Na motorju: Avtomobilski skuter

Na poti

Piaggio MP3 530 HPE - e to prava in predvsem dovolj varna motoristična dopolnitev za voznika avtomobila, ki ne želi oziroma nima volje za opravljanje izpita A kategorije?


Je piaggio MP3 dovolj zmogljiv in varnostno opremljen trikolesnik? Je to prava in predvsem dovolj varna motoristična dopolnitev za voznika avtomobila, ki ne želi oziroma nima volje za opravljanje izpita A kategorije, a hkrati želi uživati prednosti pravega skuterja? Poiskali smo odgovore.

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdicv

Pri Piaggiu so že pred časom našli rešitev za vse avtomobiliste, ki bi radi brez izpita A kategorije postali vsaj trikolesni motoristi. Z modelom MP3 so naredili avtomobilski maksi skuter oziroma trikolesnik s klasičnim pedalom nožne zavore, zelo dobro vetrno zaščito, udobnim sedežem in v posebne vilice vpetima prednjima kolesoma s sistemom paralelogramskega vzmetenja, ki z vzporednim nagibanjem obeh koles omogoča vožnjo skozi ovinke v motorističnem slogu. 

Vse gostejši promet in vse večja gneča na cestah voznike avtomobilov silijo k razmisleku o novih oblikah mobilnosti. Koda 125 oziroma poenostavljena pot za krmilo 125-kubičnega skuterja oziroma motocikla je ena od možnost, ki pa je omejena na slovenske ceste. S takim zmogljivim trikolesnikom pa se je z izpitom B kategorije mogoče odpraviti tudi v tujino in na daljši izlet do morja. Pa tudi v medkrajevnem prometu s sopotnikom ali sopotnico je veliko udobnejši in hitrejši kot 125-kubični skuter. 

Po videzu je novi piaggo MP3 še vedno malce nenavaden in specifično oblikovan, saj z visokim prednjim delom in velikima žarometoma spominja na škrata.

Tri kolesa namesto izkušenj?

Piaggio ima seveda veliko izkušenj z izdelavo in ciklistiko maksi skuterjev, zato je izdelal tudi enega izmed najbolj učinkovitih in natančnih sistemov paralelogramskega vzmetenja za svoje trikolesnike ter prednji kolesi vpel dovolj narazen, da je skuter kot trikolesnik postal dvosledno vozilo, ki ga je dovoljeno voziti z vozniškim izpitom B kategorije. 
Pa lahko tri kolesa nadomestijo ali premostijo leta motorističnih izkušenj? Ne, nikakor. To smo napisali že na testu trikolesnega peugeota, ki ima podobno zasnovo vpetja koles. 
Tudi Piaggiov zmogljiv in največji trikolesnik se kljub spoštljivemu nagibu v ovinkih ne pelje tako natančno in mehko kot motocikel oziroma skuter. MP3 v resnici niti ne želi biti klasičen skuter, pač pa najboljši križanec z avtomobilskimi in motorističnimi lastnostmi. 
Ko voznik sprosti zaklep nagiba in ročno zavoro, v roke dobi povsem motociklistični občutek, ki je pri manevriranju pri nizkih hitrostih zaradi mase motocikla na trenutke celo zahtevnejši od klasičnega skuterja. Pri tem zelo prav pride tehnika potiskanja krmila, kar pa je seveda treba osvojiti. Zato vsem, ki v modelu MP3 vidite svojo motoristično prihodnost, vsekakor svetujemo udeležbo na enem od motorističnih tečajev v AMZS centru varne vožnje na Vranskem - sploh ker na odprti cesti vožnja postane povsem primerljiva z motoristično. 

V ovinkih se zmore nagniti zelo globoko. 

