V genetiki se z žlahtnjenjem izboljšuje posamezne lastnosti določene vrste. Točno to je Volkswagnu iz bogate genske banke kompaktnih avtomobilov uspelo v novem taigu. Je prostornejši od pola in elegantnejši od T-crossa, cenovno pa umeščen med oba.
oblika in prostornost | 5/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Foto: Volkswagnovo križanje avtomobilskih lastnosti
Veliki avtomobilski izdelovalci, ki avtomobile prodajajo po celem svetu, zelo dobro vedo, kaj je kupcem najbolj všeč na posameznih trgih, zato z oblikovnim žlahtnjenjem ter križanjem različnih lastnosti lažje oziroma hitreje naredijo avto za številne okuse. Tako je nastal tudi novi VW taigo. Karoserijsko platformo MQB in tehnologijo si deli z najbolj prodajanim volkswagnom na naših cestah - malim križancem T-crossom. Oblikovno s kupejevsko spuščeno streho in podaljšanim prtljažnikom povzema svojega brazilskega brata dvojčka volkswagna nivusa. Tokrat torej brazilski Volkswagen žlahtni matično evropsko linijo Volkswagnovih kompaktnih avtomobilov. Za povrhu pa taigo na stari celini trenutno po obliki niti nima neposrednega tekmeca in bo zato marsikomu še toliko bolj zanimiv. Med testom je na cestah žel precej zanimanja mimoidočih, ki so, zanimivo, v njegovi obliki videli celo več podobnosti s precej večjim in elegantnejšim arteonom v različici shooting brake kot pa s polom oziroma T-crossom.
Idealen format
Taigo je všečno in zelo skladno ter celo malce dinamično oblikovan avtomobil. Kanček športnosti mu zunaj in znotraj doda oprema R-line. Gre za diskretne, a opazne dodatke, kot so usmerniki zraka na prednjem odbijaču, trapezasti okrasni elementi zadaj, pa športna prednja sedeža, črna stropna obloga, ambientalna osvetlitev, kovinske stopalke in 17-palčna platišča. Svoje k obliki in varnosti dodata še zelo dobra LED matrična žarometa, ki ju skozi celotno širino maske povezuje svetlobni LED kanal. Prav tako je s svetlobno LED črto podčrtan celoten rob kupejevskih prtljažnih vrat.
Kljub padajoči strehi taigo preseneti s svojo uporabnostjo in prostornostjo. Predstavlja praktično idealen format kompaktnega družinskega avtomobila s presenetljivo prostornim prtljažnikom, ki je občutno večji od golfovega. Čeprav streha z zelo položnim C stebričkom daje občutek, da je prostora za prtljago manj kot v strmo prisekanem in precej višjem zadku T-crossa, se v praksi izkaže, da je 455-litrski in zelo lahko dostopen prtljažnik družinsko precej prepričljiv. Taigo je od T-crossa daljši za 15 centimetrov in dolžinski prirastek se pozna pri prostornini prtljažnika. Razdalja med osema je praktično enaka kot pri polu in T-crossu, kar pomeni, da na zadnji klopi ne gre pričakovati prostorskih čudežev. Zadaj do 180 centimetrov visoki potniki sedijo povsem spodobno oziroma dovolj udobno. Pravzaprav je počutje na sedežih zadaj precej manj utesnjeno kot v 10 cm daljši toyoti CH-R, ki je po obliki taigov najbližji, a prostorsko ne tako prepričljiv tekmec.
Prijetno počutje
Kabina je zračna, dovolj prostorna in sedežni položaj za volanom zelo dober. Palec dvigamo še za ergonomsko doslednost ter relativno dobro preglednost glede na kupejevsko obliko karoserije. Bi pa od Volkswagna pričakovali malce bolj kakovostne obloge vrat, ki so na otip in na pogled nič kaj prijetne, narejene iz trde plastike.
Dobro počutje taigo podčrtuje z voznimi lastnostnim. Avto je okreten in obvladljiv tako v mestu kot med ovinki. Na testu smo z njim prevozili tudi kar nekaj daljših avtocestnih etap, kjer se je izkazal s svojim potovalnim asistentom, dobro zatesnjenostjo kabine in presenetljivo suvereno smerno stabilnostjo. Všeč nam je bilo njegovo dobro uravnoteženo podvozje, ki predstavlja zelo dober kompromis med udobjem in vozniško dinamiko. Tudi na slabših cestah blaženje dobro duši hrup in udarce ter se ne pusti zmotiti tudi, ko kolesa zapeljejo čez daljši niz kratkih grbin na makadamu.
