Za volanom: Volkswagen ID. buzz

Za volanom

Reinkarnacija - Volkswagnova novodobna električna reinkarnacija legendarnega bullija bi bila lahko zadetek v polno.


Volkswagnova novodobna električna reinkarnacija legendarnega bullija bi bila lahko zadetek v polno. ID. buzz ima karizmo, je zelo okreten, nadpovprečno prostoren in je trenutno edini električni družinski enoprostornež. 

Oglas
Oglas

Zanimivosti in dejstva: Električno popotovanje 

Eden od Volkswagnovih tržnikov je z novim buzzom trenutno na 28 tisoč kilometrov dolgi poti, s katero želijo dokazati, da je mogoče tudi na elektriko uživati svobodo odprte ceste hipi generacije, ki je ustvarila legendo o Volkswagnovem ljudskem kombiju. Mož, ki z buzzom potuje preko treh celin, je na spodaj omenjeni polici - zasilni postelji - v prtlajžniku ID. buzza prespal že 70 noči
Na seznamu dodatne opreme ID. buzz ponuja tudi močno tovorno polico, ki ob položenih zadnjih sedežih ponuja ravno ploščad za zasilno prenočevanje.

Prepričljiva vrnitev h koreninam. Je to najboljši elektrčni volkswagen?

Po prvih odzivih mimoidočih in po prvih odpeljanih kilometrih z najnovejšim Volkswagnovim električnim enoprostornežem ID. buzzom lahko zapišemo, da je Volkswagnova električna družina končno dobila avto, ki se s svojo praktičnostjo vrača h koreninam znamke. Kljub upoštevanju vseh sodobnih doktrin oblikovanja električnih avtomobilov, ki se kaže tudi v zelo dobrem oziroma za avto z veliko čelno površino razmeroma nizkem količniku zračnega upora (cd 0,285), so ohranili veliko prepoznavnih elementov legendarnega izvirnika T2 iz šestdesetih let. Prvič se nam je na mednarodni predstavitvi električnega avtomobila zgodilo, da se je veliko naključnih mimoidočih želelo slikati z avtomobilom, pogledati vanj, sesti za volan … Glede na topel sprejem ljudi je jasno, da je to edini električni volkswagen, ki je podedoval značilno karizmatičnost ljudskega kulta te znamke. To je odlična popotnica za vstop na trg.

Veliko prilagodljivega prostora.


Še bolj pomembno je, da so inženirji odlično izkoristili prilagodljivo električno platformo MEB in na njej zgradili prostorno in pregledno karoserijo klasičnega enoprostorneža. VW ID. buzz je 26 cm krajši od novega multivana, a ima skoraj tri metre prostora med osema. Kot petsedežnik ponuja praktično enako prostorno kabino in velikansko osnovno prostornino prtljažnika - 1121 litrov. Za občutek: pri multivanu z enim sedežem več v treh vrstah v prtljažniku ostane vsega 469 litrov prostora ob 12 centimetrov daljši medosni razdalji. Na seznamu dodatne opreme ID. buzz ponuja tudi močno tovorno polico, ki ob položenih zadnjih sedežih ponuja ravno ploščad za zasilno prenočevanje. Ob tem velja izpostaviti še zelo udobno vstopanje skozi velika drsna vrata na obeh bokih in predvsem obilico prostora pred koleni in nad glavami. Hvalimo še zelo dober voznikov sedežni položaj. 

To, kar Volkswagnovim oblikovalcem morda ni najbolj uspelo pri ostalih modelih ID. jim je pri novemu buzzu zagotovo. Avto odlično združuje karizmo izvirnika in vse prostorske prednosti sodobne arhitekture električnih avtomobilov.  

Prihaja tudi s 4x4 pogonom in v tovorni različici cargo

Ta električni enoprostornež je zelo prostoren, a hkrati dimenzijsko ne prevelik družinski avto. V najvišji točki doseže dobrega 1,9 metra višine, kar pomeni, da bo brez težav zapeljal v večino garaž. Streha ima veliko dinamično nosilnost, kar 100 kg. Najbolj zahtevnim družinam buzz ponuja še električno izvlečno vlečno kljuko, s katero lahko vleče tono težko prikolico. Za zahtevnejše prostorske in vozne naloge bo pozneje na voljo še podaljšana sedemsedežna različica z dvema motorjema in električnim štirikolesnim pogonom, ki bo za seboj lahko vlekla do 1,8 tone težko prikolico. Sočasno z družinsko različico na trg prihaja še tovorna različica ID. buzz cargo, ki ponuja do 3,9 kubičnega metra velik tovorni prostor in do 648 kilogramov obtežitve. 

Dostavniška različica ID. buzz cargo s 3,9 kubičnim metrov prostora.

Z izvirnikom si buzz deli tudi osnovno zasnovo pogona

Z izvirnikom si buzz deli tudi osnovno zasnovo pogona - električni motor (150 kW in 310 Nm) poganja zadnji kolesi. Prednji kolesi imata veliko prostora za obračanje, zato je avto izredno okreten in vozniško lahkoten ter udoben. Za polkrožni obrat potrebuje le dobrih 11 metrov prostora. 
Podvozje s posamičnim vpetjem vseh štirih koles odlično opravlja svoje naloge pri ohranjanju smeri in oprijema. Pogonski akumulatorski sklop zmogljivosti 77 kWh, ki je nameščen v dnu karoserije, znižuje težišče in zagotavlja uporaben povprečni doseg, ki v toplejšem delu leta znaša več kot 400 kilometrov. So pa buzzu v prid večje učinkovitosti najvišjo hitrost omejili na 145 km/h, največja moč polnjenja na enosmernem toku pa znaša 170 kW. To pomeni, da se na ustrezno zmogljivi polnilnici med vsemi električni volkswagni buzz napolni najhitreje. Za 80-odsotno povrnitev zalog elektrike je dovolj polurni postanek. 

Izjemno pregledna kabina z odličnim sedežnim položajem.
Oglas
Oglas

Pod črto ...

Največji prepad med izvirnikom in njegovo sodobno digitalno-električno reinkarnacijo predstavlja cena. Za pametnega ID. buzza, ki si med drugim zapomni prostor in lokacijo petih parkirišč, vozniku pomaga pri aktivnem navigiranju v prometu ter ga opozarja na vremenske pasti, bo pri nas treba odšteti najmanj 61.483 evrov. Prvi buzzi bodo na naše ceste verjetno zapeljali šele marca prihodnje leto. 

Volkswagen ID. buzz

- 4,7 metra dolg električni enoprostornež
- prostorna kabina in 1121-litrski prtljažnik
- zelo dobre vozne lastnosti in odlična okretnost
- pogon in motor zadaj: 150 kW in 310 Nm
- 77 kWh zaloge elektrike in 170 kW največja moč polnjenja 
- do 423 km povprečnega dosega
- tovorna različica cargo: 640 kg nosilnosti
- v Sloveniji prihodnje leto od 61.483 evrov

Prtljažnik je odlično dostopen preko velikih dvižnih vrat, ki jih jih odpira in zapira elektrika. Uporabnost prtljažnika povečuje nizko postavljen nakladalni rob, ki je od tal oddaljen le dobrih 63 centimetrov. 

Foto: prvi kilometri na severu Evrope - med Dansko in Švedsko

Ključne besede


Za volanomElektrikaElektrični avtiElektromobilnostVolkswagenenoprostornežvolkswagen ID. buzz

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

23

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

23

Shrani

Delite s prijatelji