Test: Hyundai ioniq 6 impression AWD (77,4 kWh)

Test

Močni impulzi - Z močnimi tehnološkimi, vozniškimi in oblikovnimi impulzi zna sprožiti čustven odziv petičnih kupcev električnih avtov.


Ioniq 6 je poseben avto. Z močnimi tehnološkimi, vozniškimi in oblikovnimi impulzi zna sprožiti čustven odziv petičnih kupcev električnih avtov - tudi tistih ki nikoli doslej niso obračali glave za hyundaijem. 

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Veliki, premišljeni, a hitri koraki napredka …

Ko smo prevzemali testno vozilo pri zastopniku znamke, je bil ob skoraj pet metrov dolgem ioniqu 6 parkiran več kot 30 let star zgledno obnovljen hyundai pony. Avto, ki je tega takrat za slovenske kupce povsem neznanega korejskega izdelovalca pripeljal v Slovenijo. Ob pogledu na oba avtomobili je bilo še toliko bolj očitno, kako velik tehnološki korak je Hyundai naredil na evropskih cestah.
Z novo generacijo električne družine ioniq se tako ali tako zdi, kot bi Korejci zadnjih petdeset let skrivoma razvijali tehnologijo za preboj električno mobilnosti. Zakaj? Zaradi napredne tehnologije, ki sodi v sam tehnološki vrh elektromobilnosti. Ioniq 6 je bil prvi električni avtomobil, s katerim smo na visokozmogljivi 350-kilovatni polnilnici presegli 200 kW polnilne moči in mu med vsega 20 minutnem postanku povrnili 82 odstotkov zaloge električne energije. Ker so poleg nemškega Porscheja in Audija ta hip edini z 800-voltnim električnim sistemom, ker imajo samodejno prilagodljiv električni štirikolesni pogon z možnostjo izklopa na zahtevo za podaljšanje dosega in ker z električnimi tokovi upravlja najnovejši krmilnik s svojimi visokonapetostni polprevodniki iz slicijevega karbida. Ti so trdnejši, imajo večjo toplotno prevodnost in manjše izgube, kar pomeni večje prihranke energije za pogon ter večjo moč polnjenja. Pri uporabnosti velja omeniti še funkcijo V2L oziroma zunanjo vtičnico, preko katere zmore ta velik hyundai z elektriko oziroma priključno močjo 3,6 kW oskrbovati tudi zunanje porabnike. V sili celo druga električna vozila.

Pozorno oko bo opazilo drugačna razmerja in predvsem še dodatni usmerjevalnik, postavljen tik nad dvojni svetlobni pas LED luči, ki se razteza čez celo širino zadnjega dela. V temi ob zaviranju zažari celotna površina velikega usmerjevalnika. Ta je na vrhu pokrit s prozorno oblogo, ki omogoča to oblikovno igro svetlobe. 

Korejski porsche?

Dober in zanimivo oblikovan avto vedno deli mnenja in okuse, kar še kako velja tudi za ioniqa 6. Hyundaijevi oblikovalci so se odločili, da njihovi modeli ne bodo eden drugemu podobni kot jajce jajcu, temveč da bodo skušali z obliko definirati tudi značaj avtomobila. Zato je ioniq 6 kljub temu, da je zgrajen na enaki platformi E-GMP kot ioniq 5, po videzu povsem drugačen avto. Petica z retro-futuritično obliko in bolj oglatimi prehodi karoserijskih površin poudarja prostornost, šestica pa s svojimi zaobljenimi linijami izžareva dinamično eleganco, ki jo še podčrtuje z zelo nizkim količnikom zračnega upora 0,21, odlično smerno stabilnostjo in zelo tiho vožnjo tudi pri višjih avtocestnih hitrostih. Da sta oba ioniqa tehnološka brata, bo oko zaznalo le zaradi futurističnih svetlobnih oblikovnih elementov - karoserija obeh je namreč še dodatno osvetljena z parametričnimi LED svetlobnimi točkami, s katerimi poudarjajo futuristični slog. Ioniq 6 je ponoči zato videti še bolj mogočen, saj upoštevajoč vsa njegova svetlobna telesa na njem sveti 700 svetlobnih točk.


Največ prahu njegova dinamično oblikovana limuzinska karoserija s padajočo kupejevsko strešno linijo, ki v najvišji točki ne doseže niti 1,5 metra višine, dviga z obliko zadnjega dela. Ta z velikim osvetljenim zračnim usmerjevalnikom in zaobljenimi zaključki vsaj nekoliko spominja na eno najbolj prepoznavnih ikon avtomobilskega sveta - porscheja 911. Znameniti “duck tail” oziroma račji rep pa so Korejci vendarle oblikovali precej originalno, zato ga skozi naše oči ne vidimo kot Porschejevo kopijo.

Zanimivo je, da športno-elegantni limuzinski kupe ponuja tudi možnost vleke prikolice. Na voljo je vlečna kljuka, ki zmore 100 kg vertikalne obremenitve za prevoz treh težkih električnih gorskih koles. Nanjo pa je mogoče pripeti tudi do 1,5 tone težko prikolico.

Prostorna kabina in (pre)majhen prtljažnik

Kljub temu, da je ioniq 6 trenutno najdaljši hyundai v slovenski ponudbi, saj je v dolžino?? za slabih 7 cm daljši od velikega cestnega terenca santa feja, pa po namenu noče biti klasičen električni družinski avto, ampak električni avtomobilski vplivnež za tehniške in vozniške sladokusce. Na to najbolj očitno - sploh glede na velikost avtomobila - opozarja (pre)majhen, nizek in ne prav priročno dostopen 400-litrski prtljažnik, ki je pravzaprav primeren le za prevoz potovalnih torb oziroma poslovnih kovčkov. Že malce bolj zajetno torbo z golf opremo je težko potisniti v notranjost. Se pa ioniq 6 oddolži z zelo prostorno in svetlo kabino, ki tudi zadaj prepriča z razkošjem prostora za noge in kljub nizki športni strešni liniji ne daje občutka utesnjenosti. 

Res je, da ima zadaj dovolj prostora za kolena tudi dva metra visok potnik, pri glavi pa bi mu vendarle zmanjkalo centimetrov. Odrasel potnik s 180 cm višine zadaj sedi zelo udobno. Čeprav je medosna razdalja ioniqa 6 za 5 cm krajša kot pri družinskem ioniqu 5, pa z 295 centimetri še vedno zagotavlja več kot dovolj prostora v kakovostno izdelani in odlično opremljeni kabini z obilico uporabnih odlagalnih mest in uporabno ergonomijo, ki jo nekoliko “onesnažijo” le stikala za pomik stekel na osrednji konzoli.

V prid manjši porabi elektrike pri nižjih temperaturah je avto opremljen z ogrevanjem zadnjih sedežev ter ogrevanim volanom. O pomenu teh dodatkov si več lahko preberete v testu ogrevanja električnih avtomobilov. V času našega testa je bilo kar nekaj mrzlih in zasneženih dni; serijska toplotna črpalka in dodatna grelna telesa, so izredno hitro ogreli potnike in kabino. Vse je mogoče nastaviti tudi na daljavo in s časovnikom, kar pomeni, da sedete v že ogret avto s primerno ogreto energetsko shrambo. Tako predgretje, še posebej pogonskega akumulatorja, pozimi podaljšuje doseg. Nekaj težav smo imeli zjutraj le pri odpiranju vrat, ker je potopne kljuke, ki se sprožijo samodejno ob odklepanju, prekril led. 

Pod osrednjo konzolo je ogromno prostora, pred sovoznikom pa dva predala, med njima tudi izvlečni. Za dobro počutje za volanom poskrbi dovolj velik in izdatno nastavljiv električno pomičen, ogrevan oziroma tudi prezračevan sedež.

Sodobno digitalen, a ne računalniški avto

Pohvalo si Korejci zaslužijo tudi za vozniški pristop k digitalizaciji. Ioniq 6 kljub dvema 12,3 palca velikima povezanima zaslonoma visoke ločljivosti ohranja vtis klasičnega avtomobila. Bogastvo digitalnih podatkov in storitev je v celoti osredotočena na zagotavljanje čim bolj varne vožnje in čim boljše uporabniške izkušnje električnega avtomobila. Vse ključne z vožnjo ali udobjem povezane funkcije so še vedno dosegljive prek stikal ali digitalnih bližnjic na dotik v širokem črnem polju pod osrednjim zaslonom. Za gretje sedeža ni potrebno brskati po zaslonu, za vklop brisalcev tudi ne. 
Ioniq 6 ima zelo dobro podprto energetsko načrtovanje poti, ki poleg zelo natančnih podatkov o polnilni infrastrukturi, razpoložljivi energiji in porabi vključuje celo aktualne vremenske podatke. Vsa sistemska sporočila in vse ostale vsebine bluelink vmesnika na obeh zaslonih so po novem zgledno prevedene v slovenščino, tako da za brezhibno spremljanje dogajanja voznik ne potrebuje več znanja enega od tujih jezikov. 
Z najvišjo stopnjo opreme impression ioniq 6 ponuja celosten paket aktivne varnosti. Vsi sistemi delujejo zelo uglajeno in predvsem zanesljivo. Pripombo imamo samo na doplačljivi digitalni vzvratni ogledali, ki imata sicer bolje postavljena zaslona v primerjavi z Audijevimi digitalnimi ogledali, a kljub temu se na prikaz žive slike visoke ločljivosti nismo mogli navaditi. Predvsem pri parkiranju nismo imeli pravega občutka glede oddaljenosti od ovir: pogrešali smo predvsem globinsko ostrino. 

Menimo, da sta kameri namesto vzvratnih ogledal za 1200 evrov doplačila bolj stvar prestiža kot uporabne vrednosti, saj zaradi zračnega upora običajnih vzvratnih ogledal ne boste izgubili nič dosega, pa še avto je cenejši. 

Vozniško odličen  

To, kar ioniq 6 obljublja z videzom, na cesti uresničuje s pogonom in dosegom. Električni štirikolesnim pogon je zelo natančen, odlično odziven in zagotavlja veliko oprijema oziroma varnosti. Preskusili smo ga na drsnih površinah AMZS centra varne vožnje in v zasneženih ovinkih na cesti. Je natančnejši in še bolj dosledno uravnotežen kot ioniq 5. Podvozje v sodelovanju s pogonom brezhibno ohranja smer. Avto se pelje odlično, konična moč in navor pa poskrbita za športne zmogljivosti, ki z močnimi impulzi navdušijo in sprožijo čustvene odzive voznika ter sopotnikov.
Pametno krmiljenje motorjev s posebno sklopko za odklop prednjega pogona, kadar razmere to dopuščajo, se pozna pri učinkovitosti. Zato smo s tako velikim in zmogljivim električnim avtomobilom tudi pri veliko prevoženih kilometrih na avtocesti ohranili zmerno porabo elektrike. V zimskih temperaturah je z vsem toplotnim udobjem ioniq 6 sto kilometrov v povprečju prevozil z 20,7 kWh elektrike, kar še vedno pomeni več kot 350 km dosega. V toplejših mesecih pa bi bil doseg vsaj 100 kilometrov daljši. 

Hyundai ioniq 6 AWD z električnim štirikolesnim pogonom zelo dobro obvladuje oprijem tudi, ko je pod kolesi zima.

Pod črto …

Hyundai ioniq 6 je avto za petičneže, ki želijo izstopati, a hkrati niso obremenjeni z znamko in si želijo vozniško prepričljivo električno izkušnjo. Ni poceni, a še vedno je cenejši od električne elite, ki povečini ne zmore ponuditi tako napredne tehnologije in zmogljivosti za tako ceno.

Všeč nam +

oblika in podoba, prostornost kabine, vozne lastnosti in štirikolesni pogon, zmogljivosti, pogonska učinkovitost, popolna varnostna oprema, kakovost izdelave

Ni nam všeč -

dostop in prostornina prtljažnika, kamere namesto vzvratnih ogledal

Škoda, da slovenskim kupcem zaenkrat še ni omogočena storitev “charge my Hyundai” oziroma v prevodu “polni moj hyundai,” ki močno poenostavljal uporabo javnih polnilnic s samodejno komunikacijo med avtomobilom in polnilnico. 

Tehnični podatki

Hyundai ioniq 6 impression AWD (77,4 kWh)

MOTOR IN PRENOS MOČI: električna 3-fazna sinhrona motorja (spredaj 73,9 kW, zadaj 165,4 kW), največja konična moč: 239 kW (325 KM), največji navor: 605 Nm, litij-ionski polimerni akumulatorski sklop: 77,4 kWh, polnilnik: 11 kW (AC) in 233 kW (DC). Pogon na vsa štiri kolesa, 1-stopenjski reduktorski menjalnik. 
MERE IN MASA: dolžina: 485,5 cm, širina: 188 cm, višina: 149,5 cm, medosna razdalja: 295 cm, masa praznega vozila: 2171 kg, dovoljena skupna masa: 2520 kg, prtljažnik: spredaj 14,5 l in zadaj 401 l.
ZMOGLJIVOSTI: največja hitrost: 185 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 5,1 s, normna poraba elektrike kombinirano: 16,8 kWh/100 km, poraba na testu: 20,7 kWh/100 km, normni doseg: 460,1km, povprečni doseg na testu: 373 km. 
CENA: Hyundai Avto Trade: 60.700 EUR
Ker smo imeli na testu močnejšo različico z dodatnim električnim motorjem spredaj, tudi dodatni plitek 15-litrski boks pod motornim pokrovom ni dovolj velik, da bi vanj pospravili vse polnilne kable.

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

 

Ključne besede


HyundaiTest avtaelektrikaštirikolesni pogonelektromobilnostHyundai ioniq 6

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije