Test: Hyundai ioniq electric impression

Test

Kation - ioniq je v pozitivno nabit ion: dober električni avto, ki odlično upravlja z energijo


Povsem električni hyundai ioniq pravilno zaigra na vse note, razen na eno: pesti ga zmogljivost njegovega sklopa akumulatorjev …

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

 

 O (hibridnem) ioniqu smo že pisa­­li, električni ioniq pa se od hibridnega na pogled loči le po nekaterih karoserijskih značilnostih. Drugače je pri tehniki: med prednjima kolesoma je električni motor, sploščen akumulatorski sklop pa je v zadnjem delu avtomobila. Zaradi akumulatorskega sklopa je prostornina prt­ljažnika sicer za 100 litrov manjša kot pri hibridni različici. Izza volana ioniq ni prav nič električno čudaški; armaturna plošča je pregledna, sedenje je udobno, oprema sodobna, zadnja klop družinsko prostorna. Le namesto ročice menjalnika ima gumbe (PRND), obvolanski ročici, s katerima pri običajnih avtih izbiramo prestave, pa v električnem ioniqu uravnavata moč sistema za rekuperacijo zavorne energije.

Zima skrči doseg in poveča porabo elektrike

Z 88 kW moči sinhronega električnega motorja, ki prek brezstopenjskega menjalnika poganja prednji kolesi, je ioniq udobno zmogljiv in pri pospeševanju zabavno živahen avto; tudi pri potovalnih hitrostih brez težav drži korak s prometom. Vprašanje pa je, kako dolgo; normnega dosega 280 km se ne da doseči. Veliko bolj natančna je napoved potovalnega računalnika, ki ob povsem napolnjenih akumulatorjih (zmogljivosti 28 kW/h) obljublja približno 190 km dosega. Ob upoštevanju zimskih voznih razmer – na primer vseskozi delujoče toplotne črpalke za gretje kabine, zimskih pnevmatik na kolesih in občasno vklopljenem gretju sedežev in volanskega obroča – ioniq lahko prevozi približno 180 km z enim polnjenjem ob (za zimo dobri) povprečni porabi energije 15,2 kWh/100 km. Če je to dovolj za vsakdan, ve vsak sam zase, vsekakor pa je premalo za daljša popotovanja. Ioniq ima vgrajen električni polnilnik, ki iz domače vtičnice avto napolni v približno 10 urah, iz hitre (50 kW) pa ob pomoči enosmernega toka v približno pol ure.

Domača energija?

Samo iz letnega energijskega potenciala slovenskih rek bi denimo bilo dovolj energije, da bi z njo oskrbeli skoraj 694 milijonov električnih inoiqov (litij-ionske polimerna baterija s kapaciteto 28 kWh). Slovenske sončne elektrarne so v letu 2016 z dobrimi 257 megavatnimi urami požele dovolj energije za kar 9200 polnjen električnega ioniqa.

Med prednosti električnega ioniqa lahko štejemo njegove vozne lastosti; kljub več kot 1,5 tone mase v vožnji daje lahkoten in natančen občutek, tudi ceste se drži dobro, le pri pospeševanju bi pogosto zavrtel prednji kolesi v prazno, če ga ne bi ustavila elektronika. Od varnostnih pripomočkov je serijski sistem za samodejno zaviranje, radarski tempomat in še veliko drugega. Vse skupaj stane 37.500 evrov, kar je tudi ob upoštevanju subvencije eko sklada precejšen finančni zalogaj. A nič drugače ni pri maloštevilnih električnih tekmecih ioniqa; električna mobilnost je pri nas (še vedno) rezervirana za zanesenjake. 

Ne spreglejte: Hyundai ioniq 1.6 GDI hibrid impression #Test

Zelo sodobna in kakovostna notranjost.

Pod črto ...

Ioniq je pozitivno nabit ion; prijeten, uporaben in energetsko učinkovit električni avto z eno samo pomanjkljivostjo v primerjavi z nekaterimi tekmeci – premajhno zalogo energije.

Všeč nam je + kljub zimskim razmeram ugodna poraba, uporabnost in prostornost, lahkotna vožnja, bogata serijska oprema
Ni nam všeč - manjša prostornina prtljažnika, povprečen doseg, umeten občutek na zavornem pedalu

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: sinhroni električni motor, največja moč: 88 kW (120 KM), največji navor: 295 Nm. Pogon na prednji kolesi, samodejni brezstopenjski menjalnik. Litij-ionski akumulator, zmogljivost: 28 kWh.
Mere in masa: dolžina: 447 cm, širina: 182 cm, višina: 145 cm, medosna razdalja: 270 cm, masa praznega vozila: 1531 kg, največja dovoljena masa: 1880 kg, prtljažnik: 350 – 1410 l.
Zmogljivosti in doseg: najv. hitrost: 165 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 9,9 s, normna kombinirana poraba energije: 11,5 kWh/100 km, normni največji doseg: 280 km, poraba energije na testu: 15,2 kWh (zima)
Cena:  Hyundai Avto Trade: 37.500 EUR.

 

Ključne besede


HyundaiElektrikaElektrični avtielektrikaElektromobilnostHyundai ioniq

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

25

Priljubljenost članka

25

Shrani

Delite s prijatelji