Člani AMZS za volanom novega Fordovega rangerja raptorja

Avto-moto

Suvereno čez vse ovire


Na zahtevnem, a hkrati varnem terenskem poligonu nekdanjega vojaškega vadbišča v Parku vojaške zgodovine v Pivki so člani AMZS v družbi izkušenih inštruktorjev terenske vožnje na svojevrstnem avtomobilskem doživetju preskusili, kaj zmore športnik med klenimi terenskimi pick-upi - novi Fordov ranger raptor. Bitko za centimetre in oprijem je še dodatno zaostrilo vreme z nevihto, ki je prinesla celo sodro in sneg. A udeleženci so si bili po koncu dogodka enotni: splačalo se je priti po adrenalin in po dragoceno avtomobilsko izkušnjo! 

Oglas
Oglas

Prava terenska vožnja spada med najbolj zahtevne vozniške preizkušnje, saj zahteva popolno sodelovanje voznika in stroja v bitki s strmino, naravnimi ovirami in vremenom. Le najbolj kleni terenci zmorejo varno peljati tam, kjer je še hoditi težko. Le najboljši med njimi pa avtomobilski alpinizem ponudijo še na enostaven, varen in hkrati zanimiv način. Summit motors je članom AMZS oziroma bralcem Motorevije med prvimi vozniki pri nas zaupal najboljšega športnika med pick-upi - novega rangerja raptorja.

Za volanom močnega in pametnega velikana

Nova generacija Fordovega terenskega pick-upa rangerja je na naše ceste pripeljala tudi najzmogljivejšo in po videzu najbolj atraktivno različico raptor s športnim podvozjem ameriškega specialista Fox ter novim 3-litrskim bencinskim twin-turbo šestvaljnikom, ki na vsa štiri kolesa deli kar 215 kW moči in 491 Nm navora. Ta terenski športnik poleg odmevnega motornega zvoka navduši predvsem z izredno zmogljivim priklopljivim štirikolesnim pogon, ki je podprt z najsodobnejšimi pomagali za terensko vožnjo, in podvozjem, s katerim lahko leti prek grobe podlage ali pa varno pleza po strminah, bočnih naklonih in se splazi čez zahtevne tehnične ovire. Raptor ima 10-stopenjski menjalnik z reduktorjem in po novem tudi dve diferencialni zapori - spredaj in zadaj.

Vrhunske terenske zmogljivosti mu med drugim omogoča kar 27-centimetrska oddaljenosti od tal in izredno zmogljivo športno vzmetenje FOX s tehnologijo notranjih obtokov, ki se s tipali do 500-krat v sekundi odzovejo na razmere na podlagi in zahteve voznika. Vse skupaj nadzira elektronska umetna inteligenca, ki ničesar ne prepušča naključju. Voznik ima na voljo celo aktivni terenski tempomat, ki pri premagovanju zahtevnih tehničnih ovir ali strmih spustov povsem samodejno nadzoruje hitrost in samodejno zavira. Voznik se tako v celoti lahko osredotoči le na krmiljenje in iskanje prehodov po brezpotju, vse ostalo naredi raptor sam.

V programu je baja je raptor poletel nad grušč tankovskega poligona.

Raptor: leti in pleza

Izkušeni inštruktorji terenske vožnje so v slikovitem, varnem in hkrati surovem okolju parka jeklenih dinozavrov pripravili zahteven terenski poligon, kjer je raptor pokazal, kaj pomeni terenska vožnja. Tisti dan smo doživeli vse, kar se da doživeti v vožnji po brezpotjih: raptorji so kljubovali gravitaciji, grizli v strmino, na centimetre natančno vijugali mimo debel, odbijali napade slabega vremena in predvsem dokazali moč šestih valjev in doslednost najnaprednejše tehnologije. Ko so nevihtni oblaki prinesli grom, sodro, veter in celo sneg, smo se varno prebili na izhodišče. Številni vozniki so doživeli ognjeni krst v bitki za oprijem, saj so prvič okusili izziv drseče strmine. Raptor je pokazal mišice, udeleženci dogodka pa so se čudili predvsem enostavnosti premagovanja resnega terena z vedno slabšim oprijemom. “Šele, ko pogledaš skozi okno, vidiš, kako strmo je, avto pa se spušča kot plezalec. Presenetil me je njegov oprijem,” je povedal eden od članov AMZS. Spet drugi se je čudil zanesljivosti v prečenju bočnega naklona, saj si ni mislil, da bo tako nagnjen avto tako varno vzdrževal smer. V najbolj kočljivih trenutkih nevihte s točo, sodro in celo snegom je bilo pod kolesi na določenem delu poligona samo še 15 odstotkov razpoložljivega oprijema.

Na novega raptorja smo pripeli tudi praktično terensko šotorsko prikolico slovenskega podjetja TPV prikolice.


Inštruktorji terenske vožnje so pokazali tudi najbolj divjo raptorjevo plat - terenski športni program “baja”, ki v njem zbudi pravo zver. Ko je 5,3 metra dolg in več kot dve toni težak velikan zdrvel po surovi gruščnati podlagi, je sprožil val navdušenja. 

Oglas
Oglas

Ko zarohni bojni voz in zadiši pasulj …

V najbolj obiskanem slovenskem muzeju so udeležence našega terenskega doživetja presenetili še s prav posebnim zagonom enega od mnogih atraktivnih eksponatov, ki jih z veliko mero spoštovanja ohranjajo pri delovanju. Vsak dan namreč ne slišiš, kako zarjove 12-valjni motor jeklenega tanka. 



Naporen vozniški dan je zahteval tudi pravo malico - v kantini glavne muzejske stavbe Komande smo se okrepčali s pristnim pasuljem s klobaso, terensko doživetje pa so člani AMZS sklenili z ogledom zanimive muzejske zbirke, ki jih je popeljala v tehniško preteklost osupljivih strojev. Člani AMZS, udeleženci dogodka, so predstavnikom Forda odkrito povedali, da si podobne izkušnje želijo še z enim fordom, ki na naše ceste prihaja z druge strani Atlantika: to, kar so člani AMZS doživeli za volanom raptorja, želijo ponoviti tudi za volanom ponovno rojenega terenskega bronca.  

Natančno vijuganje med ovirami nekdanjega vojaškega vadišča. 

 

V bazi jeklenih velikanov se je novi raptor počutil kot doma.


Vsi člani AMZS imate ekskluziven 15-odstotni popust ob nakupu vstopnice za ogled razstav in zbirk Parka vojaške zgodovine v Pivki. 031 775 002; www.parkvojaskezgodovine.si

Ključne besede


Fordterenska vozilaDoživetjaterenska vožnjaštirikolesni pogonford ranger raptorPark vojaške zgodovine Pivka