Klasično oblikovana srednjevelika limuzina še nikoli ni bila hkrati tako udobna in vozniško dinamična ter okretna. Odličen priključno-hibridni pogon s 100-kilometrskim električnim dosegom navduši z odzivnostjo in učinkovitostjo. Novi mercedes razreda E je izpilil formo in je tudi po dinamični plati še resnejši tekmec BMW-jevi “petici” in Audijevi “šestici”…
oblika in prostornost | 3/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 5/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 5/5 zvezdic |
varnost in oprema | 5/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Razred E ima za seboj kar 75-letno zgodovino in v tej dolgi dobi so se inženirji naučili, da udobje in uglajenost za marsikaterega kupca nista dovolj. Mlajši poslovneži, ki so želeli uživati v dinamičnih voznih lastnostih, so te iskali pri obeh tekmecih z Bavarske.
Dinamična eleganca za doplačilo
Nov oblikovni pristop čutne elegance brez enega samega ostrega robu, ki jo je začrtal slovenski oblikovalec Robert Lešnik, je klasično Mercedesovo limuzino postavil na radar mlajših kupcev. Samo poglejte, kako je avtomobilski smoking v elegantni črni barvi še vedno videti zelo šik. Klasični eleganci testne limuzine piko na i postavi športni oblikovni paket AMG, s katerim dobi bolj mladosten oziroma dinamičen pridih, ki pa stane dodatnih 4133 evrov. Celo zadnje luči žarijo v obliki zvezde. Med najbolj opaznimi oblikovnimi novostmi je še s svetlobo obrobljena motorna maska.
Napredek v vseh elementih vožnje
Eden od najbolj očitnih napredkov nove generacije razreda E so odlične vozne lastnosti, ki so izboljšane v vseh elementih vožnje. Razred E se je vedno peljal zelo udobno, a nikoli do sedaj ni bil med ovinki tako prefinjeno natančen, voljno okreten in hkrati še vedno elegantno suveren. Navdušeni smo bili nad odzivom volana, pa nad odlično smerno stabilnostjo in suverenim oprijemom pri hitri menjavi smeri. Izrabljena fraza, da se avto pelje kot po tirih, v tem mercedesu dobi nov zalet. Občutno bolj dinamične vozne lastnosti so inženirji zagotovili z odlično uravnoteženim podvozjem, ki mu pri blaženju in stiku s cesto pomagajo še zračno vzmetenje airmatic, stalni štirikolesni pogon in dodatno krmiljenje koles zadaj; do kota 4,5 stopinje se namreč obračata tudi kolesi zadaj. Učinek štirikolesnega krmiljenja se najbolj očitno pozna pri parkirnih manevrih ali obračanju v ozkih ulicah: obračalni krog je skoraj meter manjši kot pri klasičnem krmiljenju. Malce manj kot pet metrov dolg E je zelo okreten. Ob vseh kamerah ter povsem avtonomnem aktivnem parkirnem pomočniku tudi bolj nerodni vozniki ne bodo v zadregi v ozkih podzemnih garažah ali kjerkoli drugje, kjer na sijoče odbijače in platišča prežijo robniki, količki in cvetlična korita.
Učinkovita elektrifikacija
K udobju in predvsem učinkovitosti veliko dodata še zmogljiv priključno-hibridni pogon in 9-stopenjski samodejni menjalnik. V njegovo ohišje so dodali diskasti električni motor (95 kW), ki je v primerjavi s prejšnjo generacijo močnejši za 5 kW, predvsem pa ima za pogon na voljo občutno večjo zalogo elektrike in zmogljivejši polnilnik. Z novim pogonskim akumulatorjem zmogljivosti 25,4 kWh zmore novi E v gostem mestnem ali primestnem prometu z nekaj pazljivosti prevoziti približno 100-kilometrsko razdaljo z izklopljenim bencinskim motorjem, a tudi pri hitrejši vožnji lahko zgolj na elektriko prevozi dobrih 80 kilometrov. Večja zaloga elektrike se je odlično izkazala tudi v hibridnem načinu vožnje, namenjenemu potovanju na daljše razdalje z višjimi potovalnimi hitrostmi. Na testu smo prevozili precej avtocestnih relacijskih kilometrov in pri tem je avto v 743-kilometrskem meritvenem ciklu zabeležil 4,8-litrsko porabo bencina na 100 kilometrov. Pri tem je sočasno v povprečju porabil še 7,2 kWh elektrike na 100 kilometrov. Z novo generacijo bencinske različice priključnega hibrida novega razreda E je avto v povprečju na 100-kilometrski razdalji porabil 6 decilitrov manj goriva kot pri dizelski različici priključnega hibrida v prejšnji generaciji razreda E. Pri kombinirani mestni in medkrajevni vožnji po magistralkah je ob dosledni uporabi električnega priključka povprečna poraba goriva padla na vsega 2 litra na 100 km.
Izboljšana zasnova hibridnega pogona z dvolitrskim bencinskim motorjem ponuja učinkovito elektrifikacijo brez prilagajanja glede oskrbe avtomobila z električno energijo. To je znova pravi mercedes, ki zmore brez težav križariti na dolge razdalje, hkrati pa v času malce daljšega poslovnega sestanka ali pa med popoldanskimi nakupi z 11-kilovatnim AC polnilnikom obnoviti zalogo elektrike ter v mestu ponuditi dovolj električnih kilometrov za vse dnevne opravke. Pri tem velja pohvaliti še večstopenjsko rekuperacijo in zmogljivost električnega pogona, s katerim lahko na elektriko vozi do 135 km/h in brez težav drži tempo prometa na mestnih obvoznicah, vpadnicah in krajših avtocestnih odsekih.
2,3 tone težka limuzina se na zahtevo odrine zelo odločno in po vsega 6,5 sekunde pospeševanja preseže hitrost 100 km/h. Poleg tega v kombinaciji s štirikolesnim pogonom za seboj lahko vleče do 2,1 tone težko prikolico.
Tehnološki presežek in veliko udobja za potnike z malo prtljage
Vse, kar zahteven voznik od dragega mercedesa pričakuje, najbolj sijoče ponudi digitalno prvovrstno opremljena in prostorna kabine. Vožnja, sploh v električnem programu, je izjemno tiha. V kabini izstopa digitalna zasnova armaturne plošče, na kateri se bohoti podatkovno bogastvo, popolna komunikacijska podpora in celovit nabor aktivnih varnostnih pripomočkov. E brezhibno nadzira smer, v gneči sam zavira, ustavlja in spelje ter v tujini tudi sam opravi menjavo pasov na avtocesti.
Voznika in sovoznika tako opremljen E razvaja tudi z odličnima sedežema, ki ob popolni električni nastavitvi ponujata tudi masažni program z učinkom vročih kamnov. Sedežni položaj je kljub nizkemu sedenju odličen, presenetljivo dobra je tudi preglednost v vse smeri.
Skoraj tri metre dolga medosna razdalja potnikom zadaj ponuja precej prostora za kolena in dovolj nad glavo kljub temu, da streha v najvišji točki avtomobila ne preseže višine 1,48 metra. Zadaj se v mercedesu E sedi bolj udobno kot v novem BMW-ju serije 5.
Največjo kritiko si ta limuzina zasluži za prostornino prtljažnika. Zaloga elektrike vzame (pre)velik davek pri njegovi uporabnosti: prtljažnik je dolg, a izjemno plitek. Ponudi vsega 370 litrov prostora, kar je, denimo, 10 litrov manj od prostornine prtljažnika Škodine fabie. Del skromno odmerjene prtljažne prostornine - sploh glede na velikost avtomobila - zasede še polnilna oprema.
Novi razred E ponuja (skoraj) vse, kar ponuja tudi večji razred S, a le ob izdatnih doplačilih. Osnovna cena priključno-hibridnega razreda E je 79.490 evrov, vsa dodatna oprema testnega avtomobila pa je stala še 35.000 evrov. Skupaj torej 115.968 evrov, kar je bilo nedolgo nazaj povsem dovolj za razkošnejši razred S …
Pod črto …
Novi mercedes E je pravi avtomobilski gospod v odlični vozniški formi, ki z zmogljivim hibridnim pogonom suvereno izpolni vozniške in okoljske cilje - brez omejevanja mobilnosti na dolge proge. Ponuja veliko, a za veliko denarja.
Všeč nam je +
všečna oblika, električni doseg pogona, učinkovitost hibridnega sistema, dinamične vozne lastnosti, aktivni vozniški pripomočki, kakovostna izdelava
Ni nam všeč -
(pre)majhen prtljažnik, velika masa, draga doplačila
Tehnični podatki
Mercedes-Benz E 300e 4 matic AMG line
Motor in prenos moči: | bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1999 cm3, največja moč: 150 kW (204 KM) pri 6100 vrt./min, največji navor: 320 Nm pri 2000 vrt./min. Električni motor: največja moč: 95 kW (122 KM), največji navor: 440 Nm. Sistemska moč in navor: 230 kW (313 KM) in 550 Nm. Stalni štirikolesni pogon, 9-stopenjski samodejni menjalnik. |
Mere in masa: | 497,1 cm, širina: 190,4 cm, višina: 148,1 cm, medosna razdalja: 296,1 cm, masa praznega vozila: 2333 kg, dovoljena skupna masa: 2805 kg, prtljažnik: 370 l, akumulatorski sklop: 25,4 kWh, posoda za gorivo: 50 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 234 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 6,5 s, normna poraba goriva kombinirano: 0,9 l/100 km, poraba elektrike: 19,2 kWh/100 km, izpust CO2: 21,5 g/km, poraba na testu: 4,8 l/100 km bencina in 7,2 kWh/100 km elektrike (hibridni način). |
Cena: | Star Import: 79.490 EUR |
Kako do novega avtomobila?
NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti. |