Trije valji ne razočarajo
Pod motornim pokrovom se je vrtel preverjeni koncernski litrski TSI bencinski motor, ki sodi med najboljše trivaljnike na trgu kompaktnih avtomobilov. Motor deluje dovolj mirno in uglajeno, a je hkrati še dovolj prožen in iskriv, da voznik tudi na zaviti gorski cesti ob polno zasedeni kabini in prtljažniku nima občutka, da ne more varno prehiteti gruče kolesarjev ali traktorja. Od 81 kW moči seveda ne gre pričakovati čudežev, a vseh 200 Nm navora ima voznik na voljo pri vsega 2000 vrtljajih. Motor je dovolj zmogljiv, da tudi na avtocesti ni nikakršnih težav pri vključevanju na levi prehitevalni pas, saj ima voznik tudi v srednjem območju vrtljajev še nekaj rezerve za odločno pospeševanje. Taigo je na našem testu na 100 prevoženih kilometrov v povprečju porabil le 2 decilitra goriva več - 6,3 l - kot krajši in lažji polo z enakim motorjem. V umirjenem tempu družinskega izleta po podeželskih cestah se bo poraba hitro spustila za liter ali več. Panoramsko cesto okoli Gardskega jezera smo prevozili s povprečno porabo 5,1 litra na 100 km. Tudi če se na avtocesti mudi ali pa si voznik zaželi malce več dinamike, poraba v povprečju nikoli ne bo drastično presegla meje 7 litrov goriva na 100 kilometrov.
Najmanj uglajen del pogonskega sklopa je 7-stopenjski avtomatiziran DSG menjalnik. Na trenutke, zlasti pri bolj dinamični vožnji, deluje precej neodločno in celo malce zamuja, pri milimetrskih pomikih na ozkih mestnih parkiriščih pa preveč zaletavo.
Ni poceni, a ponudi veliko
Za dobro opremljenega tiaga z avtomatiziranim menjalnikom in športnejšo opremo R-line je treba odšteti 24.385 evrov. Ni malo, a za ta denar kupec dobi dober in všečno oblikovan format vozniško prepričljivega družinskega avtomobila z dovolj velikim prtljažnikom za 4-člansko družino in dovolj obsežen tehnološki paket varnostnih pomagal. Za polno digitalno-komunikacijsko izkušnjo, ki vključuje prilagodljive merilnike in navigacijski sistem, je sicer treba dodati še dobrih 800 evrov, a tudi brez tega doplačila taigo ne bi razočaral. Ob tem velja pohvaliti, da se informacije na vseh zaslonih izpisujejo v slovenščini, pri Volkswagnu pa so očitno odpravili tudi drobne napakice, povezane s programsko opremo, saj so tokrat vse digitalne storitve delovale brez napak. Od Volkswagnovega žlahtnjenja v družini kompaktnih avtomobilov nismo pričakovali veliko, a smo bili na kocu testa zelo prijetno presenečeni. Taigo je všečen, prijeten in uporaben avto, spet pravi volkswagen, ki za povrhu za seboj lahko vleče tudi 1,1 tone težko prikolico.
Pod črto ..
Taigo je zopet značilni volkswagen, ki izstopa s svojo pragmatično uporabnostjo. Je oblikovno dovolj zanimiv oziroma moderen, varen, ravno prav velik in stroškovno obvladljiv družinski avto za vrsto let.
Všeč nam je +
všečna podoba, velik prtljažnik, vozne lastnosti, matrična LED žarometa, prožen motor
Ni nam všeč -
neuglajeno delovanje DSG menjalnika, trda plastika na vratih
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | turbo, bencinski, trivaljni, prostornina: 999 cm3, največja moč: 81 kW (110 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 200 Nm pri 2000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 7-stopenjski avtomatiziran DSG menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 426,6 cm, širina: 175,7 cm, višina: 151,5 cm, medosna razdalja: 255,4 cm, masa praznega vozila: 1314 kg, dovoljena skupna masa: 1720 kg, prtljažnik: 455 - 1222 l, posoda za gorivo: 40 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 195 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,9 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,9 l/100 km, izpust CO2: 111 g/km, poraba na testu: 6,3 l/100 km. |
Cena: | Porsche Slovenija: 24.385 EUR |