Za volanom: novi audi Q3

Za volanom

Mali veliki Q - večji, uporabnejši in bolj digitalen


Novi audi Q3 je postal prostornejši, uporabnejši in tudi vozniško razburljivejši, druga generacija Audijevega cestnega terenca pa se odlikuje tudi v digitalnih veščinah. Prva vožnja.

Zanimivosti in dejstva: tehnika nadgrajena s prostorom

Audi Q3 je eden izmed najpomembnejših modelov v ponudbi znamke. Do sedaj so jih naredili več kot 1,1 milijona.
Črka Q s katero pri Audiju označujejo modelsko družino cestnih terencev je na mnogih trgi že postaja ključna oznaka te znamke. V Sloveniji denimo je že več kot polovica, preko 60 odstotkov vseh prodanih audijev, prav iz družine Q.
Notranjost je zasnovna povsem na novo, kabina je zlasti zadaj občutno prostornješa in tišja.
Motorji (štirivaljniki) in oznake on prihodu na trg: Q3 45 TFSI quattro (2,0 l bencin 169 kW in 350 Nm), Q3 35 TDI quattro (2,0 l dizel 110 kW in 340 Nm), Q3 30 TFSI (1,5 l bencin 110 kW in 250 Nm). Ročni 6-stopenjski in 7-stopenjski S-tronic menjalnik ter elektronsko nadzorovan štirikolesni pogon quattro.
11 različnih barv, tri ravni opreme (standard, advanced in S line) in serijske LED luči ter opcijske matrične LED luči.
MMI touch zaslon na dotik z diagonalo 8,8 ali 10,1 palca, glasovno vodenje, aplikacija myAudi app za povezavo s pametnim telefonom in Bang & Olufsen avdio sistem s 15 zvočniki.

 

S centimetri se oddaljuje od Q2, po videzu pa zgleduje po Q8

Nekoč najmanjši Audijev Q - do prihoda še manjšega Q2 pred dvema letoma - je v drugi generaciji postal občutno večji avto, pa tudi elegantnejši od svojega predhodnika. Očitno je, da se po prostoru in vsebini želi jasneje ločiti od manjšega Q2. V dolžino je zato zrasel za skoraj 10 cm (448,5 cm), medosna razdalja je daljša za 7,7 cm (268 cm), v širino je pridobil slab centimeter. Oblikovalci so z bolj razburljivo začrtanimi linijam, ki močno spominjajo na velikega Q8, poskrbeli, da je kompaktni Q3 na cesti videti bolj samozavesten.

Precej mišičasto je karoserija z izbočenimi kolesnimi odprtinami videti tudi iz boka. V ponudi so celo 20-palčna platišča s pnevmatikami dimenzij 255/40.

Dodatni centimetri se poznajo predvsem na zadnji klopi; prostora za kolena je dovolj tudi za višjerasle potnike, zadnja klop pa je po novem vzdolžno pomična (za 15 cm) in deljiva v razmerju 40:20:40. Je uporabno široka, ima dostopna isofix sidrišča in s 7-stopenjsko nastavljiv naslonom omogoča več udobja in prilagodljivo prostornino prtljažnika. Ta je pridobil kar 215 litrov: odvisno od prostorskih prilagoditev ima od 530 do 675 litrov prostora, ob zlaganju zadnjih sedežev pa vse do 1525 litrov.

Pri Audiju so dobro izkoristili prilagodljivo Volkswagnovo MQB osnovo in v primerjavi s svojim “ljudskim” tekmecem t-rocom ima precej prostornejšo notranjost - na sedežih in v prtljažniku.
Dober avto delajo izbrane podrobnosti: v slogu dinamične vožnje je pod majhnim kotom desetih stopinj tudi sredinski del armaturne plošče orientiran proti vozniku.

Rdeča nit znamke je še vedno tehnika in povezljivost

Da je Audi še vedno znamka tehničnega napredka, je jasno takoj, ko odpreš vrata novega Q3. Analognih merilnikov ni več, kakovost izdelave in vgrajenih materialov sledi pričakovanjem visokega razreda. Kljub napredni digitalizaciji - z umetno inteligenco in temeljitim radarskim ter video nadzorom okolice sledi zgledu treh najpametnejših A6, A7 in A8 - pa je Q3 ob serijskem 10,25-palčnem zaslonu prilagodljivih merilnikov zadržal nekaj ključnih, priročnih mehanskih stikal za upravljanje voznih programov, klimatske naprave, sistema ESC … Slednje bo všeč vsem vozniškim zanesenjakom - mladim in starim - , ki jim več kot vsebina digitalnih zaslonov pomeni dogajanje na cesti. Sedežni položaj za volanom je odličen, znova po meri dinamičnih voznikov. Avto je pregleden in omogoča udobno vstopanje oziroma izstopanje. S svojim digitalnim vmesnikom je Q3 pripravljen na povezano prihodnost: ponuja širokopasovno povezavo LTE in obvlada tudi izmenjavo podatkov v oblaku povezanih vozil. V Audijev podatkovni oblak nalaga in z njega sprejema informacije o stanju na cestah, vremenu, izrednih dogodkih, obvlada socialna omrežja, navigira v realnem času in komunicira z lastnikovim telefonom na daljavo. A vseh storitev in funkcij tehnologije Audi connect ob prihodu v Slovenijo na naših cestah še ne bomo mogli uporabljati.

Največjo pripombo si v kabini zasluži, sicer natančna, a nenavadno visoka oziroma velika prestavna ročica 6-stopenjskega ročnega menjalnika.

Na cesti nič ne prepušča naključju 

Novi Q3 je naredil velik korak naprej tudi z aktivno varnostjo in voznimi lastnostmi. V serijski opremi so sistem proti naletu in LED luči. Avto navduši z odličnim krmiljenjem, s svojo lahkotno in natančno vodljivostjo ter zanesljivim oprijemom. Stalni štirikolesni pogon quattro je znane zasnove - količino navora med prednja in zadnja kolesa razporeja večploščna haldex sklopka.

Ob vstopu na trg bodo na voljo štirje prisilno polnjeni motorji - trije bencinski in en dizelski z razponom moči od 110 do 169 kW - novost je 1,5-litrski Q3 35 TFSI (110 kW in 250 Nm). Na gorskih prelazih Dolomitov smo se prepričali, da iskrivemu značaju novega Q3 bolj kot dizelski pristajajo odzivni bencinski motorji.

Najbolj prepoznavni element novih Q modelov je velik osmerokotni enodelni okvir na sprednjem delu. Pri Q3 je ta obdan še z velikimi stranskimi odprtina za dovod zraka in ozkimi žarometi. Audi Q3 na cesti stoji zelo samozavestno. Je tudi edini v svojem razredu, ki v najbolj opremljeni različici edini v svojem razredu ponuja pametne matrične LED žaromete.

Pod črto ...

Novi audi Q3 v razred kompaktnih križancev in cestnih terencev znova prinaša svojo tehniško doslednost, ki je izdatno začinjena z bogatim seznamom modnih dodatkov in varnostnih pripomočkov. Odlično se znajde na pravih in digitalnih cestah.

- prostornejša kabina in večji prtljažnik
- 1,5- in 2,0-litrski štirivaljniki, štirikolesni pogon quattro
- serijski digitalni merilniki (od 10,25 do 12,3 palca)
- ročni 6-stopenjski in 7-stopenjski S-tronic menjalnik
- V Slovenijo pride novembra, cena še ni znana

Precej mišičasto je karoserija z izbočenimi kolesnimi odprtinami videti tudi iz boka. V ponudi so celo 20-palčna platišča s pnevmatikami dimenzij 255/40.

 

Kakšnih resnih terenskih ambicij seveda nima. Je pa možno doplačati sistem za samodejni nadzor hitrosti pri spustu po strmini. Z elektronskim nadzorovanim pogonom quattro in voznimi programi sistema Audi drive select se blaženje, krmiljenje ter oprijem aktivno prilagajajo podlagi in slogu vožnje.

 

 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj