Kratek test: Hyundai ioniq EV impression

Test

Električna temeljitost - predstavlja dostopno mobilnost za vse, ki imajo domačo vtičnico in natančno razdelano ekonomijo električnih kilometrov.


Prenovljeni električni hyundai ioniq nima niti največjega dosega med tekmeci, niti najzmogljivejše električne shrambe, a je kljub temu eden bolj uporabnih in prepričljivih električnih avtomobilov na naših cestah. Zakaj?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic
Za povečanje učinkovitosti ioniq radarja ne uporablja le v varnostne namene, ampak z njim spremlja dogajanje v prometu tudi zato, da samodejno prilagaja zaviranje za kar najbolj učinkovito rekuperacijo zavorne energije.

Brez težav edini avtomobil v družini

Ker je zaradi svojih voznih lastnosti, prostora, zelo kakovostne izdelave, energetske učinkovitosti in uporabniške izkušnje lahko brez težav tudi edini avtomobil v družini. Z zmogljivejšim (za 10,3 kWh), a hkrati ne prevelikim in pretežkim litij-ionskim polimernim akumulatorjem (38,8 kWh) ioniq tudi ob vklopljenem zimskem programu udobja z ogrevanim volanom in sedeži brez vsakršnih težav prevozi 250 kilometrov - štirikrat več kot znaša dnevna kilometrina povprečnega Evropejca.

Vozniško zelo prijeten in zadovoljen tudi z navadno vtičnico

Hyundai ni pretiraval z velikostjo električne shrambe, ampak poskrbel za kar najbolj optimalno energijsko učinkovitost, kar pripomore k uporabnosti - ravno pravšnji za slovenske razdalje. Do domače vtičnice se tudi po celodnevni mobilnosti nikoli nismo pripeljali z manj kot 43 odstotki energije v akumulatorju, zato nas je po nočnem polnjenju na običajni vtičnici zjutraj skoraj vedno pričakala 100-odstotna zaloga energije. Z ioniqom se prav zaradi ravno prav zmogljivega akumulatorja še da shajati tudi brez domače polnilnice.  

Vožnja električnega ioniqa je zelo prijetna. Avto se odlično drži ceste, je lahkotno vodljiv in v športnem programu presenetljivo iskriv. Avto ima zelo kakovostno izdelavo, zadostno prostornost potniške kabine, navduši pa s spokojno tiho vožnjo. Prtljažnik je še vedno plitek, a dovolj velik za večino običajnih logističnih potreb družinske mobilnosti. Najvišja raven opreme poleg usnjenih, prezračevanih in ogrevanih električnih sedežev pomeni tudi praktično popoln seznam aktivnih varnostnih pomočnikov ter precej boljše LED luči. 

Nov je 10,25 palčni zaslon s temeljito komunikacijsko podporo in navigacijo, s katero je razmeroma enostavno načrtovati daljša električna potovanja, saj je kartografija dobro osvežena z javnimi polnilnicami.

Pod črto ...

Upoštevajoč subvencijo Eko sklada prenovljeni hyundai inoniq electric za 35.500 evrov predstavlja dostopno električno mobilnost za vse, ki imajo domačo vtičnico in natančno razdelano ekonomijo električnih kilometrov. Investicija lahko pri elektromobilnosti pomeni tudi varčevanje. 

Všeč nam je +

uporabnost in prostornost, večji doseg, lahkotna vožnja, bogata serijska oprema, kakovost izdelave

Ni nam všeč -

preglednost pri vzvratni vožnj, povprečen polnilnik (AC) 

Nabor podatkov in nasvetov na osrednjem zaslonu je izdaten in denimo postreže celo z izračunom, kolikšen je prihranek izpustov ogljikovega dioksida na 100 prevoženih kilometrov v primerjavi s podobno velikim in zmogljivim avtomobilom z bencinskim motorjem.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: sinhroni električni motor, največja moč: 100  kW (136 KM), največji navor: 295  Nm. Pogon na prednji kolesi, samodejni brezstopenjski menjalnik. Litij-ionski polimerni akumulator, zmogljivost: 38,3 kWh.
Mere in masa: dolžina: 447 cm, širina: 182  cm, višina: 147,5  cm, medosna razdalja: 270  cm, masa praznega vozila: 1626 kg, največja dovoljena masa: 1970  kg, prtljažnik: 357 – 1417  l.
Zmogljivosti in doseg: največja hitrost: 165 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 9,9  s, normna kombinirana poraba energije: 13,8  kWh/100 km, normni največji doseg: 311  km, poraba energije na testu: 15,4  kWh /100 km, povprečni doseg na testu: 249 km (zimski program).
Cena: Hyundai Avto Trade: 41.500 EUR.
Na testu se je poraba električne energije gibala med 13,8 kWh in 15,7 kWh na 100 prevoženih kilometrov, kar je glede na velikost (4,47 m), težo (1,6 t) in zmogljivosti avtomobila zelo dober rezultat, ki napoveduje, da bo imel avto v poletnih mesecih v primerjavi s predhodnikom 100 kilometrov večji doseg. Na daljših relacijah bi seveda prav prišel zmogljivejši polnilnik, a dejstvo je, da s 7,2 kW največje polnilne moči pri polnjenju na enofaznem izmeničnem toku kljub vsemu ne pomeni večurnih postankov za dopolnitev zaloge električne energije.


 

 

Ključne besede


TestHyundaiTest avtaElektrični avtielektrikaElektromobilnostHyundai ioniq

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

15

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

15

Shrani

Delite s prijatelji