Z dosegom, oblikovanjem, 800-voltno električno arhitekturo, močjo polnjenja in umetno inteligenco novi ioniq 6 dokazuje, da je Hyundai še naprej eden glavnih nosilcev razvoja elektrifikacije osebne mobilnosti.
Zanimivosti in dejstva: tehnološka ofenziva - do leta 2030 11 novih električnih modelov
Leta 2016 je Evropa prvič spoznala ime ioniq in že takrat je bilo hitro jasno, da je Hyundai prav s tem avtom resno vzel energetsko-okoljsko prihodnost. To je bil prvi avto na svetu, ki je eni karoserijski različici ponujal tri različne pogonske rešitve - polni hibridni in priključno-hibridni pogon ter povsem električni pogon. Priključno-hibridni ioniq se je kot uporaben in pogonsko praktičen družinski avtomobil več kot odlično odrezal na enoletnem preskusu v Motoreviji, prvi električni ioniq pa je še danes najbolj varčen električni avtomobil, ki s svojo učinkovitostjo uspešno kompenzira manjšo energetsko shrambo in voznikom še vedno zagotavlja zelo dober doseg. |
Uspeh prvega električnega ioniqa je postavil trdne temelje, na katerih je Hyundai zagnal povsem novo družino električnih avtomobilov, imenovano Ioniq, pri kateri novi električni modeli nosijo numerične oznake - s parnimi števili označujejo limuzine in kombilimuzine, z lihimi števili pa cestne terence. A ključna je tehnologija nove družine ioniq: za prepričljiv vstop v svet električne mobilnosti so razvili povsem novo karoserijsko platformo E-GMP in v njej zgradili izjemno prilagodljivo zasnovo električnega pogona, ki vozniku omogoča uporabo 400- in 800-voltne električne arhitekture za kar najbolj učinkovito oskrbo z energijo iz omrežja. Prvi nove generacije je bil ioniq 5, ki je leta 2022 osvojil naslov svetovnega avta leta ter tako kronal številne inovacije, postal velik igralec, ki letvico razvoja pomika zelo visoko in se brez težav kosa z največjim in najbolj uspešnim izdelovalcem električnih avtomobilov - Teslo Motors. Hyundai je lani v Evropi prodal 520.000 avtomobilov, od tega je bilo 84.760 električnih. So pa napovedali veliko električno razvojno ofenzivo, s katero nameravajo po vsem svetu povečati delež električnih avtomobilov v skupni prodaji. Do leta 2030 bodo na ceste poslali kar 11 novih električnih modelov: 6 cestnih terencev, 3 limuzine oziroma kombilimuzine, enega lahkega dostavnika in še avto, s katerim želijo nagovoriti povsem nove kupce v razredu, kjer Hyundai še nikoli ni bil prisoten. |
Ko je na začetku devetdesetih let prejšnjega stoletja Hyundai prvič zapeljal na slovenske ceste, je verjetno redkokdo verjel, da bo ta korejska znamka tri desetletja pozneje postavljala merila nove dobe mobilnosti. Njihov najnovejši električni ioniq 6 je eden najboljših električnih avtov na trgu, ki izstopa z originalno obliko, vrhunsko tehnologijo in uporabnostjo.
Oblikovalci ohranjajo samosvoj, retro-futoristični slog, ki so ga zarisali v ioniq 5, čeprav se zdi ioniq 6 zaradi zaobljenih linij in nizko postavljene kupejevske strešne linije povesem drugačen avto, a podrobnosti, kot je parametrično LED svetlobno okrasje okrog pametnih matričnih LED žarometov, izkazujejo bližnje sorodstvo. Avto je oblikovni original, opremljen z aktivno aerodinamiko, s katero so dosegli nizek količnik upora (0,21).
Oblikovno najbolj izstopa nizek zadnji del, ki ga krasi zračni usmerjevalnik, oblikovan v znameniti “ducktail” oziroma v obliko račjega repa, ki je značilen tudi za eno najprepoznavnejših avtomobilskih oblik - porscheja 911. So pa Korejci svoj račji rep oplemenitili s svetlobno površino in pod njega namestili prtljažna vrata. Davek atraktivne kupejevske oblike se pozna pri prtljažnih litrih: prostora ni tako malo - 405 litrov -, a dostop ni prav uporaben. To ni avto za “karavanske” tovore ali večje kose družinske športne opreme - tem potrebam bo kmalu postregel prihajajoči ioniq 7 - prvi Hyundaijev električni cestni terenec -, ki na ceste pripelje prihodnje leto.
Tehnološki vplivnež
Korejski Hyundai je na začetku električne dobe odgovoril na nove tehnološke izzive, poiskal prave rešitve in na trg prišel predvsem z ustrezno procesorsko močjo ter dobro delujočo programsko opremo, ki učinkovito nadzira tok elektronov v vseh smereh pogona - od porabe do polnjenja oziroma rekupreacije. Na čelo pa so se postavili tudi z naprednimi tehnološkimi rešitvami, kot so najnovejši visokonapetostni polprevodniki iz slicijevega karbida. Ti so trdnejši, imajo večjo toplotno prevodnost in manjše izgube, kar pomeni večje prihranke energije za pogon. Z novim visokozmogljivim pretvornikom električnega toka, v katerega so vgrajeni ti polprevodniki, lahko ioniqa 6 polnimo z veliko močjo.
800-voltna električna arhitektura: 15 minutni postanek za novih 350 kilometrov dosega
Akumulatorski sklop zmogljivosti 53 oziroma 77,4 kWh je z enosmernim tokom mogoče polniti z močjo do 232 kW, kar pomeni, da vsega 15 minut polnjenja že zagotovi do 350 km dosega, po vsega 18 minutah polnjenja z največjo močjo energetsko shrambo lahko napolnimo do 80 odstotkov. 800-voltno električno arhitekturo poleg Hyundaija trenutno ponujata le še Porsche in Audi.
Ioniq 6 ima izpopolnjen tudi termični nadzor akumulatorskega sklopa, ki od srednje ravni opreme vključuje tudi predgretje akumulatorskih modulov, kar naprimer omogoča takojšnje polnjenje z največjo močjo. V prid večje učinkovitosti, praktičnosti in udobja so vse različice avtomobila opremljene s toplotno črpalko.
Prav učinkovito polnjenje poleg dosega postaja glavno merilo uporabnosti električnega avtomobila in tukaj ioniqu 6 ni kaj očitati. Res pa je, da je predvsem ob naših cestah še vedno zelo skromna ponudba ultra zmogljivih hitrih polnilnic, na katerih je mogoče izkoristiti vse, kar ponuja 800-votna električna arhitektura.
Veliko moči in energetska zmernost
Ob prej omenjeni aerodinamiki in pametnem nadzoru energije zmore ioniq 6 po tovarniških obljubah z enim polnjenjem prevoziti dobrih 600 kilometrov. Na precej razgibanih magistralkah in na približno 40-kilometrskem avtocestnem odseku smo v prvih 110 kilometrih testne vožnje zabeležili porabo energije 16,8 kWh/100 km. To pomeni, da bi s štirikolesno gnanim in dobre 4,8 metra dolgim štirivratnim coupejem z 239 kW konične moči in 605 Nm navora pri hitrostih med 80 in 130 km/h prevozili okoli 460 kilometrov.
Pri tem je treba izpostaviti še eno zanimivo tehnološko rešitev: pri prednjem 74-kilovatnem električnem motorju v AWD različici so inženirji vgradili posebno sklopko, s katero motor povsem odklopijo od osi, kadar ni potrebe po štirikolesnem pogonu. S tem izničijo “naravni” upor sinhronega motorja s trajnimi magneti, kar prinese od 3- do 7-odstotni prihranek energije. Ta sklopka pri popuščenem plinu ali zaviranju poskrbi za hipni vklop, da tudi prednji kolesi energijo pojemka pretvarjata v elektriko.
Še bolj avto prepriča z izjemno prijetno vožnjo oziroma uglajenim, a na ukaz tudi silovitim odzivom na desni pedal. Ob tem velja izpostaviti še izdatno možnost upravljanja z elektrodinamičnim zaviranjem oziroma rekuperacijo, ki jo mogoče prilagoditi povsem po željah voznika ali izbranega voznega programa.
