Test: Audi A6 50 TDI quattro sport

Test

Poslovni prvak - Audi je z novim A6 razmerja moči v poslovnem avtomobilskem razredu znova postavil na svoje mesto.


 

Audi je z novim A6 razmerja moči v poslovnem avtomobilskem razredu znova postavil na svoje mesto: tehnično izjemni limuzini težko očitamo kakšno pomanjkljivost. Test najzmogljivejše različice.

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Na cesti izstopa, med audiji ne

Novodobnih audijev z izrazno in samozavestno masko hladilnika na cesti ni mogoče zgrešiti, kaj hitro pa jih lahko pomešate med seboj. Novi A6 je - po besedah naključnih opazovalcev - od spredaj videti kot A8, kar gre verjetno bolj v prid A6 kot za razred večjega A8. Nič čudnega: A6 v dolžino meri le nekaj centimetrov manj kot 5 metrov, razpotegnjen videz pa poudari tudi skoraj 3-metrska medosna razdalja.

S prostornostjo novi A6 zato nima nobenih težav; na zadnji klopi bodo kraljevsko sedeli tudi zelo dolgonogi predsedniki uprav, ki bodo lahko v 530-litrski limuzinski prtljažnik pospravili še kaj več od vozička z golf opremo. Ne pozabimo - prostorsko še zahtevnejšim uporabnikom Audi še bolje ustreže s karavansko različico avant.

A zadnja klop ni nujno najboljše sedišče v novem A6; povsem nova ergonomsko oblikovana prednja sedeža ponujata še več udobja in prostora. Voznik bo užival v zgledni ergonomiji, a le če obvlada digitalni jezik upravljanja; kljub odlično zasnovanem digitalnem vmesniku še vedno trdimo, da so klasični mehanski gumbi in stikala varnejši način upravljanja od tipkanja po zaslonih. Je Audi ubral napačno pot?

Voznik bo užival v zgledni ergonomiji, a le če obvlada digitalni jezik upravljanja.

Šest valjev: 210 kW in 620 Nm

Prav nič pa se nismo pritoževali nad pogonsko zasnovo in podvozjem avta; 3-litrski dizelski šestvaljnik z 210 kW in izjemnimi 620 Nm navora se odlično ujame z osemstopenjsko avtomatiko, ta pa s suverenim štirikolesnim pogonom quattro s torsenskim sredinskim diferencialom. Ko v enačbo dodamo še štirikolesno krmiljenje in prilagodljivo zračno vzmetenje, dobimo zmogljiv vozniški stroj, ki enako suvereno požira avtocestne kilometre in hitre podeželske ovinke - na suhem ali v dežju. Z le 5,5 sekunde pospeška do 100 km/h bi dizelski A6 še nekaj let nazaj mešal štrene med superšportniki, le da potnike med pospeševanji razvaja z zvočno brezhibno zatesnjeno potniško kabino in zelo učinkovitim blaženjem cestnih neravnin. V tem avtomobilskem razredu mu pri tem ni para - kljub na trenutke preveč umetnemu občutku na volanskem obroču.

Seznam dodatne opreme za A6 bi si z obsegom in raznolikostjo zaslužil samostojen članek; kupci na primer lahko izbirajo med tremi različnimi LED tehnologijami žarometov, desetimi oblikami in velikostmi platišč, šestimi različnimi usnjenimi notranjostmi, dvema zasnovama ambientalne osvetlitve notranjosti … Seznam se zdi neskončen - cena avta pa tudi: osnovno ceno 71.910 evrov je dodatna oprema podražila na več kot 118.000 evrov.

Ko ob quattro pogonu v enačbo dodamo še štirikolesno krmiljenje in prilagodljivo zračno vzmetenje, dobimo zmogljiv vozniški stroj, ki enako suvereno požira avtocestne kilometre in hitre podeželske ovinke - na suhem ali v dežju.

Pod črto ...

Je A6 predrag? O tem bodo razsodili tisti posamezniki in podjetja, ki si ga lahko privoščijo, nedvomno pa novi A6 v poslovnem razredu ponuja najbolj prepričljiv paket udobja, najsodobnejše tehnologij in suverenih voznih lastnosti.

+ Všeč nam je

prostorna kabina, odlične zmogljivosti, vodljivost in lega na cesti

- Ni nam všeč

neprepoznavnost med audiji, digitalno upravljanje, visoka cena

Ne pozabimo - prostorsko še zahtevnejšim uporabnikom Audi še bolje ustreže s karavansko različico avant.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: dizelski, šestvaljni, 620, prostornina 2967 cm3, največja moč: 210  kW (286 KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 620 Nm pri 2250 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, osemstopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: dolžina: 493,9  cm, širina: 188,6  cm, višina: 145,7  cm, medosna razdalja: 292,4  cm, masa praznega vozila: 1900  kg, dovoljena skupna masa: 2475  kg, prtljažnik: 530  l, posoda za gorivo: 63 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 250  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 5,5 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano (NEDC): 5,4/6,4/5,8 l/100 km, izpust CO2 (NEDC): 150  g/km, poraba na testu: 8,3  l/100 km.
Cena: Porsche Slovenija: 71.910 EUR

 

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj