V 32-letni zgodovini izbora Slovenski avto leta je laskavi naslov četrtič osvojil Renault. Njihov križanec austral je naslov Slovenski avto leta 2024 osvoji zelo prepričljivo, podobno kot clio pred štirimi leti. Finale je letos gostilo eno najbolj uspešnih slovenskih avtomobilskih podjetij Hella Saturnus oziroma Forvia, kjer sij domačega znanja dobesedno razsvetljuje avtomobilsko prihodnost. Drugo mesto je po točkah ljudstva in avtomobilskih redakcij osvojil Hyundai s kono, na tretje mesto se je uvrstil hibrid toyota C-HR, na četrto in peto mesto letošnjega izbora pa sta se po seštevku točk uvrstila jeep avenger in električni MG 4.
V finalu izbora smo tudi letos nadaljevali tradicijo predstavitve uspešnih prizorišč visokotehnološke Slovenije. Avtomobilski finalisti, uredniki sodelujočih medijev in gostje so se tokrat zbrali v ljubljanski visokotehnološki tovarni avtomobilskih svetil Hella Saturnus, ki je pred kratkim postala del mednarodne skupine in blagovne znamke FORVIA, v kateri HELLA deluje skupaj s podjetjem Faurecia. Podjetje Hella Saturnus v Ljubljani je eden od enajstih razvojnih centrov podjetja, ki so sicer razporejeni po vsem svetu. Še bolj pa veseli dejstvo, da so v nemški centrali tega visokotehnološkega giganta zelo zadovoljni z razvojem in rešitvami, ki jih v Ljubljani zagotavljajo slovenski inženirji. Sij slovenskega znanja in razvojnih rešitev s seboj vozijo številni najsodobnejši avtomobili. S slovenskimi očimi - pametnima LED žarometoma - pa cesto med letošnjimi finalisti razsvetljuje Renaultov austral, ki je po novem tudi Slovenski avto leta 2024. Osvojitev laskavega naslova so se zato iskreno razveselili tudi v tej uspešni slovenski tovarni.
VIDEO: Več kot 27 tisoč glasov: vnovič smo podelil bogate nagrade!
Letos ste v izboru znova sodelovali tudi slovenske voznice in vozniki oziroma bralci, poslušalci ter gledalci sodelujočih medijev. Le mesec dni časa ste imeli, da ste s svojimi glasovi podelili točke petim finalistom, ki smo jih v finale postavili avtomobilski novinarji. Veseli nas, da ste letos s kar 27.058 oddanimi papirnatimi in digitalni glasovnicami znova dokazali, da ste močan člen izbora Slovenski avto leta in da vam ni vseeno, kako dobra, varna, zmogljiva, dosegljiva in učinkovita bo slovenska mobilnost tudi v novi dobi mobilnosti z raznolikimi energenti in digitalno-pametnimi avtomobili. Vaš pomemben dolgoletni doprinos smo v velikem finalu znova nagradili z lepimi nagradami partnerjev izbora.
Žreb na finalni predstavitvi je največ sreče namenil naslednjim nagrajencem:
1. nagrado
Vrednostno kartico za dobroimetja za nakup goriva pri Petrolu v vrednosti 1500 evrov dobi Alja Plankelj iz Ljubljane.
2. nagrado:
Celotedenski najem avtodoma Robeta Adonis, ki jo poklanja podjetje Robeta iz Slovenj Gradca, je dobil Marino Milanović Trapo iz Domžal.
3. nagrado
Komplet vrhunskih zimskih pnevmatik Goodyear UltraGrip Performance + je dobila Vesna Kralj iz Tabora.
4. nagrado
Poletni družinski vikend paket na Kopah, ki vključuje dve nočitvi v Grmovškovem domu, je dobil Matjaž Sedušek iz Kamnika.
5. nagrado
Novo generacijo snežnih verig Tractiva, ki predstavljajo evolucijo klasičnih snežnih verig in so inovacija podjetja Veriga Lesce, dobi Sanja Grahovac iz Trbovelj.
Iskrene čestitke nagrajencem in velika hvala partnerjem Petrolu, Robeti Mobil, Goodyearu in Verigi Lesece, ki so prispevali atraktivne nagrade. Hvala tudi podjetju podjetju NLB Lease&Go, ki zna poskrbeti, da bo z različnimi finančnimi nasveti in produkti aktualni Slovenski avto leta 2024 lažje dosegljiv ljudem. Veliki finale je tudi letos podprla Zavarovalnica Triglav, ki s svojimi številnimi preventivnimi akcijami in z aplikacijo Dravj ostaja pomemben mobilnostni partner številnih slovenskih voznic in voznikov.
Finale križancev
Letošnji finalni izbor je bil še toliko bolj zanimiv, saj so se v njem pomerili kar štirje sodobni križanci oziroma cestni terenci. Med njimi niti eden ne ponuja več dizelskega motorja. Prvič se je finale pripeljal tudi kitajski električni avtomobil. Glasovalci smo imeli zahtevno nalogo izbrati najboljšega, a zmagovalec je laskavi naslov osvojil zasluženo in precej prepričljivo z zmago iz naslova “glasu ljudstva” kot tudi po točkah strokovne žirije.
Kako smo glasovali pri Motoreviji?
Pri Motoreviji smo največ točk namenili Hyundaijevi koni, na drugo mesto smo postavili Toyotinega oblikovno drznega in vozniško dinamičnega križanca C-HR, tretje mesto smo namenili prostornemu Renaultovemu australu, četrto mesto najmanjšemu med jeepi avengerju in peto mesto električnemu MG 4 iz kitajskega avtomobilskega velikana Saic.
Novi Hyundaijevi koni smo v uredništvu Motorevije največ točk podelil zaradi njenega opaznega in občutnega prostorskega, tehnološkega in oblikovnega napredka v primerjavi s kono prejšnje generacije. Poleg tega kona ponuja najbolj raznolike pogone: bencinski motor, hibridni pogon in tudi povsem električni. Med vsemi letošnjimi finalisti kot edini cestni terenec med drugim ponuja tudi mehanski štirikolesni pogon. Z vso varnostno opremo, uporabno digitalizacijo, podprto s slovenskim jezikom, in širokim cenovnim razponom, po kriterijih izbora predstavlja najboljši format družinske mobilnosti za širok krog slovenskim kupcev.
Drzno oblikovana in vozniško dinamična toyota C-HR po naši oceni predstavlja dober paket sodobne mobilnosti s preverjeno učinkovitim ter zmogljivim hibridnim pogonom. Tudi ta japonski križanec v novi generaciji ponuja več prostora, a ne toliko kot kona. Povsem na vrh je nismo postavili zaradi dejstva, da kupcu ponuja le eno, sicer dobro pogonsko izbiro, ki pa smo jo v izboru z naslovom nagradili že pred dvema letoma, ko je slovenski avto leta postala toyota yaris cross. Je pa toyota C-HR zagotovo prava izbira za zahtevnejše voznike.
Renaultov austral je več kot odlično nadomestil nekdanjega kadjarja. Je prostoren, digitalno napreden in varen družinski avto. Tudi s tehnologijo in videzom ne bo razočaral zahtevnejših kupcev. Če si njegov hibridni pogon za učinkovitost zasluži vse pohvale, pa smo bili manj zadovoljni z njegovo odzivnostjo. Zapleteno multimodalno dogajanje v menjalniku zlasti pri odločnem pospeševanju ob speljevanju ali prehitevanju potrebuje preveč časa za reakcijo. Pri običajni vožnji je ta pogon vzorno uglajen, pri vklopu dinamičnega programa pa malce preveč nervozen in posledično neodločen ter zaletav. Pri njegovem hibridnem pogonu smo bili zelo zadovoljni z učinkovitostjo, manj pa z odzivnostjo. Je pa austral na voljo tudi s klasičnim bencinskim motorjem, s katerim je tudi cenovno dostopnejši.
Najmanjši med jeepi avenger je to znamko prvič pripeljal v finale našega izbora. Prepriča kot prvi povsem namensko razvit električni jeep, a kot kompaktni električni avtomobil ima težavo z razmerjem med ceno in velikostjo. Je premajhen in hkrati predrag, da bi ga lahko priporočili za družinsko mobilnost povprečne slovenske družine. Na to opozarja tudi cenovna razlika med bencinskim in električnim avengerjem.
MG4 je prvi povsem električni avto kitajske avtomobilske znamke z britanskim poreklom. V Motoreviji smo mu najmanj točk namenili, ker nas je na našem preskusu istočasno navduševal in zaradi nedosledne uporabniške izkušnje jezil. A nekaj je jasno: z MG 4 so Kitajci nastavili ogledalo evropskim izdelovalcem električnih avtov. Za zmerno ceno namreč MG 4 ponuja zelo učinkovit pogon, bogato opremo in dobre vozne lastnosti. A predvsem njegova elektronska čutila in digitalne funkcije na našem preskusu niso delovale na ravni njegovih tekmecev v finalu.