Najboljši za volanom pod drobnogledom prijateljev

Pred začetkom izbora Najboljši za volanom 2019 smo se pogovarjali z najboljšim mladim voznikom Slovenije 2018 Klemnom Pongračičem.


Avto-moto zveza Slovenije bo v sodelovanju s partnerji že tretje leto zapored izvedla izbor Najboljši za volanom. Ta je namenjen mladim voznikom in voznicam, da pokažejo in dokažejo, da so tudi mladi spretni, predvsem pa varni in ozaveščeni vozniki, ki jim ni vseeno, kaj se dogaja na naših cestah. Da je izbor dosegel svoj namen in da z njim AMZS, pa tudi Slovenija dobivata mlade ambasadorje varne vožnje, ki so zgled svoji in drugim generacijam voznikov, potrjuje zmagovalec Najboljši za volanom 2018 Klemen Pongračič.

Leta 2018 ste premagali več kot tri tisoč sodelujočih. Kako vam je uspelo? Kako danes gledate na svojo zmago?

Pomembno je, da si kot tekmovalec vedno nad povprečjem, pri nobeni nalogi ni treba biti najboljši, dobro pa je dobiti primerno število točk. Na takšen način sem zmagal, saj na koncu velja skupni seštevek točk vseh vaj. Pravzaprav mi je le pri eni vaji uspelo biti najboljši, in sicer pri parkiranju avtomobila v začrtano nevidno mejo. Sicer pa moja vožnja nikakor ni bila perfektna. Spominjam se, da sem nekajkrat na poligonu celo prevrnil stožec. Zato sem bil nad zmago kar presenečen.

Klemen je s fiesto prevozil že 15 tisoč kilometrov.

Se je odnos vaših prijateljev in bližnjih do vas po zmagi spremenil?

Zdi se mi, da osvojeni naziv veliko več pomeni mojim znancem in prijateljem, sploh takrat, ko naredim kakšno napako. Takrat hitro rečejo, kako to, da si lahko privoščim takšno napako, če sem pa najboljši mladi voznik.

Kaj bi svetovali mladim, ki kolebajo, ali bi se udeležili izbora Najboljši za volanom?

Sam imam na izbor zelo lepe spomine. Udeležba na tekmovanju se vsekakor splača, če ne drugega, voziš nove avtomobile in tako spoznaš razlike med njimi ter se kaj novega naučiš. Pred tekmovanjem nisem še nikoli vozil avta s samodejnim menjalnikom, prvič sem ga preskusil v centru varne vožnje na Vranskem. Če bi lahko, bi tekmoval tudi letos, a kot lanski zmagovalec žal ne morem.

Letos bo AMZS izbiral najboljšega mladega voznika in voznico ter podaril kar dve glavni nagradi – enoletno uporabo ford fieste active.

Nekaj svojih prijateljic sem že prepričal, naj se udeležijo tekmovanja. Poznam jih kar veliko, ki bi bile zainteresirane.

 Ford firesti active že čakata na najboljšega maldega voznika in najboljšo mlado voznico.

Kako sta se spoprijateljila s fordom fiesto, ki ste jo kot zmagovalec dobili v uporabo?

Z njo sem prepotoval lep del Evrope. Konec septembra sem se odpeljal do Londona in si v Salisburyu ogledal Stonehenge. Z njo sem bil še v Avstriji, Nemčiji, na Nizozemskem, v Franciji in na Hrvaškem. V bližnji prihodnosti z njo načrtujem obiskati še Škotsko. Doslej sva skupaj prevozila že 15 tisoč kilometrov.

Kako kot najboljši mladi voznik gledate na prometno varnost, kakšni vozniki smo Slovenci?

Dobri! Ko potuješ po svetu, spoznaš, da smo Slovenci v spoštovanju cestno-prometnih predpisov zelo dosledni. Veliko je držav, kjer vlada sistem hitrejšega in pogumnejšega, takšen sistem pa ne more biti varen.

Kot študent strojništva ste dolgoletni član projekta Formula Student, ki deluje pod okriljem Univerze v Mariboru. Vsako leto študentje s svojim znanjem in izkušnjami tekmujete v izdelavi dirkalnika. Kako se je vaša formula odrezala na tekmovanjih?

Lansko leto je bilo za nas zahtevno, izdelovali smo dva dirkalnika, enega s pogonom na notranje izgorevanje in drugega eklektičnega s sistemom za avtonomno vožnjo. Pri slednjem smo imeli veliko težav s tehniko. Na tekmovanju smo tehnične rešitve vseeno predstavili, četudi vozilo ni 100-odstotno delovalo. Pri ocenjevanju smo sodnikom povedali, da so na projektu aktivno delali le štirje programerji, kar je povzročilo nemalo začudenih pogledov, češ, kako je to mogoče. Druge ekipe imajo namreč po 15 študentov, ki celo leto delajo na programskih rešitvah, mi pa smo imeli samo štiri.

Kakšni so vaši cilji za prihodnost?

Že prejšnje leto smo si zadali cilj, da razvijemo predelano električno vozilo, ki bo sposobno avtonomne vožnje. Težave smo imeli pri izdelavi prototipa – preskušali smo nove tehnike in ni se nam izšlo. Izdelali smo sicer električno vozilo, ki pa ni imelo avtonomnih funkcij. V tej sezoni načrtujemo dokončanje avtonomnega vozila in pa še dokončanje klasične formule.

Klemen meni, da smo Slovenci v spoštovanju cestno-prometnih predpisov zelo dosledni. 

Nazaj