Za volanom: Volkswagen ID.7

Za volanom

Visoka raven - To je Volkswagnov najbolj eleganten in pameten električni avto.


Elegantni VW ID.7 z vgrajenimi materiali, digitalno doslednostjo, 700-kilometrskim dosegom in zmogljivejšimi pogonom električno vozniško izkušnjo dviguje na višjo raven. To je Volkswagov najbolj eleganten električni avto.

Zanimivosti in dejstva: 100 milijonov vrstic programske kode

Najnovejši, šesti član Volkswagnove električne modelske ponudbe, zagrajene na platformi MEB, ima precej pomembno in zahtevno vlogo, saj je namenjen tudi zahtevnejšim kupcem, ki so do sedaj uživali v brezskrben energetskem in potovalnem udobju v visokem tempu elegantnega arteona in njemu podobnih tekmecev. Kot tak je seveda še toliko bolj pomemben, če želijo v Wolfsburgu uresničiti zastavljene cilje in z deležem ponudbe električnih modelov do leta 2030 v Evropi doseči 80 odstotkov
Novi ID.7 ponuja precej zmogljivejšo digitalno-komunikacijsko izkušnjo, ki izpolnjuje tudi najnovejše varnostne zahteve glede zaščite pred kibernetskimi zlorabami. Prve kilometre smo prevozili v družbi ene od inženirk, ki je odgovorna za delovanje novega vmesnika v ID.7 - in med drugim izvedeli, da poleg najpopolnejše zaščite pred nepooblaščenimi vdori njegova programska oprema obsega kar 100 milijonov vrstic programske kode. Za lažje razumevanje, kako obsežen program krmili in povezuje vse varnostne sisteme, aplikacije in povezljivost, dovolj nazorno govori primerjava, da ima sodobno letalo približno 30 odstotkov manj vrstic programske kode. Napredek je očiten že pri prvem stiku z novim komunikacijskim vmesnikom, ki po velikosti, odzivnosti in predvsem po zmogljivosti prav nič ne zaostaja za velikimi zasloni v teslah, ki veljajo za merilo avtomobilske digitalizacije.
Oglas
Oglas
So pa pri obliki ohranili tudi nekaj tistega značilnega sloga križancev s kratkim prednjim previsom in karoserijskimi razmerji, ki predstavljajo nekakšen presek dveh najbolj uspešnih modelov tekmeca tesle 3 in tesle Y. Nižji prednji del avtomobila s precej položnim kotom vetrobranskega stekla pomeni tudi manjšo čelno površino in manjši zračni upor s količnikom 0,23. 

Volkswagen ID.7 je električni avtomobil, ki naj bi z eleganco in praktičnostjo v značilnem Volkswagnovem slogu ubil dve muhi na en mah: družinsko in poslovno električno mobilnost. Skoraj pet metrov dolg ID.7 z visokimi boki, značilno ostro linijo na obeh bokih in nižjo, a razpotegnjeno kupejevsko strešno linijo ter nekoliko manj zaobljenim in nižjim prednjim delom spominja na arteona, zato je ID.7 je dovolj drugačen od svojih električnih bratov. Hkrati je dovolj  futurističen in aerodinamično zelo učinkovit: količnik zračnega upora znaša 0,23.
V dolžino ID.7 meri skoraj pet metrov (496,1) cm, kar pomeni, da je najdaljši v električni ID družini.

Prtljažnik je lahko dostopen, a povprečno prostoren. 

Kabina je zelo prostorna, svetla in kakovostno izdelana. V skladu s prostorskim zahtevami v poslovnem razredu ima ID.7 skoraj tri metre dolgo medosno razdaljo (296,6 cm), ki je za vsega 2,3 cm krajša od medosne razdalje v električnem enoprostornežu ID.buzzu. Prostor je tudi na zadnjih sedežih zelo bogato odmerjen - za glave in kolena. Glede na velikost kabine je 532-litrska prostornina prtljažnika precej povprečna in celo malce manjša kot v arteonu oziroma precej manjša kot v Teslinem modelu Y

Pri zasnovi notranjosti so obiskovalci upoštevali tudi pripombe kupcev, ki že vozijo ID. modele. Zato so osvetlili drsnike za nastavljanje temperature klimatske naprave in glasnosti audio sistema na spodnjem robu osrednjega zaslona. Del novega električnega prestiža so tudi svetlobni dekorativni elementi, ki se spreminjajo glede na glasovno komunikacijo avtomobila z voznikom in okolico. Večji je nabor barv in nastavitev ambientalne osvetlitve. Piko na i pa postavlja 16-kanalno ozvočenje Harman Kardon s 700 W moči in 14 zvočniki. 

Precej bolj kakovostno opremljena kabina

Prostorsko razkošje je v ID.7 izdatno nadgrajeno še s kakovostjo uporabljenih materialov v kabini. Razlika v primerjavi z ostalimi člani družine ID je s kakovostnejšimi plastičnimi komponentami, odličnimi ortopedskimi sedeži z masažno funkcijo, šivanimi oblogami armaturne plošče in veliko panoramsko streho z elektronsko nastavljivo prosojnostjo res očitna. Na novo so zasnovali tudi voznikov delovni prostor, ki nima več majhnega satelitskega zaslona digitalnih merilnikov za volanom, saj so te znova vdelali v armaturno ploščo. Vse najpomembnejše podatke, ki so neposredno povezani z vožnjo, navigacijo in varnostjo, ID.7 projicira na vetrobransko steklo; projekcijski zaslon je grafično in podatkovno povsem prilagodljiv in ima bližnjico na volanu za spreminjanje pogleda. Na novo so zasnovali strukturo izbirnikov, programsko opremo in funkcionalnost osrednjega informacijsko-komunikacijskega zaslona. Ta meri kar 15 palcev, je občutno odzivnejši in ima novo prilagodljivo orodno vrstico za bližnjice za nastavitev najpomembnejših funkcij, kot so klima, navigacija, varnostni sistemi, prostoročno telefoniranje … Nov in veliko bolj zmogljiv ter natančen je še glasovni vmesnik s pomočnico Ido, ki jo lahko uporabnik tudi preimenuje. Digitalna izkušnja je primerljiva z glavnim tekmecem Teslo. Zelo celovit je tudi spisek aktivnih varnostnih pripomočkov za pomoč vozniku. Med drugim zna avto samodejno menjati vozne pasove in na avtocesti sam prehiteti, ko voznik vklopi smernik.

Odlični sedeži in veliko prostora na zadnji klopi.

Več moči in navora ter manjša poraba elektrike

ID.7 poganja nov električni motor z 210 kW; reduktorski menjalnik s spremenjenim prestavnim razmerjem poskrbi za večjo učinkovitost pri višjih avtocestnih hitrostih. Stator motorja je dobil gostejše navitje, ki ob enakem toku omogoča močnejše magnetno polje oziroma več navora. Rotor ima močnejše magnete, termično stabilnost pa so povečali še z novim vodno-oljnim sistemom hlajenja. Z novim krmilnikom in izboljšanim termičnim nadzorom akumulatorja (predgretjem) so moč polnjenja povečali na 200 kW. 

APP550: Pri Volkswagnu so za ID.7 na novo zasnovali pogonsko enoto, ki je nameščena na osi zadaj. Pri tem glavni cilj ni bilo bistveno povečanje moči, ampak izboljšanje učinkovitosti ob manjši konstrukcijski porabi materiala.

Novi električni motor s pulznim pretvornikom toka nosi oznako APP550, ki označuje tudi njegovo novo najvišjo vrednost navora 550 Nm. Izrazit prirast navora električnemu motorju omogoča tudi učinkovitejši razvoj moči v vseh območjih delovanja. Predvsem pri avtocestnih hitrostih naj bi novi električni motor bil občutno bolj učinkovit oziroma varčen. To so dosegli z novim statorjem, saj je ta dobil več ovojev navitja z večjim premerom bakrenih žic. To pomeni, da pri enakem toku zmore več navora. Rotor pa je opremljen z močnejšimi trajnimi magneti. Nov je tudi krmilnik oziroma pulzni pretvornik, ki zagotavlja visoke fazne tokove. Z novo programsko opremo krmilnika so dosegli natančnejše in hitrejše procese pri spreminjanju in obdelavi frekvenc ter modulacijskih postopkov pri zagotavljanju izmeničnega toka za električni motor. Za povečanje učinkovitosti pa so izboljšali še termični nadzor motorja. Ta ima energijsko učinkovitejši sistem hlajenja, ki ne potrebuje več električne oljne črpalke. Na novo oblikovan reduktorski menjalnik s svojim zobniškim prenosom in dodatnimi posebej oblikovanimi elementi, ki pomagajo pri natančni distribuciji olja, zagotavlja samostojno hlajenje celotnega sistema, saj olje teče tudi čez gred motorja. Poleg tega pa hladilni krogotok avtomobila ohladi segreto olje, kar pogon ohranja pri delovni temperaturi. Zunanja stran statorja ima vodni hladilni plašč.

Ker smo v odprtem prometu lahko preskusili le predserijskega ID.7 odetega v kamuflažno folijo, nismo mogli preskusiti delovanja številnih vozniških pripomočkov, saj je folija ovirala delovanje radarjev ter ostalih digitalnih čutil, ki nadzirajo cesto in promet. 

Ker smo tokrat sedeli za volanom predserijskega avtomobila, odetega v kamuflažno folijo in imeli na razpolago razmeroma kratek odsek ceste, seveda ne moremo z gotovostjo trditi, da bo z zmogljivejšim akumulatorskim sklopom (86 kWh) zmogel prevoziti več kot 600 kilometrov. Lahko pa povemo, da je avto z elektronskim nadzorom blaženja DCC zelo udoben in z dolgo medosno razdaljo zelo stabilen in vodljiv. Pozna se večja moč motorja. Na dinamičnem odseku z veliko prevoji in pospeševanji iz ovinkov potovalni računalnik pokazal 16,8 kWh povprečne porabe elektrike na 100 kilometrov, kar je zelo dober rezultat.

Ker gre za nemško limuzino, so seveda predvideli tudi vleko prikolice. Ob prihodu na trg bo ID.7 lahko vlekel do 1,2 tone težko prikolico. Kasneje pa bo na voljo tudi z dvema motorjema in štirikolesnim pogonom, ki bo precej povečal tudi vlečno moč. Tudi ID.7 pod prednjim pokrovom še vedno nima dodatnega mesta za odlaganje polnilne opreme, kot jo imajo številni tekmeci.
Oglas
Oglas

Pod črto

Volkswagen ID.7 je eleganten električni avto z nadpovprečnim dosegom, s poudarjenim udobjem med vožnjo in precej boljšo digitalno izkušnjo kot dosedanji Volkswagnovi električni avti. Cene naj bi se ob bogati opremi začele pri približno 60.000 evrih. 

Volkswagen ID.7 

- 496,1 cm dolga limuzina s kupejevsko streho
- zelo prostorna in kakovostno izdelana kabina
- velika medosna razdalja: 296,6 cm
- 532-litrski prtljažnik
- zelo udobna vožnja z elektronskim nadzorom blaženja 
- akumulatorski sklop: 77 ali 86 kWh
- doseg: do 700 km
- nov električni motor z močjo 210 kW
- polnilna moč do 200 kW
- nov digitalni vmesnik in nova armaturna plošča
- vsi najnaprednejši sistemi za pomoč vozniku
- v Sloveniji na voljo v drugi polovici leta
- cena še ni znana 

Novi 15 palčni vmesnik z bistveno bolj stabilno programsko opremo. Če se bo lastnik ID.7 strinjal, bo avto med vožnjo s kamero tudi snemal cesto in ključne posebnosti infrastrukture, kot so zoženja, poškodbe, oznake s ceste in neposredne okolic epošiljal v podatkovni oblak, kar pomeni, da bo Volkswagen sproti posodabljal bazo navigacijskih podatkov, ki so pomembni tudi za delovanje varnostnih sistemov. To pomeni, da bo sistem za nadzor smeri lahko deloval tudi na cestah brez označenih pasov.

Foto: Kaj nam je razkril zakriti predserijski volkswagen ID.7?

Ključne besede


Volkswagen

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

94

Priljubljenost članka

94

Shrani

Delite s prijatelji