Test: Volkswagen ID.5 pro performance

Test

Petica - petico iz imena si zasluži predvsem za zelo prijetno in udobno vožnjo.


Volkswagnov tretji član električne družine modelov ID. je z elegantno padajočo strešno linijo oblikovno najbolj izrazit. A petico iz naslova si zasluži predvsem za zelo udobno vožnjo. 

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic
Oglas
Oglas

Prav je, da tokratni test najprej začnemo pri obliki tega prostornega križanca, ki s kupejevsko strešno linijo vsaj na pogled obljublja več vozniške dinamike kot njegov - po centimetrih skoraj identičen -  brat ID.4. V dolžino je ID.5 zaradi malce nižje strešne linije, ki se lepo izteče v zadnji del avtomobila, na katerem je še diskreten, a vendarle opazen zračni usmerjevalnik, daljši za zgolj poldrugi centimeter. Ta praktično neopazni dolžinski prirastek je popolnoma nepomemben in le največji pikolovci bodo kot učinek malce podaljšanega zadka opazili tudi za 6 litrov več prostora v 549-litrskem prtljažniku. Ta je enostavno dostopen; elektrika odpira in zapira velika prtljažna vrata, ki zajemajo tudi zadnje steklo.

Če bi se mi odločali za nakupu, bi se brez težav bi se odpovedali 20-palčnim kolesom in panoramski strehi ter občutno znižali ceno avtomobila. 

Drago “lišpanje”

Kljub temu, da je bil testni ID.5 v doplačljivi kraljevsko rdeči barvi, s črno streho in velikimi 20-palčnimi platišči za dodatnih 543 evrov videti zelo šik, pa vseeno ne doseže športne elegance bencinskega oziroma dizelskega arteona. Poleg tega so športni oblikovni dodatki dragi: za paket design plus z dodatno zatemnjenimi stranskimi stekli in panoramsko streho je treba doplačati kar 2943 evrov, poleg tega pa še 2628 evrov za notranji paket style plus. Slednji sicer v kabino prinese zelo dobra električno nastavljiva in ogrevana prednja sedeža in večopravilni volan s stikali na dotik. 
Precej bolj koristno - in priporočljivo - je doplačilo 1390 evrov za toplotno črpalko, ki pomembno vpliva na udobje in doseg, a precej podraži že v osnovi visoko postavljeno ceno. Testni ID.5 z opremo pro performance stane 53.599 evrov, da pa je zunaj in znotraj videti tako šik, da vozniku vestno pomaga s celovitim naborom aktivnih varnostnih pripomočkov in da lahko za seboj vleče tono težko prikolico, pa je treba k prej omenjeni vsoti prišteti še 10.851 evrov. Pri nekaterih tekmecih - predvsem korejskih - za ta denar dobimo več tehnologije, daljši doseg in zmogljivejše polnjenje. 

Zadržani obliki coupe streha in svetlobna telesa dodajo nekoliko več elegance.

Zelo prijetna vožnja

ID.5 je vozniško zelo prijeten in udoben avtomobil. Avto je kljub veliki masi lahkotno vodljiv, zanesljivo ohranja smer in je presenetljivo okreten. Zahtevnejši vozniki bodo prikimali progresivnemu volanu in bolj čvrsto nastavljenemu športnemu podvozju, ki ga je mogoče slogu vožnje prilagajati še z različnimi voznimi programi ter prilagodljivim blaženjem sistema DCC. Ob tem velja izpostaviti še učinkovito delovanje vozniških pripomočkov, ki bi pri svojih posredovanjih lahko delovali tudi bolj uglajeno. Tako opremljen ID.5 je med ovinki nekoliko živahnejši kot ID.4, a še vedno bolj kot z vozniško dinamiko navdušuje z udobjem. Sinhroni elektromotor s trajnimi magneti, nameščen zadaj, zagotavlja 150 kW konične moči in hipno dostavo vseh 310 Nm navora. Čeprav ID.5 tehta več kot 2,2 tone, je z njim mogoče varno prehiteti in brez vsakršnih težav potovati tudi v višjem tempu. Res pa je, da se na avtocesti pri največji dovoljeni hitrosti poraba energije drastično poveča, zato je tudi logično, da je najvišja hitrost omejena na 160 km/h. Na avtocesti so najsodobnejši tekmeci energetsko bolj učinkoviti, saj smo s podobno velikim in težkim avtomobilom z Bavarske tudi na avtocesti brez težav ohranili porabo pod 20 kWh na 100 km, česar z ID.5 nismo uspeli. Pri običajni vožnji motor deluje v režimu stalne moči, kar pomeni, da na zadnji kolesi pride do največ 70 kW moči.

Boljše, hitrejše in natančneje delujejo tudi vgrajena navigacijska naprava, pa bližnjice za nastavljanje klimatske naprave in vozniška pomagala.

Boljša programska oprema

Na testu smo hitro ugotovili, da so pri Volkswagnu izpolnili obljubo o izboljšanju programske opreme, ki nadzira digitalne veščine tega avtomobila. To se najbolj očitno pozna v odzivnosti osrednjega zaslona, ki predvsem pri brezžičnem povezovanju s telefonom in uporabi sistema apple car play deluje precej bolj stabilno. Boljše, hitrejše in natančneje delujejo tudi vgrajena navigacijska naprava, pa bližnjice za nastavljanje klimatske naprave in vozniška pomagala. Na značilno digitalno okolje družine ID. smo se že privadili in z izboljšanim delovanjem ukazov na dotik vse skupaj zagotavlja prijetno uporabniško izkušnjo. Ob tem pohvalimo tudi zgledno prevedene slovenske izbirnike in vsa sistemska sporočila. 

Pri praktičnosti nas je glede na razpoložljiv prostor zmotila relativno majhna povprečna nosilnost, ki je s 421 kilogrami za dobrih 100 kg manjša od passatove. Škoda, ker pod velikim pokrovom spredaj prostora ni dobil kakšen dodatni prtljažnik za shranjevanje polnilnih kablov. 

Dovolj velik doseg in veliko prostora

ID.5 je eden tistih električnih avtomobilov, ki ob razpoložljivi domači vtičnici brez težav izpolnjuje vlogo družinskega avtomobila. Z njim smo vsak dan potovali iz Ljubljane na Dolenjsko, pa nam avta ni bilo treba vsak večer s kablom povezovati v energetsko omrežje. Optimizacija programske opreme se oč tudiitno pozna tudi pri nadzoru energetske shrambe. Tokrat smo ob prijetnih zunanjih temperaturah na sto kilometrov porabili tudi manj kot 16 kWh elektrike, testno povprečje z veliko avtocestnimi kilometri pa je bilo 16,9 kWh/100 km. To pomeni, da smo brez živčnosti z lahkoto prevozili od 420 do 430 kilometrov, ob tem pa na polnilnico pripeljali še s 30 kilometri rezerve v dosegu, kar je dovolj, da najdeš drugo polnilnico, če so vsi priključki na izbrani lokaciji zasedeni ali pa je polnilnica v okvari, kar se zadnje čase dogaja precej pogosto. 
Na testu smo avto z energijo večino časa oskrbovali ob pomoči povsem dovolj zmogljivega 11-kilovatnega AC polnilnika, pri hitrem polnjenju z enosmernim polnilnikom pa smo zabeležili 114 kW polnilne moči, kar pomeni, da smo se po dobre pol ure polnjenja odpeljali s skoraj 90 odstotki energije v akumulatorskem sklopu. Še enkrat znova se je na testu izkazalo, da bi na polnilnicah moralo biti omogočeno plačevanje z običajnimi plačilnimi karticami.
Omenili smo že odlična prednja sedeža, pohvalo pa si ID.5 zasluži tudi za pregledno, svetlo in predvsem prostorno kabino. Na zadnjo klop brez težav sedejo tudi trije odrasli potniki, višji od 180 cm in ne bodo imeli težav s prostorom za kolena ali glave. Dno kabine je povsem ravno, zato je tudi na sredinskem delu klopi mogoče brez težav potovati na daljše razdalje. Pri praktičnosti nas je glede na razpoložljiv prostor zmotila relativno majhna povprečna nosilnost, ki je s 421 kilogrami za dobrih 100 kg manjša od passatove

Oglas
Oglas

Pod črto …

Volkswagen ID.5 je všečno oblikovan, prostoren in zelo udoben družinski električni avto. Najmanj konkurenčen je pri ceni, saj tekmeci za manj denarja ponujajo še bolj prepričljivo in tehnološko še naprednejšo alternativo.

Všeč nam je +

učinkovit pogon in doseg, udobje, varnostni sistemi, velik prtljažnik, zelo prostorna kabina, všečen videz, vlečna kljuka

Ni nam všeč -

poraba elektrike na avtocesti, draga doplačila

Električno-izvlečna kljuka je zelo uporabna, a pozor: če boste na ID.5 pripeli največjo dovoljeno prikolico s tono nosilnosti in sedli v poln avto potnikov, boste zelo blizu zakonske omejitve B kategorije (3500 kg skupne mase), kar pomeni, da morate opraviti vsaj dodatno praktično usposabljanje (9 ur v avtošoli in izpitna vožnja) za kodo 96.

Tehnični podatki 

Volkswagen ID.5 pro performance

Motor in prenos moči: sinhroni električni motor, največja moč: 150  kW (204  KM), največji navor: 310  Nm, litij-ionski akumulatorski sklop zmogljivosti 77 kWh, polnilnik: 11 kW (AC) in od 100 do 135 kW (DC). Pogon zadaj, 1-stopenjski samodejni reduktorski menjalnik.
Mere in masa:  459,9  cm, širina: 185,2 cm, višina: 159,8  cm, medosna razdalja: 277,1  cm, masa praznega vozila: 2229 kg, dovoljena skupna masa: 2650  kg, prtljažnik: 549 – 1561 l.
Zmogljivosti in poraba: ajvečja hitrost: 160  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8,4 s, normni največji doseg: od 494 do 512 km, normna poraba električne energije kombinirano: 16,2 kWh/100 km, izpust CO2: 0 g/km, poraba na testu: 16,9 kWh /100 km, povprečni doseg (poletni) na testu: 455 km
Cena: Porsche Slovenija 53.599 EUR

Ključne besede


TestTest avtaElektrikaElektrični avtiElektromobilnostVolkswagenvolkswagen ID.5

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

40

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

40

Shrani

Delite s prijatelji