Za volanom: Novi nissan leaf

Za volanom

Popolna preobrazba - od oblike do tehnologije …


V zadnjem avtomobilskem desetletju razvoja ni bilo veliko avtomobilov, ki bi ob zamenjavi modelske generacije doživeli tako popolno preobrazbo kot nissan leaf. Novi leaf si s predhodnikom deli le še energetski vir pogona, vse ostalo pa je povsem novo - od oblike do tehnologije …  

Zanimivosti in dejstva: Japonski dizajn po okusu Evropejcev

Še vedno velja, da je mnogokrat prvo selektivno in mnogokrat celo odločujoče sito pri kupčevi odločitvi za ali proti, prav tisto, kar zagledajo oči - oblika torej. To se je hitro izkazalo tudi na danskih cestah, ko so se ljudje obračali za novim leafom in pristopili k avtomobilu ter spraševali, kateri novi Nissan je to. Ker še noben leaf do sedaj ni bil videti tako dinamično-elegantno, je zanimivo, da so ga, upoštevajoč okus evropskih kupcev, oblikovali v Nissanovem oblikovalskem studiu v Atsugiju na Japonskem. S športno-elegatno silhueto poudarja precej bolj dinamični značaj in učinkovito aerodinamiko.  Pri obliki vsekakor velja izpostaviti tudi izstopajočo podobo zadnjega dela z s 3D holografskimi lučmi. Visokotehnolški pristop dopolnjuje še z veliko panoramsko streho z elektronskim senčenjem, kar pomeni, da stopnjo prosojnosti krmili električna napetost, ki spreminja strukturo kristalov.
Pri obliki vsekakor velja izpostaviti tudi izstopajočo podobo zadnjega dela z s 3D holografskimi lučmi.

Nova podoba obljublja več značajske dinamike

Že na prvi pogled je jasno, da so Japonci svojemu električnemu veteranu, ki je na ceste kot eden od pionirjev elektromobilnosti zapeljal pred petnajstimi leti, namenili boljšo aerodinamiko, večjo prostornost in predvsem bolj dinamičen značaj. S tem, ko je novi leaf za seboj pustil klasično kombilimuzinsko karoserijsko zasnovo in postal križanec z elegantno kupejevsko strešno linijo, je postal bolj zanimiv oziroma bolj atraktiven že na prvi pogled. Avtomobilski poznavalci vedo, da si leaf svojo novo prilagodljivo električno karoserijsko platformo CMF-EV deli z večjim električnim križancem ariyo. Pri tem ne gre samo za podobna razmerja karoserijskih površin, ampak tudi za veliko boljšo aerodinamiko (količnik upora je 0,25), ki zagotavlja učinkovitejši pretok zraka pri višjih hitrostih ter neposredno vpliva na doseg in porabo elektrike. Po trditvah Nissanovih inženirjev to pomeni, da naj bi leafov doseg pri konstantni vožnji z največjo dovoljeno avtocestno hitrostjo 130 km/h presegal 330 kilometrov. Ob tem poudarjajo, da je z večjo učinkovitostjo in hitrim polnjenjem s 150-kilovatnim DC polnilnikom mogoče 800-kilometrsko dnevno etapo prevoziti v osmih urah, kar je časovno že bolj primerljiv rezultat v primerjavi z motorjem z notranjim zgorevanjem. 

Medosna razdalja 269 cm in povsem ravno dno potniške kabine zagotavljata dovolj prostora za potnike. Na sedežih zadaj se povprečno visok odrasel potnik ne počuti prav nič utesnjeno.

500 kilometrov?

Novi leaf bo na voljo z dvema različno zmogljivima pogonskima akumulatorjema z 52 oziroma 75 kWh. V naših uvodnih kilometrih na severu Danske je leaf povprečno porabil 14,8 kWh električne energije na 100 kilometrov, kar pomeni, da je z zmogljivejšim akumulatorjem 500-kilometrski doseg vsekakor dosegljiv.
Kljub relativno kompaktnim meram (435 cm dolžine) in kupejevski strešni linij, ki v najvišji točki doseže dober meter in pol (155 cm) višine, so oblikovalci uspeli obdržati dovolj praktičnosti oziroma prostora, da bo leaf brez težav opravljal vse ključne naloge družinske mobilnosti. To pomeni dovolj prostoren in lahko dostopen 437-litrski prtljažnik. Še vedno pa leaf nima dodatnega prostora za polnilno opremo pod sprednjim pokrovom. Škoda.
Medosna razdalja 269 cm in povsem ravno dno potniške kabine zagotavljata dovolj prostora za potnike. Na sedežih zadaj se povprečno visok odrasel potnik ne počuti prav nič utesnjeno.

Stopnje rekuperacije oziroma elektrodinamičnega zaviranja so zdaj nastavljive z obvolanskima ročicama ali samodejno prek inteligentnega nadzora razdalje “IDC”, ki prilagaja raven rekuperacije glede na prometne razmere. 

Več digitalnih storitev in varnosti

Voznikov prostor obdaja digitalna armaturna plošča, ki v leafa prinaša kopico digitalnih storitev in informacij in ki močno spominja na notranjost ariye - po obliki in kakovosti materialov. Aktivni tempomat je nadgrajen s funkcijo navi-link; ta na željo voznika skrbi za samodejno prilagoditev hitrosti ovinkom in spreminjajočim se omejitvam. Ob vsej digitalizaciji pohvalo zaslužijo orodna vrstica za upravljanje klimatske naprave in dodatna stikala za uravnavanje voznih programov ter glasnosti glasbe. Njegovo zalogo elektrike po novem preko vtičnice V2L lahko lastnik uporablja tudi za pogon zunanjih porabnikov, na primer električnega žara, polnjenje električnega kolesa … Zunanji porabniki lahko iz leafove baterije dobijo največ 3,6 kW moči.

Najbolj pozitivno nas je novi leaf presenetil med ovinki.

Zanesljivo obvozil "losa"

Najbolj pozitivno nas je novi leaf presenetil med ovinki. Podvozje sestavljajo MacPhersonovi vzmetni nogi spredaj in večvodilno vpetje koles zadaj; vse skupaj je odlično uravnoteženo, kar je leaf dokazal tudi na letališki stezi na preskusu dinamičnega izogibanja oviri oziroma losovemu testu, ki ga je brez dotika stožcev prevozil s hitrostjo 76 km/h. Finski novinarski kolega, specialist tega manevra, je še posebej pohvalil hiter in odziven volan. 
Novo dinamično podobo leafa podčrtuje še pogon. Na voljo sta dve različici elektromotorja s 130 oziroma 160 kW moči in 345 oziroma 355 Nm navora.

Kljub relativno kompaktnim meram (435 cm dolžine) in kupejevski strešni linij, ki v najvišji točki doseže dober meter in pol (155 cm) višine, so oblikovalci uspeli obdržati dovolj praktičnosti oziroma prostora, da bo leaf brez težav opravljal vse ključne naloge družinske mobilnosti.

Pod črto

Popolna oblikovna in temeljita tehnološka preobrazba enega najbolj prepoznavnih pionirjev elektromobilnosti leafu nedvomno prinaša nov zagon; postal je sodoben, uporaben, varen in po novem tudi bistveno bolj eleganten električni avtomobil nove dobe. Če bo še cenovno konkurenčen, bo zagotovo uspešen na trgu. Na slovenske ceste bo pripeljal prihodnje leto.

Novi nissan leaf

- 435 cm dolg električni križanec
- povsem nov in aerodinamično bolj učinkovit oblikovni pristop 
- akumulator zmogljivosti 52 ali 75 kWh
- doseg: od 440 do 622 kilometrov
- moč polnjenja do 150 kW (DC)
- elektromotor: 130 ali 160 kW moči
- napredni varnostni sistemi in sodobne digitalne storitve
- pri nas naprodaj prihodnje leto

Dovolj prostoren in lahko dostopen 437-litrski prtljažnik.

Ključne besede


Za volanomElektrikaNissannissan leafelektrični avti

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Oglasna sporočila