Če bi bil mali električni prototip volkswagen ID.every1 že danes bil serijski ID.1, bi ob trenutni subvenciji pri nas stal 12.800 evrov. In če bi že danes ponujal vse to, kar bo šele čez dve pripeljal kot serijski ID.1, bi po tej predstavitvi z gotovostjo zapisali, da je Volkswagen končno naredil pravi ljudski električni avto. Dolgi dve leti pred začetkom prodaje pa si ne upamo napisati tako končne vrednostne sodbe.
Zakaj pa sploh dvomimo v avto, če pa je prvi mož Volkswagna Thomas Schäfer dejal, da je ID.every1 njihov zadnji in ključni del sestavljanke za možično elektromobilnost? Zato, ker smo v zadnjih treh letih na svetovnih premierah dveh težko pričakovanih Volkswagnovih novosti, ki naj bi rešili težave s prodajo električnih volkswagnov in v električno družino modelov ID. končno pripeljali ljudskost za vsak žep oziroma okus, slišali veliko podobno vznesenih besed in smelih napovedi, a žal tudi prelomljenih obljub. Zadnji “popravek” cene serijskega avtomobila, ki ga napoveduje ta prototip, je namreč iz Wolfsburga prišel le dan pred svetovno premiero, ko so nas povabljene novinarje obvestili, da cena ID.1 ne bo “pod” 20.000 evri, ampak “okoli” 20.000 evrov. Ob tem smo na prireditvi znova videli že znani prototip ID.2all oziroma ID.2, ki naj bi bil letos že naprodaj, a še nekaj časa ne bo. Res pa je, da za ID.2 še vedno velja cenovna obljuba, po kateri naj bi stal manj kot 25.000 evrov. Na tem mestu velja spomniti še na prototip ID.life iz leta 2021, ki je očitno zapeljal v slepo ulico.

Je to res prelomni trenutek elektrifikacije Evrope in velike vrnitve Volkswagna?
Ob dolgi sagi o ljudskem električnem volkswagnu še vedno rahlo dvomimo, da smo bili priča prelomnem dogodku vrnitve evropskega avtomobilskega velikana, kot jo je napovedal njihov predsednik uprave Thomas Schäfer: “Naš cilj: do leta 2030 bomo postali tehnološko vodilni svetovni izdelovalec velikoserijskih električnih avtomobilov. In sicer kot znamka za vsakogar – kot se to pričakuje od Volkswagna.” Volkswagen naj bi še letošnjo jesen predstavil novo družino električnih mestnih avtomobilov, do leta 2027 pa še devet drugih novih električnih avtov. K temu so se sicer v Wolfsburgu po burnem in težkem letu 2024 zavezali s podpisom sporazuma "Prihodnost Volkswagna,” ki so ga konec lanskega decembra podpisali s predstavniki zaposlenih. Pri tem velja omeniti, da bo nova Volkswagnova električna platforma MEB, prilagojena prednjemu pogonu, sicer na voljo tudi za novo cupro raval in škodo epiq, obema neposrednima tekmecema modelu ID.2, medtem ko naj bi ID.1 ostal le domena Volkswagna. To pomeni, da po zgledu nekdanjega svetovnega avtomobila leta - VW up!-a - Škoda in Cupra za zdaj ne bosta dobila koncernske zelene luči za izdelavo malega električrja oziroma naslednika nekdanjih bencinskih in baterijskih seata miija in škode citigo.
VIDEO s svetovne premiere si lahko ogledate na Instagram profilu Motorevije. |

Škoda le, da glede na njegovo res simpatično podobo, ki v sebi nosi pečat nekdanjega lupa in sodobnega pola, pri modelih ID vztrajajo z odklonom od tradicionalnih imen, medtem ko pri Renaultu ljudsko elektrifikacijo gradijo na tradiciji renaulta 4, renaulta 5 in twinga, ki bo tudi neposredni tekmec novemu ID.1. ID.1 bi se tako lahko imenoval e-up ali e-lupo kot potrdilo, da je zrasel v tradicionalni Volkswagnovi družini.

Volkswagen je razumel sporočilo svojih tradicionalnih kupcev
A prvi stik s prototipnim ID.1 dokazuje, da je Volkswagen razumel svoje kupce, predvsem tiste, ki so zrasli z njegovimi najbolj karizmatičnimi in uspešnimi modeli. Sodeč po videnem je ID.every1 spet volkswagen, ki bi lahko služil res širokemu krogu kupcev; lahko bi bil prvi avto na poti do samostojne mobilnosti, lahko bi bil mestni kurir najrazličnješih dostav, ali pa idealen drugi družinski avto, ki bi v garaži ob dizelskem multivanu, passatu ali touaregu poskrbel za urbano vsakdanjo mobilnost družine. To bo verjetno njegova najpomebnejša vloga pri integraciji “fosilnih voznikov” v električno prihodnost; medtem ko je razred najmanjših bencinskih avtov v zatonu, utegne elektrika oživiti razred najmanših avtomobilov za mestno in primestno mobilnost. A pri Volkswagnu hkrati poudarjajo, da bo morali biti novi ID.1 donosen, za razliko od zdaj že ukinjenega malčka e-up!, s katerim naj bi kljub odlični prodaji menda delali izgubo.

Foto: pogled v kabino VW ID.every1
Prototip ID. every1 je s svojimi 388 centimetri za dobrih 20 cm daljši od nekdanjega malčka up!, hkrati pa je za slabih 20 cm krajši od pola. V kabino in v prtljažnik nam sicer na premieri še niso dovolili pogledati, a glede na karoserijska razmerja, ki smo si jih natačno ogledali v živo, in fotografije notranjosti, gre verjeti inženirjem in oblikovalcem, da bo avto ponudil dovolj prostora štirim odraslim in njihovi prtljagi. Prostornina prtljažnega prostora znaša prepričljivih 305 litrov oziroma 54 litrov več kot v e-up!-u. Pri digitalni kabini velja izpostaviti še vrnitev vsaj petih klasičnih analognih stikal za upravljanje gretja in zračenja, glasnosti ozvočenja in luči. Poleg tega bo ID.1 kot prvi model v koncernu uporabljal popolnoma novo, zmogljivo programsko opremo, ki jo je razvilo ameriško zagonsko podjetje Rivian. To pomeni, da bo serijski avto med življenjskim ciklom dobival nove funkcije, če se bo voznik odločil za dugutalno nadgradnjo.
V tančico skrivnosti ostaja zavit električni pogonski sklop. Gre za nov električni motor zmogljivosti 70 kW, ki prototipu omogoča 130 km/h največje hitrosti. Pri tem niso razkrili velikosti oziroma zmogljivosti ter kemije pogonskega akumulatorja, temveč le doseg, ki naj bi znašal približno 250 kilometrov. Glede na zgornjo mejo hitrosti in doseg lahko sklepamo, da bo akumulatorski sklop ID.1 lahko shranil nekaj več kot 30 kWh elektrike. Glede voznih lastnosti pa bo več jasnega, ko bo ID. every1 postal serijski ID.1.

Pod črto …
Značilno prepoznavno oblikovan Volkswagnov prototip ID.every1 veliko obeta, a ima težavo: serijski avto bo postal šele čez dve leti. Takrat bodo tekmeci, kot so hyundai inster, renault twingo, e-C3 in drugi verjetno že “pobrali” vse subvencije in vprašanje je, če bo takrat ta električni volkswagen še tako “ljudski”.
Prototip volkswagen ID. every1
- 388 cm dolg električni avto
- napoved serijskega električnega volkswagna ID.1
- prilagodljiva in prostorna kabina
- 305-litrski prtljažnik
- povsem nova generacija programske opreme z možnostjo dopolnitve storitev in funkcij
- 70-kilovatni električni motor
- 250 km dosega
- pričakovana cena približno 20.000 evrov