Nadpovprečno prostorna in digitalno sodobna notranjost
Oblikovalci so odlično izkoristili skoraj tri metre (295 cm) dolgo medosno razdaljo E-GMP platforme. Kabina je kljub nizki strešni liniji zelo prostorna, saj je na zadnjo klop brez težav sedel tudi naš 195-cm visok novinarski kolega. Široka, pregledna in zelo kakovostno izdelana armaturna plošča ima kar štiri digitalne zaslone. Ob obeh prednjih stebričkih na robu armaturne plošče sta nameščena še bočna zaslona, kjer ima voznik vseskozi širokokotni pogled na dogajanje ob obeh bokih avta, ki ga zunaj zajemata kameri namesto zunanjih vzvratnih ogledal. Preglednost je boljša kot v Audijevem e-tronu, saj je treba pogled na oba zaslona usmeriti tja, kot smo ga vozniki vajeni. Poleg tega pa oba zaslona prikazujeta tudi mejo kritične oddaljenosti pri menjavi pasov, ko se od zadaj približuje drugo vozilo.
Ostala dva zaslona sta nam že znana iz ioniqa 5: voznik ima pred seboj podatkovno bogat, a lepo urejen 12,3-palčni zaslon, tik ob njem pa še enako velik zaslon, na katerem je mogoče upravljati z vsemi sodobnimi digitalnim storitvami in komunikacijskimi zmogljivostmi avta, med katere spada tudi energetsko načrtovanje poti. Po vzoru na Porschejeve ali Tesline avte bo ioniq 6 na polnilnicah mreže Ionity kot prvi električni hyundai omogočal pristop "pripelješ in priklopiš” s samodejno identifikacijo in plačilom. Za ažurnost baze podatkov na krovu in v oblaku ter za programske posodobitve so pri Hyundaiu poskrbeli še z nadgradnjami na daljavo.
Video: Elektriko tudi deli ...
Avto tako kot ioniq 5 ponuja “izvoz” elektrike preko V2L vtičnice. To pomeni, da lahko na pogonski akumulatorski sklop priklopite zunanje električne porabnike največje moči 3,68 kW, ki delujejo na 220-voltni napetosti. Na postankih si boste tako brez težav skuhali kavo na indukcijskem kuhalniku, pogreli kakšen hitri obrok ali napolnili električno kolo. Dodatna 220-voltna vtičnica za hitro polnjenje prenosnika je tudi na sredini podnožja sedežne klopi v kabini. |
Pod črto: veliko avtomobila za veliko denarja
Ioniq 6 spada med električne avtomobile, ki postavljajo merila dobre uporabniške izkušnje in napredne tehnologije. Počutje za volanom je odlično in vožnja zelo prijetna oziroma sproščena tudi zaradi izdatne podpore dobro delujočih varnostnih sistemov. Avto zmore preprečiti nalete in čelni trk pri zavijanju v križišču, spremlja pešce in kolesarje, na avtocesti pa omogoča drugo stopnjo avtonomne vožnje. Korejci z novim ioniqom 6 kupcem ponujajo celovit paket avtomobilske prihodnosti, ki pa poleti, ko avto pripelje v Slovenijo (v kolilčini od 30 do 50 avtov), zagotovo ne bo poceni; na ceniku bo to verjetno najdražji hyundai. A glede na uspeh ioniqa 5 bo svoj krog zahtevnih kupcev zagotovo našla tudi elegantna šestica …
Hyundai ioniq 6
- 4,855 metra dolg električni 4-vratni kupe
- nadpovprečno prostorna kabina in 405-litrski prtljažnik
- pogon zadaj ali štirikolesni pogon z enim ali dvema elektromotorjema
- razpon moči in navora od 111 do 239 kW in od 350 do 605 Nm
- 800-voltna električna arhitektura
- akumulatorski sklop zmogljivosti 53 ali 77,4 kWh
- doseg od 429 do 614 km
- moč polnjenja 11 kW AC in 232 kW DC
- dobre vozne lastnosti
- najsodobnejši varnostni sistemi in digitalne storitve
- v Sloveniji na voljo poleti, cena še ni znana
Fotogalerija in video: Prvi kilometri med griči v okolici Madrida