Za volanom: Cupra formentor VZ5

Za volanom

Njegovo ekskluzivnost in zmogljivosti zaznamuje število 7000


Na stezi Castellolí blizu Barcelone je hitro postalo jasno, da je Cuprin najzmogljivejši model, formentor VZ5, zelo poseben avto. Njegovo ekskluzivnost in zmogljivosti zaznamuje število 7000.

Najbolj razburljiv in ekskluziven družinski avto

Novi cupra formentor VZ5 predstavlja točno to, kar so Španci pred tremi leti želeli voznikom sporočiti z ustanovitvijo svoje najmlajše avtomobilske znamke Cupra. Glede na dejstvo, da bo novi avtomobilski svet drugačen, kot so bili doslej vajeni vozniški sladokusci - z manj hrupa, z manj ognja in manj prvinske mehanike - ponujal doživetja zmogljivosti, so pri Cupri sedaj ponudili precej ekskluziven izdelek. Že s podobo oziroma novim formatom karoserije, ki na uporaben način združuje značilnosti športne kombilimuzine in cestnega terenca, so zadeli v polno, saj je formentor kot prvi zares samostojni izdelek Cupre praktično čez noč postal njihov najbolj prodajan model. Če smo po testu formentorja z dvolitrskim bencinskim motorjem zapisali, da je dirkaški križanec s prostorno kabino in 420-litrskim prtljažnikom eden najbolj razburljivih družinskih avtomobilov, kar smo jih vozili, lahko sedaj dodamo, da je formentor VZ5 brez sence dvoma najbolj razburljiv in ekskluziven družinski avto, ki po obliki in zmogljivostih praktično v svojem velikostnem oziroma cenovnem razredu niti nima neposrednega tekmeca. Cupra je svoj prvi samostojni izdelek ob pomoči bogate koncernske tehnične zakladnice dvignila na povsem novo raven.
Vklop programa drift prilagodi tako delovanje sistema za nadzor stabilnosti razdelilnika navora, v katerem sklopka deluje tako, kot bi avto imel športni diferencial s prilagodljivo zaporo. Ta odličen razdelilnik navora kar 100-krat v sekundi preverja vse ključne vozniške parametre (hitrost, kot volana, zdrs, oprijem …) in hipno brez zamud krmili obe večploščni sklopki za najbolj učinkovit oprijem glede na izbrani program vožnje.
Formentor VZ5 je Cuprin mejnik, s katerim so ob prehodu v novo dobo elektrifikacije na najbolj razburljiv način poklanjajo športnemu avtomobilu, kot je bil nekoč - z zmogljivim turbo bencinskim motorjem. S tem avtom želi Cupra kljub svoji mladosti pustiti pečat času, ki se poslavlja. Ji bo uspelo?

7000

Njegova ekskluzivna zgodba se začne z dejstvom, da jih bodo izdelali le 7000. Tehnična zgodba vrh doseže pri 7000 motornih vrtljajih v minuti in hitrosti 250 km/h. Pod motornim pokrovom se namreč vrti eden najboljših bencinskih motorjev našega časa - 2,5-litrski Audijev vrstni petvaljnik, ki je z vozniške plati pravi bencinski dragulj. Pospeševanja iz ovinkov so bliskovita, največji navor 480 Nm motor vzdržuje v širokem območju od 2250 pa vse do 5700 vrt./min. Podobno široko je tudi območje največje moči (287 kW), ki jo motor doseže pri 5700 vrt./min. in vzdržuje vse do skrajnega roba hitrosti vrtenja stroja.

Pet valjev v vrsti s sekvenco vžiga 1-2-4-5-3 poleg silovitosti vlečne moči ponuja tudi enega najlepših zvokov, ki ga v električni dobi ne bo mogel skopirati noben digitalno generiran zvok.

Bliskovito hiter in natančen razdelilnik navora

Predstavo izjemnega motorja odlično dopolnjujeta še vrhunsko uravnoteženo podvozje s prilagodljivim blaženjem in perfektno odziven štirikolesni pogon z novim razdelilnikom navora. Ta zmore do 50 odstotkov vlečne moči poslati na zadnji kolesi, ob tem pa navor ob pomoči dveh večploščnih sklopk na levi in desni strani diferenciala zadnje osi razporeja na kolo z več oprijema. Avto je med ovinki lahko izjemno hiter, a hkrati varen, saj pod kolesi zlepa ne zmanjka oprijema. Meja zdrsa je postavljena strašljivo visoko. Formentor VZ5 je s tem motorjem in pogonom avto za sladokusce. Take, ki bodo kdaj izkoristili tudi kakšen makadamski odsek ali zasneženo gorsko cesto. Med voznimi programi je denimo tudi program za terensko vožnjo in program za nadzorovano drsenje - drift. Ob zmogljivem motorju in izredno natančno usmerjenem prenosu navora na podlago zmore formentor VZ5 praktično iz mesta z lahkoto oddrseti popoln zavoj. Tako kot voznika osupne natančnost in vzdolžni oziroma prečni pospeški tega avtomobila, ga osupnejo tudi pojemki. Akebonove 6-batne zavorne čeljusti “grizejo” v kolute s premerom 37,5 centimetra.

Avto je med ovinki lahko izjemno hiter, a hkrati varen, saj pod kolesi zlepa ne zmanjka oprijema. Meja zdrsa je postavljena strašljivo visoko.


Ob svoji divji, s karbonom, aluminijem in bakrenimi odtenki oplemeniteni podobi, prostorni kabini in uporabnem prtljažniku je formentor VZ5 z legendarnim Audijevim 5-valjnikom pod pokrovom ter vrhunskim štirikolesnim pogonom eden zadnjih polnovrednih športnih avtomobilov našega časa. V Slovenijo jih menda v začetku prihodnjega leta pride le pet ali šest. Kdor želi imeti nekaj posebnega po še razmeroma dostopni ceni - okoli 60 tisočakov - glede na ekskluzivnost tehnike, se bo moral hitro odločiti.

Ker zmore sto kilometrov na uro doseči po vsega 4,2 sekunde pospeševanja, so zmogljivosti uravnotežili tudi z odličnimi zavorami, ki tudi na tehnično zahtevni stezi Castellolí niso razočarale. V 37,5 centimetra velike kolute “grizejo” Akebonove 6-batne zavorne čeljusti. Pojemki so v formentorju podobno osupljivi kot pospeški - vzdolžni in prečni.

Cupra formentor VZ5

- 2,5-litrski turbo bencinski motor: 287 kW in 480 Nm
- zmogljivost: 250 km/h in 4,2 s od 0 do 100 km/h
- 7-stopenjski DSG menjalnik
- elektronsko nadzorovano podvozje
- program za nadzorovano drsenje - drift
- štirikolesni pogon z naprednim razdelilnikom navora
- 420-litrski prtljažnik
- omejena serija, v Sloveniji na voljo v začetku leta 2022
- cena še ni znana

V notranjosti izstopajo skoraj dirkaški sedeži. Zunaj in znotraj so avtu dodali elemente iz karbona, športno podvozje pa je nastavljeno še centimeter bližje k asfaltu. Formentorja VZ5 boste spoznali tudi po večjem difuzorju in dvojnih izpušnih ceveh na zadnjem delu avta. Avto je divje lep oziroma zanimivo drzen in nezamenljiv tako po karoserijskih razmerjih kot oblikovanju. Med prilagodljivimi merilniki ima formentor, kot se za pravi športni avtomobil spodobi, tudi opozorilno lučko, ki v dveh stopnja voznika opozori na pretikanje, kadar je DSG menjalnik v načinu ročnega prestavljanja.

 

Elektrifikacija temperamenta

Novi cupra born

Če so se pri Cupri z najzmogljivejšim formentorjem VZ5 poklonili bencinski dobi, s svojim prvim povsem električno gnanim modelom bornom napovedujejo nove čase.

Born bo za več vozniške doživetosti ponujal športno podvozje s dinamičnim uravnavanjem vzmetenja, športne nastavitve sistema za nadzor stabilnosti ESC, progresivni volan, zmogljivejše zavore in širše pnevmatike na 20-palčnih platiščih.

Pri bornu v ospredje poleg učinkovitosti, kjer izpostavljajo do 540 km dosega ob zmogljivejšem litij-ionskem akumulatorskem sklopu s 77 kWh, postavljajo tudi dinamično oblikovanje in vozne lastnosti. Born je zgrajen na prilagodljivi MEB platformi za električna vozila koncerna Volkswagen. Gre za 5-vratno kombilimuzino, ki je po merah in prostoru primerljiva z modelom ID.3, s katerim si deli tudi zasnovo električnega pogona. Cuprino športno filozofijo born v primerjavi z ID.3 izkazuje s precej bolj atraktivno podobo in “e-boostom”, nadgradnjo pogona, ki mu bo omogočala povečanje konične moči na 170 kW in 6,6-sekundni pospešek do hitrosti 100 km/h. Na voljo bo tudi v izvedbi s 110 in 150 kilovati moči ter s srednjeveliko električno shrambo (58 kWh). Born bo za več vozniške doživetosti ponujal športno podvozje s dinamičnim uravnavanjem vzmetenja, športne nastavitve sistema za nadzor stabilnosti ESC, progresivni volan, zmogljivejše zavore in širše pnevmatike na 20-palčnih platiščih. Omogoča hitro polnjenje s 125 kW moči (DC), kar pomeni 7-minutni postanek za dopolnitev energije za novih 100 km vožnje. Cupra namerava z bornom okrepiti tudi zavedanje o pomenu reciklaže, saj v prefinjeno notranjost vgrajujejo tudi dele iz reciklirane plastike. S tem modelom Cuprav začenja tudi širitev na nove trge, uvajanje novih načinov prodaje in souporabe avtomobilov. 

Ključne besede


Za volanomC-HRCuprašportni avtoštirikolesni pogonKrižaneccupra formentor

Vam je članek všeč?

Zaploskajte mu – kliknite in držite gumb. Dlje, ko boste ploskali, bolj vam je članek všeč. Z aplavzom nam sporočate, kateri članek izstopa. Hvala!

16

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Priljubljenost članka

16

Shrani

Delite s prijatelji