Namen tekmovanja, ki poteka pod okriljem mednarodne avtomobilistične zveze FIA Regija I (ta v FIA združuje avtomobilske klube iz Evrope, Afrike in Bližnjega vzhoda) in ARC Europe, mednarodne mreže za pomoč na cesti, ki jo je leta 1991 ustanovilo osem evropskih avtomobilskih klubov, danes pa zagotavlja pomoč na cesti v kar 43 evropskih državah, je izboljševanje veščin in učinkovitosti pri zagotavljanju pomoči na cesti. Glede na to, da pomoč na cesti ostaja osnovna dejavnost večine avto-moto klubov, članic FIA, in je tudi ena ključnih storitev, s katero večina članov povezuje svoj avto-moto klub in jo od njih pričakuje, je usposabljanje cestnih patrulj še kako pomembno, zlasti v dobi hitrega tehnološkega napredka avtomobilske industrije, ki ji morajo slediti tudi izvajalci pomoči na cesti.
Vodja AMZS servisne dejavnosti Jurij Kočar, ki je tudi letos tehnični inštruktor in del trenerske ekipe s strokovnjaki iz partnerskega podjetja Metrel, pravi, da gre predvsem za usposabljanje mehanikov s pridihom tekmovanja. V Ljubljani bo sprejem in razglasitev rezultatov, sam izobraževalno-tekmovalni del pa bo v celoti potekal v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem.
Najprej bo na vrsti strokovno-izobraževalni del, nato pa bo navezujoč se na to vsebino na vrsti še tekmovalni del s praktičnimi nalogami. Namen tekmovanja je predvsem izmenjava dobrih praks in osvajanje novih znanj v dobi ultra hitrega razvoja avtomobilizma s poudarkom na elektrifikaciji. Mehaniki bodo reševali skrite, a realne okvare na avtomobilih, s katerimi se vsakodnevno srečujejo pri pomoči na cesti članom avtomobilskih klubov. Pri tem pa se ne bo ocenjevala samo strokovna podkovanost in ali so okvaro uspešno odpravili, ampak tudi celoten pristop in odnos mehanika do stranke. Ustrezen pristop, razumevanje situacije in prave usmeritve v skrbi za stranko ... To so ključni dejavniki,
je pojasnil Kočar.
AMZS bosta zastopala Janez Kajzar in Jakob Turnšek
Barve AMZS in Slovenije bosta med 16 ekipami avtomobilskih klubov iz 17 držav zastopala Janez Kajzar, vodja servisne delavnice v AMZS centru v Postojni, in Jakob Turnšek, vodja servisa v AMZS centru Celje. Njuno delo je zelo razgibano in polno vsakdanjih izzivov, pravita in dodajata, da se na tekmovanje posebej ne bosta pripravljala, bosta pa dala vse od sebe in poskušala pokazati vse znanje, ki ga premoreta. Zavedata se, da rešitev okvare ne bo edino merilo za dober rezultat in da bo treba pokazati tudi ustrezen pristop do stranke ter veliko mero iznajdljivosti. »Stranka je na prvem mestu, njej se je treba prilagoditi in najprej poskrbeti za njeno varnost in dobrobit,« poudarja 26-letni Turnšek in dodaja: »Želiva si čim boljšega rezultata pa tudi, da z dogodka odneseva čim več znanja in izkušenj.« Medtem ko bo Kajzar prvič v tej vlogi, je Turnšek že sodeloval na tem tekmovanju. Leta 2018 sta z Boštjanom Tutinom na Dunaju pod mentorstvom Saša Tomažiča dosegla drugo mesto.
AMZS mehaniki so nasploh na tekmovanju in usposabljanju za odličnost cestnih patrulj Road Patrol Training for Excellence zelo uspešni. Leta 2016 so zmagali na Hrvaškem, najboljši so bili ponovno leta 2021 v Luksemburgu, leta 2018 so bili drugi v Avstriji in leta 2019 so bili drugi na Nizozemskem.
Iz Motorevije: AMZS ima najboljšo ekipo mehanikov za pomoč na cesti v Evropi
Sodelujoči:
- AMZS (Slovenija)
- AA (Velika Britanija)
- ACA (Albanija)
- ÖAMTC (Avstrija)
- ADAC (Nemčija)
- TCS (Švica)
- ACL (Luksemburg)
- SOS International/FDM (Danska)
- MAK (Madžarska)
- BiHAMK (Bosna in Hercegovina)
- ARC Europe (Francija)
- AUTOLIITTO (Finska)
- AASA (Južna Afrika)
- HAK (Hrvaška)
- AMSM (Makedonija)
- RACE Asistencia (Španija)
- ANWB Wegenwacht (Nizozemska)