Volkswagnova modularna platforma za električne avtomobile

Tehnika

MEB - Volkswgnova "ljudska" električna sestavljanka


Z modularnimi platformami ima Volkswagen bogate in zelo pozitivne izkušnje, zato ne čudi, da bodo tudi novo serijo električnih avtomobilov postavili na skupno platformo. Pri VW so razkrili, kaj vse nova MEB platforma omogoča in ponuja …

Zanimivosti in dejstva: prostornost passata znotraj golfovih zunanjih mer

Volkswagnova nova MEB platforma za električne avte; modularna in zelo prilagodljiva. Nanjo bodo postavili tako kombilimuzino kot potniškega kombija, cestnega terence in še kaj. Različne medosne razdalje, različni koloteki, različno močni električni motorji, različno zmogljivi akumulatorji. Pogon zadaj ali na vsa štiri kolesa. Prostornost passata znotraj golfovih zunanjih mer.

Kdaj ljudski električni avto? Kdaj? Žal šele v začetku 2020, a zato cenovno dostopno. Po besedah Volkswagnovcev bo petvratni ID stal toliko kot dobro opremljen dizelski golf. 
Prva družina električnih vozil na novi prilagodljivi platformi MEB za masovni trg, ki je popolnoma povezana in povsem prilagojena za vsakodnevno rabo.
Proizvodnja serije ID. se bo začela leta 2019.
Volkswagen do leta 2025 načrtuje povečanje prodaje na več kot 1 milijon električnih vozil letno.

 Na cesto ob koncu tega desetletja

Prvi val električnih novosti evropskih avtomobilskih izdelovalcev je pravkar pljusknil v javnost in napoveduje, da bodo po začetnem zaostanku tradicionalne evropske avtomobilske znamke skušale ujeti in prehiteti svoje azijske in ameriške tekmece. Na Volkswagnovo električno ofenzivo bo sicer treba počakati še malce dlje, a po razkritju skrivnosti njihove nove električne modularne platforme se bo na prve povsem električne volkswagne splačalo počakati. Prvi bodo na cesto zapeljali 2020.

Ena osnova, več avtomobilov

Kot smo v Motoreviji že pisali, so pri VW svojo novo, povsem električno serijo avtomobilov poimenovali I.D. V začetku leta 2020, torej čez slabo leto in pol, bo kot prvi iz te serije na ceste zapeljal kompaktni petvratni avto v velikosti golfa z oznako I.D. Sledile pa mu bodo še druge karoserijske (in značajske) različice – na primer cestni terenec, pa mini kombi in večji limuzinski električni avto, ki jih je VW že napovedal s svojimi prototipi I.D., I.D. crozz, I.D. buzz in I.D. vizzion. Kljub različnim oblikam – in namembnostim – jih druži skupna tehnična osnova oziroma enotna platforma, ki s svojo modularnostjo omogoča različne zasnove in oblike avtomobilov.

Na Volkswagnovo električno ofenzivo bo sicer treba počakati še malce dlje, a po razkritju skrivnosti njihove nove električne modularne platforme se bo na prve povsem električne volkswagne splačalo počakati.

Akumulatorji kot sestavni del platforme

Srce nove platforme za električne avtomobile MEB je seveda sklop akumulatorjev. Tega so pri VW zapakirali v ploščat in oglat paket, ki je položen v dno platforme oziroma avtomobila. Čvrst aluminijast okvir akumulatorski sklop ščiti pred udarci in poškodbami, hkrati pa pripomore k večji vzvojni trdnosti šasije in zaščiti ob trkih.

Zunanje mere akumulatorskega sklopa so enotne oziroma enake za vse različice avtomobilov, a tudi akumulatorski sklop je modularen: pri Volkswagnu bodo namreč ponujali različno zmogljive akumulatorje, kar bodo dosegli z dodajanjem oziroma odvzemanjem posameznih modulov znotraj akumulatorskega sklopa. Tako bodo lahko kupci ob nakupu izbrali avto, ki bo imel 330, 400 ali 550 kilometrov dosega (merjeno v novem WLTC ciklu) – in tudi plačali različne cene za tak avto. Mimogrede, pri VW bodo v akumulatorski sklop vgrajevali module s ploščatimi litij-ionskimi baterijskimi celicami. Akumulatorji bodo hlajeni, polnili jih bomo lahko z močjo 125 kW, pri VW pa so se zavezali, da bodo akumulatorji ohranili najmanj 70 odstotkov zmogljivosti tudi po sedmih letih uporabe.

Zgradba podvozja: osrednji del je namenjen energijski shrambi (akumulatorski sklop), nad zadnjo osjo je električni motor, spredaj pa elektronske komponente in enota za priklop v omrežje.

