Za volanom: Volkswagen T-cross

Za volanom

Preračunljivost - pri Volkswagnu znajo učinkovito vnovčiti izkušnje drugih, hkrati pa imajo na voljo širok izbor genov iz svojega bogatega avtomobilskega sklada.


T-cross je najmlajši in najmanjši člen v Volkswagnovi cestno-terenski ponudbi, a hkrati avto, za katerega ima Volkswagen velike (prodajne) načrte. Kako se bo postavil po robu tekmecem?

Zanimivosti in dejstva

Uveljavljen bencinski litrski trivaljnik je na voljo v dveh zmogljivostnih različicah - šibkejše nismo preskusili, močnejša pa se izkaže kot živahna in dovolj zmogljiva tudi za višja hitrostna povprečja. 7-stopenjski DSG menjalnik doda veliko voznega udobja. A še boljši vtis pusti T-cross z 1,6-litrskim dizelskim motorjem, ki je dobro zvočno zadušen, hkrati pa še prožnejši in odzivnejši od bencinskega.
Dva bencinska in en dizelski motor - kje pa so alternativne pogonske možnosti? Pri Volkswagnu niso hoteli govoriti o hibridih, prav tako niso potrdili vsaj različice s pogonom na zemeljski plin …
Če velja, da je T-cross VW polo v pohodniških čevljih, velja primerjati cene obeh avtomobilov. Če primerjamo osnovno različico T-crossa z najcenejšo različico pola, je razlika zelo majhna: 15.206 evrov proti 15.990 evrom. A paket opreme life - enak kot pri polu - T-crossa podraži na 17.811 evrov …
T-cross bo zagotovo zelo zanimiv vsem tistim kupcem, ki iščejo enostavno in udobno sedanje v avto in iz njega. V T-crossu se na primer sedi 10 cm višje kot v polu, visoko potegnjena karoserija pa omogoča udobno visoko odprtino prednjih iz zadnjih vrat - potniki z malo manj vratne gibljivosti bodo v T-crossa sedli brez težav.

Nikoli ni prepozno za naskok na vrh

Da Volkswagen le redko ustvarja avtomobilske trende, smo zapisali že ob zapisu s prvega ogleda novega T-crossa, Volkswagnovega prvega majhnega cestnega terenca: T-cross se bo moral za kupce spopasti s tekmeci, ki so na živahnem trgu majhnih cestnih terencev in križancev že vrsto let. A pri Volkswagnu znajo učinkovito vnovčiti izkušnje drugih, hkrati pa imajo na voljo širok izbor genov iz svojega bogatega avtomobilskega sklada.

Da je T-cross postavljen na enako tehnično osnovo kot njihov polo in da je avto videti kot pomanjšani tiguan (le da je še sodobnejši in prikupnejši), zato ne bi smelo presenetiti nikogar. Preseneti pa premišljena in domišljena karoserijska arhitektura, ki na 411 centimetrih karoserijske dolžine - in pri 255- centimerski medosni razdalji - ponuja presenetljivo veliko prostora za potnike in prtljago. T-cross je 12 cm krajši od za razred večjega T-roca, a potniki v njem nimajo opazno manj prostora. Zadnja klop s 14-centimetrskim vzdolžnim pomikom učinkovito odloča med prostorom za potnike in prtljago: odvisno od položaja zadnje klopi je v prtljažniku od 385 do 455 litrov prostora, kar je za avto z osnovo mestnega avtomobila odličen rezultat. Če je klop pomaknjena povsem nazaj, je zadaj prostora za kolena na pretek, kljub visokem in pokončnem sedenju pa ga ne zmanjka niti za glave.

Kdor se znajde v sodobnih volkswagnih, se bo tudi v T-crossu: v grobem je notranjost podobna kot v polu in T-rocu, tudi pri T-crossu si je mogoče omisliti digitalne merilnike in barvite plastične vložke, ki poživijo notranjost. Ergonomija je izvrstna, vidljivost iz avta zaradi višjega sedenja zelo dobra.

VW T-cross je za 5,4 cm daljši in za kar 13,8 cm višji od pola, s katerim si deli platformo in veliko tehnike. Ob medosni razdalji 255 centimetrov ponuja presenetljivo veliko prostora v potniški kabini in v prtljažniku, za kar je zaslužna bolj pokončna sedalna arhitektura. Ta omogoča tudi zelo dobro vidljivost iz avta.

Znana tehnika brez presenečenj 

Tehnično sorodstvo s kombilimuzinskim polom seže tudi globoko pod pločevino: T-cross je na voljo z dvema zmogljivostnima različicama uveljavljenega litrskega bencinskega trivaljnika s 70 ali s 85 kW, ki poganja tudi številne druge avtomobile iz Volkswagnovega koncerna. V močnejši različici s 85 kW (115 KM) je trivaljnik dovolj zmogljiv in odziven, da je T-cross izza volana prav mladostno okreten in živahen. Odlično se ujame tudi s 7-stopenjskim avtomatiziranim DSG menjalnikom, ki pa ga ne moremo kombinirati s šibkejšo različico trivaljnika. T-cross bo malce pozneje na voljo tudi z dizelskim motorjem - 1,6-litrski štirivaljni TDI s 70 kW se v vožnji izkaže z veliko zalogo navora, dobro zvočno zatesnjenostjo in majhno porabo goriva.
Potniki v T-crossu sedijo 10 cm višje kot v polu, ustrezno večja je tudi karoserijska oddaljenost od tal. A to je tudi edina uporabna lastnost T-crossa zunaj asfaltiranih cest: kljub avanturističnemu značaju in videzu si T-crossa ne moremo omisliti s štirikolesnim pogonom. Škoda. Na cesti T-cross pusti zelo suveren vtis z lahkotno in natančno vodljivostjo, skrbno uravnoteženim vzmetenjem in lego na cesti, ki uspešno prikrije višje težišče.

T-cross je seveda na voljo z bogatim naborom asistenčnih sistemov in možnosti za povezavo s svetom, a večina varnostne in multimedijske opreme je na voljo za doplačilo, tako kot za stilske dodatke na karoseriji in v notranjosti.

Za 14 centimetrov pomična zadnja klop je učinkovito orodje za čim boljši izkoristek notranje prostornosti: če rabimo prtljažni prostor, klop pomaknemo naprej in tako dobimo kar 455 litrov prostora. Če je klop pomaknjna povsem nazaj, ponuja veliko prostora za kolena potnikov zadaj, prtljažnik pa z 285 litri še vedno lahko reši marsikatero stisko s prtljago.

Samo letos naj bi prepričal kar 1600 slovenskih voznikov?

T-cross je že na voljo pri Volkswagnovih slovenskih trgovcih: cene se začnejo pri 15.990 evrih za osnovno različico s 70 kW in ročnim menjalnikom. Močnejša bencinska različica je dražja za slabega evrskega tisočaka, avtomatizirani DSG menjalnik stane še 1800 evrov več, na voljo pa so tri ravni opreme - vse do 22.800 evrov za posebno različico “1st edition”.

T-cross v razred majhnih cestnih terencev ne prinaša nič otipljivo novega. A Volkswagnov ugled, posluh za želje kupcev in tržna preračunljivost napovedujejo prodajno uspešnico: samo letos naj bi avto pri nas našel 1600 kupcev in se s tem zavihtel na prvo mesto med Volkswagnovimi cestnimi terenci.

nov Volkswagnov majhen cestni terenec
tehnična osnova VW pola
dve bencinska litrska trivaljnika s 70 in 85 kW
dizelska različica s 70 kW
pogon zgolj na prednji kolesi
že naprodaj, cena od 15.990 do 22.817 evrov

 

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj