Test: Renault captur intens e-tech 160

Test

Ulomek - lahko najbolji prodajani križanec pri nas postane tudi najbolj uspešen priključni hibrid?


Lahko najbolj prodajan kompaktni križanec na našem avtomobilskem trgu ob pomoči električnega vtiča za dodatnih 40 km dosega brez porabe bencina postane najbolj uspešen priključni hibrid?

Oblika in prostornost 4/5 zvezdic
Zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
Vozne lastnosti in udobje 3/5 zvezdic
Varnost in oprema 4/5 zvezdic
Vrednost glede na ceno 2/5 zvezdic

Na prvi pogled nič drugačen

Renaultovo novo hibridno tehnologijo e-tech smo v Motoreviji podrobno že predstavili. Pogonski sklop hibridnega capturja obsega 1,6-litrski bencinski motor, dva elektromotorja - pogonskega in visokonapetostni zaganjalnik - in novi sekvenčni menjalnik brez sklopke. Da je takega capturja mogoče uporabljati tudi kot električni avto, so mu dodali polnilni kabel in pod pomično zadnjo klop namestili še 105-kilogramsko litij-ionsko električno shrambo zmogljivosti 9,8 kWh. Na pogled hibridni captur ni prav nič drugačen. Da se zna peljati na tudi na elektriko, dajo vedeti dodatne oznake e-tech, ki so nameščene na različne karoserijske dele. Da električno energijo z največjo močjo 3,6 kW “črpa” tudi iz omrežja, pa razkrivajo dodatna vratca nad desnim kolesom zadaj, ki pokrivajo električni vtikač. Na običajni električni vtičnici bo energijska shramba ponovno polna v dobrih štirih urah.

Capturjev hibridni pogon ponuja razmeroma veliko sistemsko moč (117 kW). Da pa ta res pride preko koles na asfalt, morajo moč združiti vsi trije motorji in v akumulatorju mora biti dovolj razpoložljive električne energije.

Elektrika ne posega v prostor

Kako se vse skupaj obnese pri vsakdanji uporabi? Pohvalno je, da elektrifikacija pogona ni bistveno posegla v prostornost oziroma uporabnost. Ob prekucnjenem naslonjalu zadnje klopi povečan prtljažnik ohranja ravno dno, njegova osnovna prostornina pa je s 379-litri še dovolj velika za družinske zahteve. Avto ponuja dobro počutje za volanom, je pregleden, okreten, vozniško preprost, omogoča enostavno vstopanje in ima odziven zaslon velikega digitalnega vmesnika easy-link, ki ima kompleksne izbirnike v slovenščini. Vse to so prednosti, ki tega križanca tudi brez elektrifikacije delajo uspešnega. Kabina je sodobna, ergonomsko prepričljiva z lepo izdelano armaturno ploščo, kjer ob digitalnih merilnikih in velikem osrednjem zaslonu na dosegljivih mestih ostajajo tudi vsa ključna mehanska stikala za upravljanje klimatske naprave, za ogrevanje sedežev, stekel in ogledal. Odlagalnih mest je dovolj tudi zaradi elektronsko krmiljene ročice menjalnika, pod katero je dodatna polica.

Dodatni 40-litrski predal v dnu prtljažnika je namenjen shranjevanju električnih kablov. Povečevanje prtljažnika s 16-centimetrskim pomikom zadnje klopi je smiselno le, če zadaj ne sedijo potniki, saj že ob delnem pomiku v smeri prednjih sedežev hitro zmanjka prostora za kolena odraslega potnika. Pri uporabnosti mu v plus štejemo tudi, da kot kompaktni priključni hibrid za seboj še vedno lahko vleče 750 kilogramov težko prikolico.

Na cesti mešani občutki

Na cesti hibridni captur pušča mešane občutke. Umirjeni vozniki, ki jim veliko pomeni predvsem udobje in uglajenost pogona, bodo zelo zadovoljni. Avto vedno spelje v tišini oziroma na elektriko. Tudi za vzvratno vožnjo skrbi elektrika. Brez tresljajev in brez cukanja. Zaradi vpliva dodatne teže akumulatorskega sklopa sta pri hibridnem capturju tudi zadnji kolesi vpeti posamično. Je pa podvozje nastavljeno na udobje. Captur sicer nima težav s hitrimi menjavami smeri, saj dobro ohranja smer, a se mu dodatni kilogrami kljub vsemu poznajo. Pri dinamični vožnji prednja kolesa razmeroma hitro zdrsnejo iz smeri.

Novi menjalnik je zelo uglajen, dokler mu voznik pušča čas in od njega ne zahteva hitrega prenosa moči na podlago. Ko pa voznik “pohodi plin”, menjalnik postane neodločen in motor hrupen, malce zamuja ter odrezavo spreminja prestavna razmerja med tremi motorji. Vklop voznega programa sport bistveno ne spremeni odzivnosti. Pogonski sklop ne postreže s sunkom, ki ga obljublja podatek o razmeroma veliki sistemski moči - 117 kW.

Na testu smo prevozili tudi veliko relacijskih voženj, pri katerih smo kljub dejstvu, da se je na elektriko mogoče peljati vse do hitrosti 135 km/h, uporabljali funkcijo e-save, da smo v akumulatorju rezervirali elektriko za vožnjo po mestu. Na avtocesti namreč zaloga energije v akumulatorskem sklopu hitro kopni in doseg se pri višjih hitrostih pravzaprav razpolovi.

Kaj pove ekološki ulomek?

Z enim polnjenjem smo na elektriko prevozili največ 40 km, 10 km manj od obljubljenega dosega, a hkrati še vedno dovolj, da bi z njim večina slovenskih voznikov v električnem načinu opravila vse svoje dnevne poti. Čeprav smo vestno uporabljali električni priključek, smo po dobrih 1600 testnih kilometrih zabeležili “dizelsko” povprečno porabo goriva: 5,4 litra na 100 km. Ta je precej višja od tovarniško obljubljene učinkovitosti. Varnostno enako dosleden, pameten, povezljiv, udoben in dobro opremljen captur brez električnega priključka je kar 7400 evrov cenejši. Ekološki ulomek oziroma razmerje med učinkovitostjo in cene ne kaže, da bi lahko hibridni captur predstavljal velik delež modelne celote. Kdor pa razmišlja o električnem zoeju, a živi v stolpnici ali pa ga še vedno malce bega doseg oziroma svoboda potovanja, pa bo v takšnem capturju našel tisto, kar išče.

Kabina je sodobna, ergonomsko prepričljiva z lepo izdelano armaturno ploščo, kjer ob digitalnih merilnikih in velikem osrednjem zaslonu na dosegljivih mestih ostajajo tudi vsa ključna mehanska stikala za upravljanje klimatske naprave, za ogrevanje sedežev, stekel in ogledal.

Pod črto …

Odgovor na vprašanje iz uvoda bodo podali kupci, a hibridni ulomek ne kaže, da bi utegnil biti elektrificiran captur tako uspešen kot njegov tehnološko enostavnejši bencinski brat.

Všeč nam je +

udobna vožnja, multimedijski sistem, počutje za volanom, preglednost, LED žarometi

Ni nam všeč -

odzivnost pogona pri dinamični vožnji,  (pre)velika poraba goriva

Novi sekvenčni menjalnik capturju omogoča kar 12 različnih prestavnih razmerij. Deluje deluje kot brezstopenjski menjalnik in voznik v njegovo delovanje lahko poseže le s preklopom v B položaj, ki okrepi rekuperacijo.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina: 1598 cm3, največja moč: 68  kW (92 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 144  Nm pri 3200 vrt./min. Električni motor: 49 kW in 205 Nm, zaganjalnik-generator 25 kW. Največja sistemska moč in navor: 117 kW (160 KM) in 349 Nm. Pogon na prednji kolesi, samodejni brezstopenjski menjalnik.
Mere in masa: 422,7  cm, širina: 179,7 cm, višina: 158,5 cm, medosna razdalja: 263,9  cm, masa praznega vozila: 1651 kg, dovoljena skupna masa: 2060  kg, prtljažnik: 379 – 1275 l, litij-ionski akumulatorski sklop: 9,8 kWh (400 V), posoda za gorivo: 39 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 173  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 10,1 s, normna poraba goriva kombinirano: 1,7 l/100 km, izpust CO2: 37,3  g/km, poraba na testu: 5,4 l/100 km.
Cena:  Renault Nissan Slovenija: 29.690 EUR

Ključne besede


testRenaultTest avtapriključni hibridelektrikahibridni pogonElektromobilnosthibridRenault captur

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

30

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

30

Shrani

Delite s prijatelji