Za volanom: Seat arona

Za volanom

Španski modni val!


Tudi pri Seatu imajo majhnega križanca oziroma cestnega terenca. Prvi vlak v tem obetavnem avtomobilskem razredu so sicer zamudili, na drugega pa so skočili odločno – s sodobno, uporabno in všečno seat arono.

Zanimivosti in dejstva:

Prvi majhen Seatov cestni terenec, postavljen na enako osnovo kot nova ibiza – prilagodljivo koncernsko platformo MQB A0.
Udobno vstopanje in izstopanje iz avtomobila: 19 cm oddaljen od tal. 400 litrov osnovnega prtljažnika.
Zelo dobre, nadpovprečne vozne lastnosti.
Avto po meri: več kot 70 različnih barvnih kombinacij iz ponudbe desetih karoserijskih barv in treh barv strehe. Barvno je mogoče prilagajati tudi sredinsko konzolo in armaturno ploščo. Tri ravni opreme: reference, style, FR in xcellence.
Aktivni varnostni sistemi za pomoč vozniku: preprečevanje naleta (Front assist) s funkcijo samodejnega zaviranja, nadzor mrtvih kotov, nadzor prečnega prometa pri vzvratni vožnji, večnaletno zaviranje za preprečevanje dodatne škode v primeru trka, prepoznavanje utrujenosti voznika, aktivni parkirni asistent …
Motorji – trije bencinski TSI in dva dizelska TDI – z razponom moči od 66 do 110 kilovatov, 5- in 6-stopenjski ročni menjalnik in 7-stopenjski avtomatizirani DSG. Prihodnje leto bo na voljo tudi litrski trivaljnik (66 kW TSI) s pogonom na stisnjen zemeljski plin (CNG - metan), prvi v razredu malih cestnih terencev oziroma križancev.

Španci žanjejo sadove razvoja novega rodu

Pri Seatu doživljajo preporod in uživajo v dobrih prodajnih rezultatih. Zanje je najbolj zaslužna cesto-terenska ateca, ki je še vedno ne zmorejo izdelovati tako hitro, kot poteka podpisovanje prodajnih pogodb v Seatovih prodajnih salonih. A kupci množično ščejo tudi manjše cestne terence oziroma križance, kar dokazuje najnovejši val tovrstnih avtov, ki je v zadnjih mesecih v podobi citroena C3 aircrossa, kie stonica in hyundaija kone pljusknil tudi v Slovenijo. Svoje orožje v tem razredu – arono – bo januarja slovenskim kupcem ponudil tudi Seat. Malo za tem bo na enako tehnično osnovo svojega majhnega križanca postavil tudi Volkswagen.

Prvi mož Seatovega oblikovanja Alejandro Mesonero je na premieri v Barceloni povedal, da je avto dobro prilagojen mestu, urbanim oviram kot so stebrički, parkiranje na "milimeter", prehod robnikov … Oblikovalci so posledično dobro so zaščitil odbijače, v črno plastiko oblekli poudarjene oboke nad kolesi, pragove in spodnje dele vrat.

Arona je 414 cm dolg križanec, postavljen na modularno platformo seata ibize in VW pola. Sorodstva z ibizo pri aroni ni mogoče spregledati, prav tako ne nekaterih oblikovnih namigov na večjo ateco, a vseeno ima dovolj samosvojo podobo, da je na cesti opazna – in všečna. S skladnimi velikostnimi razmerji in ravno pravo mero pustolovstva arona učinkovito odgovarja na želje kupcev tovrstnih avtov: ponuja višje sedenje, dobro vidljivost iz avta in več prostora. Z višjo karoserijo – s 154,3 centimetra je arona za 10 cm višja od ibize – je drugačna tudi zasnova potniške kabine: v avto je lažje sesti, sedi se višje in bolj pokončno, za kolena potnikov zadaj ostane nekaj centimetrov več prostora, prtljažnik pa je prostornejši – vanj gre za 400 litrov prtljage (v ibizinega 355) – 20 več kot na primer v leona.

Vse ostalo je v aronini notranjosti enako kot v ibizini; oblika armaturne plošče je enaka, prav tako raznolikost barvnih kombinacij in solidna kakovost vgrajenih materialov. Je pa arona prvi Seatov avto, ki bo na voljo z digitalnimi merilniki.

Po videzu arona nikakor ni zgolj pomanjšana kopija atece. Je všečno in dinamično oblikovan avtomobil, ki pa z linijami jasno ne skriva sorodstvenih vezi z ateco in ibizo. Je moderna, sveža in ponuja precej različnih kombinaciji, da si voznik sestavi svoj mali unikat, po podobi ter vsebini.

Brez štirikolesnega pogona, a tekmeci ga imajo

Kljub svojemu pustolovskemu videzu, stilizirani črki X na zadnjem stebričku in nekaj terenskih karoserijskih podrobnostih arona ni terenski avto – še cestno-terenski ne. Ibizina platforma pomeni znane pogonske sisteme, brez štirikolesnega pogona ali terenskih voznih pripomočkov. Večina kupcev tovrstnih avtov jih tudi ne bo pogrešala, ostali, ki res potrebujejo učinkovitost štirikolesnega pogona, pa se bodo morali ozreti k tekmecem, ki to ponujajo.

A če zanemarimo terenske lastnosti po brezpotjih, kozjih stezah in na zasneženih klancih, arona izza volana prepriča in navduši: kljub malce višjemu težišču je ohranila živahnost, okretnost in vodljivost ibize, prav tako odlično lego na cesti. Tudi pri vzmetenju in blaženju je arona zelo podobna ibizi – z dokaj čvrsto nastavitvijo zna na izrazito slabi cesti tudi rahlo pretresti notranjost in potnike.
Nekaj zaslug za vzorne vozne lastnosti ima tudi razmeroma majhna masa avta (ki se začne pri manj kot 1200 kg), ki omogoča vgradnjo prostorninsko in zmogljivostno skromnih motorjev – tako kot pri ibizi sestavlja jedro bencinske ponudbe litrski trivaljnik, ki je na voljo s 70 ali 85 kW, za res zahtevne pa bo na voljo tudi 1,5-litrski TSI štirivaljnik s 110 kW. Močnejši od obeh trivaljnikov je na voljo tudi z DSG avtomatiziranim menjalnikom, ki se z motorjem dobro ujame in ponuja prepričljivo pogonsko kombinacijo. Del motorne ponudbe je namenjen tudi dizelski možnosti z 1,6-litrskim TDI štirivaljnikom (z vgrajenim SCR katalizatorjem) s 70 ali 85 kW, sredi prihodnjega leta pa bo ceste zapeljala tudi različica z litrskim trivaljnikom s pogonom na zemeljski plin.

Arona bo na naše ceste zapeljala januarja – z začetno ceno 14.990 evrov. Če ne bi bila približno 2500 evrov dražja od (enako opremljene in motorizirane) ibize, bi avto brez obotavljanja lahko označili za prostornejšo, uporabnejšo in zato boljšo različico ibize. A razlika v ceni je dovolj velika, da bosta imeli ibiza in arona različne kupce. Pri tem pa ne gre spregledati dejstva, da za si za ceno arone lahko omislite tudi že leona. 

Pod črto ...

novi Seatov majhen križanec
postavljen na ibizino tehnično osnovo
prostorna notranjost, uporabno velik prtljažnik
zelo dobre vozne lastnosti
naprodaj januarja za najmanj 14.990 evrov.

 V prtljažnik gre za 400 litrov prtljage (v ibizinega 355) – 20 več kot na primer v leona.

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik

Nazaj