Test: Hyundai tucson HEV 1,6 T-GDI impression

Test

Izzivalec - Evropski Korejec v razredu srednje velikih cestnih terencev postavlja zelo visoko.


Hyundai s tucsonom 4. generacije letvico v razredu srednje velikih cestnih terencev postavlja zelo visoko. Navdušuje z oblikovno revolucijo, tehnološko doslednostjo in uglajenim hibridnim pogonom.

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Še nikoli doslej na naših testih ni bilo hyundaija, ki bi pritegnil toliko pogledov in vprašanj naključnih voznikov, ki smo jih srečevali na parkiriščih, bencinskih servisih in drugod. Novi tucson je kljub dejstvu, da je k nam zapeljal šele konec novembra, prepričal tudi naše bralce, da so ga izbrali za finalista izbora Slovenski avto leta 2021, kar je dokaz, da tradicija, pregovorna vzdržljivost, prepričljiva elektrifikacija in pet let garancije brez omejitve kilometrov ustvarjajo vse večjo prepoznavnost te znamke. Ko je pred dobrimi tridesetimi leti na naše ceste zapeljal takrat pri nas povsem neznani hyundai pony, si nihče ni predstavljal, da bo korejski velikan nekoč pri nas oziroma v Evropi utegnil izzivati evropske avtomobilske staroselce. A se je zgodilo ravno to.

Nov oblikovni pristop Hyundai opisuje kot revolucijo čutne športnosti. S svojo filozofijo oblike pa so očitno zadeli v polno, saj avtomobil zares izstopa iz oblikovnega povprečja množice cestnih terencev.

Nemogoče ga je spregledati

Hyundaijevi oblikovalci niso odkrili svetega grala avtomobilskega oblikovanja, jim je pa uspelo razmeroma robustno in v osnovi ne ravno elegantno karoserijo cestnega terenca z unikatnim svetlobnimi telesi parametričnih vzorcev izpiliti do te mere, da je avto videti malce futuristično in že na prvi pogled daje vtis visokotehnološkega izdelka. Njegova originalnost je nedvomno prednost, saj kupci najprej kupujejo z očimi. Zaradi skladno oblikovane karoserije tucson skriva svoje mere. Bolj kot markantno žareča maska v temi nas veseli dejstvo, da je tucson dobil svetilno in energijsko veliko bolj učinkovita polna LED žarometa. Ta sicer nista tako natančna kot matrični žarometi, a v ovinkih dodatno osvetljujeta zunanji rob ceste in brez zamud samodejno prilagajata dolžino snopa.

Karoserijska razmerja so zelo skladna, zato ni videti prav nič neroden in ne daje vtisa, da je prevelik za mestne ulice in ozka parkirišča. Črne plastične obrobe pragov in blatnikov dodajo nekaj dodatne zaščite pred kamenčki ter terenske robustnosti. Nič pa avto ne bo izgubil na atraktivnosti, če se ne odločite za 19 palčna platišča s pnevmatikami 235/50 R 19 in v osnovi privarčujete 400 evrov ter pri vsakem nakupu novega kompleta pnevmatik še vsaj dodatnih 200 evrov.

Avto izstopa še z obliko luči zadaj - 3D vzorec in svetlobni kanal, ki se razteza čez celotna prtljažna vrata.  Med oblikovnimi posebnostmi velja izpostaviti še brisalec zadnjega stekla, ki je v celoti skrit pod nadstrešek zračnega usmerjevalnika, ki zaokrožuje elegantno padajočo strešno linijo. 

Prostorna in kakovostno izdelana kabina

Le 2 cm dolžinskega prirastka in centimeter daljša razdalja med osema v primerjavi s predhodnikom se ne sliši prav prepričljivo, a tucsonova kabina je občutno prostornejša, kar se najbolj očitno pozna predvsem na zadnji klopi. Tudi če je voznik visok več kot 190 cm, bo za njim brez težav sedel odrasel potnik. Res pa je, da imajo zaradi padajoče strešne linije večji potniki na zadnji klop malce utesnjen občutek, zlasti brez doplačljive panoramske strehe, za katero je v paketu s prezračevanimi, ogrevanimi in električno nastavljivimi sedeži treba primakniti skoraj 3 evrske tisočake. Oba večja sedeža zadnje klopi deljive v razmerju 40:20:40 sta ogrevana in imata nastavljivo naslonjalo. Palec dvignemo še za nizek sredinski greben, ki ne otežuje sedenja na srednjem sedežu.
 Malce smo bili razočarani nad dostopnostjo sidrišč isofix, ker vodila na otroškem sedežu zato, ker so sidrišča brez plastične obrobe, lahko hitro pustijo kakšno prasko na usnju. Družini pa bo odlično služil karavansko prostoren 616-litrski prtljažnik. Ta je zgledno opremljen: ima 12-voltni električni priključek, mrežo za pritrjevanje tovora in v dvojnem dnu lično urejene predale, da v njem nikoli ne bo nereda. Ker je litij-ionska polimerna električna shramba hibridnega pogona nameščena pod klopjo, prtljažnik ohranja ravno dno tudi pri položenih zadnjih sedežih. V notranjosti izstopajo še kakovostni materiali in brezhibna kakovost izdelave.

Družini bo odlično služil karavansko prostoren 616-litrski prtljažnik

Digitalizacija po meri analognega voznika

Za volanom smo se v povsem digitalnem okolju hitro počutili zelo domače. Poleg izdatno nastavljivega sedeža tucson prepriča z dobro premišljeno ergonomijo. Nova armaturna plošča je zasnovana zelo sodobno: za štirikrakim volanom ni več pod nadstrešek vdelanih merilnikov, ampak lično umeščena ter dobro pregledna 10,25 palca velika tablica s prilagodljivo vsebino digitalnih merilnikov, ki je dobro vidna tudi v sončni svetlobi. Na sredini armature se bohoti hitro odziven osrednji zaslon visoke ločljivosti. Obdaja ga gladka površina, ki je ravno tako občutljiva na dotik, na njej pa so vse ključne bližnjice - osvetljene ikone navideznih stikal - za nastavitev delovanja samodejne klimatske naprave, prezračevanja, ogrevanja oziroma odreševanja stekel in tudi vse ključne bližnjice izbirnikov za upravljanje z radijskim sprejemnikom, navigacijo in telefonom. Ta rešitev z navideznimi stikali sicer ni tako intuitivna kot so fizična stikala, a voznikom, ki jim zasloni še niso domači, vseeno malce olajša uporabniško izkušnjo in predvsem manj moti zbranost za volanom. Vse varnostne sisteme voznik upravlja s stikali na volanu. Kritiko si zasluži dejstvo, da tucson še vedno nima slovenskih menijev, kar utegne marsikomu otežiti uporabo številnih uporabnih storitev bluelink.

Storitve Bluelink (meni na zaslonu) omogočajo upravljanje vozila na daljavo, iskanje parkiranega avtomobila, pregled potovalnih informacij, cen goriva, navigacijo od parkirišča do vrat in vrsto drugih komunikacijskih veščin. Pri slovenskem uvozniku pravijo, da bodo še letos hyundaiji znali tudi slovensko.

Pomaga zelo nevsiljivo, a učinkovito

V sklopu najvišje ravni opreme tucson vozniku ponuja vse najnovejše aktivne vozniške pripomočke, ki delujejo zelo naravno in zelo zanesljivo. Tucson zmore s samodejnim zaviranjem preprečiti celo nesrečo pri zavijanju v križišču, voznika opozarja na prečni promet tako pred avtom kot za njim ter spremlja pešce in kolesarje. Aktivni tempomat ne prilagaja samo varnostne razdalje, ampak s podatki iz navigacije nastavljeno hitrost prilagodi ostrejšim ovinkom. Avto brezhibno ohranja smer na sredini voznega pasu tudi pri hitrostih pod 60 km/h. Živo sliko s kamer si voznik kadarkoli prikliče na zaslon - tudi med vožnjo. Vsak vklop smernika znotraj merilnikov razširi pogled na bok vozila s kar 50-stopinjskim kotom vidnega polja kamere za nadzor mrtvih kotov. Ta sistem je zelo uporaben predvsem v mestu, ko pri zavijanju avto velikokrat preseka kolesarske poti. Tudi v nižjih ravneh opreme najdražje doplačilo za varnostne pripomočke ne preseže 580 evrov.

Vsak vklop smernika znotraj merilnikov razširi pogled na bok vozila s kar 50-stopinjskim kotom vidnega polja kamere za nadzor mrtvih kotov.

Na cesti najprej udoben - pogonsko in vozno

Vožnja v tucsonu je udobna, tiha in zelo nenaporna. Če izhajamo iz njegove oblikovne filozofije, bi vozniško izkušnjo opisali kot zelo čutno, manj pa športno oziroma dinamično. Elektronsko nadzorovano blaženje dobro opravlja svoje delo; avto se nagiba manj kot nekoč, bolje gladi cestne neravnine in prestreza udarce. Tuscon prepričljivo drži stik s cesto in se dovolj natančno odziva tudi na sunkovitejše menjave smeri. Le najbolj zahtevni vozniki bodo pripomnili, da bi si želeli nekoliko več natančnosti pri dinamični vožnji. 17-centimetrska oddaljenost od tal daje vedeti, da je hibrdni tucson doma na asfaltu. Sicer se ne boji slabšega makadama ali kakšnega strmega spusta, a ni namenjen zahtevnejšim izletom na drugo stran asfaltnih robnikov. Se pa hibridni tucson lahko pohvali s prepričljivo vlečno močjo, kar mu povečuje uporabnost, saj lahko vleče 1,65 tone težko prikolico.

Elektronsko nadzorovano blaženje dobro opravlja svoje delo; avto se nagiba manj kot nekoč, bolje gladi cestne neravnine in prestreza udarce. Z aktivno pomočjo je s tucson brez težav premagoval ultramaratonske avtoceste etape ali pa smo ga na centimeter natančno vodili v mestni gneči, pa tud na parkiriščih polnih švigajočih kolesarjev in voznikov skirojev.

Konkurenčen dizlu?

Hibridni pogon, v katerem sodelujeta nov 1,6-litrski turbo bencinski štirivaljnik in elektromotor z dodatnimi 265 Nm navora, omogoča precej prožnosti in se s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom dobro prilagaja željam voznika. Pričakovan odziv sistemske moči s 169 kilovati zagotovi le vklop športnega načina delovanja. Električna shramba z zmogljivostjo 1,49 kWh ne obljublja veliko, saj pri uživanju moči obeh svetov hitro odda vso shranjeno energijo. V resnici pa z učinkovito rekuperacijo, ki akumulator tudi hitro napolni, dobro pokriva potrebe po električni energiji. Ob ustrezni zalogi energije zna tucson tudi pri višjih avtocestnih hitrostih ob odmiku noge s plina hitro preklopiti na električni način. Kljub natančnemu delovanju hibridnega sklopa smo glede na izkušnjo s hibridnim ioniqom od tucsona pričakovali večjo učinkovitost. 1,7 tone težak cestni terenec je v povprečju porabil 6,9 litra bencina na 100 km. Ni slabo, saj je energetsko primerljivo z dizelskim motorjem, a primerljivo zmogljiva hibridna toyota RAV4 s štirikolesnim pogonom je v povprečju vsaj za pol litra bolj učinkovita.

To je avto za vse voznike, ki želijo za svoj denar dobiti veliko. Kdor avta ne vrednoti zgolj po logotipih, temveč po kakovosti in vgrajeni tehnologiji, bo v novem tucsonu našel enega od najboljših cestnih terencev ta hip, ki ponuja tudi veliko opreme za zmerno ceno.

17-centimetrska oddaljenost od tal daje vedeti, da je hibrdni tucson doma na asfaltu. Sicer se ne boji slabšega makadama ali kakšnega strmega spusta, a ni namenjen zahtevnejšim izletom na drugo stran asfaltnih robnikov.

Pod črto ….

Drzno oblikovan, bogato opremljen tucson z zmogljivim hibridnim pogonom in dobro delujočo umetno inteligenco za zahtevani denar ponuja vse, kar od avtomobila pričakuje zahteven voznik, ki avto kupuje na dolgi rok.

Všeč nam je +

atraktivna podoba, kakovostna izdelava, vozne lastnosti, vlečna moč, varnostna oprema, velik prtljažnik, LED žarometa

Ni nam všeč -

nizek strop zadaj, ni slovenskih menijev

Na sredinskem grebenu so pustili tudi vrsto klasičnih stikal za hiter vklop gretja sedežev, volana, sistema za spust po strmini in prilagajanje voznih programov.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina 1598 cm3, največja moč: 132,4  kW (180 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 265 Nm pri 1500 vrt./min, sinhroni električni motor 44,2 kW (60 KM), največji navor: 265 Nm. Skupna sistemska moč pogona: 169 kW. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 450 cm, širina: 186,5  cm, višina: 165  cm, medosna razdalja: 268  cm, masa praznega vozila: 1699  kg, dovoljena skupna masa: 2175  kg, prtljažnik: 616 - 1795 l, posoda za gorivo: 53 l, litij-ionski polimerni akumulator: 1,94 kWh (270 V).
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 193  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,7 l/100 km, izpust CO2: 111  g/km, poraba na testu: 6,9  l/100 km.
Cena:  Hyundai Avto Trade: 35.200 EUR
Voznika novi tucson opozori, da je vozilo pred njim speljalo in ga na parkirišču celo spomni, naj preveri zadnje sedeže. Raztresen starš malčka ne bo pozabil v otroškem sedežu, saj bo tucson sprožil alarm. Vsi varnostni sistemi zelo dobro sodelujejo z voznikom in tudi zato avto tehnološko letvico dviguje tako visoko.

Zakaj smo ga v finalu izbora Slovenski avto leta 2021 postavili pred tekmece?

Novi tucson je po vseh merilih sodobne mobilnosti zelo dober, varen, tehnološko napreden in praktičen avtomobil, ki dodaja še samosvojo, nezamenljivo in originalno obliko. Po dobrih 1500 testnih kilometrih smo se prepričali, da je ta 4,5 metra velik testni terenec, ki so ga v celoti razvili in ga tudi izdelujejo v Evropi, ta hip eden najboljših avtomobilov v svojem razredu in nedvomno najboljši ter oblikovno najbolj drzen Hyundaijev avto. Zaradi vsega naštetega smo novega tucsona v uredništvu Motorevije v finalnem glasovanju izbora za Slovenski avto leta 2021 tudi postavili pred vse ostale ugledne tekmece. To dovolj pove o napredku znamke, saj v Motoreviji že več kot 60 let testiramo avtomobile. Ob tem velja poudariti, da tucson sodi med prodajno najbolj uspešne cestne terence. Od leta 2004 so jih po vsem svetu prodali več kot 7 milijonov, samo v Evropi pa kar 1,4 milijona.

To je avto za vse voznike, ki želijo za svoj denar dobiti veliko. Kdor avto ne vrednoti zgolj po logotipih temveč po kakovosti in vgrajeni tehnologiji, bo v novem tucsonu našel zmagovalca, ki poleg vsega še vedno stane vsaj pet tisočakov manj kot primerljivo opremljen tekmec zvenečega imena. 

Ključne besede


testHyundaiTest avtacestni terenechibridni pogonhibridhyundai tucson

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

121

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

121

Shrani

Delite s prijatelji