Slovenski avto leta 2019 je postal ford focus. Z veliko prednostjo 25 točk je premagal kio ceed in Škodinega cestnega terenca karoqa. Na četrto mesto se je uvrstil VW T-roc, na peto pa volvo XC 40.
Ob invaziji novodobnih križancev in cestnih terencev, ki so v zadnjih nekaj letih preplavili tudi slovenske ceste, je razplet finala izbora za Slovenski avto leta pokazal, da lastnosti stare oziroma klasične avtomobilske šole še niso za odpis. Z njimi je novinarje v izboru sodelujočih medijev najbolj prepričal novi ford focus, avto z bogato zgodovino na slovenskem avtomobilskem trgu in eden najuspešnejših predstavnikov družinskih kombilimuzin oziroma karavanov nižjega srednjega razreda. Naslov Slovenski avto leta je osvojil že tretjič; prvič se je z njim okitil leta 2000, drugič pa leta 2012. Nikoli doslej pa ni zmagal tako suvereno, saj se je žirija, ki jo sestavljajo avtomobilska uredništva devetih medijev, povsem soglasno odločila, da je najboljši med petimi finalisti letošnjega izbora za Slovenski avto leta: vsa uredništva so namreč focusu podelila največje število točk. Suvereno zmago klasičnega avtomobila po meri voznika in družine je dopolnil še Kiin ceed: pri korejskem izdelovalcu ne skrivajo dejstva, da so se pri snovanju nove generacije ceeda zgledovali ravno po fordu focusu in VW golfu.
Foto: Zanimiv tehnični dan - za volanom prvič tudi bralci
Kia ceed je za mnoge morda največje presenečenje finala. Z voznimi lastnostmi, kakovostjo izdelave in učinkovito delujočim varnostnimi vozniškimi pomočniki je presenetila tudi številne bralce, poslušalce in gledalce sodelujočih medijev. Ti so se prvič v zgodovini izbora v finalu lahko pridružili avtomobilskim novinarjem, ki smo jim predstavili kompleksnost našega dela in vsakemu omogočili tudi preskus vseh petih avtomobilov. V zelo zanimivem druženju smo se pogovorili o številnih podrobnostih, odgovorili na vrsto zanimivih vprašanj, predvsem pa so obiskovalci sami lahko spoznali, kako so si med seboj avtomobili lahko različni. Udeleženci so si bili edini: vsi finalisti so zelo dobri avtomobili, a podrobnosti so tiste, ki odločajo in naredijo razlike med povprečnimi in najboljšimi.
Brez voznika ne gre
Na poligonu AMZS centra varne vožnje na Vranskem smo ob pomoči naletne tarče povabljencem odstrli še eno pomembno avtomobilsko dejstvo: voznik je še vedno odgovoren “kapitan” vsakega avtomobila, ne glede na to, koliko aktivnih varnostnih pripomočkov ima avto. Naletna tarča je pokazala precejšnje razlike v delovanju sistema za preprečevanje naleta s samodejnim zaviranjem. Bralci so videli, da mora voznik asistenčne sisteme sprejeti kot pomoč pri svoji vožnji in ne kot nadomestek za svoja ravnanja. Šele s takšnim zavedanjem voznik in umetna inteligenca postaneta nepremagljiv tandem, ki zna preprečiti prometno nesrečo. Mnogi so bili presenečeni, ko so ugotovili, da sta najbolj zanesljivo samodejno zavirala prav oba prvouvrščena avtomobila - focus in ceed. V sklopu izbora smo bralcem z ostalimi novinarskimi kolegi pripravili tudi štiri delavnice na temo varnosti, pogona, povezljivosti in uporabnosti. Ob avtomobilih so se razvili zelo zanimivi pogovori, ki so še enkrat potrdili, da se marsikateri slovenski kupci avtomobilov odlično spoznajo na tehniko.
Še enkrat se zahvaljujemo vsem bralcem, ki so glasovali v izboru za slovenski avto leta, pa tudi tistim, ki ste se prijavili na prireditev ob zaključku letošnjega izbora.
Kako in zakaj smo tako glasovali?
V uredništvu Motorevije, ki je v žiriji izbora od samega začetka, smo na prvo mesto postavili forda focusa. Focus tudi v novi generaciji najširšemu krogu kupcev ponuja zelo celovit nabor karoserijskih in motornih različic, napredne tehnologije, odlične vozne lastnosti, zanesljivo delujoč paket varnostnih sistemov in širok cenovni razpon. Na drugo mesto smo postavili kio ceed, ki je tudi v skupnem glasovanju postala viceprvak z letnico 2019. Ceedu lahko damo kar vzdevek “korejski golf”, kar dovolj nazorno pove, da je avto naredili zelo velik korak naprej. V ničemer ne izstopa, a hkrati je v vseh merilih zelo dober. Zmaga “stare šole” oziroma klasike seveda ne pomeni, da ne razumemo sodobne avtomobilske genetike, ki briše meje med avtomobilskimi razredi. Tudi vsi trije cestni terenci seveda imajo kaj pokazati, a najboljše odlikuje predvsem ugodno razmerje med ceno, obliko in vsebino.
Rezultati glasovanja ...
Vaše mnenje
Nagrade za glasovalce
Vsi, ki so glasovali v skladu s pravili na tiskanih glasovnicah ali preko elektronske glasovnice, so sodelovali v nagradnem žrebanju za tri lepe nagrade. Skupaj se je v žreb uvrstilo kar 23.744 glasovnic - 7059 papirnatih in 16.715 elektronskih. Žrebanje smo opravili pred zbranim občinstvom v prostorih AMZS centra varne vožnje na Vranskem.
Petrol klub kartico z dobroimetjem 1000 evrov - je dobil Milan Drenovčić iz Novega Sada, kar pomeni, da je letos izbor segel tudi onstran meja Slovenije.
Štiri pnevmatike Bridgestone (do premera 17 palcev) - je žreb namenil Aljažu Zaletelu iz Ljubljane.
Komplet profesionalne vrhunske avto kozmetike Juvi Koch-Chemie - je dobila Mojca Kožar iz Radeč.
Foto: finale izbora je znova gostil AMZS center varne vožnje na Vranskem
Preizkus finalistov in prvi utrinki iz glasovanja ter razglasitve zmagovalca skozi objektiv Uroša Modlica.