- razširjen in izboljšan paket aktivne varnosti
- več digitalnih storitev s posodobitvami na daljavo
- že na voljo za najmanj 21.900 evrov (bencinski motor) in 27.800 evrov (hibridni pogon)

 

Ključne besede


Za volanomToyotaHibridni avtohibridni pogonhibridtoyota corolla