Ne podcenjujte izpostavljenosti: MP3 nima karoserije in varnostnih mehov

Kdor ni nikoli vozil mopeda ali ni vešč vožnje s kolesom, bo v prometu na tem relativno velikem, težkem in predvsem zmogljivem trikolesniku težko suvereno in varno švigal od semaforja do semaforja, čeprav mu to kot vozniku B kategorije predpisi omogočajo. Zaradi treh koles voznik ni nič bolj varen pred nesrečo zaradi izsiljevanja prednosti oziroma naleta, če voznik avta spregleda motorista. Izpostavljenost je enaka kot na vsakem motociklu ali skuterju. Kljub temu, da so noge oziroma kolena skrita za plastično zaščito, ne pomeni, da nanj lahko sedete v kratkih hlačah le s čelado na glavi. Je namreč zmogljiv motor, ki brez težav doseže hitrost 145 kilometrov na uro. Varna vožnja na njem zahteva celovito motoristično opremo.

Vilice s sistemom paralelogramskega vzmetenja so pri Piaggiu zasnovali res učinkovito. Obe prednji 13-palčni kolesi imata vsaka svoj zavorni kolut premera 258 milimetrov. Zavore ByBre so cenejša, a nikakor cenena različica uglednega in cenjenega Bremba. Pogonsko kolo zadaj je 14-palčno s širšo pnevmatiko dimenzije 140/70.

Varnost dvojnega stika s cesto in udobje maksi skuterja 

Največja prednost tega križanca je, da spredaj stik s cesto vselej držita dve kolesi. To pomeni učinkovitejše zaviranje in predvsem večjo odpornost na nevarne zdrse na mokri cesti ali pesku sredi ovinka - tudi zato, ker ima MP3 na vseh treh kolesih zavorni sistem ABS in še večstopenjsko nastavljiv sistem nadzora zdrsa pogonskega kolesa. 

Avtomobilska pedalka nožne zavore sproži sistem CBS in ABS.

Ponujena avtomobilska nožna stopalka zavore na desni strani bo predvsem začetnikom ponudila zelo domač občutek in zanesljivo zaviranje v kombinaciji sočasnega delovanja sistemov ABS in CBS. To je poleg udobja, ki sta ga voznik in sopotnik deležna ob odlični vetrni zaščiti in velikem dvojnem sedežu, zagotovo največji adut modela MP3. Seveda so tu še druge avtomobilske lastnosti, kot je ročna zavora, pa vzvratna prestava na stikalo, ki močno poenostavi predvsem manevriranje pri parkiranju, sploh na klancu, in zaklep nagiba s funkcijo samodejnega odklepanja, saj pri daljšem čakanju na semaforju MP3 lahko stoji sam - brez opore voznikovih nog. To je treba osvojiti, sicer se brez zaklepanja prav tako prevrne na bok kot dvokolesni motocikel, ki na mestu zahteva podporo voznikovih nog. Takoj po speljevanju se zaklep z naraščajočo hitrostjo samodejno sprosti in vozniku spet omogoči vožnjo z nagibanjem. 

Vzvratna prestava močno poenostavi manevriranje pri parkiranju, sploh na klancu.

Kdor ima vsaj nekaj izkušenj z vožnjo na dveh kolesih, bo na tem križancu hitro začel uživati. V izkušenih rokah zmore presenetljivo ostre kote oziroma globoke nagibe in ob tem zanesljivo ohranja začrtano smer. Pri tem dober občutek okrepi razmeroma dolga medosna razdalja. Tudi pri “prelaganju” oziroma dinamični menjavi smeri z uporabo tehnike potiskanja krmila mu nimamo ni kaj očitati, saj dobro obvlada motoristično fiziko. 
V najširši točki je MP3 s svojim 81,5 cm širine vsega 6,1 cm širši od 350-kubičnega Hondinega skuterja forza ali le 5 cm širši od 560-kubične yamahe t-max. V gostem prometu boste na MP3 našli dovolj prostora za varno premikanje skozi gnečo. 

