Test: Audi A7 sportback 50 TDI quattro

Test

Avantback? Zgodovina se ponavlja, ime pa spreminja ...


Ni zastavonoša pri Audiju - to je še vedno A8 -, pač pa tudi v novi, drugi generaciji pleni poglede s svojo kupejevsko obliko. Kaj zmore audi A7 sportback?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 2/5 zvezdic

Velik, širok in eleganten 

Zgodovina se ponavlja, ime pa spreminja: pred tremi desetletji je Audi uvedel ime avant za avte s prisekanim zadkom. Oznaka avant je pozneje preskočila na karavane, A7 pa je dobil oznako sportback, ki ima velika dvižna vrata prtljažnega prostora. Zaradi zelo položnega zadnjega dela je prtljažnik zelo dolg, a plitek. Tudi sicer je A7 velik in širok avto: v dolžino meri skoraj 5 metrov, v širino več kot 190 cm, z ogledali 212 cm. Temu primerna je tudi prostornost v potniški kabini - ne samo, da je na prednjih sedežih veliko prostora, to velja tudi za sedeža (zadnja klop je uradno namenjena trem) na zadnji klopi.
Novi A7 svojo tehnološko naprednost najbolj očitno pokaže v potniški kabini oziroma na armaturni plošči s poudarjenimi horizontalnimi linijami in zgolj digitalnimi merilniki - tako na instrumentni plošči s spremenljivim prikazom podatkov, na sredinskem zaslonu s prikazom ostalih podatkov in zaslonom pod njim, ki je uporaben tudi za zapisovanje podatkov pri navigaciji. Klasičen je le še gumb za uravnavanje glasnosti radia oziroma audio naprave. Vse to zahteva nekaj prilagajanja in iskanja po menijih in podmenijih, pa tudi nekaj omejitev.

A7 svojo tehnološko naprednost najbolj očitno pokaže v potniški kabini oziroma na armaturni plošči s poudarjenimi horizontalnimi linijami in zgolj digitalnimi merilniki.

Izjemen navor

V preskusni avto je vgrajen 3-litrski V6 dizelski šestvaljnik, ki se odlikuje z izjemnim navorom, prenos moči pa je prek 8-stopenjskega samodejnega menjalnika. Ta ni vedno popolno uglajen z motorjem, saj v določenih situacijah potrebuje kar nekaj časa, da najde ustrezno reakcijo, pa tudi pri speljevanju bi si želeli več uglajenosti. Motor se odlikuje z zelo odločnim pospeševanjem, vožnja je zelo tiha in udobna, k čemur pripomore doplačljivo zračno vzmetenje, ki odlično blaži tudi udarce s kratkih grbin, obenem pa zmanjšuje nagibanje avta v ovinkih. A pri vožnji po ovinkastih cestah velja, da A7 ni športnik, predvsem pa se mu pozna, da avto tehta skoraj 2 toni, kar vpliva na agilnost v vožnji. Je pa avto odlično vodljiv, prenos moči na cesto pa ob pomoči stalnega štirikolesnega pogona tudi na mokrih cestah odličen. Kljub svoji velikosti pa je A7 zaradi (ob doplačilu) vgrajenega štirikolesnega volana zelo okreten avto, kar je v pomoč še zlasti na parkiriščih, kjer pa je treba vzeti v zakup slabo preglednost avta nazaj.
Ob dizelskem motorju ima A7 vgrajen tudi hibridni sistem z 8,4 kW elektro motorjem in 48 V električno napeljavo, kar pripomore k rekuperaciji energije in vpliva na porabo goriva: v povprečju 8,2 litra na 100 km, ob umirjeni vožnji približno 7 litrov na 100 km.

3-litrski V6 dizelski šestvaljnik se odlikuje z izjemnim navorom.

Pod črto ...

Poraba goriva je seveda pomembna, a ne odločilna pri nakupu tega avta. Že osnovna cena je 81.550 evrov, z dodatno opremo, v kateri je tudi kar nekaj asistenčnih naprav, pa cena poskoči za dobrih 30 evrskih tisočakov - pa bi težko rekel, da je imel avto preveč opreme.

Všeč nam je +

prepoznavna oblika, prostorna kabina, udobno vzmetenje in dobre zmogljivosti

Ni nam všeč -

upravljanje prek digitalnega vmesnika, slaba preglednost nazaj in velika masa avta

A7 velik in širok avto: v dolžino meri skoraj 5 metrov, v širino več kot 190 cm, z ogledali 212 cm.

Tehnični podatki

Audi A7 sportback 50 TDI quattro

MOTOR IN PRENOS MOČI: dizelski, šestvaljni, prostornina: 2967 cm³, največja moč: 210 kW (286 KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 620 Nm pri 2250 vrt./min. Elektro motor: največja moč: 8,4 kW (11,5 KM). Stalen štirikolesni pogon, samodejni 8-stopenjski menjalnik - tiptronic.
MERE IN MASA: dolžina: 496,6 cm, širina: 190,8 cm, višina: 139,3 cm, medosna razdalja: 293 cm, masa praznega vozila: 1955 kg, dovoljena skupna masa: 2535 kg, prtljažnik: 535 - 1390 l, posoda za gorivo: 63 l.
ZMOGLJIVOSTI: največja hitrost: 250 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 5,7 s, normna poraba goriva: zunaj mesta, mesto, kombinirano: 5,2/6,2/5,8 l na 100 km, izpust CO2: 150 g/km, poraba na testu: 8,2  l/100 km.
CENA: Porsche Slovenija: 81.550 EUR

 

Nazaj