Čeprav clio počasi zapušča novomeški Revoz, pa Renault tudi za novo, že šesto generacijo clia pričakuje, da bo ostal med najbolj priljubljenimi avtomobili pri nas (in v Evropi). V novi generaciji je clio pridobil nekaj karoserijskih centimetrov, dodatnega prostora v kabini, voznega udobja in sodobne pogonske ter varnostne tehnike in si nadel resnejši ter športnejši videz, a ostaja Renaultovo najmočnejše prodajno orožje …
Zanimivosti in dejstva: Dolgoletni slovenski prodajni prvak!
| Prvih pet generacij so od leta 1990, ko je na ceste zapeljal prvi clio, prodali v kar 17 milijonih primerkov, s čimer clio ni le najbolje prodajan renault vseh časov, pač pa tudi najbolje prodajan francoski avto vseh časov. Veliko spominov je clio ustvaril tudi v Sloveniji, kjer so ga dolga desetletja tudi izdelovali in kjer je dolga desetletja krajleval na vrhu prodajnih statistik. Ali bo to uspelo tudi novi generaciji, je težko napovedati, a v hitro spreminjajočih se mobilnostnih časih je zagotovo še čas za generacijo ali dve avtomobila, kakršen je novi clio, opremljen z bencinskim hibridnim ali plinskim motorjem. Še več; glede na to, da so pri Renaultu elektrificirali megana in da razen clia nimajo več klasične družinske kombilimuzine, bo morda prav clio prevzel naloge - in kupce - megana prejšnje generacije. Razen križancev in cestnih terencev pri Renaultu tako ali tako nimajo nobene druge kombilimuzine … |
Nova podoba
Morda pa je to eden od razlogov, da je novi clio večji od predhodnika; z dolžino 412 cm je za 6,7 cm daljši od clia pete generacije, hkrati pa tudi za 3,9 cm širši. Tudi zato clio zdaj na cesti stoji bolj na široko, bolj športno, kar poudarja tudi za daljšim pokrovom motornega prostora, predvsem pa z bolj ekspresivno podobo, za katero sta zaslužni nova maska hladilnika in nova oblika žarometov. Dinamično podobo zaokrožuje profilirana streha in skoraj kupejevski zadek s položnim zadnjim steklom. Dve ločeni zadnji luči na vsaki strani in nov svetlobni podpis spredaj pomenijo precejšen odklon od dosedanjega Renaultovega oblikovnega jezika, pa tudi precej bolj športno podobo clia kot doslej.

Večje zunanje mere - in notranja prostornost
Novi clio je sicer postavljen na platformo predhodnika (CMF-B), a ima malce daljšo medosno razdaljo (251,9 cm) in za 3,8 cm širši prednji kolotek ter za 1 cm širši zadnji kolotek. To pomeni več vzdolžnega prostora v potniški kabini, kar zagotavlja več prostora za kolena potnikov zadaj, pa tudi povečan prostor za stopala potnikov zadaj pod prednjima sedežema. Prtljažnik je s 391 litri osnovne prostornine sicer povsem enako prostoren kot pri predhodniku, a je zaradi 4 cm nižjega nakladalnega roba bolj udobno dostopen.
Digitalna - in Googlova - notranjost
Cliova notranjost bolj zvesto sledi ostalim novim Renaultovim avtomobilom kot zunanja podoba; najbolj očitno s štrlečim nadstreškom obeh digitalnih zasonov - zaslona merilnika pred voznikom in zaslona multimedijske naprave. Digitalno podobo in vsebino poznamo iz drugih novih renaultov; zdaj je tudi clio dobil OpenR Link multimedijski sistem z Googlovim uporabniškim vmesnikom, ki deluje hitro, tekoče in prijetno logično. Različice s hibridnim pogonom in z avtomatiziranim menjalnikom imajo ročico menjalnika ob volanskem obroču (kjer sta še ročici za upravljanje radia in brisalnikov), kar zahteva nekaj privajanja (in spretnosti, da ne posežemo po napačni ročici), vse drugo pa je na svojem mestu - tudi položaj za volanom je ergonomsko pravilen in kljub razmeroma nizkem sedenju tudi udoben.
Nov trivaljnik - in nov hibridni pogon
Novi clio bo na slovenske ceste zapeljal v dveh pogonskih različicah. Osnovno poganja 1,2-litrski bencinski turbo trivaljnik, ki ni enak v cliu prejšnje generacije, pač pa gre za različico motorja iz Renaultovega hibridnega sistema (v australu); motor ima 84 kW in 115 Nm navora, kupci pa bodo lahko izbirali med ročnim ali avtomatiziranim menjalnikom z dvojno sklopko EDC. Pol leta pozneje bo na voljo tudi plinska različica tega motorja z oznako eco-G 120 EDC, ki bo na voljo izključno z EDC menjalnikom.
Na krstni vožnji smo lahko preskusili le najprepričljivejši, a tudi najdražji pogon, ki smo ga prvič lahko preskusili v Daciinem bigsterju. Gre za še svež Renaultov polni hibridni sistem, pri katerem bencinski del pogona zdaj opravlja 1,8-litrski štirivaljnik (namesto 1,6-litrskega), ki deluje v Atkinsonovem ciklu in ima neposredni vbrizg goriva. S tehničnega vidika gre še vedno za poznano Renaultovo hibridno kombinacijo bencinskega motorja, manjšega električnega motorja, ki deluje kot generator in izenačevalnik vrtljajev, večjega pogonskega električnega motorja in menjalniškega sklopa brez sklopke. V primerjavi s predhodnikom ima litij-ionski akumulatorski sklop zdaj zmogljivost 1,4 kWh (prej 1,2 kWh), menjalniški sklop pa zdaj ponuja 15 “prestav”. Pogonski sistem zmore 115 kW moči.
V vožnji hibridni clio pusti živahen - in predvsem varčen - vtis: do 100 km/h pospeši v 8,3 sekunde, samosvoje delovanje bencinskega motorja je manj glasno in prav nič nadležno, odlikuje pa se z res majhno porabo goriva. V nekaj-sto prevoženih kilometrih na krstni vožnji smo zabeležili povprečno porabo goriva 4,3 l/100 km, kar je za razgibane ceste in prav nič lahko desno nogo zelo dober rezultat.

Hitrejši volan, uravnoteženo vzmetenje
Že clio prejšnje generacije se je odlikoval z zelo uravnoteženim vzmetenjem, zato tudi novi clio na cesti pusti zelo dober in udoben vtis - nekaj zaslug za to ima tudi izboljšana aerodinamika, ki povzroča manj voznega hrupa v kabini. Njegovo vzmetenje zelo učinkovito gladi cestne neravnine, hkrati pa s širšim kolotekom in s še bolj odzivnim volanskim mehanizmom - od ene do druge skrajne točke zdaj zahteva le še 2,6 zavrtljaja - natančneje in bolj dinamično uboga voznikove ukaze. Hibridni clio sicer ni športnik, a njegovo podvozje bi brez težav preneslo precej močnejši pogon, čeprav o kakšni športnejši različici pri Renaultu (še) niso hoteli govoriti …
Do 29 asistenčnih sistemov
Novi clio je seveda opremljen z vsemi najsodobnejšimi voznimi in varnostnimi pripomočki - v odvisnosti od opremskega paketa jih je lahko do 29; med temi velja omeniti tudi najsodobnejši aktivni vozni sistem z radarskim tempomatom in sledenjem konfiguraciji ceste pred avtom. Novi clio po nareku EU seveda opozarja na prekoračeno hitrost in na nepozornost voznika, a obe pogosto moteči funkciji lahko enostavno izklopimo.

Začetek pod 20 tisočaki …
K nam bo novi clio zapeljal konec januarja oziroma v začetku februarja prihodnje leto. Pri slovenskem zastopniku Renaulta so že objavili tudi cenik, ki se začne pri 19.490 evrih za različico evolution Tce 115. Za hibridnega clio evolution e-tech 160 je treba odšteti najmanj 24.690 evrov, najbolje opremljen clio esprit alpine e-tech 160 s hibridnim pogonom pa stane 27.890 evrov.
Pod črto ...
Clio, Renaultov najuspešnejši avto vseh časov, je v novi generaciji odrasel v resnejšo, vozniško bolj dinamično in tehnološko izpopolnjeno kombilimuzino, ki ima večje ambicije kot doslej, ko je imel pogosto vlogo drugega avtomobila pri hiši. Žal to pomeni, da tudi stane več kot kdajkoli doslej; pogled v naš arhiv odkrije, da je hibridni clio z najboljšo opremo pred dobrimi štirimi leti stal toliko, kot bo stal novi clio v osnovni opremski in motorni različici. Napredek pač ne more biti zastonj …

Novi renault clio
- nova, že šesta generacija prodajne uspešnice
- klasična kombilimuzinska zasnova
- nov oblikovni jezik
- za 6,7 cm daljši in za 3,9 cm širši od predhodnika
- več prostora na zadnji klopi
- nov 1,2-litrski bencinski trivaljnik s 84 kW
- nov polni hibridni sistem s 115 kW in (uradno) porabo goriva 3,9 l/100 km
- odzivnejše in športnejše vozne lastnosti
- posodobljen nabor asistenčnih sistemov
- naprodaj konec januarja prihodnje leto
- cene segajo od 19.490 do 27.890 evrov



