Za volanom: prenovljena škoda enyaq

Za volanom

Skrito očem, a dobrodošlo - Zmogljivejši zadnji električni motor, hitrejše polnjenje, učinkovitejšo programsko opremo


Prvi in edini povsem električen Škodin avto je po slabih treh letih doživel prvo prenovo; večina novosti je skrita očem, a zato niso nič manj pomembne. Enyag je med drugim dobil zmogljivejši zadnji električni motor, hitrejše polnjenje, učinkovitejšo programsko opremo - in razkošno opremsko različico Laurin&Klement. 

V nekaj uživaških zimskih kilometrih po idililčni avstijski zimski pokrajini za volanom osveženega Škodinega enyaqa seveda nismo mogli potrditi vseh izboljšav, ki jih dobijo enyaqi modelnega leta 2024, a je enyaq vseeno pustil dober vtis. 

Zanimivosti in dejstva:  Enyaq RS - brez iV , a z več moči

S prenovo ostalih različic enyaqa so prenovili tudi šporrtno razlilico enyaqa RS. Ta je izgubil dodatno oznako iV, a pridobil za 30 kW močnejši zadnji električni motor. Po novem ima enyaq RS sistemsko moč 250 kW in največji navor 545 Nm, kar zadostuje za le 5,5 sekunde pospeška do 100 km/h. Največja hitrost enyaqa RS ostaja pri 180 km/h. 
Škoda enyaq RS

Zmogljivejši električni motor zadaj

Poraba energije na testni progi se je gibala med 22 in 24 kWh/100 km, kar je glede na negativne zimske temperature in alpsko pokrajino kar dober rezultat. Še zlasti zato, ker je enyaq z novim električnim motorjem zadaj, ki je bil deležen enakih izboljšav, kot motor v novem VW ID.7, zdaj precej močnejši in tudi hitrejši. V različici 85X ima enyaq kar za 60 kW večjo sistemsko moč (po novem ta znaša 210 kW), kar je dovolj, da do 100 km/h avto pospeši v 6,7 sekunde, kar je skoraj 2 sekundi bolje kot prejšnja različica 80X. Mimogrede, največja hitrost je zdaj 180 km/h (prej 160 km/h). 85x ima en motor spredaj in enega zadaj, kar pomeni štirikolesni pogon, ko pod kolesi zmanjka oprijema - na zasneženih in poledenelih avstrijskih cestah je bil štirikolesni pogon seveda dobrodošel.
 

Medtem, ko je prednji električni motor pri enyaqu 85X ostal nespremenjen, pa je stator motorja zadaj dobil gostejše navitje, ki ob enakem toku omogoča močnejše magnetno polje oziroma več navora. Rotor ima močnejše magnete, termično stabilnost pa so povečali še z novim vodno-oljnim sistemom hlajenja.

Večja moč polnjenja

Enyaq je dobil tudi nov krmilnik in izboljšan termični nadzor akumulatorskega sklopa s predgretjem; to je na voljo samodejno, če v prenovljeni in izboljšani navigacijski napravi kot cilj izberemo polnilno postajo. Lahko pa predgretje sproži tudi voznik z ustreznim ukazom v izbirniku za polnjenje. 
Skupaj z novo generacijo akumulatorskih celic v sicer nespremenjeno zmogljivem akumulatorskem sklopu (z neto zmogljivostjo 77 kWh) to omogoča hitrejše oziroma zmogljivejše polnjenje: če novega enyaqa polnimo na ultra-zmogljivih polnilnicah, ga lahko polnimo z največjo močjo 175 kW, pred prenovo pa je bilo mogoče polnjenje z največ 135 kW. Ko avto dobimo na daljši preskus, bomo seveda preskusili tudi to obljubo. 

Pri Škodi zdaj za enyaqa 85 in 85X obljubljajo doseg 565 oziroma 538 km, v realnih zimskih razmerah ob izmerjeni porabi energije pa bi bil doseg za različico 85X še vedno malce nad 320 kilometri, kar za zimske vozne razmere ni slabo. 

Programska oprema 4.0

Medtem, ko oblika armaturne plošče ostaja enaka, pa ni mogoče spregledati izboljšanega uporabniškega vmesnika. Enyaq ima še vedno dva digitalna zaslona z manjšim informacijskim zaslonom za volanskim obročem in večjim sredinskim; novosti programske opreme 4.0 so vidne predvsem na večjem zaslonu, ki je dobil nekaj uporabnejših bližnjic, posodobljeno grafiko in uporabnejšo ter odzivnejšo navigacijsko aplikacijo z že omenjenim ukaznim sistemom predgretja akumulatorskega sklopa.

Medtem, ko oblika armaturne plošče ostaja enaka, pa ni mogoče spregledati izboljšanega uporabniškega vmesnika.

V Sloveniji v začetku leta 2024

Rahlo osveženega in pogonsko učinkovitejšega enyaqa bodo slovenski kupci lahko začeli naročati  januarja, malce pozneje bodo prvi avti tudi zapeljali po slovenskih cestah. Za koliko se bodo enyaqi podražili, v tem trenutku še ni znano, zagotovo pa se ne bodo pocenili … Več o prenovljenem enyaqu pa, ko ga dobimo na daljši preskus na naših cestah. 

Električni Laurin & Klement

Modelna paleta enyaqov je odslej bogatejša za najprestižnejšo različico L&K, kar je okrajšava za Laurin & Klement, ki že nekaj časa predstavlja najbogatejšo in najprestižnejšo opremo Škodinih modelov. Pri enyaqu oznaka L&K pomeni platinasto sive poudarje na spojlerjih in pokrovih zunanjih vzvratnih ogledal, osvetljeno masko prednjega dela, serijska matrična LED žarometa, ogrevana in prezračevana prednja sedeža z masažno fukcijo, projekcijski sitem na vetrobransko steklo, pa tudi 20- ali za doplačilo 21-palčne platišča nove oblike in Cantonov zvočniški sistem. 

Žlahtna oprema Laurin&Klement

Posodobljena škoda enyaq

- nova opremska različica Laurin&Klement,
- enyaq 85 in 85X namesto 80 in 80X, 
- za 60 kW večja sistemska moč (210 kW), hitrejše polnjenje (do 175 kW), večja učinkovitost
- enyaq 85X skoraj 2 sekundi hitrejši do 100 km/h (zdaj 6,7 sekunde), največja hitrost 180 km/h namesto 160 km/h,
- enyaq RS ima zdaj 250 kW sistemske moči,
- na novo sprogramiran uporabniški vmesnik infotainment sistema z nekaj novimi bližnjicami in uporabnejšo navigacijo,
- naročila januarja 2024,
- cene še niso znane.

Ključne besede


Škodaelektrikaza volanomelektrični avtiškoda enyaq

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik