Test: MG4 luxury

Test

Električni avto z bipolarno motnjo


MG4 je prvi povsem električni avto kitajske avtomobilske znamke z britanskim poreklom. Na našem preskusu nas je navduševal, hkrati pa tudi neizmerno jezil. A nekaj je jasno: z MG4 so Kitajci nastavili ogledalo evropskim izdelovalcem električnih avtov. 

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic
Oglas
Oglas

Leta 2006 je kitajski avtomobilski izdelovalec Nanjing Motors kupil blagovno znamko MG in njeno britansko tovarno, leto pozneje pa je tega izdelovalca pogoltnil kitajski avtomobilski gigant SAIC iz Šanghaja. Za to tradicionalno britansko znamko, ki je leta 2005 bankrotirala, se je začelo novo obdobje, v katerem je do lanskega leta sicer bolj ali manj zaobšla Slovenijo, a je lani prek podjetja Grand Automotive Adriatic, ki pri nas zdaj prodaja tudi renaulte, dacie in nissane, odločno vstopila na slovenski avtomobilski trg. Poleg nekaj drugih cenovno in tehnično zanimivih MG avtov je letos podjetje namreč začelo prodajati tudi model MG4, povsem na novo zasnovan električni avto s presenetljivo učinkovito tehniko - in kar nekaj posebnostmi.

Neprepoznavna oblika, prepoznavna zasnova

Pozoren opazovalec in bralec tehničnih podatkov bo opazil, da je MG4 po merah presenetljivo podoben Volkswagnovem ID.3, družinskemu električnemu avtu s prostorno kabino. Tudi MG4 je postavljen na prilagodljivo električno platformo z akumulatorskim sklopom v karoserijskem dnu in z električnim motorjem nad zadnjo osjo in tudi MG4 je po obliki značilna družinska kombilumuzina z dolžino skoraj 4,3 metra, s prostorno kabino (in 270-centimetrsko medosno razdaljo) in uporabnim 350-litrskim prtljažnikom, ki ga s prevračanjem asimetričnega naslonjala zadnje klopi lahko povečamo na skoraj 1200 litrov.  
A če Volkswagnovo družino ID lahko prepoznamo že od daleč, ima MG4 z identiteto in prepoznavnostjo več težav: od spredaj je z zašiljenim nosom, z navzdol zaobljenim pokrovom motornega prostora in z ozkima žarometoma videti zelo dinamično, zadaj pa pozornost krade preizrazit deljeni spojler nad zadnjim steklom, na katerem smo v dežju pogrešali metlico brisalnika. Ozki in v boka zarezani zadnji luči ter svetlobni trak med njima dodajo svoje k oblikovni zmešnjavi: avta na cesti ne boste prepoznali, nedvomno pa ga boste opazili. 

Pozoren opazovalec in bralec tehničnih podatkov bo opazil, da je MG4 po merah presenetljivo podoben Volkswagnovem ID.3, družinskemu električnemu avtu s prostorno kabino.

Multimedijska zmešnjava

V notranjosti MG4 sledi digitalni avtomobilski mantri: pred voznikom je majhen digitalni zaslon z bogatimi vozniškimi podatki, na sredini pa je nad zašiljenim nadstreškom z vrtljivim gumbom menjalnika prostostoječ zaslon multimedijske naprave, ki pa nam je med preskusom povzročal veliko sivih las. Uporabniški vmesnik je nepregleden, slabo čitljiv, predvsem pa slabo odziven: na digitalna stikala je treba pritisniti večkrat, izbirniki so nelogični, kar nekaj funkcij je nerazumno skritih oziroma slabo dostopnih. Če k temu dodamo še naključne izklope radijskega sprejemnika in zahteve po uparjanju s pametnim mobilnikom vsakič, ko sedemo v avto, je naša jeza zagotovo bolj razumljiva in upravičena: kot da bi bil digitalni vmesnik v MG4 še v preskusni (“beta”) različici. Glede na to, da programsko opremo v avtu posodabljajo brezžično, upamo, da bo avto deležen temeljite posodobitve uporabniškega vmesnika, ko bo v različici luxury septembra na voljo tudi kupcem. 

Uporabniški vmesnik je nepregleden, slabo čitljiv, predvsem pa slabo odziven: na digitalna stikala je treba pritisniti večkrat, izbirniki so nelogični, kar nekaj funkcij je nerazumno skritih oziroma slabo dostopnih. 

Manj teže za živahne vozne lastnosti

Je pa zanimivo, da je digitalna nedoslednost omejena le na uporabniški vmesnik: pogonski del avta je ves čas deloval brezhibno. MG4 v različici luxury poganja sinhroni električni motor s 150 kW in 250 Nm navora, ki je nameščen nad zadnjo premo in ki tudi poganja zadnji kolesi. Energijo dobiva iz akumulatorskega sklopa v karoserijskem dnu, ki ga v zmogljivejši različici z neto zmogljivostjo 61,7 kWh sestavljajo nikelj-kobalt-manganske baterijske celice - šibkejši MG4 z energetsko zalogo 51 kWh uporablja litij-ionsko tehnologijo. Ker imajo NMC akumulatorski sklopi večjo energetsko gostoto, so tudi malce lažji - MG4 na primer tehta manj kot 1,8 tone. 
Malce manjša masa avta je nedvomno zaslužna tudi za živahne in odzivne vozne lastnosti, ki so ena od prijetnih presenečenj pri tem avtu: precej neposreden volanski mehanizem zagotavlja odzivno vodljivost, kompaktne zunanje mere pa precejšnjo okretnost tako med ovinki kot pri manevriranju na tesnem prostoru. Tudi vzmetenje si zasluži pohvale, saj učinkovito blaži cestne neravnine, le pri prehodu manjših in globljih lukenj je izpod koles slišati zamolkle udarce. 
K vtisu o okretnosti in živahnosti svoje dodajo tudi živahne zmogljivosti: do 100 km/h MG4 pospeši v manj kot 8 sekundah, največja hitrost pa je sicer omejena na 160 km/h, a avto zelo zvezno pospešuje vse do te omejitve. 

Medosna razdalja znaša 270 cm zato se tudi zadaj sedi precej udobno.

Učinkovit pogon

Drugo - če ne celo prvo - presenečenje je precejšnja učinkovitost pogona. Na našem preskusu pri spomladanskih temperaturah smo na koncu izračunali povprečno porabo 16,4 kWh/100 km, pri čemer smo kar nekaj kilometrov prevozili na avtocestah oziroma pri avtocestnih hitrostih. Če bi merili zgolj avtocestne vožnje, bi bila poraba malce nad 18 kWh/100 km, kar pa je tudi zelo dober rezultat, precej boljši od vseh evropskih električnih tekmecev. Pri vožnji po mestu in podeželskih cestah lahko porabo spravimo tudi pod 13 kWh/100 km. Povprečni doseg se je tako gibal med 350 in 400 kilometri. Mimogrede: MG4 luxury je serijsko opremljen s toplotno črpalko, ki predvsem pozimi lahko veliko pripomore k večjemu dosegu. 
MG4 lahko na polnilnicah z izmeničnim tokom polnimo z 11 kW, z enosmernim tokom pa z največ 135 kW, čeprav so nekateri novinarski kolegi poročali, da je za kratek čas možna tudi nekaj večja polnilna moč. V vsakem primeru MG4 navduši z hitrim začetkom polnjenja in doslednim polnjenjem z največjo razpoložljivo močjo; očitno je njegov krmilnik zelo učinkovit. 

Uporaben 350-litrski prtljažnik, ki ga s prevračanjem asimetričnega naslonjala zadnje klopi lahko povečamo na skoraj 1200 litrov.

Bogata oprema z napako 

Nad vozniško ergonomijo v MG4 nimamo večjih pripomb; večina stvari je na dosegu rok, položaj za volanom je vozniško pravilen in udoben. Prednja sedeža bi lahko ponujala malce daljši sedalni del in več bočne opore v ovinkih. Vidljivost iz avta je dokaj dobra, le pogled nazaj je skozi ozko zadnje steklo malce oviran; pri parkiranju pomaga kamera za vzvratno vožnjo. 
Najbogatejši paket opreme luxury vsebuje tudi bogat nabor asistenčnih sistemov, ki je združen v razširjen paket MG pilot. Ta vsebuje tako radarski tempomat in sistem za pomoč v zastojih kot tudi opozorilo za prečni promet zadaj in sistem za pomoč pri menjavi voznega pasu. A delovanje nekaterih asistenčnih sistemov je manj natančno in zanesljivo, kot bi si želeli: sistem za prepoznavanje prometnih znakov prikazuje neobstoječe znake ali pa ne ujame pravih, sistem za pomoč pri ohranjanju vozila na voznem pasu se odbija od robnih črt ali pa jih nenadoma prevozi, pa še nekaj takšnih nedoslednosti smo opazili. Upamo, da jih bodo s posodobitvami programske opreme v prihodnosti odpravili. Je pa to še en dokaz več, da se na asistenčne sisteme ne smemo zanašati, ampak jih moramo vzeti kot dobrodošlo pomoč. 

Velik zračni usmerjevalnik.

Ugodna električna cena

MG4 luxury z vso razpoložljivo opremo stane 39.500 evrov, kar glede na trenutno ponudbo električnih avtomobilov pri nas ocenjujemo kot zelo ugodno. Še zlasti to velja za vse tiste, ki jih ne motijo zmedeno delovanje multimedijskega sistema in nedoslednosti pri delovanju nekaterih asistenčnih sistemov, pač pa iščejo zmogljiv, živahen in zelo učinkovit družinski električni avto. Naj omenimo, da je za najcenejšega Volkswagnovega ID.3 z manjšim akumulatorskim sklopom in manj opreme treba odšteti najmanj 43.232 evrov. Če pa izberete malce skromnejši paket opreme comfort, je takšen MG4 še za dva tisočaka cenejši. 

Oglas
Oglas

Pod črto

Kot smo zapisali že v uvodu, nas je MG4 navdušil s svojo učinkovitostjo in voznimi lastnostmi, hkrati pa hudo jezil z nekaterimi pomanjkljivostmi. Ko jih bodo odpravili, bo imel MG4 še manj konkurence kot zdaj. Očitno bodo praznino v razredu cenovno dostopnih družinskih električnih avtov namesto evropskih zapolnili kitajski avtomobilski izdelovalci …

Všeč nam je +

učinkovit pogon, vozno udobje, vodljivost, bogata oprema

Ni nam všeč -

neprepoznavnost, delovanje multimedijskega sistema, nezanesljivo delovanje nekaterih asistenčnih sistemov

Tehnični podatki

MG4 luxury

Motor in prenos moči: zadaj sinhroni električni motor, največja moč: 150  kW (204 KM), največji navor: 250 Nm, nikelj-kobalt-manganski akumulatorski sklop neto zmogljivosti 61,7 kWh, polnilnik: 11 kW (AC) in 135 kW (DC). Pogon na zadnji kolesi, enostopenjski reduktorski menjalnik.
Mere in masa:  dolžina 428,7  cm, širina: 183,6  cm, višina: 150,4  cm, medosna razdalja: 270,5 cm, masa praznega vozila: 1760  kg, dovoljena skupna masa: 2133  kg, prtljažnik: 350/1165 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 160 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 7,9 s, normna povprečna poraba električne energije: 16,6 kWh/100 km, poraba na testu: 16,4 kWh/100  km, normni doseg: 435 km, povprečni doseg na testu: 380 km.
Cena: Grand Automotive Adriatic: 39.500 EUR

 

Ključne besede


Test avtaElektrikaElektrični avtiElektromobilnostMG

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

32

Priljubljenost članka

32

Shrani

Delite s prijatelji