Prvi!

| Test

Seat ateca 2.0 TDI 110 kW 4drive xcellence


 

Priljubljenost cestnih terencev je tudi Seat spodbudila, da svojo paleto modelov obogati s svojim prvim takšnim modelom, ki je kot vsi Seatovi avti dobil ime po španskem mestu, tokrat Ateci. Kaj prinaša seat ateca?

Ateca je prvi Seatov terenski avto, a vendarle njegovi snovalci niso imeli pretiranih težav, saj so se lahko oprli na bogate izkušnje, ki jih imajo v koncernu Volkswagen, kamor sodi Seat, pri izdelavi cestnih terencev, pa seveda tudi na uveljavljeno tehnologijo, ki jo zagotavlja modularna prečna platforma, na kateri temelji tudi ateca. Seatovi oblikovalci so morali le še najti primerno obliko, a v obliki leona so imeli kar dobro izhodišče. Tako ima ateca nekaj ostrih linij, ki ji dobro pristojijo, pa tudi nasploh so oblikovalci svoje delo opravili zelo korektno. Najbolj pa so pri Seatu zadeli z velikostjo avta, saj je dolg 436 cm, kar zagotavlja dobro prostornost, hkrati pa je avto še ravno prav okreten, da tudi v mestni vožnji, na ozkih prostorih in pri parkiranju ni težav z njegovo velikostjo.

Potniška kabina je dovolj prostorna za štiri potnike, na sredini zadnje klopi pa se sedi bolj zasilno. Prednja sedeža sta čvrsta, dovolj velika, z dobrim oprijemom, zadostnim vzdolžnim pomikom. Na zadnji klopi je dovolj prostora po višini in povsem sprejemljivo za kolena, četudi sta prednja sedeža pomaknjena nazaj. Prtljažni prostor je kar precej visoko, toda dno prtljažnika je v višini zadnjega odbijača in s 485 litri tudi primerno velik, pa čeprav je pri avtu s štirikolesnim pogonom 20 litrov manjši kot pri prednjem pogonu. Naslon zadnje klopi je tudi prevračljiv – asimetrično – a tedaj na dnu prtljažnika nastane manjša stopnica.

Pri voznikovem delovnem okolju sta v ospredju funkcionalnost in dobra ergonomija. Zato ateca ne ponuja ekstravagantnih rešitev, temveč dobro pregledno instrumentno ploščo, dvojno nastavljiv volan s stikali za upravljanje naprav, med katerimi pa ni radarskega tempomata – ročica za njegovo upravljanje je skrita pod volanom. Zanj je sicer treba doplačati 166 evrov. Upravljanje multimedijske naprave na velikem zaslonu na dotik je enostavno.

Preskusno ateco je poganjal dobro znani 2-litrski dizelski motor s 110 kW, prenos moči je bil prek natančno prestavljivega ročnega menjalnika. Motor se odlikuje z dobro prožnostjo že pri nizkih vrtljajih, moči je dovolj tudi za odločnejša prehitevanja, povprečna poraba goriva je bila več kot 7 l/100 km. Ateca se izkaže z zelo dobro lego na cesti, majhnim nagibanjem karoserije v ovinkih, agilnostjo, natančno vodljivostjo. S svojimi voznimi lastnostmi se brez težav postavi ob bok najboljšim cestnim terencem, ne da bi pri tem močneje trpelo udobje. Vzmeti in blažilniki učinkovito blažijo udarce z daljših grbin, nekaj težav imajo le z zelo kratkimi udarci, ki jih prenesejo na potnike. Štirikolesni pogon zagotavlja zelo dober prenos moči na cesto tudi na spolzki podlagi, z vrtljivim gumbom lahko voznik izbere enega izmed programov.

Seat je dobil všečnega, tehnično naprednega in kakovostno izdelanega cestnega terenca, ki pa ni poceni: z opremo xcellence stane skoraj 32.000 evrov, priporočljiv pa je še nakup paketa opreme s parkirnimi tipali, kamerami in navigacijsko napravo za 1699 evrov. Prav tako je treba dokupiti večino asistenčnih sistemov – serijsko je vgrajen sistem za zaviranje pri majhnih hitrostih in prepoznavanje pešcev.

Motor in prenos moči Dizelski, štirivaljni, prostornina: 1968 cm³, največja moč: 110 kW (150 KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 340 Nm pri 1750 vrt./min. Stalen štirikolesni pogon, ročni 6-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina Dolžina: 436,3 cm, širina: 184,1 cm, višina: 161,1 cm, medosna razdalja: 262,8 cm, masa praznega vozila: 1548 kg, dovoljena skupna masa: 2100 kg, prtljažnik: 485 l, posoda za gorivo: 55 l.
Zmogljivosti Največja hitrost: 196 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9 s, normna poraba goriva: zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,7/5,9/5,1 l na 100 km, izpust CO2: 129 g/km, poraba na testu: 7,3 l/100 km.
Cena Porsche Slovenija: 31.365 EUR

oblika in prostornost 4/5

+ dolžina 436 cm
+ všečna oblika
+ prostorna potniška kabina
+ povečljiv prtljažnik
– stopnica pri prevrnjenem naslonu zadnje klopi

zmogljivost in poraba 4/5

+ zmogljivost in prožnost motorja
+ natančno prestavljiv ročni menjalnik
– poraba goriva

vozne lastnosti in udobje 5/5

+ zelo dobra lega na cesti
+ natančna vodljivost
+ agilnost v vožnji
+ učinkovito vzmetenje

varnost in oprema 3/5

+ temeljita varnostna oprema
– večina asistenčnih sistemov za doplačilo

vrednost glede na ceno 3/5

+ sprejemljiva cena

Ključne besede

Test avtaSeatAteca

Avtorji

France Kmetič

France Kmetič

Sorodne novice

Nazaj