Za volanom: Nova cupra ateca

Za volanom

Športni satelit - preskusili smo športnega terenca, ki je prvi avto nove znamke Cupra


Preskusili smo ateco, prvi avto nove znamke Cupra, za katero Španci obljubljajo, da bo povezala ljubitelje zmogljivih avtomobilov, dinamične vožnje in dirk po vsem svetu. Jim bo uspelo?

Video: zanimivosti in dejstva

V športnem oddelku španskega Seata so inženirji, ki so do sedaj izdelovali dirkalnike in skrbeli za razvoj Seatovih športnih modelov, na krilih uspeha matične znamke razglasili neodvisnost. Pravzaprav gre za marketinško avtonomijo, kajti znamki bosta še naprej tesno povezani pri tehniki, obliki in tehnologiji. Je pa Cupra ena izmed najmlajših avtomobilskih znamk na svetu; njeno ključno poslanstvo bo povezati zaljubljenost v ovinke in temperamentna vozniška doživetja ter dokazati, da športno počutje za volanom ni nujno povezano le z razkošjem.

Novi logotip po vzoru filmske sage o Transfomerjih

Pri Cuprini prvorojenki ateci bi težko rekli, da gre za običajnega cestnega terenca. Glede na zmogljivosti in atraktiven videz - kjer izstopajo bakreni dodatki, novi logotip po vzoru filmske sage o Transfomerjih, velika platišča in pod njim kar 34-centimetrski zavorni koluti z vzorno odločnimi Brembovimi zavorami - jo brez slabe vesti predstavimo kot pravega športnega terenca. Ob pomoči samodejno prilagodljivega štirikolesnega pogona (z večploščno sklopko) nima nikakršnih težav na asfalt - ali pa na bolj spolzko podlago - učinkovito prenesti 221 kW moči motorja. Na voljo je tudi sistem za nadzorovan dirkaški štart (launch control), ki 1615 kg težak avto do stotice izstreli v 5,2 sekunde. Za avto s terenskim voznim programom, višjim sedežnim položajem in velikim 485-litrskim prtljažnikom je to odličen rezultat. Upamo se trditi, da bo Cuprina ateca marsikateremu tekmecu pokazala štiri kromirane cevi izpuha, iz katerih lepo zarenči, zarjovi pa ne.

Najzahtevnejšim voznikom je za doplačilo na voljo paket performance z zmogljivimi Brembo zavorami s čeljustmi so v črni barvi in vzvratnimi ogledali iz karbonskih vlaken.

Vsakdanje uporabna, a manj ostra od leona cupre

Cuprina ateca stoji za centimeter bližje cesti kot Seatov izvirnik. Kljub bolj športno nastavljenem podvozju ostaja vsakdanje uporaben avto. Z lego na cesti in vodljivostjo nima težav, a med ovinki - kljub sistemu za dinamično uravnavanje podvozja s športnim programom cupra - vseeno ni tako ostra ter natančna kot leon cupra.

Za pogon skrbi star znanec: dvolitrski turbo štirivaljnik TSI z 221 kW, ki med 2000 in 5200 motornimi vrtljaji postreže s 400 Nm navora. Njegovo moč na vsa štiri kolesa prenaša 7-stopenjski DSG menjalnik. Energijsko in okoljsko je motor že umerjen po novem WLTP ciklu: njegova poraba je med 8,5 in 8,9 l/100 km, izpust CO2 pa med 192 in 201 g/km.

V notranjosti bistveno ne odstopa od Seatovega izvirnika z izjemo opcijskih elegantno-dirkalnih školjkastih sedežev. Pozorno oko bo sicer hitro opazilo nekaj več zanimivih dodatkov, predvsem vezenin in šivov v bakreni barvi, ki podčrtujejo športno ekskluzivnost.

Pod črto ...

Cuprina ateca je avto, v katerem so združene vse prostorske, varnostne in digitalne prednosti Seatove atece s krepko podčrtanim dodatkom k zmogljivosti ter ščepcem ekskluzivnosti.

2-litrski turbo bencinski motor z 221 kW in 400 Nm
stalni štirikolesni pogon 4drive
največja hitrost 247 km/h in 5,2 s pospeška do 100 km/h
dinamični nadzor podvozja, prilagodljiv ESC
prvi avto nove znamke Cupra
v Sloveniji od decembra za najmanj 45.039 evrov

 

Sklop prilagodljivih digitalnih merilnikov ima tudi dirkaški način prikaza merilnikov z velikim merilnikom vrtljajev v sredini.

Svet kompromisov je njen svet: za vsak dan - hitra na cesti uporabna povsod

Športna ateca je v osnovi namenjena cesti in tudi štirikolesni pogon ima prednostno nalogo kar najbolj učinkovito prenesti navor na podlago oziroma zagotoviti najboljši mogoč oprijem glede na stanje pod kolesi. Kljub temu, pa ima voznik na voljo še snežni in terenski vozni program, ki sta sposobna to cupro ob večji oddaljenosti od tal popeljati daleč onstran dometa klasičnih športnih avtomobilov - tudi po blatni ali zasneženi cesti. Verjetno ga ni junaka, ki bi v golfu R, focusu RS, meganu RS … lahko v visokem tempu preko lukenj in kamenja makadamskih kolesnic sledil rally predstavi Cuprine atece. Po drugi strani pa ta ateca kljub veliki moči vseeno ne nudi ostrine in natančnosti klasičnih športnikov. Fizika ima pač svoje meje, vedno in povsod. Kdor stavi na kompromise, bo v taki ateci videl veliko smisla. Hitra na cesti, uporabna povsod drugod.

Pogon 4drive in zasnova podvozja

Podvozje je doraslo moči in navoru motorja, saj kolesa dobro držijo stik s podlago in brez drame vztrajajo v smeri. Glede na zasnovo karoserije so z dinamičnim nadzorom blaženja dobro umirili nagibanje, a še vedno ohranili vozno udobje. Prednja prema je zasnovana s posamičnimi kolesnimi obesami, zadnji kolesi pa sta ravno tako nameščeni posamično. Avto ni pretrd in učinkovito blaži v vseh pogojih vožnje. Tu se najbolj očitno pokaže prednost cestno-terenske zasnove.

Štirikolesni pogon 4drive z večploščno lamelno sklopko je preverjena rešitev štirikolesnega pogona, ki se je sposoben v realnem času odzvati na razmere s ceste. To pomeni povsem samodejno prilaganje prenosa vlečne sile na podlago.

Cuprin svet ovinkov - skupni imenovalec različnih svetov

Španci s Cupro seveda ne odkrivajo nove vrste v rodovnem avtomobilskem drevesu, želijo pa z novo znamko dokazati, da edinstveno počutje za volanom ni nujno povezano z razkošjem. Vozniški užitki z zdravo mero ekskluzivnosti brez nepotrebnega glamurja oziroma bahanja je tisti ključni vezni člen, s katerim bodo pri Cupri gradili skupnost, za katero verjamejo, da bo zanimiva za vse vozniške uživače. Če bo Cupri to res uspelo, bo prva znamka, kjer se bodo med ovinki in na dirkališčih srečevali vozniških hedonisti z vseh vetrov, ki si bodo glede življenjskega sloga enotni le po iskanju tistih najbolj primarnih, prvinskih voznih občutkov - pospeškov, pojemkov in v večnem iskanju idealne linije v bitki s fiziko ter sekundami.

Z vstopno ceno 45 tisočakov je dražja od večine “ljudskih” športnih kombilimuzin, a hkrati tudi večja in vsakdanje bolj uporabna, po zmogljivostih primerljiva s tekmeci visokega razreda. A od slednjih kljub vsemu še vedno občutno cenejša. To dejstvo bil lahko bila formula uspeha. Kljub temu Cupro čakajo težke kvalifikacije, da se bo v dirko za kupci iz dveh svetov lahko pognala iz prve štartne vrste. Na trgu se Cupra postavlja na nikogaršnjo zemljo - med velikoserijske športnike velikih znamk in drago elito prestižnega razreda.

V Španiji so zelo samozavestni. Prodaja leona cupre je v primerjavi z lanskim letom v prvih devetih mesecih zrasla za kar 56 odstotkov. Letos so jih v tem obdobju prodali 10.614, lani pa v celem letu 9.200. Ključni trgi znamke bodo: Nemčija, Francija, Španija, Švica in Velika Britanija.

Do leta 2020 bo Cupra na trg poslala še štiri nove modele, med katerimi bosta cupra leon in cupra leon ST, cupra CUV in najverjetneje tudi cupra arona. V skladu z aktualnimi trendi zmanjševanja izpustov bodo pozneje ponudili še zelene športnike: priključne hibride in električni avto.

Da se aktivno pripravljajo na električni udar, dokazuje električni dirkalnik cupra e-racer s štirimi elektromotorji, ki zmorejo kar 500 kW konične moči in 960 Nm navora. Za prihodnost znamke bo poleg novih modelov zelo pomembna prodorna motošportna zgodba. Cupra bo močno vpeta v dirkaško serijo TCR.

Avtomobili "uglašeni" na dirkališču

Razvijala bo dirkalnike, katerih tehnologijo bodo posredno prenašali tudi v serijsko proizvodnjo ter tako gradili športni duh znamke oziroma vez z vozniki, ki častijo vožnjo v visokih vrtljajih. Jordi Gene, španski dirkač in Seatov tovarniški testni voznik je za Motorevijo povedal, da bo vsaka cupra imela značaj, ki bo izpiljen na dirkališču. Kot primer je pri ateci izpostavil odlične zavore. Te so pred serijsko vgradnjo temeljito preizkušali na dirkališču in tako določili premer kolutov ter čeljusti z zadostno močjo.

Do leta 2020 bo Cupra na trg poslala še štiri nove modele.

Cupra kot del Seatovih salonov

Cupra bo na trg kot samostojna znamka vstopila prek mreže Seatovih salonov. 280 jih bo v Evropi takih, ki bodo imeli Cupra del in posebne svetovalce, katerih naloga bo graditi skupnost voznikov znamke Cupra. V teh salonih bodo med drugim ponujali še dodatne aktivnosti povezane z življenjskim slogom dinamičnega voznika - od potovanj, do športne opreme in storitev. V Sloveniji sta vzpostavljeni dve Cuprini prodajni mesti: v Seatovih salonih v Kamniku in na Brezovici pri Ljubljani. Pri znamki načrtujejo, da bodo slovenski kupci vsako leto pokupili od 30 do 50 Cuprinih avtomobilov.

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj