Test: Hyundai ioniq 5 impression RWD

Test

Nazaj v prihodnost - električni avto, ki seže zunaj okvirjev ...


Razmah električne mobilnosti je na slovenske ceste pripeljal kar nekaj zanimivih in inovativnih električnih avtomobilov, a noben ne pusti takšnega vtisa kot Hyundaijev ioniq 5, ki izstopa tako po obliki kot po zasnovi in tehniki. V roke smo dobili ioniqa 5 z najzmogljivejšim akumulatorskim sklopom in najrazkošnejšo opremo …

Oglas
Oglas
oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Foto: To je avto, ki sodi v vrh električne ponudbe 

Če ste za svojo električno mobilnost pripravljeni odšteti približno 50 evrskih tisočakov, imate na voljo zelo pestro in raznoliko ponudbo; od Teslinega modela 3 do električnih križancev in cestnih terencev uveljavljenih avtomobilskih znamk. Če pa želite zares izstopati iz povprečja in če vas pogledi ali vprašanja mimoidočih ne motijo, utegne biti Hyundaijev ioniq 5 najboljša izbira …

Največji šok je velikost ioniqa 5; čeprav je videti kot družinska kombilimuzina nižjega srednjega razreda, je v resnici 4,6 metra dolg in 1,9 metra širok avto, s kar tremi metri medosne razdalje.

Zunaj okvirjev

Ne glede na zelo sodobno in učinkovito pogonsko tehniko se pri ioniqu 5 vse začne pri njegovi podobi in zasnovi. Na cestah ni veliko avtomobilov, ki bi tako obračali glave in dvigovali obrvi mimoidočih - in na cestah tudi ni nobenega drugega avtomobila, ki bi bil videti tako “prototipno” kot ioniq 5. Južnokorejskemu oblikovalcu Jiju Heonu Liju, ki je podpisan pod obliko avta, je uspelo združiti nostalgično podobo oglate kombilimuzine iz 80. let prejšnjega stoletja s futurističnimi karoserijskimi podrobnostmi, kot so streha s sončnimi celicami, ozke reže LED žarometov in oglato pikčasta matrica zadnjih luči. A največji šok je velikost ioniqa 5; čeprav je videti kot družinska kombilimuzina nižjega srednjega razreda, je v resnici 4,6 metra dolg in 1,9 metra širok avto, s kar tremi metri medosne razdalje (kar je na primer 2 milimetra več kot pri limuzinskem audiju A8), kar petim potnikom ponudi zares razkošno prostornost na ravni prestižnih velikih limuzin. Povsem ravno kabinsko dno - pod njim je ploščat akumulatorski sklop - daje še dodaten občutek zračnosti, širina avta pa omogoča prostran prtljažnik s prostornino 530 litrov, ravnim dnom in možnostjo povečanja na 1,6 kubičnega metra, če dvodelno naslonjalo zadnje klopi prekucnemo naprej. Da ioniq 5 ne želi biti le funkcionalen družinski avto, dokazuje možnost nastavljanja sedežev: prednja, ki ju lahko raztegnemo v ležišči, imata pod sedalom celo pomično oporo za noge, zadnjim sedežem pa lahko po vzoru na prestižne limuzine (električno) nastavljamo naslon in odmik. Verjetno je odveč opazka, da se v ioniqu 5 na vseh sedalnih mestih sedi razkošno udobno, da je občutna velika notranja širina in da se iz avta prav dobro vidi navzven. 

Uporabniško prijazna digitalizacija - kljub navidezni zapletenosti uporabniškega vmesnika voznik hitro osvoji vse ukazne funkcije. 

Digitalno doživetje

Prav nič nostalgično ni oblikovana instrumentna plošča, ki se v obliki ravnega panela razteza pred voznikom: na njej ni nič analognega, na dveh ločenih zaslonih so s sodobno računalniško grafiko prikazane številne informacije - del teh je že v slovenskem jeziku, del pa še ne. Veliko za vožnjo potrebnih informacij voznik razbere tudi iz projekcijskega prikazovalnika na vetrobranskem steklu. Pohvalo si zaslužijo ločen upravljavski del klimatske naprave in tipke z bližnjicami do nekaterih izbirnikov, pa tudi dejstvo, da kljub navidezni zapletenosti uporabniškega vmesnika voznik hitro osvoji vse ukazne funkcije. 

VIDEO: AMZS test - Ioniq 5 kot hranilnik energije

Očiten prostorski, tehnološki in vozniški preskok med novim in starim ioniqom
Testna poraba energije je bila z 18,2 kWh/100 km zelo ugodna za tako velik in tako težak avto.

800-voltna električna učinkovitost

Kljub vpadljivi obliki je bistvo ioniqa 5 vendarle v zmogljivem in sodobnem električnem pogonskem sklopu. Ioniq 5 je sicer na voljo s dvema akumulatorskima sklopoma in z enim ali dvema električnima pogonskima motorjema, na preskusu pa smo imeli kombinacijo najzmogljivejšega akumulatorskega sklopa z 72,6 kWh in enega električnega motorja s konično močjo 160 kW, ki poganja zadnji kolesni par. Tako na papirju kot v resnici gre za električni avto za voznike, ki se ne sprijaznijo z značilnimi električnimi kompromisi in od avta zahtevajo tako dobre zmogljivosti kot razmeroma velik doseg. Slednji je primeren slabim 73 kWh električne zaloge v akumulatorskem sklopu: v zadnjih zimskih dneh z jutri pod lediščem smo s polnim akumulatorskim sklopom brez načrtnega varčevanja in počasne vožnje prevozili približno 360 km. Poleti bi šlo brez težav prek 400 km, v najhladnejših zimskih dneh pa verjetno pod 300 km, kar je pričakovano za Hyundaijevo značilno učinkovitost električne tehnike: testna poraba energije je bila z 18,2 kWh/100 km zelo ugodna za tako velik in tako težak avto. Velja omeniti, da ioniq 5 nima predgretja akumulatorskega sklopa, ki olajša polnjenje v hladnih zimskih dneh - to funkcionalnost bo dobil šele v modelskem letu 2023 konec letošnjega leta. 
Pri polnjenju akumulatorskega sklopa pride do izraza 800-voltna električna arhitektura (poleg koncernske sestrične kie EV6 jo ima le še dvojec porsche taycan/audi e-tron GT), ki omogoča polnilne moči do 220 kW na ultrahitrih polnilnicah z enosmernim tokom (če jih najdete). Na polnilnicah z izmeničnim tokom ioniqa 5 lahko polnimo z največjo močjo 11 kW, kar ob povsem izpraznjenem zalogovniku energije zahteva vsaj 10 ur časa - in predstavlja še en dokaz, da brez možnosti vsakodnevnega (oziroma nočnega) polnjenja doma takšen avto nima veliko smisla. 
Rekuperacijo zavorne energije natančno nastavljamo z obvolanskima ročicama - v najzmogljivejšem programu lahko avto večino uporabljamo le desni pedal.

Avto energijo črpa tudi iz obnovljivih virov - mini strešne elektrarne.

 Vrh ponudbe

Hyundai je najvišjo hitrost ioniqa 5 omejil na 185 km/h, a to ne pomeni, da avto ni zmogljiv: 350 Nm navora poskrbi za dobra pospeševanja z mesta (do 100 km/h avto rabi 7,4 sekunde) in pri prehitevalnih manevrih, ki sicer niso na ravni električnih porschejev in Teslinih avtomobilov, a so še vedno hitrejši kot pri večini ostalih avtomobilov v vsakdanjem prometu. Ioniq 5 je zato zmogljiva (kombi)limuzina z uravnoteženim vzmetenjem, ki ne skriva povsem, da tehta prek dve toni: dirkaškim vstopom v ovinke se upira z vztrajnostjo prednjega dela, lahko pa ob izklopljenem sistemu proti zdrsu pogonskih koles zabavno pometete cesto z zadkom, če si upate. 

A bolj kot z zaganjanjem v ostre ovinke ioniq 5 navduši z udobnimi potovalnimi veščinami, pri čemer se lahko voznik zanese na bogato paleto asistenčnih sistemov: v najbogatejši opremski različici impression ioniq 5 prek radarjev, kamer in ultrazvočnih tipal gleda naprej, vstran in nazaj, se samodejno prilagaja hitrostnim omejitvam in prikazuje dogajanje v mrtvih kotih na instrumentni plošči, zna pa tudi povsem sam - ob pomoči daljinskega upravljalnika oziroma ključa - zapeljati na tesno parkirno mesto in ga tudi zapustiti. 

ioniq 5 navduši z udobnimi potovalnimi veščinami, pri čemer se lahko voznik zanese na bogato paleto asistenčnih sistemov.

 

Oglas
Oglas

Pod črto ...

56.000 evrov ni malo denarja, a v primerjavi z električnimi tekmeci - mednje uvrščamo VW ID.4, Škodinega enyaqa, Teslin model Y in tehnično identično kio EV6 - ioniq 5 za ta denar ponudi za ščepec več prostora, udobja, električne učinkovitosti, opreme in oblikovne razburljivosti. 

Všeč nam je +

oblika in podoba, prostornost, pogonska učinkovitost, popolna varnostna oprema, kakovost izdelave

Ni nam všeč -

nepopolni slovenski izbirniki, brez predgretja akumulatorskega sklopa

Širina avta pa omogoča prostran prtljažnik s prostornino 530 litrov, ravnim dnom in možnostjo povečanja na 1,6 kubičnega metra, če dvodelno naslonjalo zadnje klopi prekucnemo naprej.

Tehnični podatki

MOTOR IN PRENOS MOČI: električni, 3-fazni sinhroni, največja konična moč: 160 kW (217,6 KM), stalna moč: 53 kW, največji navor: 350 Nm, litij-ionski polimerni akumulatorski sklop: 72,6 kWh, polnilnik: 11 kW (AC) in 220 kW (DC). Pogon na zadnji kolesi, 1-stopenjski reduktorski menjalnik. 
MERE IN MASA: dolžina: 463,6 cm, širina: 189 cm, višina: 160,5 cm, medosna razdalja: 300 cm, masa praznega vozila: 2065 kg, dovoljena skupna masa: 2430 kg, prtljažnik: 530 - 1587 l.
ZMOGLJIVOSTI: največja hitrost: 185 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7,4 s, normna poraba elektrike kombinirano: 17,9 kWh/100 km, poraba na testu: 18,2 kWh/100 km, normni doseg: 451 km, povprečni doseg na testu: 365 km.
CENA: Hyundai Avto Trade: 56.000 EUR

 

Ključne besede


HyundaiTest avtaElektrikaElektrični avtiElektromobilnostHyundai ioniq

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

63

Priljubljenost članka

63

Shrani

Delite s prijatelji