Volkswagnov novi ID.7 s prostorno kabino, velikim prtljažnikom, elegantno silhueto in novo oznako tourer nadaljuje dolgo ter uspešno tradicijo klasično oblikovanih poslovno-družinskih karavanov. Bo postal “električni passat variant?”
Zanimivosti in dejstva: le arteon in ID.7 ne nosita oznake variant
Volkswagen je prvega klasičnega družinskega karavana na ceste postavil že daljnega leta 1962. Prvi je oznako variant dobil volkswagen type 3. Največji preboj Volkswagnovega varianta pa se je zgodil leta 1974 s prihodom passata prve generacije (B1). Vse do razmaha sodobne dobe križancev in cestnih terencev si je bilo v Evropi praktično nemogoče zamisliti, da bi kakšna znamka lahko uspela brez vsaj enega ali dveh karavanskih modelov. Pri Volkswagnu so že v 3. generaciji leta 1993 tudi golfu dodali podaljšan prtljažnik z visoko strešno linijo, dodatnim parom bočnih stekel in strmo prisekanim zadkom. Golfu sta sledila še polo in bora variant. Najnovejši passat 9. generacije pa je sploh prvič na voljo zgolj kot variant in nič več tudi kot limuzina. Med vsemi Volkswagnovimi karavani pa pri poimenovanju izstopata le kupejevski arteon z oznako shooting brake (2020) in njihov prvi električni karavan ID.7 z novo oznako tourer. Ker oblika arteona vendarle ni povsem klasično karavanska, razumemo, da so povzeli uveljavljeno oznako za podaljšanega kupeja. Novi volkswagen ID.7 s prepoznavnimi karoserijskimi razmerji in še vedno klasično karavansko bočno silhueto bi po našem mnenju celo več pridobil, če bi mu pustili oznako variant. “Zeleni prehod” bi bil za tradicionalne kupce, ki razmišljajo o elektriki, tako še bolj domač. |
Edini evropski električni karavan, ki si karoserije ne deli z bencinom ali dizlom
Čeprav je pri razvoju namenske arhitekture za električne avtomobile kazalo, da bo križanje električnih in prostorskih lastnosti povsem izkoreninilo klasične karoserije, pa se je vendarle izkazalo, da sta dolga medosna razdalja in velik prtljažnik več kot primerna tudi za večje in težke električne avtomobile. Skoraj si ne predstavljamo, da bi se nemški izdelovalci poslovili od karavanov; Opel je v nižjem srednjem razredu elektrificiral astro sportstourer, v srednjem razredu pa je novi ID.7 edini pravi električni karavan, ki si karoserije ne deli z različicami s pogonom na motor z notranjim izgorevanjem. Električni BMW i5 touring, na primer, je le ena od različic nove serije 5. Pri Volkswagnu so se na svetovni premieri pohvalili, da ostajajo eden redkih izdelovalcev s celovitim modelskim in pogonskim naborom karavanov - od golfa do legendarnega passata in novega ID.7. Oziroma od bencina in dizla do priključnega hibrida in najsodobnejše generacije električnega motorja tipa APP550 z 210 kW konične moči ter 545 Nm navora.
Najlepši iz električne družine ID?
Že res, da imajo vsake oči svojega. malarja, a Volkswagnovi oblikovalci so se naučili, da pretirano futuristični oblikovni odklon pri električnih avtih lahko pomeni tudi odklon zvestih kupcev, ki so vedno cenili predvsem brezčasno obliko. Novi VW ID.7 tourer je po videzu še vedno električno originalen, a hkrati tudi bolj domače Volkswagnovski. V oči najprej padeta prepoznava matrična IQ LED žarometa in precej bolj zašiljen sprednji del s svetlobnim LED kanalom, na sredini katerega je še osvetljen logotip. Tudi strmo prisekan zadek z nekoliko nižjim iztekom dolge strešne linije kot pri passatu objema povezan svetlobni pas z osvetljenim logotipom. Avto je videti zelo elegantno. Po našem mnenju je to najlepši električni volkswagen, ki bo za povrhu tudi precej tih in varčnejši zaradi svoje aerodinamike: veter reže z ugodnim količnikom upora (0,24).
Malce daljši od passata, a …
Pri velikosti se sama od sebe ponuja primerjava med Volkswagnovo prenovljeno bencinsko oziroma dizelsko platformo MQB evo, na kateri stoji novi passat variant, in električno MEB platformo ID.7 tourerja. Bolj kot 4,4 cm razlike v skupni dolžini se pozna več kot 15 cm razlike v medosni razdalji, ki pri ID.7 meri skoraj tri metre (297,1 cm). Zato ima ID.7 predvsem na zadnji klopi še razkošneje odmerjen prostor za kolena kot passat. več prostora - in udobja -je tudi drugje v njegovi kabini. Občutek prostranosti še povečajo velike steklene površine in ogromna panoramska streha z elektronsko nastavljivo prosojnostjo (deluje s pomočjo tekočih kristalov).
Med vsemi električnimi modeli ID ima sedmica v kabini vgrajene najboljše materiale, pa tudi občutno bolj odziven 15-palčni digitalni zaslonom in novo aplikacijo za sproščanje, omeniti velja tudi glasovni vmesnik s podporo umetne inteligence ChatGPT. Nič ludnega, da ID.7 pusti vtis, kot smo ga bili vajeni pri passatu, arteonu ali celo touaregu.
Passat variant ID.7 tourerja še vedno prekaša v dveh pomembnih prametrih vsakega karavana - osnovni prostornini in vlečni moči. Novi VW ID.7 ponuja 545 litrov osnovne prostornine prtljažnika, ki jo je z dodatnim zaklepom bolj pokončnega naslonjala zadnjih sedežev lahko povečamo na 605 litrov. A to je še vedno 85 litrov manj od osnovne prostornine (690 l) prtljažnika v passatu variantu. Ob položenih sedežih zadaj passat ponudi več kot 1,9 kubičnega metra prostora, ID.7 tourer pa dobrega 1,7 kubičnega metra. Passat variant z mehanskim štirikolesnim pogonom lahko za seboj vleče do 2,3 tone težko prikolico, ID.7 tourer pa s pogonom zadaj trenutno le 1,2 tone težko prikolico. S prihodom različice GTX z dvema električnima motorjema in štirikolesnim pogonom se bo vlečna moč verjetno povzpela tja proti 1,6 tone.
Več kilometrov in hitrejše polnjenje
Volkswagnovi inženirji so temeljito posodobili vse ključne elemente omenjenega električnega motorja APP550, ki ponuja učinkovitejši razvoj moči in predvsem pri avtocestnih hitrostih občutno bolj učinkovito porabo. To smo ugotovili že za volanom predserijskega kombilimuzinskega ID.7, kjer smo podrobno opisali vse izboljšave motorja. Pri pogonu velja izpostaviti še večjo polnilno moč, ki pri enosmernem toku doseže 200 kW. To pomeni, da je ID.7 z najzmogljivejšim pogonskim akumulatorjem (86 kWh) v pol ure zmožen povrniti do 80 odstotkov energije iz omrežja. Novi električni motor naj bi ob 77 oziroma 86 kWh zaloge elektrike zmogel od 600 do 675 km dosega.
Nova generacija aktivnih varnostnih sistemov
S pomočjo nove generacije digitalnega vmesnika MIB4 so tudi vsi varnostni sistemi dobili dostop do podatkov iz povezanih vozil in sproti osveženih podatkovnih oblakov navigacijskega sistema. Ob sočasni podpori radarskih tipal, kamer in drugih tipal, ki spremljajo promet v neposredni okolici avtomobila, se zna ID.7 odlično orientirati oziroma nadzirati vzdolžno in prečno smer na cestah s slabšo prometno infrastrukturo. Povezan potovalni pomočnik tako še natančneje in varneje pomaga vozniku tudi s predvidevanjem, kaj vse se utegne zgoditi, glede na podatke na poti, po kateri voznik vozi avto. Z novo generacijo aktivnega parkiranja na razdalji 50 metrov do v spomin shranjenega parkirišča v službi ali doma ID.7 že ponuja tudi popolnoma samodejno parkiranje.
Pod črto …
Volkswagen ID.7 tourer bo kot klasičen in praktičen evropski karavan zagotovo spet všeč konzervativnejšim kupcem, ki jih bo navdušil s prostorom, odzivnostjo in udobjem do te mere, da se jim potovanje na elektriko ne bo več zdelo stresno. Z vsem podatkovnim bogastvom tudi iskanje proste vtičnice ne bi smelo biti pretežak izziv. Če se bo cenovno v osnovi približal novemu passatu 9. generacije, ima tudi kot električni karavan kar precej potenciala za uspeh. Nenazadnje je prvi pravi evropski klasično oblikovan karavan na elektriko.
Novi volkswagen ID.7 tourer
- 496,1 cm dolg električni karavan
- zaloga elektrike 77 ali 86 kWh
- doseg od 600 do 675 km
- polnilna moč: od 175 do 200 kW
- izboljšan električni motor: 210 kW in 545 Nm
- pogon zadaj, kmalu tudi štirikolesni pogon z dvema motorjema
- zelo prostorna in kakovostno izdelana kabina
- od 545 do 1714 l prtljažnega prostora
- cena še ni znana
- v Sloveniji proti koncu leta