Audi quattro zimsko doživetje za člane AMZS

Varnost, Doživetja

Doživetje: Ledena učilnica fizike


Na čudovito januarsko zimsko nedeljo smo v sodelovanju z Audijem za člane AMZS pripravili zanimivo in poučno ledeno doživetje, na katerem so lahko spoznali prednosti štirikolesnega pogona quattro in izpilili svoje vozniške veščine na snežni podlagi. Nasmejani obrazi so bili dokaz, da sta led in sneg premagljiva, zima pod kolesi pa lahko tudi zabavna.

Audi je v dolini pod Poncami kljub razmeroma suhi zimi ob pomoči mojstrov za zasneževanje nordijskega centra Planica znova zgledno pripravil snežni poligon, namenjen spoznavanju zmogljivosti štirikolesnega pogona quattro, ki bo letos marca praznoval 40 let boja za oprijem v najbolj zahtevnih razmerah na cesti in v avtomobilskem športu. Pri Audiju so doslej na ceste poslali že več kot 6 milijonov avtomobilov s quattro pogonom.

Audi je v dolini pod Poncami kljub razmeroma suhi zimi ob pomoči mojstrov za zasneževanje nordijskega centra Planica znova zgledno pripravil snežni poligon


Na zimsko doživetje, namenjeno predvsem svojim kupcem, je Audi povabil tudi bralce Motorevije, ki se jim je v veliki ledeni učilnici vozniške fizike pridružil še zmagovalec prvega mednarodnega izbora Najboljši za volanom - Best Young Driver, Simeon Tsvetkov iz Bolgarije. Mladi Bolgar je lani v AMZS centru vožnje na Vranskem, kjer je po vzoru našega projekta Najboljši za volanom potekal prvi evropski tovrstni izbor, pokazal največ vozniškega znanja in veščin ter si v konkurenci dvanajstih vrstnikov iz štirih držav poleg laskavega naslova privozil tudi vstopnico za Audijevo zimsko doživetje.

Urednik Motorevije Blaž Poženel je člane AMZS vseskozi vodil z vozniškimi nasveti.

V vlogi testnih voznikov …

V zimskem jutru s temperaturo -8 stopinj Celzija so udeležence pričakali audiji Q3, Q5 in A4 allroad quattro. V kratkem teoretičnem delu so se udeleženci delavnice spoznali z osnovnimi tehničnimi zakonitostmi štirikolesnega pogona, njegovimi ključnimi prednostmi, pa tudi z izzivi na steptanem snegu - na primer, kako prepoznati trenutek izgube oprijema in kako ob pomoči štirikolesnega pogona zdrs izkoristiti za popolno izpeljan ovinek na snežni podlagi. Na vseh avtomobilih so bile nameščene običajne zimske pnevmatike, vsi avti pa so bili opremljeni z naprednim sistemom za nadzor stabilnosti vozila in sistemom za nadzorovan spust po strmini. Vaje so vključevale spoznavanje razlik med vožnjo po snegu ob pomoči elektronskih pomagal in vožnjo, pri kateri je voznik odvisen zgolj od svojega znanja, občutkov in ustreznih reakcij.

Vozniki so hitro občutke povezali s pomenom pravilno usmerjenega pogleda v točko, kamor je treba usmeriti avto, in v snežni osmici našli ravnovesje med dodanim plinom in drsenjem.

Zimo je treba spoštovati in vedno začeti previdno

Ledena lekcija fizike se je začela na izjemno trdi in zelo poledeneli podlagi, ki pa se je z močjo sonca spreminjala in vozniki so se s piljenjem občutkov naučili, kje je treba dodati ali odvzeti plin in kako natančno ter hitro je treba z volanom slediti pogledu, da avto obdrži oprijem in smer vožnje. Zasnova vaj je udeležence v enem dopoldnevu popeljala od skrajno previdnega tipanja podlage pod nadzorom elektronskih pomagal do elegantnega drsenja skozi ovinke. Udeleženci so spoznali, da tudi štirikolesni pogon ni vsemogoč in da zaradi štirikolesnega pogona zavorna pot ni nič krajša, a da s pravim občutkom na pedalu za plin lahko izkoristijo boljši prenos moči in navora na kolesa.

Udeleženci delavnice so lahko preskusili tudi sistem za nadzorovan spust po strmini, ko so morali sredi pomrznjene brežine z naklonom več kot 30 stopinj pod ostrim kotom spremeniti smer vožnje.

Nadzorovano drseti pomeni razumeti pogon in prostor

Vozniki so na spolzki podlagi hitro razumeli pomen pravilnega sedežnega položaja, saj jim ta prinese več občutkov in bolj natančno delo z volanom. Hitro so občutke povezali s pomenom pravilno usmerjenega pogleda v točko, kamor je treba usmeriti avto, in v snežni osmici našli ravnovesje med dodanim plinom in drsenjem.
Vrhunec dneva je bila izvedba skandinavskega nihaja - vozniške prvine, pri kateri voznik še pred vstopom v zavoj avto ob pomoči nihaja postavi v ustrezen položaj in nato z nadzorovanim drsenjem avto pripelje skozi ovinek. Za izvedbo te prvine mora voznik najti ravnovesje med hitrostjo, kotom volana in plinom. Popolno izveden skandinavski nihaj pomeni, da voznik zna izkoristi pogon, zna odgovoriti na občutke izpod koles, nadzorovati hitrost in pravilno oceniti ter predvsem izrabiti razpoložljiv prostor. V snežni areni smo videli kar nekaj suvereno odpeljanih ovinkov in spontanih aplavzov udeležencev, pa tudi gledalcev. Nasmejani obrazi so povedali vse. V še enem druženju z našimi bralci smo na zelo zanimiv in doživet način nadgrajevali znanje ter se naučili pravilno izkoristi tehnološko pomoč enega najboljših štirikolesnih pogonov na svetu. Udeleženci so nedvomno dobili nove izkušnje in znanje ter se domov odpravili - to so mnogi izpostavili - kot varnejši vozniki. Prav vse je navdušila tudi tehnika, s katero Audi že vrsto let v zahtevnih razmerah vozniku ponuja več varnosti, udobja in seveda tudi vozniških užitkov.

Popolno izveden skandinavski nihaj pomeni, da voznik zna izkoristi pogon, zna odgovoriti na občutke izpod koles, nadzorovati hitrost in pravilno oceniti ter predvsem izrabiti razpoložljiv prostor.

Mladi Bolgar sijal od zadovoljstva: tega še nisem izkusil

Simeon Tsvetkov, zmagovalec prvega mednarodnega izbora Najboljši za volanom, je bil očaran nad Slovenijo in dogodkom, za katerega meni, da je na zelo učinkovit način udeležencem dal veliko znanja:

Zelo vesel in počaščen sem, da sem se udeležil tega zimskega doživetja pri vas v Sloveniji, ki je zelo lepa dežela in ima izjemno okolje, še posebej tu v Planici. Ob pomoči tehnologije quattro smo lahko preizkusili, kaj pomeni, če vozniku na snegu pomaga dober pogon s sistemi za nadzor stabilnosti in kaj pomeni, če je voznik prepuščen samo dobremu pogonu in svojemu znanju. Avto se obnaša povsem drugače. Tak poligon vozniku v varnem okolju pomaga do novih veščin, zaradi katerih je pozimi lahko bolj sproščen. Tudi sam sem danes dobil novo znanje. V ledeni osmici sem se naučil najti ravnovesje avtomobila med spreminjanjem smeri in kako izkoristiti navor ter zavirati z občutkom v pravem trenutku. Tega doslej kot voznik še nisem izkusil.

Simeon se je po končani delavnici odpravil še v objem gora v dolini Tamar in med zimske ovinke našega najvišje ležečega cestnega prelaza Vršič, ki je v letošnji suhi zimi še prevozen za osebna vozila.

Bolgarski zmagovalec izbora Najboljši za volanom Simeon Tsvetkov in generalni sekretar AMZS Jure Kostanjšek.

Foto: Audijevo zimsko doživetje pod Poncami

 

 

 

Ključne besede


zimaAMZSAudičlanstvoDoživetjaquattrovarna vožnjazimska vožnjadoživetje

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

5

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

5

Shrani

Delite s prijatelji