Test: Hyundai santa fe 1.6 T- GDi hybrid 4WD impression

Test

Enakovrednost - hibrid, ki je tako po zmogljivosti kot tudi po porabi povsem enakovreden dizelskemu motorju in celo najbolj prestižnim tekmecem


Santa fe je že več kot dve desetletji največji Hyundaijev cestni terenec. Doslej je prepričeval z dizelskim motorjem, zdaj je na voljo tudi s hibridnim pogonom. Je to dobra alternativa dizelskemu motorju?

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Oblikovno vpadljiv avto z zelo prostorno kabino

Santa fe četrte generacije je tudi po prenovi ostal zelo vpadljiv avto, k čemur največ pripomorejo spremenjena prednja maska s tridimenzionalnim vzorcem in ozka žarometa v LED tehnologiji. Dimenzijsko santa fe ne izstopa - avto je dolg manj kot 4,8 metra, a zelo širok in dokaj nizek. 17,6-centimetrska oddaljenost dna avta od tal nakazuje, da gre za avto, ki se brez težav in ob pomoči štirikolesnega pogona lahko zapelje tudi po slabšem makadamu, ne pa tudi pravem brezpotju.
Potniška kabina, ki ima v običajni postavitvi pet sedežev, je zelo prostorna. Zadnja klop, kjer je po prenovi še dobre 3 cm več prostora za kolena, je vzdolžno pomična, na njej pa je dovolj prostora tako za kolena kot po višini. 

Dno sicer velikega prtljažnega prostora je postavljeno dokaj visoko (78 cm).


Voznikova ergonomija je zelo dobra zaradi dobre nastavljivosti tako sedeža kot volanskega obroča, vse najpomembnejše informacije pa voznik dobi na projekcijskem (head up) zaslonu, tako da mu niti ni treba prav pogosto gledati na digitalno instrumentno ploščo na 12,3-palčnem zaslonu.
Ob tem je vozniku na voljo še na sredino armaturne plošče postavljen 10,25-palčni zaslon na dotik za prikaz različnih informacij - tudi navigacijskega sistema. Pod njim je široka konzola s številnimi tipkami, ki se na prvi pogled zdijo nepregledne, a z malce vaje voznik hitro najde ustrezne funkcije. Tudi prestavljanje samodejnega menjalnika poteka ob pomoči tipk na sredinski konzoli. Ob tem ima še možnost izbire enega izmed treh voznih programov za običajno vožnjo in še treh (pesek, blato, sneg) za vožnjo po terenu. Prilagodljivi štirikolesni pogon je v pomoč tudi pri običajni vožnji, pri čemer izbrani vozni program samodejno izbere razmerje razporeditve navora med prednji in zadnji kolesi.

Santa fe je prvi hyundai s slovenskimi meniji konukacijskega sistema bluelink.

Varčni se bodo lahko vozili tudi z zgolj 6 litri goriva na 100 km

Povsem samodejno deluje tudi hibridni pogonski sistem, ki ga sestavljata 1,6-litrski bencinski motor s 132 kW in električni motor s 44 kW, kar zagotavlja sistemsko moč 169 kW (230 KM). To je povsem dovolj za dobre vozne zmogljivosti sicer skoraj 2 toni težkega avta, ki je suvereno kos običajnim prometnim zahtevam, pa tudi v dolgih klancih je moči povsem dovolj. Hibridni način sam izbira način pogona, pri zmerni vožnji pa je opazno, da se avto kar precej vozi z električnim pogonom. Električna shramba (akumulator) ima sicer zgolj 1,49 kWh zmogljivosti, a elektronika dobro opravlja svojo vlogo, tako da je običajno na voljo dovolj elektrike. To se pozna pri porabi bencina: na našem preskusu smo se ob zelo zmerni nogi na pedalu za plin porabili tudi zgolj 6 litrov na 100 km, naša povprečna poraba je bila dober liter večja, kar pomeni, da je hibridni pogon tako po zmogljivosti kot tudi po porabi povsem enakovreden dizelskemu motorju.

Vzmetenje je naravnano na udobno vožnjo, prav tako odzivnost volana, kar se sklada z zasnovo avtomobila.

Izjemno bogat nabor zelo dobro delujočih asistenčnih sistemov

Santa fe z najboljšo opremo impression ima izjemno bogat nabor zelo dobro delujočih asistenčnih sistemov. Izstopa sistem za opozarjanje vozil v mrtvem kotu s prikazom slike na instrumentni plošči, zelo učinkovito deluje sistem za nadzor prečnega prometa za vozilom ob vzvratni vožnji, radarski tempomat se zna prilagajati omejitvam hitrosti. Ker je santa fe širok, ima vgrajen tudi sistem vožnje z upravljanjem zunaj vozila (pa tudi zagona motorja zunaj vozila) - voznik ob pomoči dveh tipk na ključu premika vozilo naprej ali nazaj. Glede opremljenosti se santa fe lahko postavi ob bok tudi najbolj prestižnim tekmecem.

Pod črto

Polno opremljen hibridni santa fe stane 57.500 evrov, cena se povzpne na 60 tisočakov, če mu dodate še usnjeno oblazinjenje - tudi armaturne plošče. Na prvi pogled veliko, a glede na tekmece zelo sprejemljivo.

Všeč nam je +

prostornost v potniški kabini, preglednost iz avta, prenos moči na podlago, delovanje hibridnega sistema, poraba goriva, opremljenost z asistenčnimi sistemi

Ni nam všeč -

oddaljenost od tal za vožnjo po terenu

Glede opremljenosti se santa fe lahko postavi ob bok tudi najbolj prestižnim tekmecem.

Tehnični podatki 

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1598 cm3, največja moč: 132 kW (180 KM) pri 5500 vrt./min., največji navor: 265 Nm pri 1500 vrt./min. Sinhroni elektromotor: največja moč: 44,2 kW. Sistemska moč: 169 kW (230 KM). Samodejni štirikolesni pogon, 6-stopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 478,5 cm, širina: 190 cm, višina: 168,5 cm, medosna razdalja: 276,5 cm, masa praznega vozila: 1974 kg, dovoljena skupna masa: 2530 kg, prtljažnik: 634 - 831 - 1924 l, posoda za gorivo: 67 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 187 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,1 s, normna poraba goriva: 7,3 l/100 km, izpust CO2: 165 g/km, poraba na testu: 7,3 l/100 km.
Cena:  Hyundai Avto Trade: 57.500 EUR

 

Ključne besede


TestHyundaiTest avtacestni terenecštirikolesni pogonhibridni pogonhibridhyundai santa fe

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

14

Priljubljenost članka

14

Shrani

Delite s prijatelji