Komotar Minuta: #NajboljsiZaVolanom je najboljša popotnica na poti v prometno realnost

Ciril Komotar, avtor vloga Komotar Minuta, je letos vnovič ambasador vozniške olimpijade mladih Najboljši za volanom. Kot izkušeni avtomobilski novinar, zelo dober voznik, je ponosen nad pripravljenostjo mladih za sodelovanju pri tem projektu, ki je po njegovem mnenju najboljša možna popotnica na poti v prometno realnost in zavedanje, da cesta napak ne odpušča.


Ciril Komotar - Komotar Minuta po poklicu avtomobilski novinar, fotograf in režiser, bo tudi letos mlade spodbujal pri izboru za najboljšega mladega voznika in najboljšo mlado voznico. 

Širši javnosti te verjetno ni treba posebej predstavljati, pa vendar, za vse tiste, ki te mogoče še ne poznajo, kaj bi povedal o sebi?

Moje ime je Ciril Komotar. Po poklicu sem avtomobilski novinar, fotograf in režiser. Sem nepopravljivi avtomobilski zanesenjak in podpornik vseh atraktivnih oblik mobilnosti. Diham tudi zato, da ustvarjam atraktivne, predvsem pa koristne in lahkotno naravnane vsebine v pisni, fotografski in video obliki. Moj primarni medij izražanja kreativnih idej je v zadnjih treh letih predvsem vlog, priznam pa, da me vse bolj spet vleče tudi k pisanju in fotografiji.

Komotar Minuta bo tudi letos z vami na finalu izbora Najboljši za volanom.

 Si tudi oče, partner …

Drži. Predvsem pa bi rad, da me ljudje poznajo in si zapomnijo kot dobrega in srčnega človeka, ki ne jemlje (preveč), ampak veliko tudi daje.

Komotar Minuta vlogi so na YouTube zabeležili že prek devet milijonov ogledov. Vsekakor zavidljive številke za vlogerja, ki ustvarja v slovenščini. Video vsebine s področja avtomobilizma objavljaš skoraj vsak dan. Koliko časa ti po režiji, snemanju, obdelovanju posnetkov sploh še ostane?

Hja, vlogerski način življenja zahteva veliko odrekanja, predvsem pa kreativne energije in samodiscipline. Repeticija je lahko nadležna, obstaja pa protistrup – iskanje navdiha v majhnih stvareh, podrobnostih, sodelavcih, prijateljih, družini in konec koncev tudi v avtomobilih.

Kako težko je nasmejati Slovence?

Ni težko. Iskrenost in sproščenost peljeta daleč, predvsem pa menim, da se mora človek znati nasmejati tudi sebi, včasih celo pokazati lastne napake in zmotljivost – vsi smo enaki.

Ambasador izbora Najboljši za volanom si že drugo leto. Kako kot izkušen voznik, ki ima vsak dan veliko stika z mladimi, gledaš na to tekmovanje?

Izbor Najboljši za volanom je najboljša popotnica na poti v prometno realnost, ki napak ne odpušča. Vsi odnesejo nekaj pozitivnega, ne le zmagovalec. Na novo pridobljeno ali obnovljeno znanje je neprecenljivo.

Pridruži se Komotar Minuta in Tjaši Perko na vozniški olimpijadi. Reši spletni test!

Na novinarski konferenci ob predstavitvi letošnjega tekmovanja si omenil, da si pozitivno presenečen nad pripravljenostjo mladih za sodelovanje na tekmovanju. Kot nekdo, ki mlade poučuje o avtomobilizmu in varni vožnji, kakšne so tvoje izkušnje z delom z mladimi? So mladi pripravljeni prisluhniti tovrstnim nasvetom?

Priznam, da sem še nekaj let nazaj dvomil o pripravljenosti mladih v povezavi z upoštevanjem nasvetov ali pridobivanjem novih znanj. Moja napaka – izvirala je iz nepoznavanja dejanskih razmer in pomanjkanja stika s tistimi, ki jih včasih tako zelo podcenjujemo – mladimi vozniki.

Ne samo napovedali, tudi dokazali so veliko željo za učenje. Vesel in ponosen sem!

Kakšen voznik si bil ti pri teh letih?

Verjamem, da sem storil mnogo več drobnih in malo večjih napak, ki jih danes ne. Vozil sem za odtenek hitreje, a vselej z zdravo mero razuma. Ko pa za seboj pustiš že tako veliko število kilometrov, kot sem jih jaz, dojameš še nekaj pomembnega – pri nabiranju izkušenj prehitevanja ni. Vozniške modrosti se ne da naučiti. A ta pride na pravi način le in izključno, če so temelji, postavljeni v mladosti, in ob primerni podpori, trdni.

Se še spominjaš svojih dni v šoli vožnje in kako si opravljal vozniški izpit?
Seveda! Inštruktor je bil Bojan Arih in avtomobil golf tretje generacije. Njegov glas je v moji glavi še danes. Odličen primer: ko sem pozabil vklopiti smerno utripalko, je Bojan odprl sovozniško okno, začel mahati z roko iz avta in se dreti: "desno gremooo, desnooo. Samo da vesteee, ker je Komotar pozabil povedaaaat!"

VIDEO: Komotar Minuta in Tjaša o tem, da cesta ni hec. 

Narava tvojega poklica zahteva veliko potovanj na različne predstavitve avtomobilističnih novosti. V primerjavi z drugimi državami, kakšni vozniki se ti zdimo Slovenci?

Slovenci smo dobri vozniki. Zdi se mi, da avtošole zapustimo z več kot zadostno mero znanja, res pa je, da nam v prometu manjka potrpljenja in da se mnogi (ne glede na izkušnje) ne zavedajo posledic prehitre vožnje. Pa še en temeljno in konkretno težavo vidim – čas bi že bil, da začnejo varnosti pas brez izjem uporabljati tudi tisti v drugi sedežni vrsti.

Kaj meniš, da je največja neumnost, ki jo počnemo v avtomobilih?

Odgovor je preprost – med vožnjo nismo oziroma mnogi niso stoodstotno prisotni. Telefoni prinašajo sms sporočila, fotografije, zvočna sporočila in obvestila družbenih medijev – s krajo pozornosti med vožnjo pa tudi smrt. V enako kategorijo štejem tudi objestno hitro vožnjo.

Z AMZS si povezan praktično že od rojstva, saj je bil tvoj oče vse življenje zaposlen v AMZS. Nedavno si o tem objavil tudi vlog.

Tako je. Lahko bi načel tisto o jabolku in drevesu, ali pa tisto, da kri ni voda ... AMZS čutim drugače kot druge organizacije. Nekaj časa je trajalo, da smo se našli. Zdaj si želim, da bi trajalo.

#amzsClanstvo
Ponosni, da je Komotar Minuta del velike družine članov AMZS! 

Kot nekdo, ki veliko spremlja novosti v svetu avtomobilizma, kakšna je prihodnost na tem področju?

Vprašanje je preveč splošno, da bi nanj lahko odgovoril v le nekaj vrsticah, a bom vseeno poizkusil. Tudi zato, ker imam rad izzive. Avtomobilizem je v številne pore človeškega življenja zakoreninjen tako globoko, da se ga še dolgo ne bomo znebili. Poskrbeti pa moramo, tu imam v mislih tudi avtomobilske znamke, vse njihove partnerje pa tudi širšo javnost – torej potrošnika, da nadaljujemo z iskanjem in uvajanjem konkretnih rešitev, ki bodo pripomogle k izboljšanju trenutno vse slabšega zdravja našega planeta. Obenem seveda upam, da to iz meni tako ljubega sveta ne bo posesalo vse privlačnosti, povezane z občudovanjem tehnološko naprednih strojev.

Ciril Komotar - Komotar Minuta bo letos skupaj s Tjašo Perko skrbel, da bo tekmovanje za najboljšega mladega voznika in najboljšo mlado voznico zabavno, polno razvedrila in spodbude. 

Nazaj