Da je najbolj priljubljen citroen na naših cestah lahko obdržal dizelski motor, je moral postati dostavnik s homologacijo N1. Je to še vedno družinsko uporaben berlingo?
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Na testu smo najprej poiskali odgovor na vprašanje iz uvoda. Na zunaj se potniški berlingo s homologacijo dostavnega vozila prav nič ne razlikuje od potniških berlingov, ki smo jih testirali pred Citroenovo odločitvijo, da bo praktičen enoprostornež v potniški različici na voljo le z električnim pogonom.
Kljub kovinski pregradi ostaja prostoren in uporaben družinski avto
Navkljub razredu N1 prilagojen berlingo ostaja prostoren in uporaben družinski avto. S tremi ločenimi sedeži na zadnji klopi, ki imajo lahko dostopna isofix sidrišča za otroške varnostne sedeže, zelo velikim prtljažnikom in enostavnim dostopom v kabino, ki ga na obeh bokih zagotavljajo velika bočna drsna vrata, v katerih so električno pomična stekla, ohranja vse svoje ključne adute družinske mobilnosti. Res je, da je zaradi velike kovinske pregrade, ki strogo razmejuje tovorni prostor oziroma prtljažnik od potniškega dela kabine, berlingo izgubil nekaj dragocene prilagodljivosti enoprostorneža. Trda kovinska pregrada s čvrsto mrežo v zgodnem delu je čvrsto privijačena v dodatne nosilce in je brez orodja ni mogoče odstraniti iz avtomobila. Velika pregrada torej onemogoča, da bi bil tak berlingo tudi zasilni bivak za prenočevanje dveh zaljubljencev, ravno tako pa boste v njem tašči težko dostavili večji hladilnik ali kakšen daljši pohištveni paket, saj ni mogoče izkoristi celotne notranje dolžine. Ob srednjem velikem aluminijastem boksu za prevoz psa je v prtljažniku ostalo še precej prostora za družinski tedenski nakup hrane in pijače. Po drugi strani čvrsta pregrada omogoča varno nalaganje tovora do stropa prtljažnika. Prtljažnik še vedno ponuja tudi polico in veliko prostornino, zaradi katere prej omenjena pregrada ne predstavlja hudega kompromisa. Z dostavniško homologacijo je berlingo dobil dodatnih 200 kg nosilnosti na 720 kg. Žal je zaradi tega izgubil nekaj udobja, saj se podvozju pozna dostavniška nastavitev. Hrupa izpod koles je več, saj neravnine berlingo N1 blaži občutno robustneje, kot smo vajeni pri potniški različici, na udobje pa vpliva tudi obteženost avta; prazen je manj udoben.
Avto je dobro pregleden, le nazaj pogled malce zmoti gosta kovinska pregradna mreža. V serijski opremi so tudi vsi ključni aktivni vozniški pripomočki, le svetilnost halogenskih žarometov ni najbolj prepričljiva.
Preverjeni 1,5-litrski dizelski motor je tudi v šibkejši različici s 75 kW zaradi 250 Nm navora, ki je na voljo že od 1750 vrtljajev, spodobno prožen. Z njim berlingo seveda ni prav poskočen, a še vedno vozniško prijeten in varčen. Na testu je v povprečju na 100 km porabil 6,3 l goriva, varčni vozniki pa bodo naše povprečje brez težav znižali še za pol litra.
Berlingo se je občutno podražil. Pred štirimi leti, ob nastopu aktualne generacije, je tako opremljen berlingo z močnejšo različico dizelskega motorja stal 2561 evrov manj kot ta s pregrado v prtljažniku. Res je, da je še vedno občutno cenejši in po dosegu neprimerljivo bolj praktičen od električne različice. Če obenem službuje še v družinskem podjetju, ga je kot dostavno vozilo mogoče kupiti tudi brez DDV. Ga bo pa zaradi N1 homologacije treba vsako leto peljati na tehnični pregled.
Pod črto
Potniško-dostavniškinberlingo z dizelskim motorjem je še vedno pravi družinski avto, ki osebni mobilnosti za manj denarja ponudi veliko več svobode in zahteva manj prilagajanj kot električni berlingo.
Všeč nam je +
velik prtljažnik, prostorna kabina, udobno vstopanje, veliko odlagalnih mest, prožen motor
Ni nam všeč -
čvrsta pregrada, halogenska žarometa, vsakoletni tehnični pregled, majhna vlečna moč
Tehnični podatki
Citroen berlingo blueHDI 100 shine BVM6 N1
Motor in prenos moči: | dizelski, štirivaljni, prostornina: 1499 cm3, največja moč: 75 kW (102 KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 250 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni 6-stopenjski menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 440,3 cm, širina: 184,8 cm, višina: 188 cm, medosna razdalja: 278,5 cm, masa praznega vozila: 1640 kg, dovoljena skupna masa: 2360 kg, prtljažnik: 597 – 983 l, posoda za gorivo: 53 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 172 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 13 s, kombinirana normna poraba goriva: 5,5 l /100 km, izpust CO2: 154 g/km, poraba na testu: 6,3 l/100 km. |
Cena: | C Automobil Import: 25.251 EUR |
Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, prostornina: 1499 cm3, največja moč: 75 kW (102 KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 250 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni 6-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 440,3 cm, širina: 184,8 cm, višina: 188 cm, medosna razdalja: 278,5 cm, masa praznega vozila: 1640 kg, dovoljena skupna masa: 2360 kg, prtljažnik: 597 – 983 l, posoda za gorivo: 53 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 172 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 13 s, kombinirana normna poraba goriva: 5,5 l /100 km, izpust CO2: 154 g/km, poraba na testu: 6,3 l/100 km.
Cena: C Automobil Import: 25.251 EUR