Novi seat tarraco

Prvi pogled

Španski velikan s 7 sedeži in velikim prtljažnikom


Tarraco je tretji, a največji in najbolj prostoren ter tehnološko najbolj napreden član Seatove družine cestnih terencev. Španci z njim samozavestno napovedujejo preboj v visoki razred.

Z novim 4,7-metrski tarracom želijo pri Seatu vstopiti na nove trge in prestopiti prag, ki ga doslej še niso nikoli: v nakup prepričati kupce z vsaj 30 ali 40 tisočaki avtomobilskega proračuna. Pri Seatu tarraca predstavljajo kot nov paradni model; na krilih uspeha svojega oblikovanja in dopolnjene družine cestnih terencev pač kujejo vroče žezlo po načelu “več vsebine, za več okusov in več denarja”. Tarraco bo torej prvi seat, ki bo moral prepričati bolj zahtevne kupce, ki se za volanom te znamke doslej sploh niso videli.

Video: Španci obljubljajo suveren nastop na asfaltu in onstran njega

Za vrat diha velikemu češkemu medvedu 

Prvi veliki Seatov 7-sedežni cestni terenec je po merskih in prostorskih gabaritih s 473,5 cm dolžine in 279 cm dolgim medosjem ter 760-litrskim prtljažnikom preslikava Škodinega kodiaqa. Z njim si deli tudi Volkswagnovo prilagodljivo platformo za daljše medosne razdalje MQB-A. Je pa - to je treba priznati - veliko bolj dinamično oblikovan od velikega češkega medveda. Prav nagovor čustev kupcev v Martorellu res obvladajo odlično, morda celo najbolje v celem koncernu VW. Seat namreč na družabnih omrežjih suvereno obvladuje digitalno druženje s kupci. Ime so tako tarracu znova izbrali z glasom ljudstva: tarraco nosi zgodovinsko ime mediteranskega mesta Tarragona, ki slovi po svoji mogočni arhitekturi in pustolovskem duhu.

Novinec je v živo videti zelo samozavestno in je s svojimi ostrimi linijami ter značilnimi LED lučmi evolucija Seatovega športnega oblikovanja. V živo naredi vtis odločnega velikega avta, sploh, če je “obut” v 20-palčna platišča. Ima kratke karoserijske previse in dolgo medosje. Potniška kabina je zato zelo prostorna, zadnja klop ima tri ločene in vzdolžno pomične sedeže, v prtljažniku (760 l) pa je v osnovi kar 250 litrov več prostora kot pri manjši ateci. Na novo so zasnovali tudi voznikov delovni prostor, kjer v ospredje stopa digitalizacija in napredna komunikacija. Tarraco ima prilagodljive digitalne merilnike in je prvi med seati, pri katerem bo mogoče osrednji 8-palčni zaslon upravljati z gestami. Avto je dobro založen z aktivnimi varnostnimi sistemi: vozniku bo pomagal voziti v zastojih, aktivno bo nadzoroval varnostno razdaljo, ohranjal smer, bil pozoren na pešce in s samodejnim zaviranjem preprečil nalet. Bral bo prometne zanke, usmerjal svetlobni snop, preprečeval prevračanje in, če bo treba, tudi poklical pomoč.

Tarraco napoveduje evolucijo športnega oblikovanja znamke, ki sledi preprosti, a očitno učinkoviti filozofiji: “Če je videti dobro, potem je dober!” V živo naredi vtis odločnega velikega avta, sploh, če je “obut” v 20-palčna platišča. Ima kratke previse in dolgo medosje.

Tudi z električnim kablom in na zemeljski plin

Tarraca bodo poganjali znani bencinski in dizelski štirivaljni turbo motorji: 1,5 TSI (110 kW in 250 Nm), 2,0 TSI (140 kW in 320 Nm) in 2,0 TDI (110 kW ali 140 kW in 340 ali 400 Nm). Uvodna izbira motorjev bo pozneje dopolnjena tudi z alternativnimi pogoni; obljubljajo priključni hibrid s 155 kW (210 KM) sistemske moči in 400 Nm navora, med fosilnimi energenti pa pri Seatu veliko stavijo še na zemeljski plin (CNG).

Aktivnemu življenskemu slogu in razmeram cesti se bo prilagajal še s štirikolesnim pogonom 4drive, različnimi voznimi programi in sistemom DCC za aktivno prilaganje blaženja. Kako bo velik in samozavesten tarraco v resnici sprejet med kupci, pa bo jasno decembra, ko bodo zanj začeli sprejemati naročila.

Tarraco ima prilagodljive digitalne merilnike in je prvi med seati, pri katerem bo mogoče osrednji 8-palčni zaslon upravljati z gestami.

Pod črto …

Novi seat tarraco ima pred seboj veliko zahtevnih nalog, ki jih bo moral izpeljati v družbi neusmiljenih tekmecev. Je pa z vsebino, prostorom in podobo odlično pripravljen na "krasni novi svet" križancev in športnih terencev.  

- 4,73 m dolžine in 2,7 m razdalje med osema
- 5 ali 7 sedežev in 760-litrski prtljažnik
- digitalni merilniki in upravljanje z gestami
- štirikolesni pogon 4drive
- ročni 6-stopenjski ali avtomatiziran 7-stopenjski DSG menjalnik
- naprodaj decembra

Prtljažnik s 760 litri ne pušča dvomov.

Zgodba o uspehu, v katero pred nekaj leti ni nihče verjel

V letu 2015 je edini španski avtomobilski izdelovalec ob pomoči bogatega tehničnega zaledja koncerna Volkswagen začel kar 3,3 milijarde evrov vreden tehnološko-oblikovni preporod znamke in modelne ponudbe. S poudarjeno dinamičnim oblikovanjem in novo družino cestnih terencev Seat že niza prodajne rekorde in prešteva milijone. Seat je trenutno najhitreje rastoča znamka v Evropi, ima najmlajše kupce in do konca desetletja napoveduje še štiri nove modele. Med njimi bo tudi prvi električni avto, za katerega obljubljajo, da bo ponudil čustveno vozniško izkušnjo.

Seat v tarracu vidi veliko priložnosti, saj so glede na prodajne uspehe prepričani, da je to tisti avto, ki bo še dvignil ugled znamke na trgu. V svojih strategijah predvidevajo, da bo trg cestnih terencev in križancev do leta 2025 zrasel še za 45 odstotkov. Tarraco je s tega vidika povsem logično nadaljevanje zgodbe.

Seat je sicer v osmih mesecih letošnjega leta prodal 383.900 avtomobilov, kar je 21,9 odstotkov več kot v enakem obdobju lanskega leta. Na nekaterih ključnih evropskih trgih pa beležijo celo več kot 30-odstotno rast prodaje. Prvi mož Seata Luca De Meo je na svetovni premieri tarraca zgodbo o uspehu znamke postavil kar v kontekst vzpona Španske vaterpolske izbrane vrste, ki je po bolečem porazu proti Italiji na domačih olimpijskih igrah v Barceloni strnila vrste, spremenila miselnost in začela osvajati zlate medalje na velikih tekmovanjih. Po napovedih karizmatičnega Italijan je Seat svoje vrste strnil v štiri ključne usmeritve znamke:

1. nadaljevanje evolucije dinamičnega oblikovanja
2. razvoj učinkovitejših motorjev z notranjim izgorevnjem pri katerih bo zelo pomebno vlogo igral tudi najčistejši fosilni energent - stisnjen zemeljski plin (CNG)
3. razvoj električnih modelov na novi koncernski platformi MEB in razvoj priključnih hibridov
4. digitalizacija in razvoj povezanih komunikacijskih ekosistemov povezanih avtomobilov v centru katerih bo voznik

Foto: svetovna premiera v Tarragoni 

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije

Nazaj