Električni motor zadaj …

Modularna platforma za električna vozila se poleg ostalih lastnosti od klasičnih Volkswagnovih platform razlikuje tudi po tem, da ima v osnovni različici pogonski električni motor vgrajen nad zadnjo osjo, motor pa bo zadnji kolesi tudi poganjal. Zmogljivost električnega motorja bo seveda odvisna od različice, prav tako bosta na volji dve zasnovi zadnjih obes – petvodilna ali štirivodilna (ta bo namenjena potovalnemu kombiju). Volkswagnovi inženirji zaradi idealne razporeditve mase (v razmerju 50 : 50) obljubljajo odlične vozne lastnosti, kljub velikemu navoru električnih motorjev pa naj bi električni volkswagni ne bi imeli težav s prenosom moči na cesto.
A pri VW načrtujejo tudi električne cestne terence in pri teh modularna platforma omogoča vgradnjo dodatnega električnega motorja spredaj oziroma nad prednjo os – tako bodo imeli takšni avti štirikolesni pogon.

Modularna elektronika

Sestavni del platforme so tudi elektronika in komunikacije. I.D. avti bodo dobili povsem novo nadzorno elektroniko z lastnim operacijskim sistemom (VW OS) in zmogljivo komunikacijsko opremo, prek katere bodo avtomobili v nenehnem stiku z Volkswagnovo digitalno platformo. To bo omogočalo enostavne in samodejne digitalne nadgradnje in posodobitve sistemov, pa tudi brezhibno povezavo potnikov s svetom prek mobilnega omrežja.

Pri Volkswagnu obljubljajo: “Nova platforma omogoča, da bo v avtomobilu golfove velikosti toliko prostora za potnike in prtljago, kot ga je v passatu.”

Več prostora za potnike

Pri Volkswagnu pravijo: “Nova platforma omogoča, da bo v avtomobilu golfove velikosti toliko prostora za potnike in prtljago, kot ga je v passatu.” Sedenje v slečeni maketi električnega I.D. to potrdi; zadaj je zares toliko prostora kot v passatu. Različne karoserijske različice bodo prinesle tudi več možnosti konfiguracije notranjosti – na voljo bosta tudi sedeža v tretji vrsti, pri cestno-terenski različici bodo potniki sedeli malce višje … Prostornejši bodo tudi prtljažniki, a z eno posebnostjo; zaradi električnega motorja pod dnom prtljažnika električni volkswagni ne bodo imeli več rezervnega kolesa.

Pri VW obljubljajo tudi zelo sodobno opremo – na voljo bosta na primer dinamična notranja osvetlitev in glasovno upravljanje, kot novost pa tudi prikazovalnik na steklo po načelu obogatene resničnosti (AR), ki bo vozniku in potnikom ob pogledu skozi vetrobransko steklo ponudil še dodatne informacije o okolici.

Cena v sredšču pozornosti

Modularne platforme za električne avte pri VW niso razvili le kot poligon novih tehnologij, ampak predvsem zato, da znižajo stroške izdelave. Tudi zato se napovedi o cenovni dostopnosti njihove nove serije električnih avtomobilov slišijo zelo obetavno: obljubljajo namreč, da bo kombilimuzinski I.D. kupca stal toliko, kot bi odštel za dobro opremljenega dizelskega golfa – še pred odštetjem morebitnih subvencij za nakup električnega avta.

Če bodo pri VW držali besedo, bomo videli v začetku leta 2020, ko bo I.D. kot prvi povsem električni volkswagen zapeljal tudi na naše ceste. Že zdaj pa pri Volkswagnu kupce vabijo s pomenljivim sloganom “Electric for all” oziroma “Elektrika za vse”

Vaše mnenje ...

Vaše mnenje nam je pomembno.

Koliko bi bili vi pripravljeni odšteti za "ljudski" električni avto?

Proizvodnja sprva le v Nemčiji

Svojo novo serijo električnih avtomobilov bo VW najprej izdeloval v svojih nemških tovarnah v mestih Zwickau, Braunschweig, Salzgitter in Kassel, kamor bo Volkswagen vložil 6 milijard evrov. Pozneje bodo proizvodnjo postavili tudi na Kitajskem in v Severni Ameriki, na evropskih tleh pa tudi na Češkem. V Salzgitterju deluje tudi razvojni center za akumulatorske sklope.

Projekt polnilnic Ionity

Volkswagen je eden od partnerjev evropskega projekta postavitev hitrih polnilnic Ionity (kjer bo mogoče avto polniti z močjo od 125 do 350 kW), v katerem od avtomobilskih izdelovalcev sodelujejo tudi BMW, Mercedes in Ford. Mreža hitrih polnilnic bo pokrila vse glavne evropske prometne povezave, segla pa bo tudi v Slovenijo, kjer bo za njihovo postavitev poskrbel naftni trgovec OMV. Prve polnilnice so že postavljene na Danskem, v Nemčiji in v Avstriji, pri nas pa naj bi bile postavljene do leta 2020.

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj