Test: Cupra born

Test

Električni GTI - Tako kot je videti, se tudi pelje!


Cupra born je prva električna družinska kombilimuzina, ki voznike nagovarja tudi z dinamično izkušnjo - to poudarja tako z videzom kot z voznimi lastnostmi. Prav po športnejšem značaju se born tudi najbolj razlikuje od svojega nemškega bratranca VW ID.3 …

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

 

Čeprav je born zgrajen na enaki karoserijski osnovi za električne avtomobile MEB kot Volkswagnov ID.3 in si z njim deli tudi pogonsko tehnologijo ter ga izdelujejo v isti tovarni kot njegovega nemškega bratranca, so pri Cupri mojstrsko oplemenitili in izpilili bornove lastnosti. Novi cupra born je pravzaprav prvi električni GTI v razredu družinskih kombilimuzin. Ker Cupra kot znamka nagovarja mlajše, zahtevnejše in digitalnega okolja vešče voznike, ki zahtevajo drugačnost, ima born nekaj prednosti pred avtomobili bolj klasičnih znamk.

Kako dobro znajo Španci z oblikovanjem nagovarjati mlajše kupce, zgovorno pričajo tudi odzivi na naših profilih družabnega omrežja Instagram. Kar 85 odstotkov naših sledilcev bi raje izbralo borna kot volkswagna ID.3.

Prav nič dolgočasen

Poznavalci bodo v karoserijskih razmerjih novega borna takoj videli, da gre za Volkswagnovo osnovo. Tudi natančni pregled centimetrov oziroma litrov za prtljago pokaže, da med bornom in ID.3 praktično ni omembe vrednih prostorskih razlik. Veliko pa je tudi tistih kupcev, ki bodo v bornu videli povsem drug, bolj drzen avto. Upamo si celo trditi, da bo born s svojo obliko naredil ključno razliko, da se bo nekdo odločil zanj in ob tem niti pomislil ne bo, da se vozi v avtu enake tehnološke osnove kot kupec volkswagna.
Pri oblikovanju izstopajo zelo športna maska, aerodinamični pragovi in luči zadaj, ki žarijo čez celotno širino avtomobila. Ostre linije krasijo še tridimenzionalni vzorci na širokem C stebričku, bakreni odtenki aerodinamičnih elementov in velik difuzor. Bornov vizualni nastop je močan. Ko ga vidiš, si ga zaželiš peljati. To je največja pohvala oblikovalcem.

Že po prvi vožnji novega borna smo med ovinki obalnih cest v okolici Barcelone zapisali, da sta ključna aduta prvega električnega modela ene najmlajših avtomobilskih znamk na svetu prav drzna oblika in dinamične vozne lastnosti. Pri nastavitvah podvozja sta sodelovala znana dirkača Jordi Gené in Mattias Ekström, ki sta imela nalogo, da bornu s svojimi izkušnjami in prefinjenim dirkaškim občutkom zagotovita odlično odzivnost in natančno vodljivost.

Tako kot je videti, se tudi pelje

Najbolj razveseljivo je, da born svoj videz podčrtuje z voznimi lastnostmi. Kot pravi GTI je postavljen bližje k asfaltu: v prid boljše lege na cesti so mu pri nastavitvah podvozja znižali vzmetenje - spredaj za 15 milimetrov in zadaj za 10 milimetrov. Med ovinki blesti z natančnim volanom in zelo dobro lego na cesti. Nagiba se malo in dobro drži začrtano smer. Čeprav tehta več kot 1,8 tone, z nizkim težiščem zelo dobro kljubuje fizikalnim zakonom in uspešno skriva kilograme. Da vendarle ni čisto pravi GTI, se pozna le na meji oprijema in pri končni hitrosti. V voznem programu cupra na zahtevo sicer zelo hitro doseže ali preseže največjo dovoljeno hitrost na avtocesti, a pri 160 km/h je vendarle vsega konec. Pogon zadaj s 310 Nm hipnega električnega navora na trenutke malce preseneti sistem ESC, ki ga je mogoče tudi delno izklopiti ter malce uživati v dobro nadzorovanih zdrsih, pa tudi speljevanje v kočljivih snežnih situacijah, ko moči ne sme zmanjkati, je precej lažje. Električni GTI s pogonom zadaj mora vendarle ponuditi malce zabave!

Najzahtevnejšim voznikom je za 875 evrov doplačila na voljo še sistem stalnega dinamičnega uravnavanja blaženja DCC in električni turbo, ki s pritiskom na stikalo na volanu konično moč na kratko poveča na 170 kW.


Zelo lahkoten in iskriv je v mestu. Z lahkoto je najodločnejši od semaforja do semaforja, saj hitrost 50 km/h doseže v vsega 2,9 sekunde. Za polkrožni obrat med robniki potrebuje le 10,15 metra prostora. Pohvalo si born zasluži še za delovanje vozniških pripomočkov, združenih v dveh doplačljivih paketih, ki ga podražita za dva tisočaka. A tako opremljen born brez napak bere prometne znake in na željo nastavljeno hitrost tudi prilagaja omejitvam ter ovinkom oziroma krožiščem. V gostem prometu zna sam zavirati do ustavitve in ponovno speljati. Ob nastavljeni navigaciji zna s podatki iz digitalnih zemljevidov še natančneje upravljati z energijo. Pripombo si zaslužijo njegovi grobi posegi v volanski mehanizem ob vklopljenem sistemu za nadzor smeri.

Električni GTI s pogonom zadaj mora vendarle ponuditi malce zabave!

Najbolj bi mu odgovarjala mediteranska zima

Kdor bo v bornu vseskozi užival v njegovem dinamičnem značaju in vseh 150 kilovatih konične moči, bo hitro izpraznil zalogo elektrike (58 kWh). Sploh pozimi ali na avtocesti, če bo aktivni tempomat vzdrževal največjo dovoljeno hitrost. Za daljše avtocestne vožnje zato svetujemo vklop programa “doseg”, ki ne dovoljuje več kot 130 km/h, okrepi rekuperacijo energije in poskrbi za bolj umirjeno pospeševanje. Z jutranjim predgretjem akumulatorskega sklopa smo na testu v povprečju porabili 18,9 kWh električne energije na 100 km. To pomeni dobrih 290 kilometrov dosega z enim polnjenjem. V toplejših mesecih bo doseg ob zmerni vožnji precej daljši.

Zaradi udobja in učinkovitosti tudi pri naših vse milejših zimah vsekakor priporočamo dokup toplotne črpalke, ki stane dobrega tisočaka. Pri polnjenju velja izpostaviti, da energetska shramba take zmogljivosti že zahteva domačo polnilnico. Shajati se da sicer tudi brez nje, a se je treba zavedati, da bo iz običajne vtičnice čez noč born dobil le za okoli 100 kilometrov energije, z 11 kW polnilnikom pa bo tudi povsem izpraznjen akumulator zjutraj ponudil 300-kilometrski zimski doseg.

Borna po vstopu v kabino s ključem v žepu ni treba dodatno zaganjati, voznik le pohodi zavoro, vrtljivo stikalo menjalnika prestavi v D in odpelje. Enako je ob zapuščanju vozila. Takoj ko voznik odpre vrata in vstane iz sedeža, se born sam izklopi. Voznike stare šole bo to utegnilo zmotiti.

Kanček ekskluzivnosti v kabini

V kabini voznika pričaka znana arhitektura s satelitsko postavitvijo zaslonov iz modela ID.3. Gre za povsem digitalno vozniško okolje brez analognih stikal, ki od voznikov, vajenih klasičnih armaturnih plošč, zahteva nekaj prilagajanja. Meniji na 12-palčnem zaslonu so dobro pregledni, odzivnost zaslona je dovolj hitra in natančna, v pomoč pa je tudi v slovenščino dosledno prevedena digitalna vsebina zaslona.

Za vožnjo je veliko bolj pomembno, da born za volanom ponuja dober sedežni položaj in odličen razgled na vse strani. Pohvalo si zaslužita tudi sedeža, ki dobro podpreta in oprimeta telesi. Prostora na zadnji klopi in v prtljažniku je dovolj, da je born brez težav tudi edini avto v družini. Vanj je mogoče namestiti celo tri otroške sedeže, saj je lahko dostopno isofix sidrišče nameščeno tudi na sovoznikov sedež. Prtljažnik ima premično dvojno dno in še dodaten poglobljen prostor za pospravljanje električnih kablov.

Ob odklepanju avtomobila v temi svetlobna projekcija na tleh izriše Cuprin logotip, ki močno spominja na oznake robotov iz filmske sage o transformerjih. Kot pravi GTI ima izrazito oblikovan in vizualno razširjen prednji del z ozkima LED žarometoma.

Zmernih 38 tisočakov?


Cupra že ima svoj ugled in glede na to, da born ob odličnih voznih lastnostih in dobrih zmogljivostih ponuja tudi kanček oblikovne ekskluzivnosti, njegova cena ni pretirano zasoljena, sploh če jo primerjamo s cenami manjših in manj zmogljivih električnih avtomobilov. Res pa je, da se za ta denar dobi že dobro opremljenega formentorja s 150 “bencinskimi konji” in veliko več vozniške svobode.

Pod črto …

Cupra born je oblikovno drzen, prostorsko korekten električni avto, ki se lahko pohvali z nadpovprečnimi voznimi lastnostmi. Je avto po meri zahtevnih voznikov, ki cenijo drugačnost in digitalne veščine - in so za to pripravljeni precej globoko seči v žep.

Všeč nam je +

športni videz, kakovostno izdelana in prostorna kabina, odlične vozne lastnosti, varnostni sistemi, delovanje toplotne črpalke

Ni nam všeč -

(pre)draga dodatna oprema, polnilni čas na gospodinjski vtičnici

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: sinhroni električni motor, največja konična moč: 150  kW (204  KM), stalna moč: 70 kW (95 KM) največji navor: 310  Nm, litij-ionski akumulatorski sklop zmogljivosti 58 kWh, polnilnik: 11 kW (AC) in 100 kW (DC). Pogon zadaj, 1-stopenjski samodejni reduktorski menjalnik.
Mere in masa: 432,2  cm, širina: 180,9 cm, višina: 154  cm, medosna razdalja: 277,1  cm, masa praznega vozila: 1868 kg, dovoljena skupna masa: 2260  kg, prtljažnik: 385 l.
Zmogljivosti in poraba:  največja hitrost: 160  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 7,3 s, normna poraba električne energije kombinirano: 16,9 kWh/100 km, izpust CO2: 0 g/km, poraba na testu: 18,9 kWh /100 km, normni doseg: 424 km, povprečni doseg (zima) na testu: 292 km.
 Cena:  Porsche Slovenija 38.820 EUR

 

Ključne besede


Test avtaElektrikaElektrični avtiCupraElektromobilnostcupra born

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

30

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

30

Shrani

Delite s prijatelji