V tridesetem, jubilejnem finalu izbora Slovenski avto leta je naslov prvič v zgodovini osvojila Toyota s svojim kompaktnim cestnim terencem yarisom crossom. V finalu, ki je tokrat potekal na atraktivnem prizorišču med roboti visokotehnološke slovenske avtomobilske tovarne TPV Automotive v Brežicah, je Toyotin mali hibrid po glasovanju sodelujočih avtomobilskih redakcij devetih medijev zmagal s suvereno prednostjo 15 točk pred Renaultovim hibridnim križancem meganom conquestom. Tretje mesto je ravno tako prvič v zgodovini finala osvojil električni avtomobil - škoda enyaq. Četrto mesto je pripadlo novi Oplovi mokki, na peto mesto pa so avtomobilski novinarji postavili še drugi električni avtomobil med finalisti - Volkswagnov ID.4.
Toyota je šele druga japonska avtomobilska znamka, ki se v 30-letni zgodovini izbora Slovenski avto leta lahko pohvali s tem laskavim naslovom. Prvi slovenski avtomobilski naslov je Japoncem devetnajst let nazaj prinesla Mazda z mazdo 6, ki je leto dni pozneje - 2004 - z mazdo 3 ponovila uspeh.
Dvojna zmaga Toyote: največ točk od bralcev in strokovne žirije
Toyoti yaris cross je tokrat kar šest sodelujočih uredništev, med njimi tudi Motorevija, v finalnem glasovanju podelilo največje število točk. Največ točk je ta avto, ki je na voljo s hibridnim pogonom ali bencinskim motorjem, v finale prinesel tudi z zmago v glasovanju bralcev, poslušalcev in gledalcev, ki vedno odločijo, katerih pet finalistov se med novimi modeli avtomobilskega letnika sploh uvrsti v finale. Toyota tudi ob rastoči ponudbi električnih avtomobilov še vedno stavi predvsem na hibridni pogon, ki so ga kupcem ponudili pred več kot pol stoletja. Cestno-terenski yaris cross karoserijsko osnovo, učinkovit pogon in celovito varnostno opremo povzema po novem yarisu. Z vidika uporabne družinske mobilnosti ima yaris cross za vzor tudi večjega RAV-4: videti je podobno robustno in pustolovsko. Konzervativni kupcem še vedno ponuja tudi bencinski motor kot samostojno pogonsko enoto, a prednost tega avta je njegov učinkovit in gospodaren hibridni pogon. Kdor želi - in seveda plača, lahko dobi tudi dodaten električni motor in s tem štirikolesni pogon. Že z osnovno različico yaris cross ponuja celovit nabor asistenčnih sistemov.
Elektrika še ne izpolnjuje vseh meril za osvojitev naslova
V jubilejnem finalu je vseh pet avtomobilov skupaj postavilo pomemben tehnološki mejnik v zgodovini izbora, saj so prav vsi ponujali električni ali hibridni pogon. Pri Motoreviji smo obema sorodnima električnima avtomobiloma - Škodinemu enyaqu in Volkswagnovemu ID.4 - , ki si delita električno-digitalno tehnologijo največjega evropskega avtomobilskega izdelovalca, podelili najmanj točk. Po našem mnenju so električni avtomobili v vseh avtomobilskih razredih še vedno občutno predragi, da bi si jih lahko privoščil povprečen slovenski kupec. Poleg tega pa vsem tistim slovenskim voznikom, ki živijo v večjih blokovskih naseljih ali drugih večstanovanjskih objektih in doma nimajo proste vtičnice za oskrbo akumulatorskega sklopa, električni avto ne ponuja enakih možnosti kot kupcem, ki živijo v lastnih hišah.
Foto: Testni dan v AMZS centru varne vožnje na Vranskem
Namesto v studio smo tokrat zavili na cesto in se odpeljali v sodobno tovarno
Finala tridesetega izbora za Slovenski avto leta smo se tokrat sodelujoči mediji vsebinsko lotili drugače kot v prejšnjih letih. Tokrat avtomobilov nismo parkirali pred kamere v televizijskem studiu, pač pa smo kamere vzeli s seboj na zanimiv avtomobilski izlet, ki smo ga izpeljali skupaj s partnerji izbora, ki imajo pomembno vlogo pri mobilnosti. Petrolovemu strokovnjaku za goriva smo pripeljali uničeno dizelsko šobo in iz prve roke izvedeli, zakaj ima sodobno gorivo vlogo čistilke in policista. Izvedeli smo še, koliko časa bomo ob cestah še lahko točili fosilna goriva. S prvim človekom avtomobilskih zavarovanj Zavarovalnice Triglav smo na jezu Hidroelektrarne Brežice razrešili nekaj najbolj perečih paradoksov električnih avtomobilov, katerih popravila so v osnovi precej dražja od običajnih avtomobilov. Na poligonu AMZS centra varne vožnje na Vranskem smo pet najnovejših avtomobilov predstavili 30 let staremu veteranu avtomobilskih užitkov.
Preden je veteran dobil dovoljenje za dinamični test, je moral na pregled v mehanično delavnico, kjer so strokovnjaki portala DoberAvto.si preverili sto ključnih tehničnih parametrov ohranjenosti in mu podelili certifikat preverjenega avtomobila. Avtomobilski izlet smo končali med roboti, samovozečimi tovarniškimi vozili in inženirji ene najsodobnejših slovenskih avtomobilskih tovarn podjetja TPV Automotive, kjer za večino največjih avtomobilskih izdelovalcev razvijajo in izdelujejo številne pomembne sestavne dele. So karoserijski specialisti, vse prodornejši pa so tudi kot razvojni partner elektromobilnosti.
Izžrebali smo tudi nagrajence!
Med vsemi prispelimi glasovnicami - 22.829 ste nam jih poslali preko spleta in po pošti - smo na finalni prireditvi izžrebali tudi lepe nagrade. Celoten nagradni sklad je v TPV prikolici pred predstavnike partnerjev izbora, ki so prispevali in izžrebali nagrade, pripeljal AGV industrijski samovozeči tovarniški robot, ki je plod znanja inženirjev v tovarni, kjer je potekal finale letošnjega izbora. Prvo nagrado, vrednostno kartico z dobroimetjem za nakup goriva pri Petrolu v vrednosti 1500 evrov, je dobila Milena Pinter iz Ljubljane. Drugo nagrado, aluminijasto tovorno prikolico TPV EU 2010 AL, je dobila Viktorija Bernetič iz Sežane, tretjo nagrado, komplet zimskih pnevmatik Goodyear UltraGrip Performance+, pa je dobil Miha Belcijan iz Kamnika. Čestitamo!