Test: Hyundai kona 1.6 GDi HEV impression

Test

Večja, boljša - in dražja: generacijski preskok je nova kona doskočila zelo uspešno


Hyundai zna vselej presenetiti z obliko svojih avtov in tudi nova kona ni izjema. A od predhodnice jo loči še veliko drugega, na primer večje zunanje mere in občutno več prostora v kabini. S kono prve generacije jo - vsaj v tej različici - druži le še nespremenjen hibridni pogon …

Oblika in prostornost 5/5 zvezdic
Zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
Vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
Varnost in oprema 5/5 zvezdic
Vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Da si pri Hyundaiju različni modeli niso prav nič podobni, smo se v zadnjih letih že navadili. Zdi se, da je njihova oblikovna rdeča nit v tem, da nimajo oblikovne rdeče niti; pri novi koni sicer lahko opazimo velikostna in oblikovna razmerja ter manjše podrobnosti predhodnice, a s svojim prepoznavnim svetlobnim podpisom, ki ga podčrtujeta široka in tanka LED trakova spredaj in zadaj, je vendarle videti povsem drugače kot kona prve generacije. Zelo futuristično in - zelo “električno”: kot da bi bi se oblikovalci osredotočili le na električno kono, ostale različice pa vzeli kot dopolnitev.

Zdi se, da je njihova oblikovna rdeča nit v tem, da nimajo oblikovne rdeče niti. Hyundai še naredi oblikovno in značajško razliko med svojimi modeli. 

Električno digitalna v notranjosti

Ta “električna” oblikovna rdeča nit se vleče tudi v notranjosti, ki spominja na notranjost v ioniqih 5 in 6; skupna sta jim v panoramski panel združena 12,3-palčna digitalna zaslona, eden na mestu klasičnih merilnikov, drugi kot zaslon multimedijske naprave. Sodobna in odzivna grafika poudarja futurističen videz, a ne zahteva preveč voznikovih dotikov in pozornosti: stikalna vrstica pod osrednjim zaslonom in ločeno upravljanje gretja ter zračenja omogočata hitro izbiro bližnjic in nastavitev funkcij (skoraj) brez nevarnega iskanja bližnjic v izbirnikih uporabniškega vmesnika. Ta je sicer odziven, a s kakšno ukazno potezo preveč, zaradi česar si zasluži majhen odbitek pri oceni, tako kot dejstvo, da pri zmogljivejši multimedijski napravi z navigacijo ni možna brezžična Applova CarPlay (ali Android Auto) povezava; ta naj bi prišla z eno od posodobitev na daljavo (Over-The-Air updates). Prestavno ročico avtomatiziranega šeststopenjskega menjalnika so prestavili s sredinske konzole pod volanski obroč, zaradi česar ima kona zdaj še uporabnejšo sredinsko konzolo z veliko prostora za drobnarije in induktivno ploščico za polnjenje mobilnikov. Izboljšana kakovost vgrajenih materialov in različne teksture površin notranjosti dajejo prestižnejši ter kakovostnejši vtis, je pa svetla barvna shema vendarle malce monotona - pa še hitreje umazana. Mimogrede: z obvolanskima “prestavnima” ročicama v voznem programu “eco” upravljamo z močjo rekuperacije, v programu “sport” pa ročno pretikamo med prestavami.

Izboljšana kakovost vgrajenih materialov in različne teksture površin notranjosti dajejo prestižnejši ter kakovostnejši vtis.

Občutno več prostora

Ob vzorni vozniški ergonomiji in dobri vidljivosti iz avta je v konini notranjosti takoj opaziti precej več prostora kot pri predhodnici. Nič čudnega: kona je v dolžino zrasla za 18,5 cm, v širino za 2,5 cm in v višino za 2 cm, ob 266-centimetrski medosni razdalji (6 cm več kot prej) pa se ta prirastek pozna tudi v notranjosti. Več je prostora za kolena zadaj, več za komolce spredaj in zadaj ter nekaj več tudi za glave. Predvsem pa je kona dobila večji prtljažnik, ki je s 378 litrov zrasel na 407 litrov oziroma na 466 litrov, če štejemo še uporaben prostor pod prtljažnim dnom. Mimogrede, prtljažnik z ravnim dnom in uporabno širino lahko s prevračanjem naslonjala zadnje klopi povečamo na 1300 litrov, vse skupaj pa že sili v cestno-terenski razred višje, torej bližje tucsonu. S tem je kona primerna tudi za bolj zahtevne družinske tovorne zahteve. 


Hibrid za po mestu

Kona je postavljena na novo platformo, a v hibridni različici je zadržala praktično nespremenjen pogonski sklop, ki ga poznamo že iz originalnega ioniqa. Hibridni pogonski sklop sestavljajo 1,6-litrski bencinski štirivaljnik s 77,2 kW, ki večino časa deluje v z gorivom osiromašenem Atkinsonovem ciklu, električni motor z 32 kW, ki električno energijo dobiva iz akumulatorja z zmogljivostjo 1,56 kWh, in pa avtomatiziran 6-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko, ki moč prenaša na prednji kolesi. Pri zasnovi in sistemski moči 103,6 kW (141 KM) torej nič novega, a je nova kona zaradi izboljšane aerodinamike in nove krmilne elektronike za drobec bolj učinkovita: normna poraba goriva je manjša za 0,3 l/100 km, najvišja hitrost je zdaj 165 km/h namesto 160 km/h, avto pa zdaj do 100 km/h pospeši v manj kot 11 sekundah. 

V mestu ni težko doseči porabo  približno 4 l/100 km.

Tudi v praksi je poraba goriva za odtenek manjša, še zlasti v mestnih vožnjah in na podeželskih cestah, kjer avto dlje časa in pogosteje vozi na elektriko; v mestu tako ni težko doseči porabo  približno 4 l/100 km. Škoda, da pri Hyundaiju niso odpravili največje hibe tega pogona - predolgih prestavnih razmerij zadnjih dveh prestav, zaradi česar je na hitrih avtocestnih vožnjah težko voziti varčno. Zaradi predolge pete in šeste prestave se bencinski motor predolgo vrti v četrti prestavi - še zlasti na avtocestnih klancih -, kar povečuje porabo in hrup v sicer vzorno zatesnjeni potniški kabini. Tako z večanjem deležev avtocestnih voženj raste tudi poraba goriva - in zato smo avtu namerili testno povprečno porabo goriva 5,2 l/100 km, kar je enako kot pri predhodnici.  

Prtljažnik z ravnim dnom in uporabno širino lahko s prevračanjem naslonjala zadnje klopi povečamo na 1300 litrov.

Več natančnosti, več udobja, več opreme

Že kona prve generacije je bila v vožnji prijeten in okreten avto, z novo platformo pa je dobila še za odtenek več natančnosti in agilnosti - tudi bolj uravnoteženo vzmetenje, ki dobro prikriva občutljivost 18-palčnih nizkopresečnih pnevmatik na cestne luknje. Navdušuje že omenjena temeljita zvočna izoliranost, ki jo zmoti le hrup motorja v najvišjih vrtljajih. 
Kona je odslej že v osnovi bolje opremljena kot prej, v najbogatejšem (in najdražjem) paketu opreme impression pa je serijsko na voljo tudi celovit nabor asistenčnih sistemov, med katerimi velja omeniti sistem za samodejno prilagajanje hitrosti in samodejno vožnjo v zastojih, pa tudi sistem za spremljanje pozornosti voznika, ki prek majhne kamere na volanskem obroču vseskozi spremlja, kam gleda voznik. Če so vsi sistemi vklopljeni, so opozorila v avtomobilu lahko celo rahlo moteča - morda zato, ker dosledno opozarjajo, kako nepozorni smo v vozniškem vsakdanu? 

Cenovni preskok

Da se avtomobili iz generacije v generacijo dražijo, zdaj verjetno vedo že vsi - in tudi kona ni izjema. Od našega testa hibridne kone prejšnje generacije (prav tako z najbogatejšim paketom opreme imprression) do danes oziroma do kone nove generacije so minila tri leta, v tem času pa se je avto podražil za skoraj 10.000 evrov, če ne upoštevamo popusta, ki ga v tem času dobijo kupci nove kone v Hyundaijevih salonih. Res je, nova kona je večja, prostornejša, tehnično precej sodobnejša in predvsem bolje opremljena, a razlika je vendarle zelo velika. Žal tudi drugje ne morete kupiti takšnega cestnega terenca z učinkovitim hibridnim pogonom in s tako veliko opreme ceneje, tako da se je treba s tem sprijazniti - takšna je pač naša nova cenovna realnost. 

Prestavno ročico avtomatiziranega šeststopenjskega menjalnika so prestavili s sredinske konzole pod volanski obroč, zaradi česar ima kona zdaj še uporabnejšo sredinsko konzolo z veliko prostora za drobnarije in induktivno ploščico za polnjenje mobilnikov.

Pod črto ...

Generacijski preskok je nova kona doskočila zelo uspešno: je sodobnejša, zanimivejša, bolj učinkovita, varnejša, prostornejša in še kaj. V hibridni različici lahko uspešno nadomesti dizelsko, ki je ni več v ponudbi, a le, če se ne vozite veliko po avtocestah in če se sprijaznite z visoko ceno. A na voljo je še nekaj drugih pogonskih različic - kmalu tudi električna -, tako da ni težko najti prave kone zase. 

Všeč nam je +

všečna oblika, prostornost v kabini in prtljažniku, učinkovit hibridni sistem, zmerna poraba goriva, dobra opremljenost z asistenčnimi sistemi

Ni nam všeč -

predolgi zadnji dve prestavi, visoka cena

Tehnični podatki 

Hyundai kona 1.6 GDi HEV impression

MOTOR IN PRENOS MOČI: bencinski, štirivaljni, prostornina: 1580 cm³, največja moč: 77,2 kW (105 KM) pri 5700 vrt./min.; električni motor: največja moč: 32 kW (43,5 KM); litij-ionski akumulator zmogljivosti 1,56 kWh; sistemska moč hibridnega pogona: 104 kW (141 KM), največji navor: 256 Nm. Pogon na prednji kolesi, avtomatiziran 6-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko.
MERE IN MASA: dolžina: 435 cm, širina: 182,5 cm, višina: 158,5 cm, medosna razdalja: 266 cm, masa praznega vozila: 1533 kg, dovoljena skupna masa: 1950 kg, prtljažnik: 407 - 1300 l, posoda za gorivo: 38 l.
ZMOGLJIVOSTI: največja hitrost: 165 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,9 s, normna poraba goriva kombinirano: 4,7 l na 100 km, izpust CO2: 106 g/km, poraba na testu: 5,2 l/100 km.
CENA: Hyundai Avto Trade: 36.300 EUR

 

Ključne besede


HyundaiHibridni avtoTest avtaKonaHyundai konahibrid

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

35

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Priljubljenost članka

35

Shrani

Delite s prijatelji