Dovolj moči in veliko opreme 

Oznaka MP3 530 pomeni, da gre za najzmogljivejšo različico tega trikolesnika. Poganja ga enovaljni 530-kubični bencinski motor, ki ga krasi dobra odzivnost ob zmerni porabi goriva. Z njim smo se naužili dinamično, a varno odpeljane kilometre tudi v dvoje in ob tem v povprečju zabeležili 4,4-litrsko porabo goriva na 100 kilometrov. S polno posodo goriva smo brez težav prevozili več kot 300 kilometrov. 
Zaloge moči (32,5 kW) je dovolj, da MP3 omogoča varno prehitevanje na odprti cesti in tudi daljše avtocestne etape, kjer vozniku prav pride še tempomat. Motor ima dovolj navora, da lepo in zvezno pospeši tudi, če je na zadnjem sedežu sopotnik. Se pa pri bolj dinamičnih željah in pri nizkih hitrostih hitro pokaže vpliv vseh 280 kilogramov, ki jih ne gre podcenjevati. Predvsem neizkušenim bo zelo prav prišel še zelo učinkovito delujoč sistem za nadzor mrtvih kotov, ki so na motociklu še večji problem kot v avtu. 

Velik in pregleden zaslon merilnikov nad njim pa zaprt predal za rokavice ali telefon.


Piaggio si pri novi generaciji modela MP3 zasluži pohvalo še za odlično pregleden 7-plačni barvni TFT zaslon ter enostaven zbirnik potovalnega računalnika ter krmiljenja različnih voznih programov. Ob tem velja izpostaviti še odlično povezljivost, ki preko USB priključka in aplikacije omogoča prenos glasbe ter navigacijo. 
Da je Piaggio mojster izdelave skuterjev, dokazuje z zelo uporabnim predalom za dokumente in rokavice nad merilniki in zelo prostornim ter osvetljenim prtljažnikom pod velikim sedežem. V njega gresta brez težav dve čeladi ali pa velika potovalna torba. Tudi malce večji nakup v trgovini z živili ne predstavlja težave, saj pod sedežem vse varno pripeljete domov. 

Pod črto …

Ob vse daljših motoristični sezonah in vse gostejšem prometu bo MP3 marsikomu prihranil veliko časa in morda tudi denarja. Že res, da stane skoraj 13 tisoč evrov, a tak trikolesni križanec je lahko zelo prepričljiva dopolnitev osebne mobilnosti, saj omogoča varno in udobno vožnjo takrat, ko večina sedi in čas izgublja za volanom. No, pa še okoli 1000 evrov prihranka ponuja, saj ni treba v šolo vožnje, da bi uživali svobodo trikolesnega skuterja. 

Všeč nam je + 

vozne lastnosti, zmogljivosti, dobra vetrna zaščita, bogata varnostna oprema, vozen z B kategorijo, vzvratna prestava, velik prtljažnik pod sedežem

Ni nam všeč -

teža, tresljaji v prostem teku

Velik osvetljen prtljažnik pod sedežem. 

Tehnični podatki

Piaggio MP3 530 HPE 

Motor in prenos moči: bencinski, enovaljni, prostornina: 530 cm3, največja moč: 32,5 kW (44,1 KM) pri 7250 vrt./min, največji navor: 50 Nm pri 5250 vrt./min., menjalnik: samodejni variomat.
Mere in masa: dolžina: 216 cm, širina: 81,5 cm, medosna razdalja: 155 cm, masa praznega vozila: 280 kg, dovoljena skupna masa: 460 kg, posoda za gorivo: 13,7  l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: največja hitrost: 145 km/h, normna poraba goriva kombinirano (WLTP): 4 l/100 km, izpust CO2: 93 g/km, poraba na testu: 4,4 l/100 km.
Cena: PVG: 12.990 EUR

Ključne besede


skuterNa motorjuPiaggio MP3 530 HPEPiaggio

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije