Za volanom: porsche 911 turbo

Za volanom

V večnost in naprej - ne glede na to, kaj bo avtomobilskemu svetu prinesla prihodnost, se bo porsche 911 nedvomno obdržal na cestah.


Ne glede na to, kaj bo avtomobilskemu svetu prinesla energetska, okoljska in politična prihodnost, se bo porsche 911 nedvomno obdržal na cestah. 75 let Porschejevega jubileja smo počastili za volanom legendarnega modela 911 turbo, morda najpopolnejšega športnega avtomobila. 

Oglas
Oglas

Zanimivosti in dejstva: Takega bi si danes zamislil Porsche

V čast legendarnemu 356 so pri Porscheju ob jubileju predstavili prototip porsche vision 357, ki na sodoben načini povzema obliko in bit izvirnika. Inženirji so s tem prototipom predstavili reinkarnacijo ideje Porschejevega očeta. Pravijo, da bi si tak avto zamislil Ferry Porsche, če bi z današnjo tehnologijo znova moral narediti izvirno tehniško matično celico znamke. Pogon je veliko bolj razburljiv kot pri modelu 356, saj je porsche vision 357 zgrajen na osnovi modela porsche 718 cayman GT4 RS s 368-kilovatnim 4,0-litrskim šestvaljnim atmosferskim bokser motorjem, ki se zavrti vse do 9000 vrtljajev v minuti. 
Porsche vision 357 ob izvirnima originaloma modeloma 356

Mesec dni po predstavitvi so že dirkali!

Zgodba o rojstvu ene najbolj ikoničnih znamk športnih avtomobilov je bila zapisana že neštetokrat. 8. junija leta 1948 je takrat že izkušeni inženir Ferry Porsche uresničil svojo vizijo in izdelal športni avto, ki naj bi izpolnil njegova merila. O prvem porscheju smo v Motoreviji že podrobneje poročali ob 70-letnici. To je bil preprost, lahko grajen, a karizmatični roadster 356/1 s Volkswagnovim 26-kilovatnim motorjem, ki ga je pognal do hitrosti 135 km/h. Morda manj znano dejstvo iz zgodovine znamke je, da se ime Porsche v nemškem registru podjetij prvič pojavi že 17 let pred prvim izdelanim avtom, ko je leta 1931 Ferry Porsche ustanovil inženirski biro in z 12 zaposlenimi začel z razvojem različnih rešitev avtomobilskega inženiringa. To je bilo nekakšno zagonsko podjetje daleč pred svojim časom, s katerim je oče novodobnega Porscheja v začetku leta 1935 takratnemu nemškemu ministru za transport v Berlinu predstavil svoj načrt nemškega ljudskega avtomobila - tipa 60 - in s tem postavil temelje Volkswagnovemu povojnemu hrošču. Če pa se vnemo k prvemu pravemu porscheju, pa je zelo zanimivo tudi to, da je le dober mesec potem, ko je bil narejen, že odpeljal hitri predstavitveni krog na ulični dirki v Innsbrucku. Leta 1950, ko se je Porsche vrnil v Stuttgart Zuffenhausen in se je začela velikoserijska izdelava modela 356, pa je bilo zanj potrebno odšteti 10.200 nemških mark.

Legendarni turbo

Le 27 let po rojstvu prvega Porschejevega avta se je leta 1975 začela zgodba modela 911 turbo, s katerim smo za volanom počastili jubilej znamke. Porschejevi inženirji trdijo, da so v tem modelu skozi leta ustvarili najpopolnejši športni avto, ki je kljub svojim izjemnim zmogljivostim še vedno dovolj uporaben, da je lahko športni avto za vsak dan. Novi porsche 911 turbo je še hitrejši kot doslej, saj v osnovi izvedbi do 100 km/h pospeši v pičle 2,8 sekunde in doseže osupljivih 320 km/h. Kljub osupljivim zmogljivostim smo z njim dinamično, a hkrati udobno nizali kilometre po podeželskih cestah v okolici Prage. Šele ko na slabem asfaltu ozke podeželske ceste pohodiš plin, spoznaš, kako suvereno ta avto obvladuje podlago in oprijem. 

Porsche 911 turbo je bil od nekdaj videti mišičast s poudarjenim boki, razširjenimi koloteki in elementi za usmerjanje zračnih tokov. Novi 911 turbo pa je sploh markantno širok. Spredaj so ga razširili za kar 4,2 centimetra, zadaj pa z 2 centimetra. Na cesti ga je nemogoče zamenjati z običajnim modelom 911

Izjemen stroj: od 750 do 800 Nm navora

3,8-litrski turbo 6-valjni bencinski motor je pridobil 30 kW in tako po novem na vsa štiri kolesa pošlje kar 427 kW največje moči. Še bolj osupljiv je navor: ob funkciji overboost brez časovne omejitve motor na kolesa pošlje kar 750 Nm navora. Reakcija stroja je hipna in divja, a hkrati elegantno zvezna. Zdi se, da ima vlečna moč neskončno zalogo in prej kot moči zmanjka ravnine oziroma poguma. Motor je tako suveren, da model 911 turbo brez težav brani čast in slavo ognjene moči tudi pred svojimi električnimi brati. Najzmogljivejša različica turbo S s 478 kW in 800 Nm ter štirikolesnim odrivom za seboj še vedno pusti večino najzmogljivejših električnih športnikov. 

Na voljo so tudi številni različni paketi za zmanjšanje mase in povečanje zmogljivosti oziroma občutkov med vožnjo. Naš testni avto je imel športni paket z lahko streho iz karbon, dirkaške sedeže in tanjšo zvočno izolacijo za še bolj pristne oziroma teatralne signale za čutila. Vsakič, ko smo pohodili plin, je biturbo bokserski motor prišel preko ušes in organov še bližje k srcu. 

Bo zadnji avto na svetu res športni avto?

Pri tehniki, s katero je ta avto tako zmogljiv in obvladljiv, velja omeniti še stalni prilagodljiv štirikolesni pogon z novim programom delovanja za dinamično vožnjo po dežju, pa štirikolesno krmiljenje za še več okretnosti in natančnosti pri nizanju idealne linije ter aktivno aerodinamiko, ki mehanskemu oprijemu pri višjih hitrostih doda še nevidno silo zračnih tokov. Moči je toliko, da nas je v spomladanskem nalivu pri vožnji navkreber avto presenetil, ko se je pri pospeševanju v četrti prestavi sistem za preprečevanje zdrsa boril, da se vsa štiri kolesa niso zavrtela v prazno. Hitro smo stikalo poguma iz sport plus prestavili v wet mode - dežni program. 
Naravnost neverjeten, morda celo še bolj osupljiv kot pospešek je pojemek tega karizmatičnega športnika. Sprednja zavorna koluta debeline 3,6 cm iz sive litine v premeru merita 40,8 cm, zadaj pa čeljusti “grizeta” v 3 cm debela zavorna koluta s premerom 38 cm. Kdor želi še več zavorne sile, ima na voljo keramični zavorni sistem PCCB z 10-batnimi zavornimi čeljustmi spredaj. Za piko na i tehnološkim presežkom za obvladovanje najbolj ekstremnih želja na dirkališču ali pa povečanje udobja na gorski cesti novi 911 turbo ponuja še hidravlično obvladovanje nagibanja karoserije. 
Glede na svojo pojavnost, karizmo, tradicijo, zmogljivosti in natančnost obvladovanja smeri ter oprijema bo porsche 911 turbo ostal večen. Njegova karizma je tako velika oziroma dobičkonosna, da so pri Porscheju zanj tudi v električni dobi rezervirali ognjeno moč ogljikovodikov. Velika in težka električna shramba zanj ni opcija, njegovo tradicijo bodo hranili s sintetičnim ogljično-nevtralnim bencinom, izdelanim ob pomoči obnovljive energije iz ogljikovega dioksida in vode. Se še spomnite vizionarske izjave Ferrya Porscheja, ki je napovedal, da bo zadnji avto na tem svetu športni avto? Mi dodajamo, da bo to zagotovo porsche 911 turbo. 

Tako neposredni odziv, praktično brez zakasnitve oziroma “turbo luknje”, ki je pestila izvirni model 930 in zahtevala davek pri neizkušenih, omogočata simetrično zgrajena VTG-turbopolnilnika z električno krmiljenimi obvodnimi ventili.

Oglas
Oglas

Pod črto …

V večnost modela 911 turbo ne dvomimo, a v njegovi večnosti lahko uživajo le izbranci. Prvi Porschejev avto je pred 75 leti stal 10.200 nemških mark, kar bi bilo danes  dobrih 5 evrskih tisočakov. Za vstopno različico novega 911 turbo je danes pri nas treba pripraviti skoraj četrt milijona evrov …

Porsche 911 turbo

več moči iz 3,8-litrskega 6-valjnega bokser motorja
različica turbo: 427 kW in 750 Nm, različica turbo S: 478 kW in 800 Nm
zmogljivosti: 2,8 s do 100 km/h in 320 km/h oziroma 2,7 s do 100 km/h in 330 km/h (model S)
aktivni štirikolesni pogon in štirikolesno krmiljenje
sistem za nadzor gibanja karoserije
cena v Sloveniji: od 227.482 evrov


 

Ključne besede


Porschešportni avtoštirikolesni pogonPorsche 911

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

22

Priljubljenost članka

22

Shrani

Delite s prijatelji