Za volanom: prenovljeni audi A4

Za volanom

Napredek z obliko


Ob jubileju, 25-letnici odkar so pri Audiju začeli uporabljati oznako A4 namesto dotedanjega audija 80, so pri znamki iz Ingolstadta prenovili svoj najuspešnejši model. Prenova je pri zunanji obliki avtomobila zelo opazna, manj pa v potniški kabini.

Ob pri prenovah običajnih spremembah v prednjem in zadnjem delu avtomobila so oblikovalci pri audiju A4 spremenili tudi karoserijskega dele, kar je najbolj vidno pri spremenjenih linijah na blatnikih in zadnjem (C) stebričku. A prav tako pade v oči spremenjena prednja maska, ki je širša in postavljena nižje. S tem sta tudi žarometa - serijsko so poslej v vse različice vgrajeni LED žarometi - po vzoru na večjega brata A6 prišla bolj do izraza. V zadnjem delu so avto z nekaterimi oblikovnimi rešitvami kot so dodana kromirana letev, spremenjena difuzor in izpušna cev optično razširili. Audi A4 je s temi spremembami dobil dinamičnejši in sodobnejši videz, s katerim se lažje meri s tekmeci, oblikovno pa je poenoten tudi z drugimi Audijevimi modeli.

On-line storitve: navigacija povezana s pametnimi semaforji

V potniški kabini ima poslej osrednje mesto 10,1-palčni zaslon na dotik, prek katerega voznik upravlja različne sisteme - brez dosedanjega vrtljivega in potisnega gumba za potrjevanje izbire na konzoli med sedežema. Zaslon deluje na enak način kot zasloni pametnih telefonov, poudarjeno je glasovno upravljanje, ki pa ne deluje v slovenščini. Korak naprej so naredili tudi pri navigacijskem sistemu, ki že lahko uporablja nekatere storitve, ki jih je Audi napovedal v preteklosti - na primer povezavo s pametnimi semaforji in s tem prilagajanje vožnje delovanju semaforjev. Za navajanje in prepričevanje kupcev na sodobne on-line storitve so pri Audiju uvedli tudi sistem enomesečnega poskusnega brezplačnega delovanja, potem pa se kupec odloči, ali sistem želi še naprej uporabljati.
Pri podvozju ni občutnejših sprememb, prav tako ne pri motorjih, prenos moči je serijsko prek samodejnega menjalnika, na voljo pa je tudi še ročni menjalnik. Pri treh bencinskih motorjih je vgrajen blagi hibridni sistem, ki deluje z 12 voltno napetostjo in z rekuperacijo zavorne energije omogoča zmanjšanje porabe goriva do 3 decilitre na 100 km.

Prenovljeni audi A4 bo na naše ceste zapeljal jeseni, ko bodo znane tudi cene, ki pa naj ne bi bile bistveno drugačne kot doslej.

Audi A4 allroad

Ob prenovi A4 so pri Audiji prenovili tudi A4 allroad, karavansko različico, ki ima 3,5 cm višjo oddaljenost od tal, dodatno zaščito dna avtomobila, najbolj pa je prepoznavna po plastičnih obrobah okrog odprtin za kolesa. A4 allroad je namenjen tistim zgolj evropskim kupcem, ki ne želijo cestnega terenca, a želijo nekoliko višjo odmaknjenost od tal.

Audi S4 - 255 kW (347 KM) in kar 700 Nm navora, tako da avto do 100 km/h pospeši v 4,8 sekunde, največja hitrost je omejena na 250 km/h.

Audi S4: Dizelski športnik

Najzmogljivejši S4 poganja 3-litrski šestvaljni (V6) dizelski motor z električno gnanim kompresorjem, ki deluje s polno zmogljivostjo že pri prostem teku. Motor ima 255 kW (347 KM) in kar 700 Nm navora, tako da avto do 100 km/h pospeši v 4,8 sekunde, največja hitrost je omejena na 250 km/h. S4 bo še naprej na voljo tudi s 3-litrskim bencinskim šestvaljnikom z 260 kW, a zgolj za neevropske trge.
S4, ki ima 48 voltno električno napeljavo, je tudi opremljen z blagim hibridnim sistemom, ki deluje prek posebnega pretvornika in lahko ob zaviranju rekuperira do 8 kW energije, “jadranje” z izklopom motorja pa se lahko začne že pri 22 km/h. Avto je opremljen z 0,5 kWh litij-ionskim akumulatorjem za shranjevanjem rekuperirane energije, poraba goriva se zato lahko zmanjša za do 4 decilitre na 100 km. A če so te številke pomembne predvsem zaradi izračuna tako imenovane flotne porabe goriva, voznik za volanom S4 uživa v izjemnih pospeških, natančni vodljivosti in odlični legi na cesti - tako v limuzini kot v karavanski različici avant.

V potniški kabini ima poslej osrednje mesto 10,1-palčni zaslon na dotik, prek katerega voznik upravlja različne sisteme - brez dosedanjega vrtljivega in potisnega gumba za potrjevanje izbire na konzoli med sedežema.


 

Nazaj