Test: Renault clio TCe 100 intense

Test

Prestolonaslednik - Očara s svojo vsebino in voznimi lastnostmi. Zelo težko ga bo pomesti s prestola!


Renaulta clia želijo vsi sklatiti s prestola najbolj priljubljenega avta v Sloveniji. Prednost domačega porekla je velika, ni pa zagotovilo za večen uspeh. Se bo clio nove generacije obdržal na vrhu?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Prednost klasike ali zamujena priložnost?

Ob številnih podobno velikih tekmecih cliu v boju za prestol vse bolj grozijo tudi cestni terenci, a pogled v prodajne statistike pravi, da največ kupcev pri nas še vedno prisega na klasično zasnovo in karoserijsko obliko. Clio nove generacije zato ostaja značilen clio - morda celo preveč značilen. Je skladen, oblikovno zelo uravnotežen avto, a hkrati razen nekaterih opaznejših posodobitev zelo podoben predhodniku. Zamujena priložnost za večji oblikovni preobrat? 

Je pa povsem nova cliova notranjost; na novo oblikovani armaturni plošči izstopajo velik in pokončen zaslon multimedijske naprave, delno digitalni merilniki in poudarjeno dvignjena sredinska konzola z ročico menjalnika. Sedi se vzorno pravilno in udobno, le športni sedeži paketa RS line so za odtenek preveč športni. Pohvalo si zasluži občutno boljša kakovost materialov in izdelave, pa tudi oblikovna in barvna raznolikost: počutje je izvrstno, ob uporabi temeljito posodobljenega uporabniškega vmesnika R-link pa tudi digitalno bolj sodobno.

Kljub za nekaj milimetrov krajši medosni razdalji je zadaj zdaj za palec ali dva več prostora za kolena, čeprav povsem nazaj pomaknjena prednja sedeža ustvarita prostorsko stisko. Prtljažnik je s 391 litri uporabno prostoren, a ga pesti precej visok nakladalni rob.
Litrski turbo trivaljnik s 74 kW poznamo že od prej, prav tako petstopenjski ročni menjalnik. Zmogljivosti niso neznanka - kdor si zaželi športnosti, mora stopiti na plin in pogosto poseči po prestavni ročici -, je pa ob čvrstejši karoseriji in močno izboljšani zvočni izolaciji motor dobil precej bolj uglajen značaj, potniška kabina pa več miru in tišine.

Na prvi pogled novi clio ne razkriva, da gre za 100-odstotno nov avto in da so vsi njegovi deli čisto novi, saj se po merah in zunanji podobi bistveno ne razlikuje od predhodnika. Če so izpiljene, bolj elegantne linije “le” evolucija všečne podobe clia 4, pa v kabini oziroma na cesti hitro postane jasno, da je vse ostalo zasnovano po načelu tehnične (re)volucije.

Na cesti je odličen!

Na cesti clio pusti odličen vtis; njegovo vzmetenje je še bolj uravnoteženo, volanski mehanizem z izrazito progresivnostjo pa za odtenek bolj natančen kot prej - z novim cliom lahko zdaj udobneje križarimo, lahkotneje parkiramo ali pa se ostreje spopademo z ovinki.

Kar je všeč nam - in bo tudi kupcem -, je bogat nabor asistenčnih sistemov, ki so na voljo v vseh različicah - tudi sistem za preprečevanje naleta s prepoznavanjem pešcev in sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu. Tudi seznam ostalih dodatkov je v paketu opreme intense kar obsežen, še vedno pa lahko kupci doplačajo za številne druge dodatke - tudi za stilski paket RS line, zaradi katerega je clio na fotografijah tako športen. Takšen clio - z upoštevanjem dodatne opreme - stane 17.310 evrov, brez dodatkov pa 14.590 evrov.

Nova cliova notranjost: na novo oblikovani armaturni plošči izstopajo velik in pokončen zaslon multimedijske naprave, delno digitalni merilniki in poudarjeno dvignjena sredinska konzola z ročico menjalnika. Sedi se vzorno pravilno in udobno. Palec gor.

Pod črto ...

Če ne prepriča na pogled, pa novi clio zagotovo očara s svojo vsebino in voznimi lastnostmi. Če k temu prištejemo še zmerno ceno, je jasno, da ga bo zelo težko pomesti s prestola!

Všeč nam je +

sodobna armaturna plošča, dobre vozne lastnosti, udobje v vožnji, varnostna oprema

Ni nam všeč -

le 5-stopenjski menjalnik, visok rob prtljažnika, nepriročne kljuke zadnjih vrat

Clio nove generacije zato ostaja značilen clio - morda celo preveč značilen. Je skladen, oblikovno zelo uravnotežen avto.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, trivaljni, turbo, prostornina 999 cm3, največja moč: 74  kW (100 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 160 Nm pri 2750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 5-stopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 405  cm, širina: 179,8  cm, višina: 144  cm, medosna razdalja: 258,3  cm, masa praznega vozila: 1225  kg, dovoljena skupna masa: 1603  kg, prtljažnik: 391 - 1069 l, posoda za gorivo: 42 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 187  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 11,8 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,2 l/100 km, izpust CO2: 116  g/km, poraba na testu: 6,3  l/100 km.
Cena: Renault Nissan Slovenija: 14.590 EUR

 

Nove serijske LED luči, številni kromirani dodatki in zračni usmerjevalnik, pa tudi opcijska 17-palčna platišča clia naredijo precej samozavestnega.

 

 

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj