Test: Volkswagen T-cross style 1.0 TSI

Test

Mali velikan - Je tudi dovolj družinski?


Volkswagnov najmanjši cestni terenec je s prostorno kabino in lahkotnim voznim značajem celo bolj prepričljiv in originalen od golfovega genskega bratranca T-roca. Je tudi dovolj družinski?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Temeljit izdelek, ki trende naredi uporabne

Pragmatični T-cross v razred kompaktnih križancev prinaša predvsem izpiljeno vozno in prostorsko izkušnjo. Je temeljit izdelek, ki ne napoveduje trendov, jih pa naredi uporabne. Zato s podobo ljudi ne pušča odprtih ust, čeprav je v turkizni barvi (za dodatnih 578 evrov) videti prav simpatičen. Čeprav stoji na enaki osnovi kot polo, so oblikovalci temeljito izkoristili škatlasto obliko s strmo prisekanim zadkom in z na rob karoserije postavljenimi kolesi. T-cross navduši s prilagodljivo in prostorno kabino ter velikim in globokim prtljažnikom. Prtljažnik je zaradi 14-centimetrskega vzdolžnega pomika zadnje klopi celo za 10 litrov večji kot v 12 centimetrov daljšem T-rocu. Prostora na zadnji klopi je nadpovprečno veliko za kolena in nad glavami: odrasel 180 cm visok potnik sedi brez težav, ko je zadnja klop pomaknjena povsem nazaj. T-cross je odlično pregleden, sedežni položaj voznika je dobro nastavljiv, vstopanje v avto in izstopanje iz njega pa udobno, saj je T-cross kar 13,8 centimetra višji od pola, potniki pa sedijo 10 cm višje.

Svoje k zunanji in notranji podobi doda še paket R-line (meglenke, aluminijasti pedali, ambientalna osvetlitev, športni volan in prednja sedeža, razširjeni pragovi ter atraktivnejši odbijači), a zanj je treba doplačati skoraj tisočaka in pol. Po našem mnenju je za ta denar bolje kupiti kakšno bolj uporabno in cenejšo dodatno opremo.


V najboljši opremi style postreže z večino varnostno-asistenčnih sistemov za pomoč vozniku in ponuja prepričljivo komunikacijsko izkušnjo - vključno z enostavno prilagodljivimi digitalnimi merilniki z informacijami v slovenščini. V minus mu štejemo, da na velikem osrednjem zaslonu pri tej opremi nismo videli žive slike iznad zadnjega odbijača.

Z malce robustnim nastopom spominja na dva razreda večjega “možakarskega” tiguana. Po značaju in suverenem nastopu pa je mali oven iz reklame za T-roca v resnici biološka različica T-crossa.

Lahkotno skozi ovinke 

Na cesti je avto zelo lahkoten in z dobro uravnoteženim podvozjem dobro prikriva višje postavljeno težišče. Nagibanje karoserije ni pretirano, le zaradi velikih platišč vzmetenje ne prestreže vseh udarcev s ceste. Avto je z močnejšo različico (85 kW in 200 Nm) litrskega bencinskega trivaljnika prijetno poskočen, odziven in dovolj varčen, saj se je s porabo brez težav mogoče spustiti tudi pod 6 litrov na 100 kilometrov. Povprečna testna poraba - 6,2 litra na 100 kilometrov - je bila za 3 decilitre večja kot pri polu: pričakovan energetski davek na višino in čelno površino. Pripombo si zasluži 7-stopenjski DSG menjalnik, ki pri natančnih parkirnih manevrih deluje preveč sunkovito.

Z dodatki za več privlačnosti, udobja in varnosti je T-cross predrag. Za 27.099 evrov pri tekmecih ni težko najti večjega in še bolje opremljenega cestnega terenca. Z osnovno različico opreme style T-cross ne nič manj prepričljiv, je pa skoraj 5 tisočakov cenejši.

Enostavno prilagodljivi digitalnimi merilniki z informacijami v slovenščini.

Pod črto …

Po merah najmanjši in najmlajši Volkswagnov cestni terenec je v primerjavi s polom in T-rocom najbolj prepričljiv družinski avto. Škoda, ker ni na voljo tudi s štirikolesnim pogonom.

 Všeč nam je + 

odzivnost motorja, prostorna in prilagodljiva kabina, prostoren prtljažnik, vozne lastnosti

Ni nam všeč -

delovanje menjalnika pri nizkih hitrostih, štirikolesni pogon ni na voljo, cena z doplačili

Že na prvi vožnji smo za volanom T-crossa ugotavljali, da gre še za enega v vrsti pragmatičnih Volkswagnovih avtomobilov, ki na trg ni prišel, da bi ustvarjal nove avtomobilske trende ali napovedoval prihodnost, temveč, da bi se dobro prodajal.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, trivaljni, turbo, prostornina: 999  cm3, največja moč: 85 kW (115  KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 200  Nm pri 2000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, avtomatiziran 7-stopenjski DSG menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 410,8 cm, širina: 176  cm, višina: 155,1  cm, medosna razdalja: 255,1  cm, masa praznega vozila: 1270  kg, dovoljena skupna masa: 1750  kg, prostornina prtljažnika 455 – 1281  l, posoda za gorivo: 40 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 193  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 10,2 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,1/5,8/4,6 l/100 km, izpust CO2: 123 g/km, poraba na testu: 6,1 l/100 km.
Cena: Porsche Slovenija: 22.016 EUR.
T-cross navduši s prilagodljivo in prostorno kabino ter velikim in globokim prtljažnikom.

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj