Za volanom: nova toyota C-HR PHEV

Za volanom

Hibridni električar - Bo s pomočjo električnega priključka in večje zaloge elektrike C-HR tudi pri nas prepričal kupce?


Ko smo nedavno sedli za volan nove generacije Toyotinega kupejevskega hibridnega križanca C-HR, smo hitro ugotovili, da so premišljeno posodobili njegovo zmagovito formulo. Avto je videti še bolj drzen, vozniško je še natančnejši, močnejši in hkrati učinkovitejši. A zadnji dve postavki sta v priključno-hibridni različici tega avtomobila še bolj poudarjeni. Bo s pomočjo električnega priključka in večje zaloge elektrike C-HR tudi pri nas prepričal kupce?

Zanimivosti in dejstva: vozni programi za vse ceste in energetske naloge

Toyotin priključni-hibrid ponuja štiri vozne programe, s katerimi voznik lahko aktivno upravlja z značilnostmi obeh energentov - bencina in elektrike - za čim večjo učinkovitost ali zmogljivosti. 
Na voljo so: električni vozni program EV, samodejni EV ali HV auto - v katerem avto sam izbira optimalni način vožnje, HV- hibridni način vožnje, v katerem lahko voznik tudi privarčuje del električne energije za kasnejšo vožnjo v električnem načinu, in polnilni način, v katerem voznik bencinski motor izkoristi kot generator za načrtno polnjenje pogonskega akumulatorja. 

Evropski in slovenski finalist

Letošnjega Toyotinega finalista izbora za Evropski in Slovenski avto leta smo vam v hibridni različici v Motoreviji že predstavili. Tudi sicer je že bil C-HR v prvi generaciji pri nas dobro sprejet, saj so jih v Sloveniji od leta 2017 do danes prodali več kot 2300, v Evropi pa bo ta model kmalu zabeležil svoj prvi prodajni milijon. Tudi zato so Japonci razvoj nove generacije tega avtomobila v celoti opravili na evropskih tleh.  

Pri obliki si malce pikolovsko pripombo zaslužijo potopne kljuke, ki se ob speljevanju z (pre)glasnim pokom samodejno potopijo v vrata. Vsakič smo zaradi tega poka nervozno pogledali v ogledala, v strahu, da smo zadeli kakšno spregledano oviro.

Pri tem so še nekoliko še izostril njegovo oblikovno drznost in originalnost ter hkrati ponudili svetlejšo, širšo in bolj pregledno potniško kabino. Predvsem na zadnji klopi, ki je prej zaradi (pre)majhnih bočnih stekel dajala vtis utesnjenosti, so oblikovalci precej popravili vtis oziroma počutje. Predvsem otroci bodo zadaj bistveno bolje videli iz avtomobila. V kabini se tudi občuti dodatnih 4,5 cm v širino. Dobrih 2,6 metra razdalje med osema in premišljeno speljana coupe, strešna linija, ki v najvišji točki preseže 1,5 metra, omogočata, da se zadaj sedi presenetljivo dobro.

Velik del našega tokratnega dinamičnega preskusa na zelo razgibanih zalednih cestah najstarejšega francoskega mesta Marseilla se je zadaj peljal 195 cm visok novinarski kolega, in ko se je po dobrih 100 kilometrih prevojev in ovinkov presedel za volan, ni prav nič potarnal nad utesnjenostjo. To pomeni, da je 436 cm dolg C-HR zmožen marsikomu služiti kot prvi ali edini avto osebne mobilnosti, tudi družinske.

Skriti “električni avto” za dnevno kilometrino brez bencina

Toyota je ena redkih znamk, ki ponuja celovit portfelj pogonskih energentov v samostojnih ali hibridnih izvedbah. Novi C-HR je zato poleg preverjenega hibridnega pogona prvič dobil tudi električni priključek - priključno-hibridni pogon, ki smo ga že temeljito preskusili v novem priusu 5. generacije. Dvolitrski bencinski motor je dobil pomoč zmogljivejšega sinhronega elektromotorja s 120 kW in 208 Nm, ki mu električno energijo zagotavlja večji in težji litij-ionski pogonski akumulator zmogljivosti 13,6 kWh, nameščen v dno karoserije. Priključno-hibridna toyota C-HR zmore 164 kW največje sistemske moči, kar pomeni, da je za 24 kW močnejša od najzmogljivejšega samopolnilnega hibridnega pogona, ki ga ponuja C-HR hybrid 200 oziroma 200 AWD-i. A ključna naloga priključnega hibrida ni povečanje moči, pač pa povečanje učinkovitosti oziroma povečanje dosega kilometrov, prevoženih na elektriko z izklopljenim bencinskim motorjem. Veliki večini voznikov, ki živijo v mestih, bo 66-kilometrski električni doseg dovolj za večino dnevnih nalog osebne mobilnosti. Zanimiva je tudi navigacijska lokacijska storitev geofencing, ki ob nastavljenem cilju aktivno upravlja z zalogo elektrike, da voznik na območjih, kot so stara mestna jedra ali različna območja z omejenimi izpusti ali hrupom, lahko vozi v električnem voznem programu. 

Priključno-hibridnemu C-HR gre v plus dejstvo, da je do 80 odstotkov energije mogoče na ustrezni polnilni povrniti v dobri uri, kar pa je lahko čas kosila, sestanka, nakupa ali kakšnega drugega dnevnega opravka. To pomeni, da je “skriti” električni avto v takem hibridu že uporaben tudi za ljudi, ki so doma v blokovskih naseljih in doma nimajo na voljo dostopa do vtičnice. Ob energetski gostoti, ki jo predstavlja 43-litrska posoda za gorivo, bodo najvarčnejši vozniki ob pomoči elektrike lahko prišli zelo daleč - in brez stresa, če na poti ne bo prostega vtikača. 

Po več kot 100-kilometrskem preskusni trasi, ki je potekala po razgibanih podeželskih cestah in avtocesti, je C-HR z aktivnim nadzorom rekuperacije in preklapljanjem med različnimi voznimi programi poskrbel, da smo se skozi staro mestno jedro Marseilla v zeleni coni vozili na elektriko z izklopljenim bencinskim motorjem. Pri tem se prej nismo prav nič obremenjevali s porabo elektrike: nastavili smo cilj, ki je potekal čez zeleno cono, avto pa je poskrbel, da smo tam še imeli dovolj električne zaloge za vožnjo brez pomoči bencina.
Pri učinkovitosti smo dosegli praktično identičen rezultat kot pri priusu PHEV: računalnik je pokazal povprečno porabo goriva med 2,4 do 3,2 litra na 100 kilometrov, seveda s štartom s polnim oziroma iz omrežja napolnjenim akumulatorskim sklopom.  

Toyotini inženirji so tako našli dobro uravnoteženo stičišče med živahnostjo in udobjem, predvsem pa poskrbeli, da dodatne električne kilograme povprečni voznik nikoli ne bo zares občutil med vožnjo oziroma zaviranjem.

Večji električni doseg, več kilogramov in malce manjši prtljažnik 

Toyota C-HR PHEV je zaradi večje zaloge električne energije in občutno večje teže, ki k skupni največji dovoljeni masi doda nezanemarljivih 200 kg, dobil še dodatno okrepljene karoserijske dele ter elemente podvozja, s katerimi so zelo dobro uravnotežili vozne lastnosti oziroma znižali vpliv večje mase. Ob polno zasedeni kabini in nosilnosti ta kompakten križanec namreč preseže dve toni (2130 kg največje dovoljene mase). 
Najmočnejši in najtežji C-HR se še vedno zelo dobro znajde med ovinki. Ohranja nizko težišče in s pomočjo visoke vzvojne trdnosti ter posamičnega vpetja koles zadaj z dvojnimi prečnimi vodili brez težav opravi s hitrimi menjavami smeri ter suvereno ohranja smer. Toyotini inženirji so tako našli dobro uravnoteženo stičišče med živahnostjo in udobjem, predvsem pa poskrbeli, da dodatne električne kilograme povprečni voznik nikoli ne bo zares občutil med vožnjo oziroma zaviranjem. Zato je priključni hibrid opremljen še z zmogljivejšim zavornim sistemom, ki spredaj vključuje večje 17-palčne zavorne kolute. Večja teža se malce zazna le na slabši cesti, kjer ima vzmetenje nekoliko več dela. 
Kljub dodatnemu polnilnemu mestu z električno vtičnico, polnilniku in večjemu akumulatorju je prostorski davek v prtljažniku razmeroma majhen. Osnovna prostornina prtljažnika znaša 310 litrov in je za 55 litrov oziroma za en srednje velik pohodniški nahrbtnik manjši od tistega v običajnem hibirdu. Je pa tudi priključno-hibridni C-HR pripravljen vleči do 725 kg težko prikolico. 

310-litrski prtljažnik.

Navigacija s slovenskim vodenjem 

Kabina postreže s sodobnim digitalnim podatkovnim okoljem, ki pa zahteva nekaj branja navodil, saj je za kar nekaj pomembnih nastavitev potrebno uporabite bolj ali manj skrite izbirnike. Vsekakor pohvalimo umestitev slovenščine na zaslone, palec pa še posebej dvigujemo za nadgradnjo glasovnega vodenja navigacijske naprave, kjer smo lahko ravno tako nastavili slovenski glas. Hvala Toyota Europe. 
Zelo zadovoljni smo bili še s prednjima sedežema, saj omogočata ergonomsko vzoren položaj za volanom; vse pomembno je v vidnem polju in na dosegu rok ter nog. Kabina je bolj svetla in pregledna kot prej, prepriča pa še z vgrajenimi materiali in izdelavo, ki na značilen japonsko dosleden način vzbujajo občutek kakovosti, ki jo pri marsikaterem tekmecu pogrešamo. S priključnim hibridom je na voljo tudi toplotna črpalka, ki zelo hitro ogreje kabino. 
Pohvaliti velja še dober varnostni ščit, ki ga že v osnovi sestavlja večina aktivni pripomočkov za varnejšo in udobnejšo vožnjo. Na novo so nastavili celo algoritme najbolj temeljnih sistemov aktivne varnosti, kot je sistem za nadzor stabilnosti ESC. 

Zelo zadovoljni smo bili še s prednjima sedežema, saj omogočata ergonomsko vzoren položaj za volanom; vse pomembno je v vidnem polju in na dosegu rok ter nog.

Brez prave konkurence in cenejši od priusa

Toyotin C-HR z električnim priključkom in energetsko svobodo bencinskega motorja med kompaktnimi križanci nima prav veliko tekmecev, ki bi se za dobrih 60 kilometrov lahko spremenili v električni avto in za to zahtevali manj kot 40 tisoč evrov. Priključno-hibridni Renaultov captur se je na našem testu pokazal kot vozniško manj dinamičen s krajšim električnim dosegom. Kiin Xceed PHEV pa ima občutno manjšo sistemsko moč in zalogo elektrike. Novi C-HR PHEV je tudi cenejši od priusa 5. generacije in ob enako zmogljivem pogonu ponuja večji prtljažnik in predvsem višji sedežni položaj. 

Električni in hibridni avto za manj kot 40 tisoč evrov

Za vstopni model vozniško prepričljivega, prijetno zmogljivega in drzno oblikovanega ter družinsko še uporabnega priključno-hibridnega križanca C-HR je pri nas z upoštevanjem 1500 evri popusta treba odšteti 38.490 evrov. Za vse, ki jim je dobrih 60 električnih kilometrov dovolj za vsakodnevne poti, bodo na dan za energijo osebne mobilnosti zapravil manj kot 3 evre. Njihov električni avto pa tudi ob povsem izpraznjeni zalogi elektrike ostaja klasičen, preverjeno zanesljiv, udoben, varen in zmogljiv Toyotin hibrid, s katerim postanek na polnilnici v resnici nikoli ni nujen.

Pod črto …

To je družinski avto, v katerem bodo na svoj račun prišli tako zahtevni kot ekološko osveščeni vozniki. Kot tak je tudi najbolj zanimiv in cenovno še vedno konkurenčen med ostalimi C-HR modeli. Na vprašanje iz uvoda po prvih vtisih za volanom lahko zapišemo, da njegov električni priključek lahko pomeni precej več, kot bi od njega utegnili pričakovati. 

Novi Toyota C-HR PHEV

- nova, bolj dinamična zunanja podoba
- eden redkih priključnih-hibridov med kompaktnimi križanci pod 4,5 metra dolžine
- digitalna notranjost
- manj utesnjen občutek na zadnji klopi
- priključni hibrid s 164 kW sistemske moči in 66 km električnega dosega
- 13,6 kWh zaloge elektrike
- 310-litrski prtljažnik
- celovit nabor asistenčnih sistemov
- zelo dobre vozne lastnosti
- uravnoteženo vzmetenje
- že naprodaj, cene s popustom se začnejo pri 38.490 evrih

Ključne besede


Za volanomToyotapriključni hibridelektrikatoyota C-HR

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

82

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

82

Shrani

Delite s prijatelji